Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe verhuis zo goed mogelijk laten verlopen?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 13 november 2012 - 12:29

Wij gaan ongeveer 1 week voor de kerstvakantie verhuizen (vriend en ik vertrekken beiden uit het ouderlijk huis en gaan samenwonen). Ik ga Misty meenemen maar nu was mijn vraag hoe ik dat het beste aanpak.

Sowieso wou ik Misty pas in de kerstvakantie zelf laten overkomen, omdat ik dan iedere dag thuis ben en hem kan helpen 'gewennen'.

Nu is de vraag of ik mijn vader de week voordat we verhuizen al een paar keer met Misty laat afkomen zodat hij al eens kan rondsnuffelen in het huis maar daarna terug meemag met met vader naar zijn oude huis. Of gaat dit hem alleen maar verwarren en kan ik hem beter in 1 keer laten overkomen de eerste dag van de kerstvakantie.

Gezien zijn ouderdom zullen we zien hoe het gaat, moest hij echt een knak krijgen mag hij altijd terug naar mijn ouders, maar ze hebben liever dat ik hem meeneem als het gaat.

Ik heb al veel kattenkruid ingeslagen aangezien hij daar rustig van wordt :)  
Verder heb ik ook al over Feliway gehoord, maar heeft dat eenzelfde effect als kattenkruid? Ik dacht het sowieso eerst zo te proberen.

Ten slotte gaat zijn vertrouwde mandje, krabpaal, dekentje, mee....

Alvast bedankt voor de tips!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 13 november 2012 - 15:24

Ik zou hem gewoon in 1 keer verhuizen. Laat hem niet meteen in het ganse huis, maar gewoon eerst rustig 1 ruimte waarin al zijn spulletjes staan verkennen. Op eigen tempo kan hij dan de rest van de woning verkennen. Maar ik zou hem niet vooraf al meenemen, geeft alleen maar extra stress. Over het algemeen wennen ze wel vlug als hun geur al in huis is met hun spulletjes. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 november 2012 - 15:53

Toen ik hier kwam wonen heb ik ook een weekje tijd nodig gehad om alles te verhuizen....tijdens die week is ons Mavroke in het appartement gebleven en pas als alles verhuisd was heb ik Mavro meegenomen.

Eerst enkel in de living en woonkamer en stilletjes aan de deur naar boven open gezet ;)

Is intussen al 7 jaartjes geleden, maar ik herinner me dat dit heel vlot is verlopen !

Zou ook kiezen voor in 1 keer te verhuizen...denk dat het anders toch te verwarrend zal worden :catnoknow ;)

Veel succes met de verhuis ! :duim:
Geplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 november 2012 - 16:07

Ik heb onze poezenmonsters én onze spullen dezelfde dag verhuisd. Dat heb ik zo gedaan omdat ik dacht dat het dan minder verwarrend voor hen zou zijn. Feliway helpt inderdaad wel heel goed :)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#5 Geplaatst 13 november 2012 - 16:14

Mij lijkt het ook het beste te wachten tot je volledig geinstalleerd bent en dan pas je poesje naar haar nieuwe woonst te verhuizen.

Succes in ieder geval ;)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#6 Geplaatst 13 november 2012 - 17:01

wij zijn in januari verhuisd en toen heb ik de poezels s'avonds rustig in een van de slaapkamers geinstalleerd met AL hun spullekes,
wij beneden een nachtje op matrasje geslapen en de volgende ochtend zijn hebben we alle meubels verhuisd,
die avond hebben we ze dan allemaal losgelaten in huis toen alles op zijn plaats stond en konden ze meteen alles verkennen,
en we hebben geen problemen gehad xD
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 13 november 2012 - 19:13

Alvast bedankt voor alle reacties! :)
De meningen zijn sluitend, in 1 keer verhuizen it is! Maar dan wel pas in de kerstvakantie als ik thuis ben.
Hem in aparte ruimtes leren wennen zal moeilijk gaan aangezien we nog geen binnendeuren hebben. Maar goed, ik zie dat nog wel goed komen, gewoon alles rustig aan. Ik zal dit topic verder gebruiken moest ik na de verhuis zelf nog problemen ondervinden... :rub:

Geplaatste afbeelding

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 14 november 2012 - 15:13

Heel veel succes! :)
All you need is love...and a cat! :love3:

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 28 december 2012 - 20:11

Bij deze wil ik jullie even op de hoogte brengen dat de verhuis heel goed verlopen is! :proost:
Hij was vrijwel meteen op zijn gemak (eigen krabpaal, mandje,... hielp daar wel bij). Hij is ook heel braaf, eigenlijk rustiger en braver dan hij vroeger was. Ik denk dat het rustiger is in ons nieuwe huis (minder volk want 2 pers. ipv 4 personen) en dat doet hem wel goed denk ik.
Eigenlijk ligt hij bijna heel de tijd in zijn mandje of op zijn krabpaal afgewisseld door wat komen knuffelen enzo. :cat
Zelfs als we bezoek krijgen blijft hij erbij liggen, terwijl hij vroeger zou weglopen.

Vroeger miauwde hij ook heel veel overdag (vooral om binnen en buiten te mogen) en in dit huis willen we hem binnen houden. Hij heeft precies ook nog niet door dat er een 'buiten' hoort bij het huis, dus hij is gewoon stil en op z'n gemak :)

's Nachts miauwt hij ook niet (hadden we écht niet gedacht). Hij slaapt gewoon, enige lawaai dat we soms horen is de kattenbak (als hij niet 5 minuten graaft is het nìet goed volgens hem! :louche: )

Voor degenen die het interesseert, ik heb geen feliway gebruikt, alleen maar kattenkruid takjes op strategische plekjes gelegd (mandje, krabpaal,...)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 29 december 2012 - 11:13

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 30 december 2012 - 18:50

Super nieuws! Geniet van jullie nieuwe huisje! :)
All you need is love...and a cat! :love3: