Spring naar inhoud

- - - - -

Raskat of htk

• Log in om te reageren
70 reacties op dit onderwerp

Poll: Raskat of HTK (113 leden hebben gestemd)

Hebben jullie bewust gekozen voor een raskat of een htk en waarom?

1. Bewust een htk (37 stemmen [31.62%])

Percentage van stemmen: 31.62%

2. Bewust een raskat (34 stemmen [29.06%])

Percentage van stemmen: 29.06%

3. Toeval/Niet over nagedacht (33 stemmen [28.21%])

Percentage van stemmen: 28.21%

4. Bewust een combinatie van beide (13 stemmen [11.11%])

Percentage van stemmen: 11.11%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#1 Geplaatst 07 november 2012 - 21:54

Toen ik twee htk katjes uit het asiel ging halen kreeg ik van veel mensen allerlei positief en negatief commentaar. Nu ik denk over een raskatje krijg ik opnieuw allerlei commentaar :) Mijn niet gelaten, ik trek mij dat allemaal niet zo aan, maar ik begin mij wel af te vragen waarom mensen kiezen voor een htk en waarom voor een raskat.

Ik ben bewust twee niet-raskatjes uit het asiel gaan halen omdat ik altijd medelijden heb met die katten en ik had zin om twee katjes een thuis te geven :) Ik zou een keer van mijn principe afwijken omdat ik 'head over heals' gevallen ben voor een raskat en die nooit uit mijn hoofd zal krijgen :lachen: Maar behalve in zo'n gevallen, blijf ik toch htk'tjes in huis halen denk ik.

Bewerkt door kate2, 07 november 2012 - 21:59.

hilleke
hilleke
  • 19.409 berichten

#2 Geplaatst 07 november 2012 - 21:56

Ik kan niet antwoorden, want ik heb beiden en bewust voor beiden gekozen.

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 07 november 2012 - 21:58

Bewust voor een HTK gekozen, omdat raskatten erg duur zijn en ik dat niet kan betalen. En wist voor dit forum ook weinig over raskatten.
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 07 november 2012 - 21:59

Bekijk berichthilleke, op 07 november 2012 - 21:56, zei:

Ik kan niet antwoorden, want ik heb beiden en bewust voor beiden gekozen.

Had ik zelfs nooit over nagedacht :d Heb de optie toegevoegd ;)

Jacqje
Jacqje

Beste kater 2016

Schattigste kitten 2016

Mooiste langharige raskat 2016

• 850 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 07 november 2012 - 22:05

Bewust voor HTK gekozen en omdat hij een sproeide en een stresskat was en toen behoefte had aan een vriendje juist voor een ragdoll gegaan ivm rustige lieve karakter en daar kwam er nog één bij omdat nu het leeftijdsverschil tussen barrel en doerak te groot werd.
Geplaatste afbeelding

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 07 november 2012 - 22:06

ik was zo blij dat ik een katje kreeg dat het niet uitmaakte of het een raskat of htk was.
eigenlijk heeft Poema mij gekozen, voor ik het wist zat ze al in haar bench :lachen:
en het was meteen grote liefde :love4:

Bewerkt door prittje, 07 november 2012 - 22:07.

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 07 november 2012 - 22:09

Wij hebben nu heel bewust voor een raskatje gekozen. Ik woon in een kleine arbeidswoning zonder enige buitenruimte en we wouden een kat die hier goed zou gedijen. We hebben bij mn ouders ooit een kitten binnen willen houden die buiten was opgegroeid en dat is gewoon niet gelukt... Dat beestje wou doodgraag naar buiten en kon ongelofelijk triest voor de deur zitten janken. Uiteindelijk hebben we toegegeven, maar dat kan ik mijn kat hier niet bieden... We zijn toen gaan zoeken welk ras het best bij onze levensstijl past en kwamen zo bij de Ragdoll uit :)

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 07 november 2012 - 22:44

Oei ik heb verkeerd gestemd :d - moest dus bewust een raskat zijn -.-" heb een beetje koorts en lees niet alles goed door. Maar ja :d wil op lange termijn rusjes fokken, ze hebben mij compleet betoverd. We hadden eerst  Vasilla genomen en later wanneer we haar traagjes zagen opgroeien en fotootjes kregen. Toen hadden ik en mijn verloofde zo'n 'ahaaaa' moment. Dus veel met onze fokker gesproken en afspraken gemaakt voor ons tweede poesje :). Kan al niet wachten om te beginnen hihi.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#9 Geplaatst 07 november 2012 - 22:46

Bekijk berichtMayaBlue, op 07 november 2012 - 22:44, zei:

Oei ik heb verkeerd gestemd :d - moest dus bewust een raskat zijn -.-" heb een beetje koorts en lees niet alles goed door. Maar ja :d wil op lange termijn rusjes fokken, ze hebben mij compleet betoverd. We hadden eerst  Vasilla genomen en later wanneer we haar traagjes zagen opgroeien en fotootjes kregen. Toen hadden ik en mijn verloofde zo'n 'ahaaaa' moment. Dus veel met onze fokker gesproken en afspraken gemaakt voor ons tweede poesje :). Kan al niet wachten om te beginnen hihi.

