Spring naar inhoud

- - - - -

Iza = stinkie!

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#1 Geplaatst 15 november 2012 - 00:32

Iza is een stinkpoes.
Wanneer ze is gewassen ruikt ze lekker en nog geen dag later loopt ze weer te stinken.
Ik wist nu wel dat sphynxjes een geur hadden, amar dat ze na een dag al lopen stinken wist ik niet.
Zou het aan mijn shampoo liggen?
Ik gebruikt nu nog altijd zwitsal aangezien ik geen andere speciaal voor sphynxjes vind...

Doordat Fay altijd bij Iza ligt tuikt ze ook minder fris, maar haar wassen zie ik echt niet zitten.
Beestje is al zo een stressbol.
Zou ze boos zijn als ik haar 1 keer in de maand een badje geef?

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 15 november 2012 - 11:09

Natuurlijk niet!
Luca gaat ook één keer per maand in bad en hij is een echte angsthaas, geeft geen kik en doet niet anders dan vluchten uit het bad :lachen:
Maar het is nu eenmaal nodig, via het wassen verliest hij een groot deel van zijn dode haren en kwartiertje na het bad is het weer dikke liefde :loveshower: :loveshower:
Wij gebruiken de babyshampoo uit de Jumbo, die ruikt bijna niet :)

All you need is love...and a cat! :love3:

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 november 2012 - 20:14

Ik wist niet dat sphynxen een geurtje hadden? Mss was je haar teveel? Ik heb gehoord dat 1x in de maand meer als voldoende is om haar te wassen.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#4 Geplaatst 18 november 2012 - 00:45

lola, op 17 november 2012 - 20:14, zei:

Ik wist niet dat sphynxen een geurtje hadden? Mss was je haar teveel? Ik heb gehoord dat 1x in de maand meer als voldoende is om haar te wassen.
Sphynxen hebben zeker een geurtje, alle sphynxen, de ene wat meer dan de ander.
Net als mensen die hun niet wassen gaan ze stinken als je ze niet wast.
1 x per maand wassen?
En oren uitkkuisen ook?
En nageltjes wassen/knippen?
Amai, proper. :o
Als ik Iza 1 maand niet was dan is het een hoopje vuil op het eind van de maand. :goofy:

Meeste met sphynxen wassen hun katjes toch 3-4 keer per maand, om de week dus ongeveer.

Denk dat Iza gewoon een stinkkont is. :p
En dat ik gewoon met haar stank moet leren leven.

Dus voor kerst vraag ik WASKNIJPERS! ;) ;)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 november 2012 - 16:56

heb dit weekend op show met verschillende sphynx eigenaars gepraat. Hoe meer je wat hoe vuiler ze worden. Veel fokkers wassen hun kittens niet en dan moete ze later maar 2 x per jaar in bad.
Maar eens je begint met wassen, moet je het blijven doen.
Ik wil ook een sphynxje dus veel aan het rondvragen geweest naar info zondag :)

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#6 Geplaatst 19 november 2012 - 17:21

lola, op 19 november 2012 - 16:56, zei:

heb dit weekend op show met verschillende sphynx eigenaars gepraat. Hoe meer je wat hoe vuiler ze worden. Veel fokkers wassen hun kittens niet en dan moete ze later maar 2 x per jaar in bad.
Maar eens je begint met wassen, moet je het blijven doen.
Ik wil ook een sphynxje dus veel aan het rondvragen geweest naar info zondag :)

Amai, 2 keer in het jaar wassen.
Super. :goofy:
Ga binnekort ook naar een show, ook eens horen daar. ;)

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 november 2012 - 23:17

Hier gaan ze toch minstens 2x per maand in bad. Liefst van alles nog elke week! Merk wel dat Smeagel veel sneller vuil is nu Deli er is bij gekomen. Deli is thans helemaal niet vuil, volgens mij geeft zij haar vuil af op Smeagel! :rub:
Een geurtje hebben ze hier ook. Maakt niet uit of ze pas gewassen zijn of niet. Ik gebruik de shampoo van Jean Peau en ben daar best wel tevreden van.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#8 Geplaatst 20 november 2012 - 00:30

Kegi, op 19 november 2012 - 23:17, zei:

