Spring naar inhoud

- - - - -

Twijfel: katje of niet --> Update Clément

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#16 Geplaatst 15 november 2012 - 19:21

Je kan altijd eens informeren bij Kitten in nood in Gent. Als je wil geef ik je de contactgegevens.
Ze hebben dacht ik nog wel enkele volwassen poezen in de opvang en ik kan je verzekeren dat ze daar ontzettend goed verzorgd worden.

Veel succes in je zoektocht

I_B
I_B
  • 14 berichten

#17 Geplaatst 19 november 2012 - 15:42

Heel erg bedankt voor de reacties!

Zaterdag zijn we na lang twijfelen toch maar eens naar het asiel gegaan. Ik had op voorhand al een bleekblauw vermoeden dat, als er een kat zat die ons zag zitten, we hopeloos verliefd gingen worden.

En ik kreeg gelijk.

Eerst heel wat info gevraagd aan de verzorgers maar geen enkel van de katten leek ons echt te bekoren. Mooie beestjes, dat wel, maar als leek wist ik echt niet wat te verwachten. Tot we werden geïntroduceerd aan een 10 jaar oude zwarte kater. Alle drukte schuwend zat hij in het buitengedeelte van het kattenverblijf, ver weg van de andere bezoekers. We kregen meteen de volle aandacht en na vijf minuten zat hij al spinnend op mijn vriend zijn schoot. Tot verbazing van de verzorgers.

En ja, toen konden we geen "nee" meer zeggen natuurlijk....

We zijn nu twee dagen verder en ik kan enkel maar zeggen: Clément is een rare snuiter :)
Hij heeft het liefst dat alles rustig is en dat we met zijn drietjes in de zetel zitten. Hij achtervolgt ons op zijn eigen schuchtere manier maar rent weg als iets hem ongerust maakt. Zijn favoriete schuilplek is onder het bed en iedere keer als hij er van onder komt lijkt hij verrast ons te zien. Hij blijft altijd op een afstandje zitten maar als je hem roept komt hij meteen bij je om zijn hoofd fel tegen je hand/knie/been te drukken om zo een aai te krijgen. Enkel dat bijten bij het aaien moeten we nog zien af te leren of te plaatsen. Hij reageert alvast positief op "auw" :)

In spelen is hij niet geïnteresseerd maar een krabpaal zal hem wel van pas komen afgaande op de hoek van de zetel en de plukken in mijn tapijt. Straks even naar de winkel...

Ja het is wennen hoor. Het is geen kitten geworden maar een oudere heer. Ik denk erover om hem "Meneer Clément" te noemen...

Waar zijn we aan begonnen ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#18 Geplaatst 19 november 2012 - 15:44

Super van jou dat je een oudere kat een zorgeloos leventje gunt!!!  :flower:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#19 Geplaatst 19 november 2012 - 15:59

Wat mooi dat de kat jullie heeft uitgekozen en jullie zijn wens in vervulling hebben laten gaan.

Super dat hij zijn laatste levensjaren ( en dat kunnen er nog veel worden, want hier een poes van 19jaar) in jullie gezelshap mag vertoeven.

Veel plezier met Meneer Clément ;)

Tineb
Tineb
  • 101 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 19 november 2012 - 17:09

Ik ben heel blij dit te lezen, doet me echt denken aan hoe wij Grommy hebben leren kennen en ook meteen verliefd werden. In het begin was Grommy ook niet geïnteresseerd in spelen, maar na een tijdje kwam dat bij hem vanzelf terug (vooral met een laserpuntje en een bal met snoepjes in). Na twee dagen klinkt het alvast alsof hij al goed thuis is bij jullie ;)

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 19 november 2012 - 17:15

Klinkt als een schat van een kat!

Hartstikke goed dat jullie voor een al wat oudere kat hebben gekozen!
Ik zou met alle liefde claimen dat mijn katten nooit iets beschadigen, maar dan zou ik helaas liegen. Maar gelukkig doen ze het nooit expres, dus dan vind ik ook niet dat ik boos kan worden. Ik merk wel dat ze nu, met 1,5 jaar, wat minder onstuimig zijn dan voorheen. (Dus we hadden eigenlijk beter even kunnen wachten met dat nieuwe bankstel. :louche: )

Inderdaad snel een krabpaal kopen, want het zou zonde zijn als het een gewoonte wordt dat meneer Clément zijn nageltjes scherpt aan je bank en tapijt. Je kan ze ook bestellen via Zooplus.

