Spring naar inhoud

- - - - -

moet me effe van het hart

• Log in om te reageren
134 reacties op dit onderwerp
MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#46 Geplaatst 12 november 2012 - 19:10

Bekijk berichtliange, op 12 november 2012 - 15:39, zei:

juist te horen gekregen dat mijn pa een gezwel heeft van 20 cm in zijn rechterlong . Is een zeer kwaadaardige kanker . Al allemaal uitzaaiiingen tot in zijn ruggegraat en zijn bot in zijn beenderen . Zit nu aan de morfine tegen de pijn . Ze geven hem nog max 6 maand . Wachten tot woensdag van verdere tests voor te kijken of ze hem nog chemo geven voor zijn laatste maanden comfortabeler te maken maar ik zie hem dus geen 65 jaar te worden hij is op 1 week tijd 9 kilo vermagerd van de pijn . Is dus opnieuw wachten en wachten pffffff

Veel sterkte, ik weet hoe het  voelt probeer er gewoon zoveel mogelijk te zijn voor je pa, meer advies kan ik niet geven.

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 12 november 2012 - 20:09

Oh, wat verschrikkelijk :( Heel veel sterkte. En schrijf het vooral van je af wanneer je daar behoefte aan hebt. :hug:

Sabine2
Sabine2
  • 8.896 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 12 november 2012 - 20:15

Amai dat is slecht nieuws :(
Probeer er inderdaad zo veel mogelijk voor hun te zijn.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 12 november 2012 - 20:41

Veel moed en kracht in deze moeilijke periode :rub: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 13 november 2012 - 09:24

veel sterkte en moed :hug:
banner

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#51 Geplaatst 13 november 2012 - 15:26

Meisje heel veel sterkte gewenst.  Het is heel moeilijk en hard.  ik kan je maar een enkele raad geven, je kijkt tegen het onvermijdelijke aan.  Praat met je papa, vertel wat je voelt.  Je papa zal ongetwijfeld ook de diagnose gekregen hebben.
Uit ervaring weet ik dat die gesprekken met papa een wereld van verschil uitmaken, die ik koester en het ons liet aanvaarden.  In het geval van mijn papa ging het om euthanasie, die eigenlijk de dood maar met één of twee dagen versneld heeft.  Het was zijn keuze en die respecteer ik en dat doet heel de familie en vrienden.  Het afscheid was mooi en verdrietig papa was tot op het laatste moment helder, hij beweerde geen pijn te hebben maar had het wel.
heel veel moed.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 13 november 2012 - 15:34

Daarjuist bij hem geweest en moest weer weg mocht niet bij hem blijven . De dokter heeft het hem vandaag gezegd en hij zegt dat het geen waar is en is heel agressief naar iedereen toe . De verpleegsters hebben wat mogen horen vandaag al van hem ze doen niets meer goed en hij wil zicht van kant maken hij is de leugens beu . Nu hangt hij vast aan bed en roept en doet hij mag vanavond nog eens als hij kalmeringspillen binnen heeft . Hij moet vanaf nu op een 1 persoonskamer want hij zou de andere wat kunnen aandoen als hij met van alles smijt . De dokter wist me te zeggen dat we nog niet gedaan hebben met hem pfffffffff schoon zo je laatste tijd doorbrengen en de helft niet beseffen wat je doet

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 13 november 2012 - 15:48

:hug: Ik hoop voor je dat het overgaat, Liange...Hij bedoelt het zo niet, maar hij vloet zich wellicht verschrikkelijk machteloos dat hij er over een half jaar misschien niet meer is. Het is een fase waar hij hopelijk snel door zal geraken, maar die voor jullie heel erg hard is uiteraard. Het is iets dat ze schijnbaar vaker tegenkomen hoor...Veel sterkte!

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 13 november 2012 - 19:20

Verschrikkelijk nieuws :( , probeer er ondanks de zware tijd die er gaat komen ook nog een mooie en intense tijd van te maken. Zowel voor hem als voor jezelf.

