Spring naar inhoud

- - - - -

Vogeltjes eten geven

vogels

• Log in om te reageren
229 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 16 november 2012 - 15:30

Ja hoor, dat zie je wel als er van gegeten wordt
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 16 november 2012 - 15:38

Kan je die vetbolletjes ook gewoon op de grond leggen? ik heb er nu 3 ophangen, maar weet niet goed of ze zich er goed kunnen aan vasthouden ofzo, dus heb er een paar op de grond gelegd, zouden ze die dan zo meenemen?
banner

Guest_MiriamB_*
Guest_MiriamB_*

#33 Geplaatst 16 november 2012 - 15:42

Bekijk berichtLiz, op 16 november 2012 - 15:22, zei:

Zie je dat eigenlijk fel als er aan de vetbolletjes gegeten wordt? Ik zag wel aan de nootjes dat er vogeltjes aan geweest waren, maar heb zo'n halve kokosnoot hangen en ook vetbolletjes, maar ik weet niet of ze daar ook van komen smullen :)
Ja dat zie je heel goed allee hier bij ons toch, dat gaat  heel snel om de twee dagen moet ik dat vervangen  :)
Ik heb hier dus enorme vreetzak-vogels zitten hé :trance:  dat extra zakje nootjes en dat half zakje dat er nog hing, is dus vandaag volledig op hé :trance: :trance:  :slach:
Hier hetzelfde maar is bij ons is het de vlaamse gaai die de nootjes graag eet. :lachen:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 16 november 2012 - 15:44

mmm, dan denk ik niet dat er hier aan de vetbolletjes gegeten wordt momenteel... zou dat kunnen omdat er nu ook nog nootjes hingen, dat ze liever dat aten? of waarom zouden ze niet aan de vetbolletjes eten?
banner

Guest_MiriamB_*
Guest_MiriamB_*

#35 Geplaatst 16 november 2012 - 15:45

Aan vetbolletjes kunnen ze zich goed vasthouden als die in een netje zitten maar op de grond is ook oke ik leg die in een terracottaschaal van een tuinkaars die volledig gereinigd is gemengd met haver en rozijntjes en zaden.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 16 november 2012 - 15:57

Waar zou ik nu nootjes opnieuw kopen? In een tuincentrum? of is dat goedkoper als je dat gewoon in een gewone winkel koopt?
banner

Guest_MiriamB_*
Guest_MiriamB_*

#37 Geplaatst 16 november 2012 - 16:20

Ik koop ze in aveve  en dierenwinkels ;) zoals vb tom & co

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 16 november 2012 - 16:22

grootverpakkingen in de Hubo Liz :)

5kg strooivoer voor 4€95 ipv 7€65 (-35%)
4kg pinda's voor 12€95 ipv 17€95 (-27%)
emmer met 60 mezebollen 11€95 ipv 14€95 (-20%)
voedersilo voor 3€95 ipv 4€95 (-20%)
large winterkrans met 3 mezebollen, zonnebloempitten en pinda's voor 4€95 ipv 5,50€

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 16 november 2012 - 17:05

amaai dat is daar echt goedkoop :) ben nu snel naar de aveve gegaan, twas daar 13 euro voor 2.5 kg gepelde pinda's... dat scheelt dus echt enorm ;)

Heb ook 4 plastic schaaltjes meegenomen om dat los zaad in te kunnen geven, maak ik daar best een gaatje in zodat het water erdoor kan (als het regent) ?

Ik voel mij trouwens een echte vogeltjes-etengever-noob :oops: :oops:  goed dat ik jullie heb om raad aan te vragen :thumb:

Hopelijk gaan ze dat schaaltje ook niet omstoten als ze op de rand gaan zitten, zet ik er dus best iets zwaars op? Kiepen ze schaaltjes gemakkelijk om of wegen vogels niet zoveel, die vlaamse gaai van hier ziet er me nochtans een zwaargewichtje uit :p
banner

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 16 november 2012 - 17:12

Hier hebben we een huisje hangen voor koolmeesjes en gisteren kwam er ééntje bij valavond invliegen om erin te slapen. Echt schattig. Binnenkort kopen we ook een zadenmengsel en vetbolletjes om in de tuin te hangen. Voel me altijd blij als ik die verkleumde vogeltjes kan helpen.

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 16 november 2012 - 17:22

moet inderdaad zwaar genoeg zijn dat ze niet omkieperen als ze op de rand zitten he Liz
en indien mogelijk best iets met een "regen"overkapping gebruiken zo blijven de zaadjes en pinda's droog

in de lidl hebben ze bv maandag de 19/11 een speciaal voedersysteem om te hangen voor zaden en noten :
http://www.lidl.be/c...index_57432.htm

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 16 november 2012 - 17:39

Bekijk berichtPeggyJ, op 16 november 2012 - 14:53, zei:

Ik voeder ook het hele jaar. Hier zitten vooral veel Eksters, en die halen gewoon zo'n hele vetbol met netje en al uit de voederplaats en vliegen er dan mee weg. De vetbollen gaan hier dus aan de lopende band weg :onzeker:

was hier ook, vooral meeuwen gingen met hele netjes pinda's er van door tot ik kokers kocht :p
Voor vetbollen heb ik deze, je hebt vele soorten ;)
mgh.png bmgf.jpg

sorry laatste keer

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 16 november 2012 - 19:05

Wij doen elk jaar van alles: massa's vetbollen, vogelhuisjes om te schuilen, vetblokken, een groot vogelhuis op staander waar we elke dag zaad in leggen, en meerdere voederstations die we ook in de vele bomen ophangen!
Ik ga er morgen eens foto's van nemen, want het is echt de moeite om te zien!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 16 november 2012 - 19:59

Bekijk berichtNivo, op 16 november 2012 - 17:39, zei:

was hier ook, vooral meeuwen gingen met hele netjes pinda's er van door tot ik kokers kocht :p
Voor vetbollen heb ik deze, je hebt vele soorten ;)
Bijlage mgh.png Bijlage bmgf.jpg

Wij hebben heel agressieve eksters blijkbaar, want mijn vetbollen zitten ook in kokers hoor, maar ze sleuren zodanig aan die netjes dat ze die bollen er zo uittrekken in zijn geheel :onzeker:

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lea
Lea
  • 133 berichten

#45 Geplaatst 16 november 2012 - 20:18

Nog een tip voor als het gaat vriezen: water bevriest minder snel in een groot volume.

Als het de ganse dag door vriest kan je ook een (bak-)steen op de chauffage/stoof opwarmen en dan buiten onder de drinkbak zetten. Indien mogelijk niet rechtstreeks op de grond zetten maar op een isomo- of houtlaagje.

Bekijk berichtMauro, op 15 november 2012 - 17:10, zei:

Heel mooie foto's !! En heel fijn dat je de vogeltjes zo verwend !!

De laatste foto is volgens mij een bonte specht...hier zit er al 4 jaar ook zo ééntje, maar met andere kleurtjes ;) (zie foto).

Indien het geen bonte specht is, zal een echte kenner me wel verbeteren... ;) :oops:
Groene specht! :)