En misschien heb je nog niet het juiste speeltje gevonden? Zelfs de kat van mijn ouders (al bijna 13) is nog hartstikke speels als je haar weet te verleiden met het juiste speeltje. Kan ook allemaal heel low budget als je eerst het een en ander wilt uitproberen. Een aluminium balletje, een rietje, een kurk, een plastic dingetje waarmee je het brood afsluit. Of bij elke kat die ik ken grote favoriet: brokjes over de vloer schuiven...

Heel veel plezier!

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#22 Geplaatst 19 november 2012 - 20:17

Van harte proficiat gewenst met meneer Clément! :) Geweldig dat jullie een oudere heer een thuis gegeven hebben en zoals Hilleke zegt, dat kan nog voor heel veel jaren zijn :)
Klinkt alsof hij toch al goed ingeburgerd is op zo'n korte tijd :thumb: Een duur speeltje, maar dat bij beide poezen populair is hier, is da bird. En anders is Joe hier gek van hengeltjes en ander interactief speelgoed, misschien kan je dat eens proberen? Alleszins veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!!!

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 19 november 2012 - 22:13

wat betreft zetel: een plaid of een dekentje hangen over de hoek waar hij krabt + een krabmatje op de grond op diezelfde plek zal zeker helpen!

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 20 november 2012 - 10:40

Wat een geweldig nieuws! :loveshower: echt super van jullie. Veel plezier met meneer Clément!!

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 20 november 2012 - 12:21

supermooi van jullie dat jullie voor een oudere kat kozen ipv een schattig kitten!

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 20 november 2012 - 13:45

Heel goed nieuws.Zal een gelukkig katje worden.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 20 november 2012 - 19:14

:thumb: :thumb: :thumb: , en nu nog een fotootje van meneer Clément ?

Bewerkt door PeggyJ, 20 november 2012 - 19:22.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

I_B
I_B
  • 14 berichten

#28 Geplaatst 20 november 2012 - 21:31

Eindelijk de foto's van op mijn vriend zijn gsm kunnen plukken 8)

Hieronder een kleine impressie van Clément zijn dagtaak :zz. Vandaag terug thuisgekomen met een bang hart, schrik van wat ik zou te zien krijgen. Maar nee, niets te zien (behalve de plukjes aan het tapijt). De planten zijn wel al aangevreten (nee het zijn geen giftige, die zijn allang weg) en de stofbollen van onder het bed liggen over het appartemen verspreid. Clément blijkt dus de ideale plumeau, ik hoef alles enkel bij elkaar te rapen.

De splinternieuwe krabpaal, ingesmeerd met valeriaan, staat aan de hoek van de zetel waar hij aan had gekrabd. De hoeken van de zetel zijn nu bedekt met plastiek en hij is er niet meer aangekomen. Helaas ook niet aan de krabpaal. Het interesseert hem hoegenaamd geen moer. Hopelijk heeft de krabmat van later deze week meer succes.

Gisteren ook een speeltje gekocht, veertjes aan een stokje. Heb hem serieus moeten porren om een reactie te krijgen! Maar al bij al... het interesseerde hem niet meteen

Maar voor de rest een schat van een kat :) Waar wij gaan, gaat hij ook. Daar blijft hij dan gewoon zitten in het deurgat.

Het geluid dat de bovenburen maken kan hij nog niet helemaal plaatsen. En eerlijk.... wij soms ook niet ;)

Bijgevoegde thumbnails

• IMAG0255.jpg

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#29 Geplaatst 20 november 2012 - 21:42

Oh een zwartje :loveshower: :loveshower: Wat een schatje zeg en hij klinkt geweldig :love: Super dat jullie hem een kans gegeven hebben! hij ziet er zo ontspannen uit op die foto!

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 20 november 2012 - 22:34

Hij ziet er inderdaad helemaal relaxed uit ^^ Super!
En echt fantastisch dat jullie een oudje dat tweede leven gunnen! :rub:

Geplaatste afbeelding