Update: Las nu pas je laatste post. Kwam hij wel vaker zo uit de hoek (denken dat ze liegen) of dit nu enkel door de shock? Zoja, dan moet je het waarschijnlijk zien als wat het nu is, de initiële shock. Hopelijk gaat dat snel overgaan en kan je dan terug normaal met hem praten, etc.

Bewerkt door Kims, 13 november 2012 - 19:22.

Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 13 november 2012 - 20:10

normaal is hij niet agressief heeft wel al andere domme dingen gedaan maar nooit zo .
Vanavond mocht ik bij hem maar hij lag plat gespoten en zo heb je er ook niet veel aan ...

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 13 november 2012 - 20:13

:hug: Zoals Randa zei, probeer daar over te praten met je papa. Er zijn een aantal fases in het verwerkingsproces en ontkenning is daar één van. Woede ook. :hug: Het is niet fijn je papa zo te zien :( Ik hoop dat het morgen beter gaat, ik zal hier al eens een paar kaarsjes aansteken zie.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 13 november 2012 - 22:13

Mijn opa is vanmorgen in alle waardigheid overleden aan longkanker die uitgezaaid was. Vorige week woensdag vernomen, het sloeg in als een bom bij de familie. Hij was al gedurende een lange tijd kort van adem maar dokters hadden zelfs bij longonderzoek vorig jaar niets gezien, hij stak het altijd op zijn medicatie. Ook groot gezwel met uitzaaïngen naar de keel en hoofd. Ze gaven nog enkele weken hooguit 2 maand. Hij heeft nog geen week meer gehad. Mijn opa had van vroeger al papieren voor euthanasie klaar voor mocht hem iets overkomen dat we hem niet mochten laten afzien en nodeloos hem rekken. Gisteren had hij erom gevraagd (hij heeft geen lichamelijke pijn gehad maar geestelijk werd het ondraagbaar). We hebben gisteren afscheid gaan nemen. Hij was er nog goed bij maar begon wel zaken door elkaar te halen. Je merkte dat hij aan het piekeren was hoe het verder moest. Mijn moeder en haar zus hebben vannacht bij hem gewaakt en vanmorgen om iets over 9 heeft hij zich laten gaan. Ze hebben hem gerustgesteld en gezegd dat hij mocht gaan, was erg emotioneel maar gaf ook een mooi gevoel met zich mee. Zo vredig. Mijn oma die heeft er nog even bij geweest maar kon het moeilijk aan. Wel is ze blij dat hij uit zichzelf gegaan is. Tenslotte moest ze ook haar handtekening onder de euthanasie zetten anders. Mijn opa heeft erg gepiekerd, het moet moeilijk zijn om te liggen afwachten wetende dat het elke moment kan gebeuren. Ook enkele keren paniek gekregen omdat hij naar lucht hapte. Probeer daar zo weinig mogelijk aan te denken. Aangezien mijn opa zo oud was (86) deden ze helemaal niets tegen de kanker. Morfine was wel nodig en ook de airosol voor het ademen met momenten. Hij ging op één week zo achteruit, kon niet meer gaan, had geen krachten meer, was op :( . Voor je papa is het niet abnormaal dat hij in shock toestand gaat. Heb ook liggen piekeren over wat er in zijn hoofd moet omgaan (ok een ouder mens maar weten dat je niet langer meer hebt moet niet makkelijk om dragen zijn :cry: ). Denk dat niemand graag zomaar opgeeft. Heeft je papa pijn of reeds andere ongemakken? Waarom is hij in het ziekenhuis? Wil hij niet liever thuis zijn? Heel veel sterkte in deze zware periode :hug: :hug: :hug: :hug: .

