Spring naar inhoud

- - - - -

Twijfel: katje of niet --> Update Clément

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
jeeminee
jeeminee
  • 76 berichten

#46 Geplaatst 14 januari 2013 - 19:56

ik denk...geduld,geduld en nog eens geduld....
verwacht gewoon niet te veel , en hij is blijkbaar al veel beter dan bij zijn vorige baasje dus heeft ie het blijkbaar best naar zijn zin!
zet elke dag eens iets lekkers in zijn transportbox....verwacht echter niet dat hij dat opeet,maar wie weet doet ie dat een keer.
en dan ook nog blijven doen ,want hij heeft er blijkbaar een trauma aan over gehouden en dat is lastig om te keren in positief gedrag.
maar wie weet lukt het. en als ie dan een week lang wel zijn lekkers heeft opgegeten ,en er rustig in zit..doe je gewoon voor een half minuutje eens het deurtje dicht en geeft hem door het deurtje nog wat lekkers als hij rustig blijft. dat weer een weekje blijven doen tot hij dat gewend is,en dan de laatste stap...er een klein stukje mee door de kamer lopen. ook weer belonen. de laatste twee dingen hoeven niet elke dag,maar wel regelmatig proberen. en dus een lange adem hebben!

een klein wondje kun je misschien beter bekijken op een moment als dat geborstel etc...als je het fijn hebt met hem. want dan ben jij zelf ook ontspannen. ik heb het gevoel dat jij/jullie  nog wat te onzeker of gespannen zijn tov van hem en dat merkt ie feilloos. op momenten dat je dat niet hebt,zal hij zich ook beter kunnen ontspannen en blijkbaar is dat tijdens de verzorging. zolang het geen abces is ie een klein wondje geen probleem hoor.dat geneest meestal wel weer.

als je het vervelend vind dat ie opde grond ligt in de slaapkamer kun je een (oude) stoel msschien aantrekkelijk voor hem maken, of zelfs een doos,maar ik denk net als de anderen,dat ie het gewoon te vol vind op het bed en daarom zelf kiest om op de grond te liggen. ach ja..hij is dan ook bij jullie he!

elke dag iets lekkers is beter voor hem te snappen dan om de dag denk ik? anders doe je een piepklein beetje? krabpaal snapt ie wellicht ook niet wat daar de bedoeling van is. sommige katten leren dan weer wel om een deurmat te nemen,maar dat blijft een lastige kwestie. heb zelf katten die gewoon zowel de paal als de stoelen pakken....:( althans..de twee jonkies dan.
als je denkt dat ie zich verveelt; verstop brokjes die hij lekker vind of kattensnoepjes op plaatsen waar hij mag komen: bij de krabpaal dus, of onder de salontafel, ergens in een hoekje waar hij geen kwaad kan....dat werkt hier na enige wennen als een tierelier als ik een lange dag moet werken. :d
eerst laten zien dat je het neerlegt . zodra hij het snapt zal ie al gaan zoeken voor je het hebt verstopt...hihi!

afijn..ik hoop dat je met al deze tips iets kunt. en zo te lezen ben je op de goede weg hoor,dus niet zo onzeker!! is nergens voor nodig!  :d

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#47 Geplaatst 15 januari 2013 - 18:58

Ik denk ook dat je wat te hard bent voro jezelf. Dat katje heeft blijkbaar al heel wat meegemaakt en is ook veel buiten geweest dus hij zal wel wat tijd nodig hebben om te wennen. Bang is hij toch blijkbaar niet van jullie. En hij heeft precies veel gelukt gehad met waar hij uiteindelijk terecht gekomen is. Gewoon tijd geven en Lilly knuffelt hier ook niet echt veel. Meestal ligt ze gewoon in de buurt, maar ze lijkt daar wel perfect gelukkig mee. Dus ja.
Natvoer zou ik ook niet om de twee dagen geven. Ofwel dagelijks ofwel meteen maar 1 à 2 keer per week. Om de twee dagen lijkt mij ook wat verwarrend.
En zoals jeemine zegt misschien wat aan voedselverrijking doen, dat houdt hem wat bezig :) Veel succes!