Spring naar inhoud

- - - - -

Vogeltjes eten geven

vogels

• Log in om te reageren
229 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#121 Geplaatst 12 december 2012 - 15:12

Vandaag leuke dingetjes gekocht voor de vogeltjes!! :-)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#122 Geplaatst 12 december 2012 - 20:56

Bekijk berichtLiz, op 12 december 2012 - 09:40, zei:

Heb bij ons in het tuincentrum graan gekocht met insecten in en amaai, dat vinden ze wel lekker,z owel de meesjes als de musjes en roodborstjes komen daar nu op af :)

Oh dat heb ik nog nooit zien staan! Zal ik ook eens zoeken! Super dat zoveel vogeltjes bij jou hun buikje rond kunnen eten! :)

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 12 december 2012 - 15:12, zei:

Vandaag leuke dingetjes gekocht voor de vogeltjes!! :-)

Wat heb je gekocht?

Kyra-Lola
Kyra-Lola
  • 70 berichten
  • 2 katten

#123 Geplaatst 12 december 2012 - 21:13

Ik heb dat met mijn leefgroep gedaan :) zo met frituurvet en vogeleten gemengd. Het heeft even geduurt voor aleer ze het aten maar nu zie ik dagelijks dat de quantiteit verminderd :)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#124 Geplaatst 13 december 2012 - 16:28

Tuinvogel ;)

Deze vogel zat hier daarstraks, dat is toch geen normale tuinvogel of wel :o ? het lijkt op een papegaai :o

banner

Manoe
Manoe
  • 504 berichten
  • 3 katten

#125 Geplaatst 13 december 2012 - 19:42

Oei nee, en als die niet snel gevangen word gaat dit zijn dood betekenen met zo'n kou.
Hij is vast weg gevlogen de sukkelaar, mocht je hem terug zien probeer hem te vangen hoe ??
Heb je nergens een meldpunt voor verloren dieren? Zou een vogelopvang hier naar zien?

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#126 Geplaatst 13 december 2012 - 19:51

Bekijk berichtManoe, op 13 december 2012 - 19:42, zei:

Oei nee, en als die niet snel gevangen word gaat dit zijn dood betekenen met zo'n kou.
Hij is vast weg gevlogen de sukkelaar, mocht je hem terug zien probeer hem te vangen hoe ??
Heb je nergens een meldpunt voor verloren dieren? Zou een vogelopvang hier naar zien?

Zelf vangen zal niet lukken, ik heb niet eens netten ofzo en dat is hier achteraan aan de bomen... Ik heb wel eens gezocht naar vogebescherming Vlaanderen, maar hun website werkt niet, ik heb wel een algemeen email adres gevonden, dus zal eens een mailtje sturen :)

Ze hebben hier wel eten, daarom zullen ze ook wel hier geweest zijn... maar het zal wel de kou zijn die voor hen een probleem zou vormen...

banner

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#127 Geplaatst 13 december 2012 - 19:56

Je hebt in Malderen een vogelopvangcentrum, dat is dat van Vlaams Brabant, maar best dat je daar naar belt want ik heb die ooit ns gemaild en ze lezen hun mails dus amper (pas een week later antwoord gehad op mijn mail met melding dat ik best telefonisch contact opneem)

www.vogelopvangcentrum-malderen.be

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#128 Geplaatst 13 december 2012 - 19:58

Oké bedankt :) Ik zal morgen eens bellen :)
banner

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#129 Geplaatst 13 december 2012 - 20:11

Heb nog andere vogelopvangcentra's in de buurt opgezocht en een mailtje gestuurd al, hopelijk kunnen ze helpen of kunnen ze mij vertellen wat ik moet doen... want ik weet niet of je veel eraan kan doen, want wie zegt dat die papegaaien er morgen nog gaan zijn, misschien zijn ze ondertussen al ergens anders naartoe, ik weet het niet ....
banner

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#130 Geplaatst 13 december 2012 - 20:14

Zijn er dan nog in de buurt?
Ben in oktober nog naar Malderen gereden met een gewond vogeltje, anders mag je me die adressen steeds doorgeven, want was wel een eindje rijden van hier uit.

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.280 berichten

#131 Geplaatst 13 december 2012 - 20:19

:)  

Bekijk berichtLiz, op 13 december 2012 - 16:28, zei:

Deze vogel zat hier daarstraks, dat is toch geen normale tuinvogel of wel :o ? het lijkt op een papegaai :o

Hier zitten die vogels ook , het zijn eigenlijk Tropische vogels , die onze winters heel goed doorstaan : Halsbandparkiet is de naam , google maar eens !!! :oops:
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#132 Geplaatst 13 december 2012 - 20:25

Bekijk berichthilleke, op 13 december 2012 - 20:14, zei:

Zijn er dan nog in de buurt?
Ben in oktober nog naar Malderen gereden met een gewond vogeltje, anders mag je me die adressen steeds doorgeven, want was wel een eindje rijden van hier uit.

Ik had heusden-zolder ook nog gevonden en dat is minder lang rijden vanuit Heverlee omdat je meteen op de autostrade kan :) en opglabbeek had ik ook gemaild :)

Bekijk berichtCasper-Cartouche, op 13 december 2012 - 20:19, zei:

Hier zitten die vogels ook , het zijn eigenlijk Tropische vogels , die onze winters heel goed doorstaan : Halsbandparkiet is de naam , google maar eens !!! :oops:

ooh, super, dan moet ik mij geen zorgen maken :mrgreen: die van de vogelopvang zullen ook wel denken "t is weer eentje die denkt dat ze papegaaien gezien heeft, hahaha :p"

banner

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.280 berichten

#133 Geplaatst 13 december 2012 - 20:40

Aan Liz: de vogels lijken heel sterk op papegaaien hoor,  en zolang het maar papegaaien zijn die je ziet in de bomen , geen zorgen maken , het komt allemaal goed !! :lachen:
Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#134 Geplaatst 13 december 2012 - 20:42

Ach ja...zo kennen we Liz hé...maakt van een mug een olifant...of van een halsbandparkiet (die we allemaal kennen :trance: ) een met de bevriezingsdood bedreigd exotisch papegaaibeest   :lachen: :lachen: :lachen:    :catangel :catangel :catangel

Bewerkt door snoopy, 13 december 2012 - 20:43.

Geplaatste afbeelding

Manoe
Manoe
  • 504 berichten
  • 3 katten

#135 Geplaatst 13 december 2012 - 23:10

Dacht ook aan een ontsnapte tropische papegaai :-) ik ben blij te horen dat het beestje zich kan aarden in ons Belgische landje met zijn zalige temperaturen.