Bewerkt door Fairness, 13 november 2012 - 22:14.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 13 november 2012 - 22:23

Bekijk berichtRanda, op 13 november 2012 - 15:26, zei:

Meisje heel veel sterkte gewenst.  Het is heel moeilijk en hard.  ik kan je maar een enkele raad geven, je kijkt tegen het onvermijdelijke aan.  Praat met je papa, vertel wat je voelt.  Je papa zal ongetwijfeld ook de diagnose gekregen hebben.
Uit ervaring weet ik dat die gesprekken met papa een wereld van verschil uitmaken, die ik koester en het ons liet aanvaarden.  In het geval van mijn papa ging het om euthanasie, die eigenlijk de dood maar met één of twee dagen versneld heeft.  Het was zijn keuze en die respecteer ik en dat doet heel de familie en vrienden.  Het afscheid was mooi en verdrietig papa was tot op het laatste moment helder, hij beweerde geen pijn te hebben maar had het wel.
heel veel moed.

Allé respect voor euthanasie. Mijn opa had er gisteren ochtend om gevraagd maar nadat we met de familie op bezoek waren geweest gisterenavond had hij zijn twijfels gekregen (tegen mijn nonkel gezegd) en kreeg ik er een slecht gevoel over. Omdat ik bang kreeg dat hij niet meer terug durfde omdat hij dit steeds zo zei. Vandaar ben ik blij dat hij van zichzelf is kunnen gaan. En idd mijn opa beweerde geen pijn te hebben maar de dokters geloofden het ook niet. We zullen het nooit weten.

Sabine2
Sabine2
  • 8.896 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 13 november 2012 - 23:26

:hug: :hug: :hug:
Woede maakt zeker deel uit van de gevoelens. Mijn schoonzus, die anders nooit ofte nimmer agressief is, heeft in het ziekenhuis ook haar yoghurt, pudding en alles wat (half) vloeibaar was en in een potteke zat tegen de muur gekwakt toen ze haar kwamen vertellen dat ze hervallen was.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 13 november 2012 - 23:32

Mijn enige deelneming ten eerste !!!!

Mijn papa is naar de kliniek gegaan omdat hij pijn had in het linker been bleek flebiet te zijn . Terwijl hij in de kliniek was is hij beginnen klagen over zijn rechter lies met serieuze pijn zo erg dat hij niet meer kon staan zelfs . Na test hebben ze een bloedklonter gezien in zijn lies en ze wilden te weten komen hoe dit daar kwam . Terwijl ze dit aan het onderzoeken waren kreeg hij pikuren tegen het flebiet wat beterde . Plots is hij dan heel kortademig geworden in de kliniek dat ze foto's beginnen trekken zijn van zijn longen ze dachten een longontsteking op deze foto's hebben ze dus gezien dat hij een gezwel had op de rechter long van zo een 20 cm. Dan zijn ze verdere tests van zijn hoofd en ruggegraat beginnen doen en zijn hoofd zou geheel in orde zijn maar de ruggegraat en botten van de beenderen zijn aangetast het zou een hardnekkige kanker zijn aangezien hij op 6 maand gegroeid zou zijn . Hij vraagt nog niet voor naar huis te gaan denk dat hij beseft dat hij nog veel pijn heeft en beter in de kliniek blijft . Ze zijn nu zijn medicijnen op peil aan het brengen zodat hij zo min mogelijk pijn heeft en het zogezegd draaglijker word met de hoeveelheid morfine . Morgen weten we ook de uitslag van het vocht dat genomen is maandag gingen ze een punctie doen van het gezwel maar ze konden er niet aan de long zat er voor plat gedrukt daardoor juist het vocht afgenomen rond de long . Morgen tegen half 4 worden we bij de dokter verwacht vvoor de uitleg hiervan . Denk dat alles afhangt van hoe deze uitslag is . Wij zelf zouden liever hebben dat hij in de kliniek blijft daar mijn ma zwaar suikerpatiente en blind is en zei zelf nu met verpleegsters thuis verzorgd word maar mijn pa erbij kan ze niet aan en wij moeten werken . De verpleegsters kunnen wel komen maar kunnen niet blijven voor alles dus hopen we echt dat hij in de kliniek mag blijven .