Hier gaan ze toch minstens 2x per maand in bad. Liefst van alles nog elke week! Merk wel dat Smeagel veel sneller vuil is nu Deli er is bij gekomen. Deli is thans helemaal niet vuil, volgens mij geeft zij haar vuil af op Smeagel! :rub:
Een geurtje hebben ze hier ook. Maakt niet uit of ze pas gewassen zijn of niet. Ik gebruik de shampoo van Jean Peau en ben daar best wel tevreden van.
En is dat shampoo voor sphynxen?
Waar koop je die dan?
Want in Tom&Co en de dierenwinkels in de buurt waar ik ben geweest hebben ze alleen shampoo voor katjes met haar.

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 november 2012 - 20:17

Dat is niet specifiek een shampoo voor sphynxen, maar lees toch van veel mensen die een sphynx hebben dat ze deze gebruiken. Is me ook aangeraden via een sphynxenforum. Is puppy/kitten shampoo wat ik heb.
Ik heb die gekocht in Petcenter in Schulen. Ergens anders ben ik die ook nog niet tegengekomen. Online wordt hij wel op verschillende plaatsen te koop aangeboden in webwinkels.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#10 Geplaatst 20 november 2012 - 20:29

Kegi, op 20 november 2012 - 20:17, zei:

Dat is niet specifiek een shampoo voor sphynxen, maar lees toch van veel mensen die een sphynx hebben dat ze deze gebruiken. Is me ook aangeraden via een sphynxenforum. Is puppy/kitten shampoo wat ik heb.
Ik heb die gekocht in Petcenter in Schulen. Ergens anders ben ik die ook nog niet tegengekomen. Online wordt hij wel op verschillende plaatsen te koop aangeboden in webwinkels.
Ga ik eens voor rondkijken dan. :)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#11 Geplaatst 31 december 2012 - 09:00

shampoo voor mensen, ook shampoo voor baby's is veel te agressief voor een sphynxenhuid.
Een mens heeft veel meer lagen huid dan een kat
Je gebruikt beter een shampoo expliciet voor dieren.
Ik heb ook al veel goeie dingen gehoord over jean peau, zelf waren we er niet heel tevreden van.
We gebruiken shampoo die we bij de dierenarts kopen
Geplaatste afbeelding

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 22 september 2013 - 00:32

Hihi, ik wist ook niet dat sphynxen een geurtje hebben. Grappig om dit te lezen. :goofy: :lachen:
Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 22 september 2013 - 07:31

Ik weet wel dat bij naakthonden er veel mensen zijn die afwasmiddel gebruiken ipv shampoo. Schijnt veel beter te werken en is veel goedkoper. Je hebt er maar een paar druppels voor nodig.
Kun je misschien ook eens bij de sphynx proberen?

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#14 Geplaatst 24 september 2013 - 08:29

Freggel, op 22 september 2013 - 07:31, zei:

Ik weet wel dat bij naakthonden er veel mensen zijn die afwasmiddel gebruiken ipv shampoo. Schijnt veel beter te werken en is veel goedkoper. Je hebt er maar een paar druppels voor nodig.
Kun je misschien ook eens bij de sphynx proberen?
In geen 100 jaar kom ik met producten aan Iza die niet voor haar bestemd zijn.
Ik ga niet het risico lopen dat het in haar oogjes zou komen of haar mondje en dan nog als ik zou goed opletten vertrouw ik het niet met haar dunne huid.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#15 Geplaatst 20 november 2013 - 10:23

Onze Sierra heeft ook soms een geurtje, vooral als ze heeft liggen slapen en zweten, maar gek genoeg vind ik dat geurtje net heel lekker!

Zij gaat ook 1 keer per 2 weken in bad en wij wassen haar altijd met een baby-douchegel.
Omdat het voor baby's is, is het minder gevaarlijk moest ze er even van likken ofzo (doet ze niet).
Ik weet even niet meer welke we nu gebruiken, we hebben er al enkele geprobeerd.
Met sommige producten leek het of ze sneller vuil werd dan met anderen.

We hebben wel al opgemerkt dat ze sneller vuil wordt in de winter, omdat ze dan meer op kersenpitkussentjes ligt.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding