Spring naar inhoud

- - - - -

moet me effe van het hart

• Log in om te reageren
134 reacties op dit onderwerp
blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 14 november 2012 - 00:44

@ Fairness: Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijk tijd, en mijn innige deelneming :hug:

@ Liange: Voor jou ook heel veel sterkte :hug:

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#62 Geplaatst 14 november 2012 - 01:45

Bekijk berichtliange, op 13 november 2012 - 23:32, zei:

Mijn enige deelneming ten eerste !!!!

Mijn papa is naar de kliniek gegaan omdat hij pijn had in het linker been bleek flebiet te zijn . Terwijl hij in de kliniek was is hij beginnen klagen over zijn rechter lies met serieuze pijn zo erg dat hij niet meer kon staan zelfs . Na test hebben ze een bloedklonter gezien in zijn lies en ze wilden te weten komen hoe dit daar kwam . Terwijl ze dit aan het onderzoeken waren kreeg hij pikuren tegen het flebiet wat beterde . Plots is hij dan heel kortademig geworden in de kliniek dat ze foto's beginnen trekken zijn van zijn longen ze dachten een longontsteking op deze foto's hebben ze dus gezien dat hij een gezwel had op de rechter long van zo een 20 cm. Dan zijn ze verdere tests van zijn hoofd en ruggegraat beginnen doen en zijn hoofd zou geheel in orde zijn maar de ruggegraat en botten van de beenderen zijn aangetast het zou een hardnekkige kanker zijn aangezien hij op 6 maand gegroeid zou zijn . Hij vraagt nog niet voor naar huis te gaan denk dat hij beseft dat hij nog veel pijn heeft en beter in de kliniek blijft . Ze zijn nu zijn medicijnen op peil aan het brengen zodat hij zo min mogelijk pijn heeft en het zogezegd draaglijker word met de hoeveelheid morfine . Morgen weten we ook de uitslag van het vocht dat genomen is maandag gingen ze een punctie doen van het gezwel maar ze konden er niet aan de long zat er voor plat gedrukt daardoor juist het vocht afgenomen rond de long . Morgen tegen half 4 worden we bij de dokter verwacht vvoor de uitleg hiervan . Denk dat alles afhangt van hoe deze uitslag is . Wij zelf zouden liever hebben dat hij in de kliniek blijft daar mijn ma zwaar suikerpatiente en blind is en zei zelf nu met verpleegsters thuis verzorgd word maar mijn pa erbij kan ze niet aan en wij moeten werken . De verpleegsters kunnen wel komen maar kunnen niet blijven voor alles dus hopen we echt dat hij in de kliniek mag blijven .

Het is altijd moeilijk wanneer trotse mensen zo iets te horen krijgen. Toen mijn pa te horen kreeg dat hij longkanker had en ze hem nog maar 3 maand maximum gaven stortte zijn wereld in. Dit gebeurt wss nu ook met jou pa, het enigste dat je nu kan doen is er gewoon voor zijn. Als hij naar huis moet kan je altijd de hulp van 'de mantel' vragen, mijn papa was daar heel goed mee. Zijn enigste wens was dat hij thuis mocht sterven en dat hebben wij dus voor hem proberen te doen. De mantel is 24/24 uur 7dagen op 7 zorg. Zowel verplegers als mensen die met hem kunnen praten. Of het palliatief netwerk is ook een optie.  Het is een goed alternatief indien je pa niet in het ziekenhuis kan blijven.  In ieder geval veel sterkte en probeer elke moment die je hebt waar hij weet wat hij doet te koesteren. En er voor hem te zijn, want op dit moment stort zijn wereld in elkaar.  :hug:  Indien je een luisterend oor wilt mag je me altijd pbtjes sturen sinds ik hier recent ook door ben gegaan.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#63 Geplaatst 14 november 2012 - 13:00

@fairness mijn deelneming en heel veel sterkte

@Liange, ik hoop dat je papa heel snel door de toestand van woede en agressie heen gaat en dat hij samen met jullie nog een mooie tijd kan doorbrengen.
zoals Mayablue schrijft er zijn voor hem is heel belangrijk.  Wat wil hij zelf, thuis zijn of in het ziekenhuis blijven? tracht daar ook over te praten te eventueel met hulp van organisaties eraan tegemoet te komen.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 14 november 2012 - 16:10

Dank jullie.

