Spring naar inhoud

- - - - -

Vogeltjes eten geven

vogels

• Log in om te reageren
229 reacties op dit onderwerp
snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#136 Geplaatst 14 december 2012 - 07:03

Ben daar ook blij voor Manoe...ik vreesde echt ook het ergste. Probleem is, mochten het tropische vogels zijn die de koude niet zouden overleven, dan laten die zich nog niet zomaar één twee drie vangen...
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#137 Geplaatst 14 december 2012 - 07:47

Bekijk berichtCasper-Cartouche, op 13 december 2012 - 20:40, zei:

Aan Liz: de vogels lijken heel sterk op papegaaien hoor,  en zolang het maar papegaaien zijn die je ziet in de bomen , geen zorgen maken , het komt allemaal goed !! :lachen:

:ha :ha Ok, super :thumb: hoop dat ik ze nog eens terug zie :) ik trok ons gordijn open en ze zaten daar met twee gezellig op de terrasomheining te keuvelen :mrgreen:

Bekijk berichtsnoopy, op 13 december 2012 - 20:42, zei:

Ach ja...zo kennen we Liz hé...maakt van een mug een olifant...of van een halsbandparkiet (die we allemaal kennen :trance: ) een met de bevriezingsdood bedreigd exotisch papegaaibeest   :lachen: :lachen: :lachen:    :catangel :catangel :catangel

:ha :ha ik had ook echt al op "vermiste dieren" websites gekeken of er geen papegaaien vermist waren :ha stel u voor dat ik daar een zoekertje had geplaatst: "gevonden: twee prachtige exotische papegaaien" :p Ze gaan nogal met mij lachen als die beestjes met hopen leven in Brussel en omstreken, hahaha :p
Of ze vangen en zelf bijhouden in een kooi, en dan tegen iedereen heel fier vertellen over mijn prachtige papegaaien :p

Bekijk berichtManoe, op 13 december 2012 - 23:10, zei:

Dacht ook aan een ontsnapte tropische papegaai :-) ik ben blij te horen dat het beestje zich kan aarden in ons Belgische landje met zijn zalige temperaturen.

Ja, ik ben ook echt blij :) hopelijk zie ik ze nog eens terug, ze mogen gerust komen snoepen van alles wat ik voor de vogeltjes liggen en hangen heb :)

Bekijk berichtsnoopy, op 14 december 2012 - 07:03, zei:

Ben daar ook blij voor Manoe...ik vreesde echt ook het ergste. Probleem is, mochten het tropische vogels zijn die de koude niet zouden overleven, dan laten die zich nog niet zomaar één twee drie vangen...

Ja, ik was mij ook al scenario's aan het voorstellen waarop ik die ging vangen :p heb niet eens netten, dus ging nogal moeilijk worden :p ofwel roepen: "koekje, koekje, polly wilt een koekje :p"

banner

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#138 Geplaatst 14 december 2012 - 13:01

ondertussen hebben de 5 vogelopvangcentra die ik gemaild had, allen bevestigd dat het een halsbandparkiet is :p :mrgreen:
banner

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#139 Geplaatst 14 december 2012 - 13:27

Bekijk berichtLiz, op 14 december 2012 - 13:01, zei:

ondertussen hebben de 5 vogelopvangcentra die ik gemaild had, allen bevestigd dat het een halsbandparkiet is :p :mrgreen:

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:     Ik vind dit wel een zeer leerrijke ervaring voor ons, de 't-ziet-er-tropisch-dus-sterft-van-de-kou-verkeerde-conclusie-trekkers...   Merci om het met ons te delen Liz :LOL:

Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#140 Geplaatst 14 december 2012 - 13:38

Heb mij speciaal een verrekijker aangeschaft om naar vogels te loeren, heel leuk om ze van zo dichtbij bezig te zien. Weet niet Liz of je er toevallig 1tje hebt, als het ontsnapte vogels zijn zal je ze herkennen aan een ring rond de poot. Heb deze vogels ook wel eens gezien tijdens het roeien op een plas in een bosgebied, vond het ook raar ze hier tegen te komen maar toen was het wel zomer.

Wel leuk als het wilde zijn, dat word weer naar de winkel Liz om voer voor papegaaiachtigen te halen :) Kunnen wij weer leuke foto's bekijken als ze op je terras gaan komen. ;)

sorry laatste keer

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#141 Geplaatst 14 december 2012 - 13:50

Mijn voer was gisteren op :jump: :jump: Dus ze beginnen de weg te vinden :thumb: Wel niet zo van die spectaculaire vogels als bij Liz, da's echt mooi zo felgroen in de winter!

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#142 Geplaatst 14 december 2012 - 13:51

Ik kreeg gisteren een grote vogel op bezoek, hij heeft al alle kleine vissen uit de vijver op,
Maar hij heeft ook honger, want ik kon hem goed fotograferen,en anders is hij altijd direct weg.
Weet iemand hoe je die kan bijvoeren, zodat hij niet steeds onze vissen pakt?

Wel mooi, hé

IMG_3690.JPG

KS2015

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#143 Geplaatst 14 december 2012 - 13:53

Bekijk berichtkate2, op 14 december 2012 - 13:50, zei:

Mijn voer was gisteren op :jump: :jump: Dus ze beginnen de weg te vinden :thumb: Wel niet zo van die spectaculaire vogels als bij Liz, da's echt mooi zo felgroen in de winter!

Photoshop Kate...photoshop...

Bekijk berichtVentteke, op 14 december 2012 - 13:51, zei:

Ik kreeg gisteren een grote vogel op bezoek, hij heeft al alle kleine vissen uit de vijver op,
Maar hij heeft ook honger, want ik kon hem goed fotograferen,en anders is hij altijd direct weg.