Mijn ouders willen na de hond ook twee katten. Ze wilden eerst een bengaal, maar da's blijkbaar nog niet zo rustig. Toen toonde ik eens foto's van Vasilla en mijn moeder was totaal betoverd :) Hopelijk leeft de hond natuurlijk nog héél lang, maar daarna zou het wel eens een rusje kunnen worden bij hen dankzij Vasilla ;)

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 07 november 2012 - 22:49

Bekijk berichtkate2, op 07 november 2012 - 22:46, zei:

Mijn ouders willen na de hond ook twee katten. Ze wilden eerst een bengaal, maar da's blijkbaar nog niet zo rustig. Toen toonde ik eens foto's van Vasilla en mijn moeder was totaal betoverd :) Hopelijk leeft de hond natuurlijk nog héél lang, maar daarna zou het wel eens een rusje kunnen worden bij hen dankzij Vasilla ;)

Oh echt :d? Haha tegen dan kunnen ze die mss bij ons komen halen :d wie weet. Ja mijn tweeling zus had vroeger voor haar 4de verjaardag een rusje gekregen en da was totaal aan haar gehecht. En die wist on kei goed te onderscheiden spijtig genoeg ook al zijn wij een tweeling :(. Dus ik was vastberaden later zelf ook een rusje te nemen zo en zo. Was gewoon niet zeker van dat fokken :d maar na Vasilla haar baby fotootjes begon het dus echt serieus te kriebelen!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 07 november 2012 - 22:51

Ik kon er niet bijschrijven "bewust voor HTK" : ons Lucky komt uit het asiel en kreeg ik voor mijn verjaardag, ik was er dus niet bij toen ze gekozen werd.
Maar ze hebben wel goed gekozen : 't is een schat van een karakterke met af en toe wat streken :catangel
Onze Miloh heeft ons gekozen : werd achter gelaten/moeder kwijt geraakt door te schrikken toen hij ongeveer 5 weken oud was.
Ook geen spijt van, zelfs veel van bijgeleerd : ondanks wat gedragsstoornissen en zonder kattentherapeut zijn we nu de beste maatjes :proost:

Waarom zouden we veel geld neertellen voor een ras als we tot nu toe (ik vergeet ook onze Twix niet) altijd heel veel vriendschap gekregen hebben van HTK's.
En vooral als er zoveel zwervertjes zijn en katten in het asiel.
Het had even goed een raskat kunnen zijn uit het asiel, maar als wij er ooit zelf een kat zouden bij willen dan zouden we zeker naar het asiel gaan of een zwervertje opvangen.
Meestal komen ze zich zelf wel aanbieden voor het zover komt :kboe

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 07 november 2012 - 22:52.

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 07 november 2012 - 22:56

Bekijk berichtkate2, op 07 november 2012 - 21:59, zei:

Had ik zelfs nooit over nagedacht :d Heb de optie toegevoegd ;)

Goed zo Kate! :thumb:

Ik wou daarjuist nog niet stemmen want ik heb hier beide lopen. De htk'tjes zijn allemaal toevallig bij ons beland, ze zijn hier al een paar jaar, mijn meisjes :love:  ze hebben echt rust gevonden bij ons. Ik bewonder hen als ik zie van waar ze komen en hoe ze nu zijn :heart:
De raskatjes hebben we bewust gekozen.

Maar al mijn katten, ras of htk zijn mijn schatjes en allemaal mooi en lief op hun manier :loveshower: :loveshower:

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 08 november 2012 - 06:55

Ik was op slag verliefd als ik Babet zag met haar groene oogjes ,maar toen werd Atilla ook voorgesteld en toen was de opmerking dat ze samen moesten blijven .Dus op dat moment hebben wij beslist om de twee raskatten een goede warme thuis te geven . ;)
Ik heb er nog geen moment spijt van want die twee brengen mij alle dagen veel liefde en vriendschap,dus ook bewust gekozen voor raskatten . :)

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 08 november 2012 - 08:12

Hier bewust HTK katjes. Mensen die zorgen voor zwerfkatjes kennen maar al te goed het probleem om deze dieren een goede thuis te bezorgen. :eat Ik heb 15 zwerfkatjes en 4 binnenkatjes. Allemaal zijn ze hier per toeval terechtgekomen. :kitty Het zoeken voor een thuis heb ik ondertussen al lang opgegeven. Het geld dat ze vragen voor een raskat kan ik hier dubbel en dik besteden voor de verzorging van mijn beestjes. :eat2 Het karakter heeft niets te maken of het een raskat is of een HTK. Tussen mijn zwerfkatjes zitten heel lieve en dankbare beestjes. Niettemin vind ik onder de raskatjes ook heel mooie en lieve. :cattailwag
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 08 november 2012 - 08:17

Bewust een HTK:
We hadden al goede ervaringen met het asiel in Sint-Truiden, dus toen onze Arno* omver gereden ( :( :( :cry: ) werd, hebben we er na een halfjaar bewust voor gekozen om opnieuw een poes uit het asiel te nemen. We waren ondertussen heel goed bevriend met de pleegmoeder van Arno en ze had ons opgebeld toen ze een klein zwart pluizig kittentje had binnen gekregen, et voila, ons Lola hoorde bij ons gezinnetje ;)

Toeval/niet over nagedacht:
Ons Dahlia (Heilige Birmaan) was geen bewuste keuze, ik zag haar topic hier op KS van Serenity, ze werd herplaatst en ik was meteen verliefd op haar kopje. We wilden er eigenlijk helemaal geen 3de bij, maar op de één of andere manier was ik helemaal verkocht en dus helemaal verloren aan Dahlia :loveshower:

banner