Spring naar inhoud

- - - - -

Twijfel: katje of niet --> Update Clément

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#31 Geplaatst 21 november 2012 - 17:36

Fijn om te lezen dat je één al wat ouder schatje hebt gered uit het asiel.
Zijn meestal al veel rustiger en maken daardoor ook minder stuk.
Als je de foto bekijkt lijkt hij heel ontspannen en tevreden te zijn met zijn nieuwe thuis.
Op de foto te zien lijkt mij dat een behoorlijke grote schat te zijn, lijkt het zo of is het zo?
In elk geval is het een mooi zwart spookje en ziet er heel lief uit.

jeeminee
jeeminee
  • 76 berichten

#32 Geplaatst 21 november 2012 - 17:48

Oudere katten willen niet altijd meer spelen. Maar  je hebt hem ook nog maar kort,en je zult ook merken dat hij alles nog aan het ontdekken is en hier heeft hij misschien voorlopig wel genoeg aan. Over een poosje zal hij ook vast niet meer schrikkend onder de bank of het bed verdwijnen...dat zul je zien!:)

En wat voor krabpaal is het? alleen een paal zal hij misschien moeten leren gebruiken, zit er ook een slaapplaatsje op dan ontdekt ie dat misschien nog wel.
Soms helpt het een handje om het aantrekkelijker te maken door de paal op een 'uitkijkplekje'te zeten bij een raam of zo, of bij de radiator,zodat het er warmer is voor een lekker tukkie. in geval van alleen een paal: dicht bij een plek waar hij al neiging heeft tot krabben of zo.

Maar vooral: wat leuk allemaal!! geniet ervan, ook dat ie misschien nog een beetje bijgestuurd moet worden in zijn gedrag,want ook dat schept een band en je leert hem zo steeds beter kennen.Voor je het weet hoort hij helemaal 'bij het behang!!" :d

Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 21 november 2012 - 17:51

Oooh kijk eens wat een mooie jongen :love4:
Schitterend dat jullie een wat oudere poezel uit het asiel gehaald hebben :flower: :flower: :flower:
Oudjes kunnen echt heel aanhankelijk zijn, 'k heb dat gezien toen mijn madammekes een jaartje ouder werden :rub:

Jullie jongen is er nog maar pas en moet nog zo veel nieuwe indrukken verwerken, misschien hangt hij binnenkort aan de krabpaal te krabben dat het niet schoon meer is. Goed dat jullie hem stimuleren voor te spelen, poezels moeten wel wat in beweging blijven.
Er is van Versele Laga een spray met catnip (Cat attract denk ik dat het noemt), als ik dat op de krabpaal spuit, zijn er gegarandeerd 4 van de 5 poezels die de paal gaan knuffelen ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

I_B
I_B
  • 14 berichten

#34 Geplaatst 21 november 2012 - 20:44

@ Jeannine: ik heb niet de indruk dat hij echt supergroot is in vergelijking met andere katers die ik ken. Maar ja, voor een kattenleek als ik is dat misschien niet echt een referentie :)

Vannacht opgestaan omdat ik een hels geluid hoorde. Waarschijnlijk was hij in de weer met de krabpaal maar er zijn geen harde bewijzen voor :-k Enfin,er is niets anders kapot gebrabt, dus het zal wel dat geweest zijn zeker. Voorlopig is het gewoon een paal omdat we in de winkel geen grotere vonden naar ons goesting. En we wilden eerst eens zien hoe hij daarop reageert vooraleer we zottere kosten doen. Een hogere rustplaats zou hij vast en zeker leuk vinden maar aangezien we nogal klein wonen moeten... Ik pluis zooplus nog eens uit.
De krabmat is ondertussen ook aangekomen. Nieuwe dingen om te ontdekken dus voor Clément.

Vandaag hadden de veertjes trouwens meer succes! Ik heb het jachtinstinct in hem losgekregen :dance:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 21 november 2012 - 20:49

Super nieuws :thumb: misschien had hij nog wat tijd nodig en zal hij binnenkort wat meer beginnen spelen :) super dat jullie meneer Clément nog een tweede leven willen bieden :cheer:
banner

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 21 november 2012 - 21:08

Prachtig zwart katje :love:  en super dat hij nog een kans krijgt voor een nieuwe thuis. :dans:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#37 Geplaatst 21 november 2012 - 21:20

Bekijk berichtI_B, op 19 november 2012 - 15:42, zei:

Ik denk erover om hem "Meneer Clément" te noemen...

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 22 november 2012 - 00:36

Proficiat met meneer Clément  :thumb:  :flower:  ze zeggen altijd once you go black, you never go back ;) heb hier zelf 2 zwarte spookjes thuis  :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 22 november 2012 - 14:58

:) :) :) :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#40 Geplaatst 22 november 2012 - 22:38

Dat komt helemaal goed met Mr Clement en jullie!;) Wat dat bijten betrefd bij het aaien dat kunnen liefdesbeetjes zijn. Een kat laat op die manier laten zien dat hij jullie wel ziet zitten. Ik heb ook een aantal katten die dat doen. Die bijten nooit echt door maar het doet toch een beetje pijn. Ik zou inderdaad ook de krabpaal aan een raam zetten. Katten vinden het heerlijk heel hoog te zitten ( minstens 150 cm hoog) en voor 125 euro heb je bij Zooplus al een hele leuke krabpaal bv die in zeegras die zijn heel leuk en sterk. Koop vooral niet te laag. Veel sukses verder zoals ik zei, dat komt helemaal goed met Mr Clement en jullie!
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#41 Geplaatst 23 november 2012 - 09:38

super nieuws, jullie hebben een ouder diertje heel gelukkig gemaakt! En hij is zoooooooo mooi, zwarte katjes zijn de beste! ;)
Geplaatste afbeelding

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 23 november 2012 - 23:38

Wat superfijn voor deze oudere heer! En natuurlijk voor jullie :)
Dit is echt een Win - Win situatie hoor :)
Veel plezier in de ontdekkingtocht in de wereld van Meneer Clement ;)

Geplaatste afbeelding

I_B
I_B
  • 14 berichten

#43 Geplaatst 14 januari 2013 - 19:14

Kleine update over Clément...