Wel mooi, hé

Bijlage IMG_3690.JPG

Heel mooi! Wel jammer inderdaad dat je kleine visjes eraan moeten geloven. Anders ook maar eens mailen naar enkele vogelopvangcentra? Liz kent de weg... ;)

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#144 Geplaatst 14 december 2012 - 14:12

Wel mooi, hé

Bijlage IMG_3690.JPG

Is dat geen blauwe reiger? Geen idee of je dat kan bijvoederen, ik dacht dat dat van kleine dieren (mollen, kleine vogels, kleine vissen) en zo leefde dus ik zou echt niet weten hoe dat bij te voederen. Of is dat geen blauwe reiger? :lachen:

Bekijk berichtsnoopy, op 14 december 2012 - 13:53, zei:

:lachen: Moet ik mij dringend aanschaffen ;)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#145 Geplaatst 14 december 2012 - 14:13

Bekijk berichtsnoopy, op 14 december 2012 - 13:27, zei:

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: Ik vind dit wel een zeer leerrijke ervaring voor ons, de 't-ziet-er-tropisch-dus-sterft-van-de-kou-verkeerde-conclusie-trekkers...   Merci om het met ons te delen Liz :LOL:

:ha :ha alee, ik ben blij dat ik toch iets bijgedragen heb :p mrgreen:

Bekijk berichtNivo, op 14 december 2012 - 13:38, zei:

Heb mij speciaal een verrekijker aangeschaft om naar vogels te loeren, heel leuk om ze van zo dichtbij bezig te zien. Weet niet Liz of je er toevallig 1tje hebt, als het ontsnapte vogels zijn zal je ze herkennen aan een ring rond de poot. Heb deze vogels ook wel eens gezien tijdens het roeien op een plas in een bosgebied, vond het ook raar ze hier tegen te komen maar toen was het wel zomer.

Wel leuk als het wilde zijn, dat word weer naar de winkel Liz om voer voor papegaaiachtigen te halen :) Kunnen wij weer leuke foto's bekijken als ze op je terras gaan komen. ;)

Ik heb er inderdaad ook al eens aan gedacht om een verrekijker te kopen, ze zitten vaak in de bomen achteraan bij ons, en bijvoorbeeld die twee papegaaien hadden niet zo erg veel bang, ze vlogen wel weg, maar bleven dan in de bomen zitten... die vlaamse gaaien bijvoorbeeld die er zitten hebben meer bang, die vliegen meteen weg als ze me zien :p

Bekijk berichtkate2, op 14 december 2012 - 13:50, zei:

Super, hopelijk blijven ze komen :thumb:
haha, ja ik hoop dat ze gaan blijven komen, gisteren heb ik ze heel toevallig gezien, dus hopelijk blijven ze :)

Wauw, ook echt mooi bezoek dat jij daar hebt :thumb: alleen spijtig van de kleine visjes natuurlijk.

:ha :ha :ha ja ik ben een echte pro in photoshop :mrgreen: dat was eerst een gewoon roodborstje hoor, maar nu heb ik er een mooie papegaai van kunnen maken :mrgreen:

Heel mooi! Wel jammer inderdaad dat je kleine visjes eraan moeten geloven. Anders ook maar eens mailen naar enkele vogelopvangcentra? Liz kent de weg... ;)

:ha :ha ja ik ken ze allemaal ondertussen :p en zij kennen mij ook denk ik, hahahaha ;)

banner

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#146 Geplaatst 14 december 2012 - 14:13

Mooie reiger op bezoek :love3:
Je zou ze eendagskuikens kunnen voeren, als je daar aan begint zullen ze wel elke dag terug komen.

Las net ook om je vijvervisjes meer kans te geven kan je een plastiek vis met een touw aan een steen binden zodat die net onder het wateroppervlak drijft, of anders kippendraad spannen rond je vijver.

Super Kate de vogeltjes nu komen :thumb:

sorry laatste keer

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#147 Geplaatst 14 december 2012 - 15:22

We hadden visdraad over de vijver , maar die goudvisjes zieje goed , dus als hij kan pakt hij die, (heeft grote honger) de zwarte 3 stuks ziet hij niet en zijn er dus nog.
KS2015

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#148 Geplaatst 14 december 2012 - 16:00

In de winter zitten de meeste vissen toch tegen de bodem van de vijver ? Hier kan de reiger er momenteel niet aan omdat ze te diep zitten, bovendien is onze vijver ook dicht gevroren. In de zomer zie ik ook wel eens een reiger op de oprit staan, en onze 'waakhond' komt dan met haar staart tussen haar poten naar mij om met een vragende blik te kijken om die enge grote vogel te verjagen :wall: O:)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#149 Geplaatst 14 december 2012 - 16:07

Je hebt wel van die fake reigers en beelden die je rond de vijver kan plaatsen en reigers afleiden. Een vriendin van mij had dat en die was daar tevreden over.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#150 Geplaatst 14 december 2012 - 18:13

Bekijk berichtPeggyJ, op 14 december 2012 - 16:00, zei:

In de winter zitten de meeste vissen toch tegen de bodem van de vijver ? Hier kan de reiger er momenteel niet aan omdat ze te diep zitten, bovendien is onze vijver ook dicht gevroren. In de zomer zie ik ook wel eens een reiger op de oprit staan, en onze 'waakhond' komt dan met haar staart tussen haar poten naar mij om met een vragende blik te kijken om die enge grote vogel te verjagen :wall: O:)
.

hahhahaha