Liange ik wil jou, je vader en je familie heel veel sterkte wensen in deze zware periode :hug !!! Voor je vader hoop ik dat hij een dragelijke manier kan vinden met dit alles om te gaan.
Wanneer je wil praten hier typ het van je af. Ga naar familie, vrienden en praat. Moet je huilen, huil dan. Je tranen laten gaan is een grotere opluchting dan ze steeds te bedwingen. Laat je papa goed voelen dat hij bij jou ook zijn hart kan luchten en zijn tranen mag laten gaan, want vaak willen ze het je besparen. Praten is erg van belang. Sterkte!

Ebony
Ebony
  • 12 berichten

#65 Geplaatst 14 november 2012 - 17:36

Heel veel sterkte.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#66 Geplaatst 15 november 2012 - 15:25

dinsdag word hij met een kijkoperatie geopereerd voor een stukje te kunnen nemen van het gezwel . Maandag hadden ze een bioptie gedaan langs de mond  maar is dus niet gelukt daar het gezwel aan de andere kant van de long zat en ze er niet aankonden .
Ze hebben nu wel gezien dat zijn klieren ook al aangetast zijn . Hij begint nu ook te klagen van zijn knie dus deze zal ook aangetast beginnen worden .
Zolang ze niet weten welk kwaadaardige virus het is kunnen ze de gepaste medicatie niet geven voor het een beetje te remmen en de pijn te verminderen .
Hij zit nu op 20 van morfine pillen en dit helpt een beetje dat mijn pa zegt als hij goed is maar soms begint hij dan weer agressief te doen zonder reden ofzo .
Gisteren avond hebben ze hem gevonden op het 5de verdiep gaande naar het dak dat ze denken dus nu ligt hij opnieuw vast en als hij s'nachts te erg is steken ze hem in de badkamer voor de andere mensen niet te storen pf kan je je voorstellen moeten horen dat ze hem in de badkamer steken zodat de andere kunnen slapen weet niet wat ik daarvan moet denken maar is dus blijkbaar normaal ...

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#67 Geplaatst 15 november 2012 - 18:27

In welk ziekenhuis ligt je vader ?
Ik vind dit echt niet kunnen.
Toen papa net in het ziekenhuis lag was hij in Maria Middelares in Gent.
Hij had een goede arts maar de verpleging was niets.  Zij zagen niet dat papa lag te stikken en toen we een arts vroegen in het weekend was die niet aanwezig en werd er een asistente gestuurd en het eerste wat die zei als ze de kaamer binnenkwam was dat ze moest komen maar geen tijd had voor hem en ging dan terug door nadat ze hem even op de buik had gedrukt. De volgende dag hebben we papa laten overbrengen naar het uz

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#68 Geplaatst 15 november 2012 - 20:52

Liange heel veel sterkte ook voor je familie :hug: :hug: :hug: :hug:

Eefje innige deelneming :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 15 november 2012 - 21:10

Heel veel sterkte voor jou en je familie! :hug:

Moet vreselijk zijn om machteloos toe te kijken.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 15 november 2012 - 21:19

Bekijk berichtRanda, op 15 november 2012 - 18:27, zei:

In welk ziekenhuis ligt je vader ?

Mijn papa ligt in de Maria Middelares te Gentbrugge is juist aan onze deur

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#71 Geplaatst 15 november 2012 - 23:51

Heel veel sterkte voor jou en je familie Liange !!! :hug:
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.896 berichten
  • 4 katten

#72 Geplaatst 16 november 2012 - 07:43

Anja, als je voelt dat je papa daar niet op zijn plaats zit, haal hem daar dan weg.
Ofwel ga je een hartig woordje spreken met de dokters of verpleging.

Ik vind het echt niet kunnen dat ze hem in de badkamer opsluiten.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Loes
Loes
  • 407 berichten
  • 3 katten

#73 Geplaatst 16 november 2012 - 07:45

Heel veel sterkte ...

#74 Geplaatst 16 november 2012 - 08:22

Van hier ook veel sterkte gewenst...
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 16 november 2012 - 15:19

Eerlijk, ik dacht dat dit niet meer gedaan werd mensen vastbinden in bed. Ik vind het een verschrikkelijke gedachte, ook al lijken ze het te doen voor zijn veiligheid. :rub: :rub: :rub: Sterkte
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag