Spring naar inhoud

- - - - -

moet me effe van het hart

• Log in om te reageren
134 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#91 Geplaatst 23 november 2012 - 10:41

Bekijk berichtliange, op 22 november 2012 - 20:39, zei:

bedankt hiervoor eens goed gelezen .
Vandaag een gesprek gehad met 1 van zijn dokters mijn papa heeft gisteren gevraagd voor morgen te mogen dood gaan . Dit gaan ze dus niet toelaten maar als blijkt na de resultaten morgen dat het veel verslechterd is zal het dus wel volgende week gebeuren mede ook doordat ze een psychologisch gesprek gehad hebben met mijn papa en dat hij dus blijkbaar in staat is van zelfmoord te plegen als ze blijven nee zeggen pf . Ze kunnen het infeite niet echt weigeren alleen beetje uitstellen voor eventueel te zien of mijn papa zelf niet veranderd van gedacht wat ik dus zeker niet denk .
Vandaag is alles geregeld met de notaris dat naar de kliniek gekomen is en daardoor wetende dat alles goed zit voor mijn ma en mij wil hij het nu nog meer .
Vandaag heeft hij al hulp moeten vragen voor hem te wassen en te scheren heeft nog meer zuurstof nodig en kan niet meer recht zitten door de pijn .
Verslechterd van dag tot dag en heb nu zo een gedacht dat hij het zelfs geen 6 maand meer zou uithouden zoals ze denken t'gaat zo rap .
HIj weegt nog 41 gram is doodmoe en valt steeds inslaap zoals ik hem nu zie heb ik iets van ja papa je krijgt je zin je was altijd de man die nooit ziek was beresterk en steeds aan het werken je nu zo zien doet me echt pijn en daardoor denk ik nu eerder van is misschien het beste. Morgen gaan we vragen of lisa erbij mag zijn als alle dokters samen zijn ze wil er percee bij zijn en gaan kijken voor effe met haar buiten te gaan als ze de prik geven als dit kan . We sturen haar niet naar school ik wil haar in mijn buurt ze zal ons ook nodig hebben . Zoals ik hem nu zie aftakelen kan ik het niet aanzien per dag is hij slechter dus krijg er een beetje vrede mee ook al zal het hard zijn de dag zelf dat misschien al volgende week zal zijn ...

Och meid, als ik dit bericht lees, dan hoop ik alleen maar dat je vader heel snel mag gaan. Je vader is nu aan het lijden :(
Heel veel sterkte.

BTW, ik denk dat je papa nu 41 kilo weeg, 41 gram is erg weinig ;)

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 23 november 2012 - 17:26

Heel veel sterkte hoor. Ik denk ook dat de beslissing van je vader voor euthanasie een goede beslissing is. Als hij zo erg begint te lijden zal het ziekenhuis zeker toestemmen. Het zal een heel moeilijke dag worden maar daarna heeft hij eindelijk rust.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#93 Geplaatst 23 november 2012 - 20:05

Bekijk berichtjubikelcats, op 23 november 2012 - 10:41, zei:

Och meid, als ik dit bericht lees, dan hoop ik alleen maar dat je vader heel snel mag gaan. Je vader is nu aan het lijden :(
Heel veel sterkte.

BTW, ik denk dat je papa nu 41 kilo weeg, 41 gram is erg weinig ;)

is dus 41 kilogram ja amai .

Vandaag heel goed gesprek gehad met de dokter van palliatieve en op heel veel vragen antwoorden gekregen . Ook heel goed met papa gepraat en de 3 dokters + huisdokter blijkt dat hij nu een longontsteking bij heeft en daardoor dat hij van dag op dag aan de beademing ligt . Krijgt er nu ook cortisone tegen blijkbaar is dit enige dat helpt als je kanker hebt . Ze hebben heel god met papa gepraat op het gebied van de pijn en hoe hood e morfine kan gaan . Blijkbaar hebben ze zo goed met papa nog gepraat dat papa zelfs overweegt nog chemo te doen voor te verzachten en aangezien de dokter hem garandeerd van deze chemo dat je niet of bijna niet ziek gaat zijn en zelfs geen haar volledig verliest ziet mijn papa het zelfs heel goed zitten . De papieren zijn wel in orde gebracht voor het geval het te slecht gaat. Toch  ben ik blij dat de dokters zo met mijn papa gepraat hebben en dat we hem nog langer in ons midden mogen  hebben . Mijn dag kan al niet meer stuk en hoop dus dat mijn papa nog lang gaat wachten voor alles ...

