Spring naar inhoud

- - - - -

Alissia aanvaardt Lou niet (p.3)

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 16 november 2012 - 11:24

Die van mij is na 2 jaar nog steeds aan het grommen tegen Taco haha!! Blazen doet ze wel niet zoveel meer, enkel als Taco ineens op haar afspurt. En grommen is gelukkig ook wel minder geworden, tis meer een waarschuwing van haar...van kom niet te dicht in mijn buurt. Ik heb een beetje een kat met een moeilijk karakter, en 1tje die graag vriendjes wilt zijn en wilt spelen, maar ondanks alle afwijzingen van Balou blijft hij proberen....tis een volhouder!! Ach ze tolereren elkaar gelukkig wel. En buiten neemt helpt Balou Taco altijd wel als hij achterna gezeten wordt door andere katten....
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 16 november 2012 - 12:26

Ik vind het zo stresserend, aaaaaaaaaaahhhhh!  :jump: :jump: :trance:

Al denk ik niet da tLou veel stress heeft, hij huppelt vrolijk rond en stopt zich niet weg, eet goed, slaapt vredig,...

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 16 november 2012 - 12:38

Bekijk berichtJessie_A&A, op 16 november 2012 - 12:26, zei:

Ik vind het zo stresserend, aaaaaaaaaaahhhhh!  :jump: :jump: :trance:

Al denk ik niet da tLou veel stress heeft, hij huppelt vrolijk rond en stopt zich niet weg, eet goed, slaapt vredig,...

Snap je volledig hoor!! Ik vond het ook stressend...zeker in het begin, die kleine steeds op Balou te springen en Balou echt aan het krijsen alsof ze vermoord werd. Maar blijkbaar is Balou een beetje een aansteller, want als Taco vecht (naja spelend dan) met zn vriendje uit de buurt dan geeft  die kat geen kik...dus denk dat het een beetje aan Balou ligt....Maar ik probeer wel te voorkomen dat Taco op Balou springt, want ja daardoor Balou alleen maar negatieve associaties met Taco, maar gisterochtend lag Balou bij me op bed en Taco sprong vanaf de vensterbank op haar, dus hoop geschreeuw en gekrijs weer.
Inmiddels me er bij neergelegt dat het geen vriendjes zullen worden, helaas....ze hebben gewoon een te verschillend karakter.
Taco heeft ook geen stress ervan hoor, Balou denk ik eerder een beetje...maar ze kunnen naar buiten (behalve snachts), dus ruimte genoeg om elkaar te ontwijken.
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 19 november 2012 - 12:40

Het grommen en blazen neemt af, enkel Féline durft nog te grommen, als hij rustig is, allemaal goed, maar vanaf hij iets te wild is, moet hij zijn plek nog kennen.

Ze wil hem echt opvoeden precies, zoals een moedertje loopt ze erachter en houdt ze hem in de gaten, hij ging gisteren in een mandje liggen , dat mocht blijkaar niet, ze heeft hem eruit "gegromd", op de zetel liggen was dan weer geen probleem.

De kattenwereld, soms zal ik ze nooit begrijpen hihi :louche:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 20 november 2012 - 13:13

Het blazen en grommen is al gebeterd , Lou is er 6 dagen, maar nog niet helemaal gedaan voor onze 2 dames, Alissia en Féline.   Als Lou rustig is, is alles ok, 1 meter van elkaar slapen is geen probleem voor Féline (Alissia slaapt liefst alleen) maar tijdens het spelen grommen en blazen ze nog naar hem, ook als hij te sociaal wil doen, bv Alissia achtervlgt om te spelen volgt er een blaas, of gisteren als hij te wild op de zetel sprong naast Féline kreeg hij een mep.

Zou dit nog goed komen...?  Wsl wel maar maak me toch wat zorgen :)

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 20 november 2012 - 13:25

Je bent nog maar aan dag 6 he :)
onze 2 katjes hebben ook tijd nodig gehad om aan elkaar te wennen.
Eind mei zaten ze samen en nu spelen ze zo goed al liefdevol met elkaar.
Hier en daar nog wel wat gegrom van Léon, maar als je ziet hoe het er vroeger aan toe ging dan is dat echt niets.
We hebben er serieus geduld mee moeten hebben, maar het is nu toch goed gekomen.
Dus geef het wat tijd en dan komt het wel goed :)

Time spent with cats is never wasted

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 20 november 2012 - 14:19

ok, dan zal het wel goed komen, het is niet dat ze hem aanvallen, ze grommen gewoon , ik denk om hem op te voeden, hij is nogal enthousiast en kent zijn grenzen nog niet :p

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#23 Geplaatst 20 november 2012 - 15:36

Het gaat al heel goed dit blaas en grom proces kan soms weken zelfs maanden aanhouden. Mss dulden ze hem nooit wie weet. Als ze mekaar al dulden zonder vechten is het al heel mooi.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 20 november 2012 - 15:40

Oei dat zou ik wel erg vinden dat ze hem nooit zouden dulden en dat het gegrom blijft aanhouden :s

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#25 Geplaatst 20 november 2012 - 18:58

Bekijk berichtJessie_A&A, op 20 november 2012 - 15:40, zei:

Oei dat zou ik wel erg vinden dat ze hem nooit zouden dulden en dat het gegrom blijft aanhouden :s
:d  Komt allemaal goed hoor , gewoon hun de tijd geven , Lou komt daar plots binnengevallen ( letterlijk !! :lachen: :lachen: :lachen:  ) ,  de rangorde is eventjes door elkaar geschud nu,
ze moeten nu terug allemaal hun plaatsje vinden  !!!!
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 21 november 2012 - 08:43

Heb een paar keer snoepjes aan Alissia gegevenals Lou naast haar zat en het gaat beter, ze blaast nu niet meer, whoohoo :)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#27 Geplaatst 21 november 2012 - 08:52

Misschien Felliway proberen? Hier helpt het niet, maar je weet nooit.

Bewerkt door elixeryen, 21 november 2012 - 08:52.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 21 november 2012 - 08:55

Bekijk berichtelixeryen, op 21 november 2012 - 08:52, zei:

Misschien Felliway proberen? Hier helpt het niet, maar je weet nooit.
Moet je dat dan altijd laten inzitten of kan je die geur ook weer stoppen als het goed gaat?

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 21 november 2012 - 09:11

Goh ik ga nog ff afwachten, het is zeker niet dat ze hem aanvallen of vechten met elkaar, ze laten hem gerust en het gaat al veel beter :)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 21 november 2012 - 10:39

Ik denk dat dat wel helemaal gaat goedkomen, het lijkt toch al veel verbeteringen op die relatief korte tijd dat je hem hebt, dus als je het nog wat tijd geeft, komt dat helemaal goed :thumb:
banner