Spring naar inhoud

- - - - -

Fevaxyn vaccin

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 november 2012 - 14:18

Hey,

De vorige keer zijn mijn katten ingeënt met virbac maar ik heb nu een andere dierenarts en zij ent met fevaxyn. Ik heb altijd enorm veel stress voor de vaccinatie omdat ik al horrorverhalen gelezen heb op het forum en op internet en ik denk dat het het veiligste is als ik gewoon hetzelfde vaccin neem als de vorige keer of vergis ik me?
Kunnen jullie me aub jullie mening geven want heb er echt zo schrik voor!

Alvast bedankt.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 november 2012 - 14:52

Mijn dierenarts vaccineert ook met Fevacyn alle opvangers.  Geen enkele heeft er al slechte reacties op gekregen
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 november 2012 - 15:14

Dank je Evy. Pfff, ik weet het echt niet meer. Vind hier op het forum een heel onderwerp dat je nooit met fevaxyn mag vaccineren.
Heeft iemand er zicht op welke vaccins met levende en welke met dode entstoffen zijn?
Ik twijfel nu tussen fevaxyn, nobivac, purevax of virbac( dit hebben ze vorig jaar gehad en in heel lichte mate op gereageerd).
En mag ik hun enkel voor de niesziekte laten vaccineren of moet kattenziekte ook jaarlijks? Op de bijsluiter van nobivac staat om de 3 jaar…
Ik heb echt zo schrik voor een reactie maar bij welke inenting heb ik het minste kans?
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 november 2012 - 16:31

Normaal zitten kattenziekte en niesziekte in 1 vaccin.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#5 Geplaatst 14 november 2012 - 16:45

Nee hoor,je kunt 1 maal in de 3 jaar enten voor kattenziekte en niesziekte jaarlijks.
Nobivac Ducat is alleen niesziekte,als ze de coctail krijgen,kies ik voor Purevax.

Groetjes van de Karwendeltjes.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 20 november 2012 - 12:18

oke, ik heb hiervoor een super vriendelijk telefoontje van sint-katharina gehad. Enten tegen kattenziekte is inderdaad voldoende om de 3 jaar maar dan moeten ze de basisinenting wel voldoende gehad hebben. Dus op 10 en 13 weken en op een jaar.
Die van mij moeten dus dit jaar alles krijgen.
Dus nu twijfel ik:

Ofwel ga ik naar DAP sint-katharina waar ik altijd enorm tevreden van geweest ben en nooit een slecht woord van heb kunnen zeggen. De enige reden dat ik daar de laatste tijd niet meer ging is omdat het 30 minuten rijden is en mijn katten niet bepaald graag in de auto zitten. Zij enten met virbac en daarmee zijn ze vorig jaar ook ingeënt geweest dus dat lijkt me nog wel een redelijk veilige keuze.

Anderzijds is er mijn dierenarts op 4 minuten van thuis die ook niet slecht is. Het nadeel is dat ze strikt gebonden is aan haar openingsuren en dat je haar daarna moeilijk of niet kan bereiken.
Ze is ook altijd iets korter en moeilijker in uitleg geven waardat ze bij sint-katharina mij nu 2 keer zelf gebeld hebben omtrent mijn vraag over vaccinatie.
Nu, zij ent met fevaxin en daar lees ik verdeelde meningen over waardoor ik wat schrik heb. Het nadeel is wel, ik vind dat als ik ze laat inenten in sint-katharina , ik nadien ook niet meer naar haar kan gaan…

Wat zouden jullie doen?
Bij Sint Katharina zegt men trouwens dat de stress van de wagen verwaarloosbaar is…

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 20 november 2012 - 13:30

Ik ga naar een DA op bijna een half uur rijden, omdat die zo goed is, goede uitleg geeft en je zelf laat mee denken. Je kent je dier nl. het beste. Ze zijn ook dag en nacht bereikbaar. Mijn katten stressen ook in de auto. Snoet gaat janken, hijgen en probeert te ontsnappen (1 keer gelukt...). Maar ik blijf daar gaan, 't is 1 keer per jaar en dat moet kunnen. Ook als ze ziek zijn weet ik dat onze DA naar me luistert.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 20 november 2012 - 14:01

Nasa, op 20 november 2012 - 13:30, zei:

Ik ga naar een DA op bijna een half uur rijden, omdat die zo goed is, goede uitleg geeft en je zelf laat mee denken. Je kent je dier nl. het beste. Ze zijn ook dag en nacht bereikbaar. Mijn katten stressen ook in de auto. Snoet gaat janken, hijgen en probeert te ontsnappen (1 keer gelukt...). Maar ik blijf daar gaan, 't is 1 keer per jaar en dat moet kunnen. Ook als ze ziek zijn weet ik dat onze DA naar me luistert.

idd, dat heb ik ook met de praktijk. Ik vind het alleen altijd jammer dat er meerdere da'n zijn. Zo heb ik op een zondag toen Latte heel ziek was eens een heel botte man gehad die hem echt niet geholpen heeft..;
Pff, moeilijke keuze. Best zo weinig mogelijk switchen tussen dierenartsen, dat weet ik maar nu twijfel ik weer omwille van het vaccin.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 20 november 2012 - 14:25

Ik kan altijd bij de online afspraak aanduiden dat ik enkel die ene DA wil van de praktijk. Ze heeft nl. ook telkens andere collega's. Een van de oude collega's heeft toch eens fouten gemaakt, niet te ernstig, maar dingen zeggen die niet kloppen of niet grondig genoeg zijn. Dus ik ga altijd bij dezelfde DA. Die heeft Sam zijn leven gered. De eerste keer dat we er gingen heeft ze ons er zo tussen genomen omdat we niet wisten dat een afspraak nodig was. En ze heeft met ons maanden gewerkt aan de gezondheid van Sam. Ze ziet ook meteen hoe het met hem gaat, weet dat hij van ver komt.
Ze is ook goed met Snoetje, die bij de DA heel gestresseerd is en wil aanvallen.

Ik zou naar de praktijk gaan waar je anders ging. Dat vaccin, normaal krijg je geen problemen. Zeg gewoon dat je bezorgd bent, dat mag. Ze stellen je wel gerust. Het is iets wat zelden voorkomt, ernstige reacties. Zijn Latte en Mokka de laatste tijd een beetje gezond? Zo ja, dan komt het wel goed! Ze zijn dan weer goed beschermd tegen enge ziektes!

tirzake
tirzake
  • 10 berichten

#10 Geplaatst 27 januari 2013 - 00:50

Neem aub geen fevaxyn,mijn poes is er door overleden,ik probeer het uit de handel te krijgen,men experimenteert er nog mee.