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#94 Geplaatst 23 november 2012 - 21:08

Fijn dat er toch een goed gesprek geweest is. Lijkt me wel fijn om zoveel verduidelijking te hebben en dat je vader toch nog chemo wilt proberen...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#95 Geplaatst 24 november 2012 - 10:59

Bekijk berichtliange, op 23 november 2012 - 20:05, zei:

is dus 41 kilogram ja amai .

Vandaag heel goed gesprek gehad met de dokter van palliatieve en op heel veel vragen antwoorden gekregen . Ook heel goed met papa gepraat en de 3 dokters + huisdokter blijkt dat hij nu een longontsteking bij heeft en daardoor dat hij van dag op dag aan de beademing ligt . Krijgt er nu ook cortisone tegen blijkbaar is dit enige dat helpt als je kanker hebt . Ze hebben heel god met papa gepraat op het gebied van de pijn en hoe hood e morfine kan gaan . Blijkbaar hebben ze zo goed met papa nog gepraat dat papa zelfs overweegt nog chemo te doen voor te verzachten en aangezien de dokter hem garandeerd van deze chemo dat je niet of bijna niet ziek gaat zijn en zelfs geen haar volledig verliest ziet mijn papa het zelfs heel goed zitten . De papieren zijn wel in orde gebracht voor het geval het te slecht gaat. Toch  ben ik blij dat de dokters zo met mijn papa gepraat hebben en dat we hem nog langer in ons midden mogen  hebben . Mijn dag kan al niet meer stuk en hoop dus dat mijn papa nog lang gaat wachten voor alles ...

Dit is tegenstrijdig met elkaar. Wanneer iemand op palliatief ligt, dan doen ze geen medische behandelingen meer. Dus een chemo kunnen ze dan al niet meer doen. Daarbij doen ze ook geen chemo wanneer iemand een longontsteking heeft. Voor een chemo moet iemand namelijk 'gezond' zijn. Dat betekend geen koorts, niet hoesten. De chemo kan dan namelijk volledig verkeerd uitvallen.
Hier klopt iets niet, sorry.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#96 Geplaatst 24 november 2012 - 12:04

Bekijk berichtjubikelcats, op 24 november 2012 - 10:59, zei:

Dit is tegenstrijdig met elkaar. Wanneer iemand op palliatief ligt, dan doen ze geen medische behandelingen meer. Dus een chemo kunnen ze dan al niet meer doen. Daarbij doen ze ook geen chemo wanneer iemand een longontsteking heeft. Voor een chemo moet iemand namelijk 'gezond' zijn. Dat betekend geen koorts, niet hoesten. De chemo kan dan namelijk volledig verkeerd uitvallen.
Hier klopt iets niet, sorry.

