Spring naar inhoud

- - - - -

Iza = stinkie!

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#16 Geplaatst 20 november 2013 - 10:33

Bekijk berichtBlackScorpion, op 20 november 2013 - 10:23, zei:

Onze Sierra heeft ook soms een geurtje, vooral als ze heeft liggen slapen en zweten, maar gek genoeg vind ik dat geurtje net heel lekker!

Zij gaat ook 1 keer per 2 weken in bad en wij wassen haar altijd met een baby-douchegel.
Omdat het voor baby's is, is het minder gevaarlijk moest ze er even van likken ofzo (doet ze niet).
Ik weet even niet meer welke we nu gebruiken, we hebben er al enkele geprobeerd.
Met sommige producten leek het of ze sneller vuil werd dan met anderen.

We hebben wel al opgemerkt dat ze sneller vuil wordt in de winter, omdat ze dan meer op kersenpitkussentjes ligt.
Wij gebruikten eerst ook babyshampoo (zwitsal) maar je leest overa dat het niet goed is dus zijn we er van afgestapt.
De shampoo die we nu gebruiken houd haar wel langer 'fris' om het zo te zeggen. :p
In de winter 'stinkt' ze ook sneller dan in de zomer, omdat ze haar dagen ook slijt op de verwarming en ze meer zweet dan.

Om te zeggen dat ze echt lekker ruikt wanneer ze 'vuil' is vind ik niet maar ik ben het al gewoon, ik bedoel dan vooral ik ga ze niet elke week lopen wassen zodat ze 2-3 dagen beter gaat ruiken.
Iza gaat niet graag in bad dus ik doe het dan ook niet te veel ivm stress.
Elke 2-3 weken ongeveer.
En zoiezo elke week haar oortjes en oogjes en om de 2 weken haar nageltjes ook wat ook een hels gevecht is met ons dametje. :p

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#17 Geplaatst 20 november 2013 - 11:41

Welke shampoo gebruik je nu dan voor je Sphynxje?

Goh, de geur van Sierra is echt niet een vuile geur eigenlijk.
Wij vinden het allemaal lekker geuren, misschien zweet zij parfum :lachen:
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#18 Geplaatst 20 november 2013 - 16:46

Bekijk berichtBlackScorpion, op 20 november 2013 - 11:41, zei:

Welke shampoo gebruik je nu dan voor je Sphynxje?

Goh, de geur van Sierra is echt niet een vuile geur eigenlijk.
Wij vinden het allemaal lekker geuren, misschien zweet zij parfum :lachen:
Jean Peau, is niet goedkoop maarja je doet er wel lang mee + mijn shampoo voor mijn haar is ook niet goedkoop :p

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 27 november 2013 - 13:05

Ik ken toch verschillende sphynx fokkers die zweren bij groene dreft en dit eerst gebruiken om de vettigheid af te wassen en nadien nog eens nawassen met een andere shampoo.
Zij doen dat voornamelijk voor zij naar show komen omdat de sphynxen daar wel heel proper moeten zijn

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#20 Geplaatst 27 november 2013 - 17:05

Bekijk berichtRanda, op 27 november 2013 - 13:05, zei:

Ik ken toch verschillende sphynx fokkers die zweren bij groene dreft en dit eerst gebruiken om de vettigheid af te wassen en nadien nog eens nawassen met een andere shampoo.
Zij doen dat voornamelijk voor zij naar show komen omdat de sphynxen daar wel heel proper moeten zijn

Verschrikkelijk!
Zou het zelf zeker nooit doen, dreft is al zo slecht voor ons laat staan voor een sphynxje. :(

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#21 Geplaatst 28 november 2013 - 22:40

Wij wassen hen niet meer iedere week, vroeger wel, ik dacht dat ik hen op die manier kon laten gewoon blijven aan t badjes krijgen en ik dacht als we er langer zouden tussenlaten dat ze dan misschien zouden beginnen paniekeren als ze in bad zouden moeten en ook omdat ik vond dat ze gewoon proper moesten zijn de hele tijd, ik vond mezelf een slechte poezenmama als er iemand bruin zag.
Maar we hebben dan ne keer er 2 maand tussengelaten en dat maakte voor henzelf toch echt geen verschil uit tegenover dat we het iedere week deden.
Dus nu doen we het om de 2 maand ongeveer en tussendoor wrijf ik hen dan ne keer af met zo van die vochtige washandjes die ze verkopen waar een product in zit en dat eigenlijk dient om hondjes ne keer af te wassen zonder ze in bad te moeten doen, t vuil gaat er op die manier ook heel goed af hoor.
En voor de poezels is t plezanter dat ze niet meer iedere week in dat bad moeten gaan zitten want ze doen dat gewoon niet graag
Ik bespaar hen dan liever die stress en was wat meer de dekentjes enzo waar ze op liggen
Ik vind dat de onze naar champignons ruiken als ze echt ne keer een badje nodig hebben...
Geplaatste afbeelding