We zijn intussen 2 maand verder en het loopt toch niet allemaal van een leien dakje...

Clément eet en slaapt en speelt, niets mis mee maar ik heb toch het gevoel dat hij niet meteen gelukkig is... 's Avonds komt hij op de poef voor ons liggen maar niet echt "bij" ons. Hij vraagt niet om geaaid te worden maar als je het aanbiedt zal hij het wel toelaten. s' Nachts ligt hij ook op de slaapkamer op een dekentje op de grond. Voorheen kwam hij in bed liggen maar aangezien ons bed zo klein is en ik hem er een paar keer uitgekegeld heb (zij het per ongeluk) vindt hij het dekentje op de grond beter. Als we richting de keuken gaan, waar ook zijn eten staat, begint hij super hard te janken. Ik gok dat hij dan hoopt natte brokjes te krijgen maar als hij ze dan krijgt is het erna toch weer van hetzelfde. Hij krijgt ze overigens slechts om de twee dagen omdat ik merk dat het toch een grote invloed heeft op zijn stoelgang... Zie het als een verwennerij.

Aangezien hij de krabpaal niet bekeek had ik ze verzet. Een tijd lang is er niets gebeurd maar nu is hij toch weer aan de zetel beginnen krabben. Gevolg: paal er terug voor en plastiek over de zetel. Maar die paal? Geen interesse... En ze is even hoog als de zetelleuning waar hij aan krabt dus het argument dat de paal te laag zou zijn houdt weinig steek.

Nu heeft hij ook een wondje op zijn hoofd... Hij krabt het telkens open. We wilden naar de dierenarts maar een poging om hem in zijn kooitje te krijgen is grandioos gefaald. Resultaat: huilende kat boven op de kast... Hartverscheurend... De dierenarts raadt aan om te ontsmetten en een zalfje erop te doen maar....... Hoe doe je dat met een kat die al van mijlen ver ruikt dat je iets van plan bent..... Hij loopt weg en dan is er niets meer aan te doen. Je kan hem niet pakken want dan bijt en krabt hij.

Soms kan ik hem een uur lang borstelen of strelen op de poef en dat zijn de momenten waar ik van geniet (en ik hoop hij ook). Zoveel als mogelijk spelen we met hem. Maar ik heb er geen flauw idee van of hij het eigenlijk wel goed vindt hier. Ik denk dat hij liever naar buiten wil maar hier is dat geen optie. We wonen drie hoog en ik zou nooit weten wanneer hij aan de deur staat.

Ik weet het eigenlijk soms niet meer goed... Ben ik nu te hard voor mezelf? Of hebben we echt een fout gemaakt? Stel dat dat wondje nu van de stress komt en dat hij het daarom openkrabt? We zien hem trouwens nooit echt krabben, of toch niet meer dan een andere kat dus misschien gebeurt het per ongeluk.. Zichtbaar last heeft hij er niet van.

Wat denken jullie...?

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 14 januari 2013 - 19:26

Ik denk dat je te hard voor jezelf bent. Hij eet en speelt dus dat lijkt me wel een goed teken. Dat ie niet dichtbij jullie slaapt zegt niets he...sommige katten liggen liever op een afstandje. En ja logisch dat ie niet meer op bed gaat liggen als hij er steeds perongeluk uit gekegelt wordt haha...zou ook als kat denken ga wel veilig op een dekentje liggen. Die van mij komen snachts ook altijd bij me liggen, maar ik beweeg altijd erg veel...dus na een aantal minuten staan ze alweer op om een veilig plekje te zoeken.

En ja sommige katten gebruiken de krabpaal gewoon niet. Hier wordt de krabpaal ook niet gebruikt door de katten, maar ze scherpen hun nagels meestal buiten...als ze het binnen doen is het wel aan de bank inderdaad.

Wat weet je eigenlijk over de achtergrond van de kat (misschien staat het al ergens in het topic hoor, maar heb het niet helemaal gelezen)
Geplaatste afbeelding

I_B
I_B
  • 14 berichten

#45 Geplaatst 14 januari 2013 - 19:37

Dat hij niet meer bij ons slaapt zie ik ook wel als iets positief hoor :-D ik vond het eigenlijk niet zo leuk dat hij bij ons kroop maar hem er express uit kegelen kreeg ik niet over mijn hart. Zo een schattig bolleke.
Veel achtergrond is er niet. Hij is in het asiel geraakt nadat hij is opgepikt op een voederplaats voor zwerfkatten in de marollen. Ze dachten toen dat hij ontsnapt was omdt hij er zo goed uitzag en "manieren" had :-p Daarna is hij geadopteerd geweest voor een jaar en een half maar die mevrouw zei dat hij altijd onder de kast zat en zich verstopte. Dat zien wij niet echt hoewel hij heel schrikachtig is. Ze wou hem terug brengen naar het asiel maar bang als ie is van zijn transportbak heeft hij het hele huis op stelten gezet en heeft hij uiteindelijk de kans gezien om door het keldergat te ontsnappen. Na drie maanden in het park te hebben geleefd is hij terug opgepakt en in het asiel terecht gekomen...