Spring naar inhoud

- - - - -

Alissia aanvaardt Lou niet (p.3)

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 11 november 2012 - 09:45

Zo , even een update van de introductie van Lou: de 3 andere poezen zijn nog helemaaaaaaaaal niet blij met zijn komst, grollen en blazen vanaf hij maar iets dichter durft te komen, ocharme :)  Hij trekt hem er weinig van aan, hij speelt heel goed!

Hij is altijd in de living maar de andere houden zich nu mee rin de keuken...

Hopelijk komt het snel goed!

Bewerkt door elixeryen, 21 januari 2013 - 14:39.

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 11 november 2012 - 09:58

Dat kan gewoon op precies dezelfde manier hoor! Heb het in augustus nog gedaan bij twee katten van 3 en 12.
Ging prima hoor.
Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 11 november 2012 - 10:38

Het zal ook een beetje afhangen van het karaktertje van het persje   (de kogel is dus door de kerk? Hij komt?)   Maar als het vorige keer op die manier gelukt is, zou ik ook diezelfde piste kiezen hoor. Succes in ieder geval :geluk:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 11 november 2012 - 12:42

Gewoon transportbakje in de living zetten zoals vorige keer, dat komt wel goed. Persjes zijn redelijk rustig en ragdollen ook, ik zie geen probleem.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 november 2012 - 18:38

hmmm ok dan ga ik het zo doen...   spannend weer :jump: :jump:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 11 november 2012 - 20:05

ons katertje Lou is enkel zijn moeder gewoon qua volwassen katten , zou dit een probleem geven?

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 12 november 2012 - 10:06

Je kan altijd op zeker spelen en een langzame introductie doen?
Dan zet je ze eerst in twee aparte ruimtes die bv. gescheiden zijn met een deur, zo kunnen ze ruiken aan de deur en de geur gewoon worden :)
En dan stapje per stapje...
Even de deur opendoen dat ze kunnen kennismaken, weer apart zetten en zo steeds langer tot ze mekaar accepteren.
(Er staat hier ergens een meer uitgebreide uitleg rond kennismaking, maar niet meteen waar. herinner me alleen dat ik het ooit las ;))

Ohh en voor ik het vergeet: Proficiat! :)
All you need is love...and a cat! :love3:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#8 Geplaatst 12 november 2012 - 10:12

Op papier klinkt de trage introductie het beste, maar ik ga ook voor de snelle.
Lukt het niet, is het een herintroductie, maar kittens introduceren is geen probleem mits enkele dagen blazen.

Veel succes met je nieuwe huisgenootje!!!

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 14 november 2012 - 19:23

Zo : hoe het tot hiertoe gaat: veeeeeel geblaas en gegrom van alle poezen hier als Lou nog maar in de buurt durft komen, Lou trekt hem er niet veel van aan en speelt volop, nu ligt hij uitgeteld in het bovenste mandje van de krabpaal (Alissia haar vaste plek aiaiaiaia....), de andere poezen willen momenteel niet in de living slapen zoals gewoonlijk.  Ze zijn een beetje boos op mij denk ik... ;)

Mijn vriend gaat vannacht hier beneden op de zetel slapen, zou ik Lou mee naar boven nemen of hem gewoon mee beneden laten met de rest?

Hij heeft wel nog niet gegeten, enkel een beetje gedronken, wel al op de kattenbak geweest.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 16 november 2012 - 09:33

Ik ben misschien te ongeduldig maar er is nog niet zo heel veel verbetering...
een heel klein beetje mss, de poezen komen wel al terug in de living liggen s’avonds , maar ze blazen en grollen nog als Lou aanstalten maakt om te dicht bij hun te passeren of als hij sociaal wil doen.   Ocharme dat ventje :)

Deze morgen stond hij wel neus aan neus met Azarro zonder grollen of blazen, maar kort daarna kwam Lou te wild van de trap gestormd en blies hij hem weer omver…  en ook Vooral Féline is uit haar normale doen, zij is écht nog niet echt bij met zijn aanwezigheid.  Ze ging hem wel besnuffelen als hij aan het eten was deze morgen. Dus wel kleine verbeteringen maar nog niet wat het moet zijn.

Zou ik de verkeerde introductie gekozen hebben of gewoon nog wat meer geduld hebben?

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#11 Geplaatst 16 november 2012 - 09:42

Het komt wel goed, gewoon geduld hebben hoor

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 16 november 2012 - 09:56

idd ik ben mss ietsje te ongeduldig ;)  en tis zo'n lief ventje, maarja poezen denken nu eenmaal niet als mensen :p

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 16 november 2012 - 09:57

Bekijk berichtJessie_A&A, op 16 november 2012 - 09:33, zei:

Ik ben misschien te ongeduldig maar er is nog niet zo heel veel verbetering...
een heel klein beetje mss, de poezen komen wel al terug in de living liggen s’avonds , maar ze blazen en grollen nog als Lou aanstalten maakt om te dicht bij hun te passeren of als hij sociaal wil doen.   Ocharme dat ventje :)

Deze morgen stond hij wel neus aan neus met Azarro zonder grollen of blazen, maar kort daarna kwam Lou te wild van de trap gestormd en blies hij hem weer omver…  en ook Vooral Féline is uit haar normale doen, zij is écht nog niet echt bij met zijn aanwezigheid.  Ze ging hem wel besnuffelen als hij aan het eten was deze morgen. Dus wel kleine verbeteringen maar nog niet wat het moet zijn.

Zou ik de verkeerde introductie gekozen hebben of gewoon nog wat meer geduld hebben?

Komt wel goed hoor, inderdaad wat meer geduld hebben. Wij hebben nu twee keer een nieuwe poezel geïntroduceerd en telkens duurde het toch een maand tegen dat er geen geblaas/gegrom meer was. Het duurt echt wel even voordat de nieuwe kat volledig geaccepteerd wordt.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 16 november 2012 - 10:01

Oh een maand?  das lang, Bij Féline was het na 5 dagen volledig gestopt.

Maar ok, dat geeft me toch moed! thanx! :)

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 16 november 2012 - 10:10

Goh ja een maand, na een week was het al vrij kalm maar helemaal blaas/gromvrij toch wel pas na ongeveer een maand. Maar dat lag ook aan Trixie haar achtergrond hoor. Ze heeft tussen de zwerfkatjes gezeten en soms gromt ze nog als de anderen naar haar zin te veel natvoer opeten ;) de achtergrond van Lou is helemaal anders, dus het kan sneller overgaan hé. Veel spelen en snoepjes geven om ze te belonen als ze flink zijn :)