Spring naar inhoud

- - - - -

moet me effe van het hart

• Log in om te reageren
134 reacties op dit onderwerp
ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 11 november 2012 - 11:45

Heel veel sterkte en moed om deze moeilijke tijd door te komen. Ik hoop ook van harte dat het resultaat van de biopsie morgen zal meevallen. :hug:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#32 Geplaatst 11 november 2012 - 12:13

Pffffff moet lastig zijn dat wachten.
Hopelijk krijg je straks goed nieuws en komt hij er snel bovenop.

Welke griezelverhalen je ook te horen krijgt , hoop doet leven en het lot is niet altijd slechtgezind.
Mijn grootvader kreeg de diagnose longkanker rond zijn 60 jaar en werd verschillende longtumoren uitgehaald over verschillende jaren gespreid.
Uiteindelijk is hij 91 jaar geworden !!!! toen hij gewoon overleed. Hij is wel heel vaak erg ziek geweest, maar krabbelde er steeds weer bovenop.
Hij genoot enorm van ons als kleinkinderen en vocht zolang hij kon. Als kleinkind heb ik vooral een gelukkige opa als beeld en niet de zieke opa met kanker.
Hij sprak zeer traag vanwege de weinige luchtcapaciteit, maar als kind was dat ook zo duidelijk en rustgevend. Hij was er ook altijd, want bleef altijd binnen om niet ziek te worden (een simpele infectie kon dodelijk zijn) en om energie te sparen.
Een gezellige toffe opa die altijd tijd voor ons had. Eentje om nooit te vergeten .

Veerle Serry
Veerle Serry
  • 373 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 11 november 2012 - 15:02

veel sterkte!  We duimen mee voor een goed herstel!

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#34 Geplaatst 11 november 2012 - 15:07

Veel sterkte en goede moed.

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#35 Geplaatst 11 november 2012 - 17:15

Zijn slopende dagen door te moeten wachten op meer duidelijkheid.
Hier draaien de duimen volop dat er morgen terug een lichtpuntje komt in de donkere gedachten van nu.
Heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

icebabe
icebabe
  • 299 berichten
  • 7 katten

#36 Geplaatst 11 november 2012 - 18:49

Veel sterkte en hoop dat het goed komt,mijn opa heeft ook kanker gehad,hij zag geel en vermagerde fel,maar helaas was er indertijd GEEN medicatie voor kanker,hij is nog naar zijn huis kunnen gaan(ik denk voor afscheid te nemen van zijn 'thuis' en is dan terug opgenomenen de 1ste dag dat ik ging werken is hij overleden,precies 09/11,de eerste dat crematie wou!!!! en ik heb nog de beelden dat hij blind en doof gespoten was,want hij was TE onrustig :(,maar ik heb mooie herinneringen aan hem,ik heb bij hem gewoond tot ik 13 jaar was,van kleine baby,hij was een prachtig mens.Ik wil maar zeggen,niet doemdenken die medische wereld staat niet stil. :hug: :hug: :hug: :hug:

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 11 november 2012 - 19:17

Veel sterkte!!

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#38 Geplaatst 11 november 2012 - 21:05

Veel sterkte Liange de komende zware tijd.... mijn grootvader had ook longkanker (spreek alweer jaren en jaren terug) bij hem hebben ze 1 long weggenomen ...maar bij de operatie was de tweede long ook al aangetast.. toch heeft hij het nog 2 jaar uitgehouden .. de techniek staat nu ook al weer verder dus hou er de goede hoop in.

hermelinda
hermelinda
  • 9 berichten

#39 Geplaatst 11 november 2012 - 23:24

Mijn vader heeft ook longkanker gehad, veel sterkte voor jou en je famillie, de wetenschap is de laatste jaren zo geëvalueerd dat het nog alle kanten uit kan, hou vooral de moed er in sterkte meisje.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#40 Geplaatst 12 november 2012 - 00:23