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#22 Geplaatst 29 november 2013 - 09:47

Bekijk berichtlathyrus, op 28 november 2013 - 22:40, zei:

Wij wassen hen niet meer iedere week, vroeger wel, ik dacht dat ik hen op die manier kon laten gewoon blijven aan t badjes krijgen en ik dacht als we er langer zouden tussenlaten dat ze dan misschien zouden beginnen paniekeren als ze in bad zouden moeten en ook omdat ik vond dat ze gewoon proper moesten zijn de hele tijd, ik vond mezelf een slechte poezenmama als er iemand bruin zag.
Maar we hebben dan ne keer er 2 maand tussengelaten en dat maakte voor henzelf toch echt geen verschil uit tegenover dat we het iedere week deden.
Dus nu doen we het om de 2 maand ongeveer en tussendoor wrijf ik hen dan ne keer af met zo van die vochtige washandjes die ze verkopen waar een product in zit en dat eigenlijk dient om hondjes ne keer af te wassen zonder ze in bad te moeten doen, t vuil gaat er op die manier ook heel goed af hoor.
En voor de poezels is t plezanter dat ze niet meer iedere week in dat bad moeten gaan zitten want ze doen dat gewoon niet graag
Ik bespaar hen dan liever die stress en was wat meer de dekentjes enzo waar ze op liggen
Ik vind dat de onze naar champignons ruiken als ze echt ne keer een badje nodig hebben...
Wij wassen Iza eigenlijk wanneer we het denken, meestal is dat om de 2 weken soms om de 3 wanneer ze echt vuil is aat ze natuurlijk metteen in bad maar ik was haar niet overvloedig.
Hangt ook sterk af van hoe ons meisje er uit ziet natuurlijk.
Ze haat in bad gaan, ze huild en jankt de oren van mijn hoofd elke keer en mijn hart breekt elke keer.
Ze is vroeger vast nooit gewoon geweest in bad te gaan ofzo want ze vind het echt verschrikkelijk.
Als ze nu een geurtje geeft dan denk ik gewoon, wie haar niet kan ruiken of whatever moet hier niet binnen komen.
Ik ga ze niet om de week gaan wassen voor iemand ander hoor.
Ik doe zoiezo elke 2 weken de nageltjes van alle katten, dus ook van Iza en dat vind ze al de hel... :p
Oogjes doe ik bijna elke dag omdat ze nogal snel vuile oogjes heeft.
Oortjes vallen goed mee bij Iza en die kan ik soms 2 weekjes laten zonder dat ze vuil zijn.
Ik dacht in het begin ook als ik dit elke week rustig doe zal ze het wel leuk vinden maar nee, we zijn nu wel al van luid miauwen naar medium miauwen gegaan maar het is nog altijd een concertje. :p
En Fay staat dan altijd zeer bezocht te janken beneden aan de deur. Echt aandoenlijk. :)

Wat ik me afvraag is of je een peterbald met een curly vacht ook moet wassen eigenlijk...
Sinds Fay hier is heb ik ze 1 keer in bad gestoken en ze vond dat niet zo een geweligdige ervaring... :p
Ze is niet vuil ofzo en stinkt niet maarja heeft wel een korte vacht.
Ik lees veel tegenstrijdigheden, de ene dag lees ik dat je ze als een sphynx moet wassen en de andere zeggen ze dat ze niet gewassen moeten worden...

Ik las trouwens op een FBgroep dat er iemand haar sphynx wast met Axe... :goofy: :trance:
Is al even erg als dreft vind ik, er is een reden waarom er speciale shampoo gemaakt wordt voor katten hé.
Een babytje was je ook niet met dreft en Axe dus alles wat niet mag op een baby komt hier niet op Iza. :p
En dan nog enkel zwitsal komt op haar, ik was haar eerst met zwitsal en dan Jean Peau of ik wissel af.