hij kan maar chemo krijgen nadat zijn longontsteking gedaan is dat hebben ze gezegd gisteren . Hij krijgt er cortisone tegen . Die persoon Marc van de palliatieve is samen met dokter de cock en dokter lamont + de huisdokter pelst Geert gisteren naar de het 4de verdiep gekomen <waar mijn papa ligt en we zijn in de bureau van de hoofdverpleegster gaan zitten samen met de hoofdverpleegster + een stagiar . Marc van palliatieve komt om de 2 dagen luisteren naar mijn papa en als hij dan nog plots zou beslissen van ik wil het doen dan gaan ze het alsnog doen maar daar denk ik liever niet aan . papa zit nu op 40 van morfine en naar het schijnt kan je tot over de 80 gaan hiervan dus papa kan nog veel pijn bespaard worden . Ik denk liever eraan dat mijn papa nog langer bij ons blijft dan dat hij het zou laten doen . Sorry als ik verkeerd overkom is zo raar over dit schrijven terwijl ik sommige woorden niet eens begrijp waar ze over praten van naam van gezwel in zijn longen ook voor mij is een gezwel een gezwel voor hen is een gezwel te zien welke naam en deze is een hardnekkige kwaadaardige met uitzaaiingen in de botten naar de beenderen en een begin aan de rug . Plus ook dat de klieren heel groot staan en gezwollen . Maar marc zegt dat we het nog heel zacht met morfine en aangenaam kunnen maken .( Als je het aangenaam kan noemen wel te verstaan ) Binnen een 3 weken als de eerste chemo zou doorgaan moet hij de eerste nacht nog steeds blijven en daarna zou hij zelfs naar huis mogen in een ziekenbed ; Als hij thuis is en zou dan beslissen van het moet gedaan worden zouden ze het zelfs thuis doen dan moet de huisdokter juist een 2de dokter kontakteren voor nog een gesprek en eventueel als papa het wil een pastoor . Dit zou allemaal geregeld worden op zo een 5 dagen en dan kan hij zelf vredig thuis sterven . Maar aan dit denk ik allemaal al niet meer ben veel te optimistisch na het gesprek gisteren dat mijn papa er nog een tijd zal zijn en we kijken ernaar uit . Dacht echt dat ik volgende week mijn papa ging kwijt zijn omdat hij zelf er zo negatief over was en we zagen dat hij dag op dag verslechterde wetende dat het door die longontsteking kwam en dat hij met de nodige cortisone zels weer zelf standig zou kunnen ademen. Sorry als ik raar overkom maar het gesprek gisteren heeft heel veel vragen beantwoord en mij een heel wat meer positievere uitkomst gegeven . Kijk er echt naar uit de tijd dat mijn papa het niet opgeeft en er blijft voor gaan ook al geven ze hem maar max een jaar meer hij vecht nog .
Nu huil ik niet meer van onmacht zoals van de week en laat ik me niet gaan maar nu huil ik van blijdschap dat we hem langer in ons midden hebben en je loopt er blij van en zelfs geeft het je eigen moed om ook weer meer positiever te zijn .
Heb hier veel geschreven en heel veel gehuild als ik dit allemaal schreef nu huil ik opnieuw maar in de positieve zin . Ik ga er samen met papa voor dat met die chemo binnen een paar weken voor de eerste keer voor daarna elke 3 weken er terug 1 te hebben alles iets wat gemakkelijker en beter word voor hem . NU ligt hij al zo een 3 weken in de kliniek en zal zeker nog een 2 tot 3 weken er moeten verblijven tot na de eerste chemo al zeker . Ook moet hij steeds pilletjes bij hem hebben voor het geval hij iets begint te voelen hij er eentje moet nemen dit moet hij dan ook opschrijven wanneer telkens en zo zien ze of de morfine omhoog moet gedreven worden voor het hem minder pijnlijk te maken en als mijn papa minder pijn heeft gaat hij ook minder rap terug spreken van die euthanasie . We gaan ervoor samen met mijn papa dat hij nog zijn verjaardag kan meemaken  in januari !

Excuseer mij dus jubikelcats als ik me verkeerd uitdrukte of verkeerd schreef je hebt gelijk de chemo word maar gegeven nadat mijn papa genezen is met de cortisone van de longontsteking en ze spreken maar van de chemo binnen 2 a 3 weken . Maar ik zie het positief in en ga ervoor samen met mijn papa .

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#97 Geplaatst 24 november 2012 - 13:07

erg veel sterkte,
wij hebben net de stiefpa van mijn vriend moeten afgeven, hij heeft een jaar geleefd met darmkanker en uitzaaiingen, zette door tot het einde maar heeft dan toch voor euthanasie gekozen 6 juni en 16 juni is deze waar geworden....:-( ,
doch is hij blijven knokken,

veel sterkte

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#98 Geplaatst 24 november 2012 - 13:53

Bekijk berichtEllenita, op 24 november 2012 - 13:07, zei:

erg veel sterkte,
wij hebben net de stiefpa van mijn vriend moeten afgeven, hij heeft een jaar geleefd met darmkanker en uitzaaiingen, zette door tot het einde maar heeft dan toch voor euthanasie gekozen 6 juni en 16 juni is deze waar geworden....:-( ,
doch is hij blijven knokken,

veel sterkte

mijn enige deelneming en ook nog sterkte voor jullie !