Onwijs veel sterkte toegewenst, ik hoop dat je papa kan geholpen worden
Het wachten op nieuws is het moeilijkst is mijn ervaring
In 2005 kreeg ik ook te horen dat ik mogelijk kanker had, moest dan afspraak maken voor een bioptie van mijn borst en toen die dan eindelijk gebeurd was duurde het een eeuwigheid naar mijn gevoel (goeie 3 weken) vooraleer ik daar dan nieuws van kreeg.
Ondertussen doorloop je een heel scala aan gevoelens.
Je hoopt dat het niet waar is en dat het de grote K niet is, tegelijkertijd vertel je jezelf dat je niet mag hopen en dat je je er beter bij neerlegt dat het dat wel is en je je al beter voorbereid op de moeilijke weg die gaat komen
Eens je zekerheid hebt kan je je er toch in stellen en vind je wel ergens vechtlust om je er door te slaan.
Bij mij was dat toch zo
Het is heel waar dat een positieve ingesteldheid al heel veel doet.
Maar die onzekerheid over wat je te wachten staat is vreselijk vind ik.
Als je papa nu opgenomen is in t kliniek zou ik daar toch ook iemand van de verpleging aanspreken en daar mijn vragen aan stellen
Mijn ervaring in ziekenhuisopnames is dan dat hoe assertiever je bent hoe beter en meer je geholpen wordt, als je braaf ligt te wachten tot ze eens aan je denken kijken ze gewoon over je heen en laten ze je aan je lot een beetje over...
Ik was vroeger ook altijd zo braaf en wou niet te moeilijk doen maar ik ben daar al lang van teruggekomen...
Nogmaals heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijden !!!
ik hoop heel heel hard dat er uit die bioptie iets naar voor komt waar jullie iets mee kunnen doen
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.896 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 12 november 2012 - 11:12

Hey Anja, heel veel sterkte toegewenst! Bij ons in de familie zijn we ook geconfronteerd met kanker.
En wat ik daaruit geleerd heb, is dat een mens veel sterker is dan je denkt. De behandeling is loodzwaar, maar het is ongelooflijk hoe mensen die kanker hebben gaan vechten voor hun leven. Help ze vooral meevechten door een luisterend oor te bieden en op de goeie momenten aangename dingen te plannen, een dagje zee, eens lekker (uit gaan) eten, of gewoon thuis wat kletsen over van alles en nog wat, zorg voor afleiding, ook voor je mama want die gaat het nu ook behoorlijk zwaar hebben. Partners van mensen met de grote K hebben het ook heel hard te verduren en dreigen zichzelf volledig weg te cijferen.
Zorg dat je voldoende informatie krijgt van de dokters en neem iemand mee, tijdens zo'n gesprekken krijgt een mens zoveel informatie te verwerken dat het er soms niet allemaal ingaat of verkeerd begrepen wordt. En lucht je hart maar, we zijn hier met veel luisterende oren en virtuele knuffels :hug: :hug: :hug:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 12 november 2012 - 15:39

juist te horen gekregen dat mijn pa een gezwel heeft van 20 cm in zijn rechterlong . Is een zeer kwaadaardige kanker . Al allemaal uitzaaiiingen tot in zijn ruggegraat en zijn bot in zijn beenderen . Zit nu aan de morfine tegen de pijn . Ze geven hem nog max 6 maand . Wachten tot woensdag van verdere tests voor te kijken of ze hem nog chemo geven voor zijn laatste maanden comfortabeler te maken maar ik zie hem dus geen 65 jaar te worden hij is op 1 week tijd 9 kilo vermagerd van de pijn . Is dus opnieuw wachten en wachten pffffff

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 12 november 2012 - 15:55

Heel veel sterkte voor jou en je familie. moet echt ontzettend zwaar zijn om dat te horen te krijgen...

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#44 Geplaatst 12 november 2012 - 16:01

Nee toch, moet inderdaad vreselijk zijn om dat te horen te krijgen en om je papa zoveel pijn te zien hebben. Heel erg veel sterkte voor jou en je naasten!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 12 november 2012 - 17:40

Oh wat een erg zwaar nieuws kreeg je te verwerken. Ik hoop van harte dat hij met de morfine zich wat beter voelt en dat de eventuele chemo toch nog aanslaat. Heel veel sterkte voor jullie allemaal. :hug: