Spring naar inhoud

- - - - -

Onzindelijik

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_Saarie_*
Guest_Saarie_*

#1 Geplaatst 06 augustus 2009 - 17:13

Mijn buren hebben een kitten gehaald op een boerderij. Dus mama-poes heeft ze niet op de kattenbak leren gaan. Het beestje is nog ERG jong. Ik schat nu 8-9 weken nu :catscratchhead

In het begin ging de kitten er helemaal niet op. Na enkele soorten kattenbakzand geprobeerd te hebben gaat ze er wel in maar niet altijd. Nooit plasjes naast de bak, wel de grote behoefte.

Nu is ze bij mij op vakantie want de buren zijn weg. Is er iets dat ik kan doen? Of komt dit nooit meer goed?

Ik gebruik Pet Plus. Kattebak is steeds proper (2-3x per dag) en staat op een rustige plek. Eten en drinken staat niet in de buurt, speeltuigen in een andere kamer. Mijn katten laten haar met rust. Ze wéét waar de bak staat.

Groetjes,
Saarie

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#2 Geplaatst 06 augustus 2009 - 17:40

Misschien er eens een extra kattenbak bij zetten. Sommige katten willen hun grote en kleine behoefte niet in dezelfde bak doen.
Groetjes Nikki en poezels Tache, Robbedoes, Tommeke en KD

Guest_Saarie_*
Guest_Saarie_*

#3 Geplaatst 07 augustus 2009 - 09:11

Dat ga ik straks onmiddelijk doen!!!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 07 augustus 2009 - 09:42

Een heel klein beetje ammoniak in de bak doen (echt niet meer dan een druppeltje, anders ruikt het té straf), helpt soms ook. In urine zit ook ammoniak, dus door die geur gaan ze soms geneigd zijn een plasje op de bak te doen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Saarie_*
Guest_Saarie_*

#5 Geplaatst 07 augustus 2009 - 09:44

Karolientje zei:

Een heel klein beetje ammoniak in de bak doen (echt niet meer dan een druppeltje, anders ruikt het té straf), helpt soms ook. In urine zit ook ammoniak, dus door die geur gaan ze soms geneigd zijn een plasje op de bak te doen.

de plasjes doet ze echt wel in de bak hoor. alleen niet alle kakjes :catscratchhead

Guest_Carooke_*
Guest_Carooke_*

#6 Geplaatst 07 augustus 2009 - 15:24

Hey, heb ik ook nog voorgehad met een kitten vroeger.
Ik nam het "kakje" op en legde het in de kattenbak, zo een paar keer :love3: .
Na een paar dagen legde ze haar eigen "kakje" er gewoon naast, in de kattenbak.

Grtz,

Guest_moorke_*
Guest_moorke_*

#7 Geplaatst 07 augustus 2009 - 17:04

Kan ik misschien bij ons Poeki ook eens proberen van een kakje in haar bak te leggen misschien dat ze dan terug op haar bak gaat. sinds enkele weken doet ze dat op het tapijt wat zeer vervelend is

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#8 Geplaatst 07 augustus 2009 - 18:50

moorke zei:

Kan ik misschien bij ons Poeki ook eens proberen van een kakje in haar bak te leggen misschien dat ze dan terug op haar bak gaat. sinds enkele weken doet ze dat op het tapijt wat zeer vervelend is
Heb je al kunnen uitsluiten dat het niet medisch is? Medische problemen zijn vaak (natuurlijk niet altijd) een oorzaak voor onzindelijkheid.
Groetjes Nikki en poezels Tache, Robbedoes, Tommeke en KD

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:12

eerst medisch zeker uitsluiten en dan zou ik proberen om het kakje in het bakje te leggen. Als dat niet helpt, eventueel nieuwe kattenbakgrind of een extra kattenbak.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:17

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 07 augustus 2009 - 23:57

Hoeveel kattenbakken staan er?

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 08 augustus 2009 - 00:03

Ja het kakje in de bak leggen en laten liggen. Als je ziet dat hij zijn behoefte ernaast doet hem oppakken en hem direkt in de bak zetten.  

Guest_Saarie_*
Guest_Saarie_*

#13 Geplaatst 08 augustus 2009 - 21:59

Hallo allemaal,

Het is niet medisch. Ben al langs de DA geweest, bloed genomen en onderzocht, niets aan de hand.

Er staan nu 4 bakken, heb er 1 bijgezet en straks brengen vrienden nog een nummer 5 mee. Vandaag nog maar 1 kakje gevonden! Lijkt een beetje te beteren ;)

Groetjes en bedankt!

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#14 Geplaatst 08 augustus 2009 - 22:32

Volhouden :thumb: :geluk: :geluk: :geluk:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 08 augustus 2009 - 23:04

als ze op de kattenbak plast zou ik ook het kakje erin leggen... is er zand genoeg in??? :catscratchhead