Sabine2
Sabine2
  • 8.896 berichten
  • 4 katten

#99 Geplaatst 24 november 2012 - 15:19

Hey Anja, ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent en heel positief, het ging ook allemaal heel snel.
En het beste dat je kan doen is er voor je papa zijn, met een luisterend oor en als hij voor chemo gaat, hem daarin steunen :hug:
Er zullen genoeg moeilijke momenten komen, want als iemand uit het gezin (of de naaste familie) kanker heeft, dan heeft heel het gezin kanker.
Maar dat mag jullie niet beletten om veel kwaliteits-tijd met elkaar door te brengen en de goeie momenten te koesteren.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#100 Geplaatst 25 november 2012 - 17:11

Wat goed dat je vader toch weer hoop koestert nu en een nieuwe behandeling wil toelaten. Dat is toch een teken dat ze de pijn goed onder controle hebben. Ze doen daar goed werk op de palliatieve zorgen. Ik ben blij voor jou dat er een nieuw lichtpuntje voor jullie is! Geniet van deze momenten samen!

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#101 Geplaatst 25 november 2012 - 19:43

ik duim heel erg voor jullie, dat je papa erdoor komt en dat er een lichtje gaat branden aan het eind van de tunnel
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#102 Geplaatst 26 november 2012 - 18:11

Bekijk berichtRanda, op 25 november 2012 - 19:43, zei:

ik duim heel erg voor jullie, dat je papa erdoor komt en dat er een lichtje gaat branden aan het eind van de tunnel

dank je wel .
Hij ademt wat beter want de verpleegster zei dat ze de zuurstof vermindert hebben. Hij voelde hem duidelijk wat beter want nu sprak hij al van dat hij toch al lang in de kliniek is en dat hij ernaar uit kijkt voor eens naar huis tegaan . Hij heeft wel heel mooi zicht naar Gent toe als hij uii zijn raam kijkt ziet hij het reuzerad van op het sint pietersplein . Hebben hem onze verrekijker gegeven en hij zag zelfs de bakjes . Hij kon weer eens wat lachen . Die morfine is toch echt een goed medicijn en die cortisone voor zijn longontsteking helpt ook zienderogen .
Was een mooie dag bij mijn papa

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#103 Geplaatst 30 november 2012 - 15:39

Maandag mag hij voor 1 week naar huis de zuurstof is vandaag gebracht en het bed word maandagmorgen gebracht . Hij mag en kan infeite niet meer naar boven dus slaapt hij vanaf maandag beneden . Krijgt elke dag thuis een verpleegster ook voor een prik tegen het flebiet . De huisdokter gaat vanaf nu in kontakt staan met de kliniek ook steeds zodat iedereen alles weet . De 10 ste december krijgt hij voor de eerste keer chemo en zal dan ook een nacht binnen blijven daar mijn mama bijna blind is en zware obesitas patient is en ze hem zo niet goed gaat kunnen helpen als hij ongemakkelijk is . Wij hebben voor ziekenvervoer gekozen en deze personen gaan hem dus thuis halen en brengen hem ook thuis na de chemo . Hij is opnieuw verhoogd van morfine en daar voelt hij hem nu goed bij heeft geen of bijna geen pijn . Mag ook als hij iets begint te voelen een klein zuigtabletje nemen wat hij zijn snoepje noemt . Hij is opnieuw aanspreekbaar en ziet er al bij al beter uit je ziet de pijn niet in zijn gezicht bedoel ik . NU is het afwachten hoe hij thuis is want hij zal zo wie zo teveel doen en het zal aantonen dat hij het niet meer kan . Ben blij dat hij thuis is maar niet voor mijn mama dat nu alles zoveel mogelijk zal moeten doen .

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#104 Geplaatst 02 december 2012 - 15:12

ik ben ook heel gelukkig voor jou dat je papa thuis kan komen
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Sabine2
Sabine2
  • 8.896 berichten
  • 4 katten

#105 Geplaatst 10 december 2012 - 22:33

Hey Anja,
Hoe gaat het nu met je papa? Is hij nog thuis? Lukt het een beetje om alles te beredderen?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org