Spring naar inhoud

- - - - -

Raskat of htk

• Log in om te reageren
70 reacties op dit onderwerp

Poll: Raskat of HTK (113 leden hebben gestemd)

Hebben jullie bewust gekozen voor een raskat of een htk en waarom?

1. Bewust een htk (37 stemmen [31.62%])

Percentage van stemmen: 31.62%

2. Bewust een raskat (34 stemmen [29.06%])

Percentage van stemmen: 29.06%

3. Toeval/Niet over nagedacht (33 stemmen [28.21%])

Percentage van stemmen: 28.21%

4. Bewust een combinatie van beide (13 stemmen [11.11%])

Percentage van stemmen: 11.11%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#61 Geplaatst 06 juni 2014 - 11:58

Ik zal bij een fokker wel altijd naar meer kijken dan stamboom of niet en testen of niet. Want als ik zoveel geld uitgeef aan een kat zal ik dan ook wel strenger zijn op een aantal zaken dan bij een htk.

Bewerkt door kate2, 06 juni 2014 - 11:59.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#62 Geplaatst 06 juni 2014 - 12:10

Ik wilde persen een Sphynx omdat ik er dol op ben en omdat mijn moeder geen haar in huis wilde, hihi. Maar raskat of htk, ze zijn allemaal evenveel waard op emotioneel vlak.

Wij hebben 2 htk's die soms langs wandelen en zelfs bij ons komen zitten. En die knuffelen we even graag  :cat
Geplaatste afbeelding

Vilyna
Vilyna
  • 622 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 27 augustus 2014 - 19:20

Wij hebben bewust een kitten uit het asiel, nu gaan kittens natuurlijk altijd wel snel bij een asiel. Maar wie weet neemt iemand anders dan wel weer een iets ouder katje. Daarnaast is onze kitten goed opgevoed en is het voor ons nu gemakkelijk om hem te leren wat hij wel en niet mag. Ideaal! Wellicht is dat bij een raskat van een cattery ook wel maar persoonlijk kies ik liever een kitten uit het asiel dan dat ze er 1 voor mij speciaal moeten 'laten maken'. Ik kan het wel begrijpen dat sommige wel graag een raskat willen, er zijn zulke mooie bij! :)

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 27 augustus 2014 - 19:45

Voor mij maakt het helemaal niets uit:oud,jong of gehandicapt.Het zijn allemaal mijn katjes.
Qua ras houd ik van ragdolls.Eenmaal een ragdoll,altijd een ragdoll.Het zijn de honden onder de katten.
De HTK's zijn pittig en uitbundig.Hier toch.Ik ben verslaafd aan alle katten en vind ze allemaal even mooi.
De mijne zijn natuurlijk de mooiste en de braafste. :lol:

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#65 Geplaatst 28 augustus 2014 - 20:46

Ik zie een htk kat het liefst. En die kan je ook gerust buiten laten rondlopen. Ik vind het eigenlijk zielig als een dier te beperkt wordt in zijn natuurlijk leven. Dus voor mij mogen ze gerust van het zonnetje genieten, maar natuurlijk moeten ze eerst leren tot waar ons "territorium" loopt.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#66 Geplaatst 28 augustus 2014 - 23:11

Ik heb zowel HTK als raskatten en allebei bewust gekozen,altijd volwassen katten uit het asiel gekozen,en het waren allemaal(4) geweldige,opgevoede en vooral lieve,aanhankelijke en zeker ook mooie katten.
Ik begrijp niet waarom sommige mensen alleen maar een kitten uit het asiel willen halen,de volwassen katten zijn ook geweldig en als je gaat kijken voel je bij de juiste kat die"klik" die bevestigd dat dit jouw kat gaat worden,zo ging het bij mijn katten en ik heb nog nooit spijt gehad,integendeel,ze hebben mijn leven immens verrijkt.
Ook mijn raskatten bewust gekozen omdat ik hun karakter en uiterlijk gewoon fantastisch vind.
Mijn katten komen niet verder buiten dan de omheinde omgeving,ik vind het onbegrijpelijk dat iemand het risico neemt dat de kat buiten kan verongelukken of vergiftigd kan worden omdat ze dan" gelukkiger" zouden zijn,dit bedoel ik niet als discussie,dat is gewoon mijn mening.
Ik hou van alle katten,ras of htk,jong of oud.

Hilke
Hilke
  • 509 berichten
  • 3 katten

#67 Geplaatst 29 augustus 2014 - 16:02

Mijn boelies zijn bij toeval bij mij terechtgekomen en ik heb er dus ook helemaal niet op gelet of het raskatten waren of niet (wat het dus niet zijn).
Het maakt me helemaal niet uit eigenlijk.

Geplaatste afbeelding

Féline
Féline
  • 1.333 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 31 augustus 2014 - 20:51

Dylan is een Himi en Bi-Bi is een langharige asielpoes van 10 jaar

Siggy2311
Siggy2311
  • 144 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 04 november 2014 - 03:12

Ik koos voor HTK-katjes omdat de drempel wel lager is om er eentje te halen en ik ze gewoon erg mooi vind. Ik was wel zo stom om ze uit nestjes te gaan halen van mensen die niet steriliseren... :( Nu ja, ze zijn heel gezond en lief en ik zou ze niet meer kunnen missen, maar mijn volgende katjes komen zeker uit een asiel.

Ik zie wel heel graag Abessijnen en Blauwe Russen, maar die passen niet zo goed bij mijn luierikjes qua karakter, dus zie ik er maar vanaf. En zolang er zoveel katjes in asielen zitten zal ik er ook niet aan beginnen.

Ik voel me soms nog altijd schuldig dat ik niet eerst naar het asiel geweest ben, maar ik was pas van plan om een kat in huis te nemen toen ik Floempie voor het eerst zag bij een collega van mijn man... En dan zocht ik snel een maatje en vond ik Spooky via het internet... Wat was ik toch naïef...

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 04 november 2014 - 04:54

Het bijzonderste is dat ze lief en gezond zijn.En dat ze een gouden mandje gevonden hebben.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

saravz
saravz
  • 42 berichten
  • 1 katten

#71 Geplaatst 28 juli 2015 - 00:52

Ik had het als kind moeilijk met htk.
Vond ze altijd zo wild...
en daarna ontmoette ik sphynxen en andere raskatten en leerde ik dat er een verschil was!

Daarmee was mijn keuze snel gevallen op een raskat, de maine coon! Gewoon rondgevraagd voor een meisjes kitten, op laatste minuut was er 1 vrijgekomen!  :proost:
Alhoewel ik graag een poes wil redden uit een asiel, heb ik te veel schrik voor hun verleden...
-------------
Veel Liefs,
Sara VZ