Spring naar inhoud

- - - - -

Alissia aanvaardt Lou niet (p.3)

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 21 januari 2013 - 14:40

Ik heb al je topics eens samengevoegd, dat maakt het wat overzichtelijker..

Castratie kan idd helpen maar sommige katten komen gewoon niet overeen met elkaar. heb je ze al eens een tijd gescheiden van elkaar en later opnieuw geïntroduceerd?

Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 21 januari 2013 - 14:43

Nee nog niet, ik zou niet weten hoe daaraan te beginnen in ons huis, we hebben nogal een "open" huis en alles poezen kunnen altijd overal gaan waar ze willen :s

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 21 januari 2013 - 14:49

Ik zou het nog wat tijd geven, want 2 maanden is nog niet zo lang. Bij de katten van mijn vader heeft het ook een tijdje geduurt voordat zijn 2 nieuwe katten en de 2 andere katten elkaar accepteerde. Nu zijn het dikke vriendjes (met zo nu en dan een ruzietje). Mijn katten komen ook niet met elkaar overeen, terwijl ze nu toch al ruim 2 jaar met elkaar leven en dat terwijl toen Taco hier net was het de eerste 6 weken hartstikke goed ging tussen hun, ineens was het over voor Balou...en wilden ze niets meer van Taco weten. Het is na die 2 jaar wel beter geworden tussen hun, maar vriendjes zullen ze nooit echt worden.
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 21 januari 2013 - 14:56

Ik vraag me dan af, leeft Alissa dan niet constant in stress? Ben zo bang dat ze zich ongelukkig voelt bij ons omdat in haar ogen 'dat kleine vervelende monster' erbijgekomen is, of redeneren ze zo niet?

Bekijk berichtchanatas, op 21 januari 2013 - 14:49, zei:

Ik zou het nog wat tijd geven, want 2 maanden is nog niet zo lang. Bij de katten van mijn vader heeft het ook een tijdje geduurt voordat zijn 2 nieuwe katten en de 2 andere katten elkaar accepteerde. Nu zijn het dikke vriendjes (met zo nu en dan een ruzietje). Mijn katten komen ook niet met elkaar overeen, terwijl ze nu toch al ruim 2 jaar met elkaar leven en dat terwijl toen Taco hier net was het de eerste 6 weken hartstikke goed ging tussen hun, ineens was het over voor Balou...en wilden ze niets meer van Taco weten. Het is na die 2 jaar wel beter geworden tussen hun, maar vriendjes zullen ze nooit echt worden.

oh...raar.. dan kan ik best nog wat geduld hebben :)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 21 januari 2013 - 15:00

Bekijk berichtJessie_A&A, op 21 januari 2013 - 14:56, zei:

Ik vraag me dan af, leeft Alissa dan niet constant in stress? Ben zo bang dat ze zich ongelukkig voelt bij ons omdat in haar ogen 'dat kleine vervelende monster' erbijgekomen is, of redeneren ze zo niet?

Ik vraag me dat ook regelmatig af hoor. Ik denk ook zelf wel dat Balou liever alleen was gebleven, maja tis nu niet anders...en echt stress heeft ze volgens mij niet...ze kunnen hier ook naar buiten, dus dat scheelt een boel denk ik. Het zou misschien ook beter zijn als Taco een speelvriendje heeft, zodat hij zich niet meer hoeft uit te leven op Balou, maar daar heb ik de ruimte niet voor. Dus hij zal het moeten doen met de buurtkat voor dit moment.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 21 januari 2013 - 16:25

Goh doet me toch ook beetje denken aan de situatie hier hoor. Fluffy is er 5, de kleintjes binnekort 6 maand en het is hier ook nog steeds veel geblaas en gegrol, soms eens een tik of zitten ze achter elkaar aan (geen idee of dit altijd om te spelen is). Als de kleintjes rustig zijn kan ze ze prima hebben en gaat ze soms zelfs naast hun liggen slapen de laatste tijd, vooral naast Loki. Als ze druk zijn daarentegen reageert ze net zo als jou kat, ze moet het niet weten en houd ze ook op afstand met alle mogelijke manieren. Ze zijn nu ook gecastreerd sinds eind december, ik hoop dat dat ook beterschap brengt eens die hormonen er ook echt uit zijn maar ik denk dat het sowieso wel betert eens die kleine monstertjes wat rustiger worden. Ik laat ze gewoon zo veel mogelijk het zelf uitzoeken.

Misschien zie je niet altijd wat hij uit haalt of uit gehaald heeft met je oudere kat dat ze zo reageert. Hier kan ik het namelijk wel best begrijpen hoor. Finn springt namelijk echt letterlijk boven op haar, zit haar op te wachten om dan vervolgens recht in haar gezicht te meppen. Misschien dat die bengel van jou ook zo van die fratsen uit haalt. Zij zien het als spelen maar je oudere kat vind het vast gewoon een lastpak. Hopelijk komt het binnenkort goed he :)

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 22 januari 2013 - 08:07

Wij zitten hier ook met een kat van bijna 2 jaar en een kitten van nu 10 maand.
Het heeft best lang geduurd eer die 2 echt goed met elkaar om konden.
Op het laatste kwamen we niet meer tussenbeiden, maar we hielden het wel in de gaten, voor als het er té hevig aantoe ging.
En dat is nooit gebeurd.
Het was veel gegrom, geblaas, kromme ruggen en uithalen, maar er is nooit iets serieus gebeurd.
En nu zijn ze onafscheidelijk ^^

Hopelijk gaat dit voor jou hetzelfde zijn, maar je moet wel geduld hebben.
Want als ik zo soms verhalen lees van mensen die ochot 2 dagen hun katten hebben en ze al terug wegdoen omdat ze niet overeenkomen ....

Time spent with cats is never wasted

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 24 januari 2013 - 11:04

Dat gebeurt hier dus niet.... ze vechten niet, alissia wil gewoon niet dat hij te dicht in haar buurt komt, maar ik vind dat zo jammer :s  Hopelijk gaat het beter met castratie.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#54 Geplaatst 24 januari 2013 - 14:09

Misschien zal het verbeteren met de leeftijd. Joe houdt ook afstand van Lilly, sinds ze hem gedurende een maand heeft aangevallen heeft hij nooit meer 100% vertrouwen in haar gehad heb ik de indruk. Af en toe spelen ze wel samen (wat zoooo lief is :heart: ), maar meestal houdt hij afstand van haar. Ik vind het wel wat jammer (vroeger speelden en sliepen ze vaak samen en wasten ze elkaar zelfs en zo), maar ze lijken mij er niet ongelukkig uit dus ja. Ik heb wel het gevoel dat het beter gaat als Lilly wat rustig is en met de leeftijd wordt ze rustiger :)

Bewerkt door kate2, 24 januari 2013 - 14:10.