Spring naar inhoud

- - - - -

Vogeltjes eten geven

vogels

• Log in om te reageren
229 reacties op dit onderwerp
Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#61 Geplaatst 18 november 2012 - 13:41

Ze kijken het af van anderen, of horen het aan het gekwetter of er iets te halen valt. Je kan ze je koertje al laten ontdekken door wat brood over je schutting te smiijten, ze zullen de omgeving dan toch verder onderzoeken en al snel zal de 1ste jou plankje dan vinden, de rest zal snel volgen.
sorry laatste keer

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#62 Geplaatst 18 november 2012 - 13:45

Bekijk berichtNivo, op 18 november 2012 - 13:41, zei:

Ze kijken het af van anderen, of horen het aan het gekwetter of er iets te halen valt. Je kan ze je koertje al laten ontdekken door wat brood over je schutting te smiijten, ze zullen de omgeving dan toch verder onderzoeken en al snel zal de 1ste jou plankje dan vinden, de rest zal snel volgen.

Oh super! Zal dan wat brood rondgooien. En hopen dat ze ook op dat ding springen ipv eronder 'rond te hangen' :lachen:

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#63 Geplaatst 18 november 2012 - 13:57

Bekijk berichtkate2, op 18 november 2012 - 13:21, zei:

Bedankt voor de tip! Hoe leuk is dat zeg dat je die vogeltjes kan helpen!!! :) Ik zal een plankje zoeken en dat vastmaken!! :thumb:

Hoe vindt een vogel eigenlijk eten? Via geur, zicht...? Er zit hier
een merel rond mijn constructietje rond te draaien, maar hij springt er niet op :catscratchhead:

Merels zijn grondscharrelaars, die zoeken liever alles op de grond

sorry laatste keer

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#64 Geplaatst 18 november 2012 - 14:00

Bekijk berichtNivo, op 18 november 2012 - 13:57, zei:

Merels zijn grondscharrelaars, die zoeken liever alles op de grond

Ah, zal er dan ook wat eten rond smijten zodat die ook voldoende krijgen. Ik was al zo fier dat ik herkende dat het een merel was :p ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 18 november 2012 - 14:02

Mijn voederhuisje is net geplunderd door kraaien!!

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#66 Geplaatst 18 november 2012 - 14:06

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 18 november 2012 - 14:02, zei:

Mijn voederhuisje is net geplunderd door kraaien!!

Ik ben jaloers :lachen:

Ik heb wat brood op de grond gesmeten.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#67 Geplaatst 18 november 2012 - 14:11

Ja maar, ze laten de kleintjes niet toe :(.

Heb eens op webshops gesnuffeld en ga voederplankjes met beschermkap ofzo kopen. Dan kunnen de kleintjes ook wat eten.

Het brood wordt hier opgegeten door de 'wilde' kippen. Een kip (2 eigenlijk) van één van de buren vindt het duidelijker fijner om in onze tuin te nesten en dus haar kuikentjes groot te brengen. Onbegrijpbaar aangezien er 5 katten van ons constant rondlopen.
Nu moet ik wel zeggen dat ze niets aan die kuikens doen, zo'n mamakip is 'levensgevaarlijk' :s .
Dus nu hebben wij hier 9 kipjes (de mama's zijn reeds terug naar de haan denk ik). Ale ja, mengeling kip en haantjes.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#68 Geplaatst 18 november 2012 - 14:21

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 18 november 2012 - 14:11, zei:

Ja maar, ze laten de kleintjes niet toe :(.

Heb eens op webshops gesnuffeld en ga voederplankjes met beschermkap ofzo kopen. Dan kunnen de kleintjes ook wat eten.

Het brood wordt hier opgegeten door de 'wilde' kippen. Een kip (2 eigenlijk) van één van de buren vindt het duidelijker fijner om in onze tuin te nesten en dus haar kuikentjes groot te brengen. Onbegrijpbaar aangezien er 5 katten van ons constant rondlopen.
Nu moet ik wel zeggen dat ze niets aan die kuikens doen, zo'n mamakip is 'levensgevaarlijk' :s .
Dus nu hebben wij hier 9 kipjes (de mama's zijn reeds terug naar de haan denk ik). Ale ja, mengeling kip en haantjes.

Op zich is dat toch leuk! Wel jammer natuurlijk van de kleintjes, maar met zo'n beschermkap is dat dan misschien ook opgelost. Ze verkopen bij de Aveve ook superlieve voederhuisjes met beschermkap, maar da's wel redelijk duur vond ik :oops:

Ik zou dolgraag kippen hebben, maar dan moet ik een grotere tuin hebben. Heb jij een grote tuin? En heb je dan van jezelf ook kippen? Voorlopig zou ik al blij zijn als er een kraai eten komt pikken. Behalve ene verdwaalde merel die niets gegeten heeft is er nog geen vogel gekomen ;)

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#69 Geplaatst 18 november 2012 - 14:23

Dolfje, een oplossing om je huisje tegen plunderen te beschermen is met konijnendraad, daar passen de kleine mezen gemakkelijk door, zo bescherm ik hier de voerkokers, de mezen hebben hier geen last van ze doen dat heel soepel in en uit vliegen.
sorry laatste keer

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 18 november 2012 - 14:40

Bekijk berichtkate2, op 18 november 2012 - 14:21, zei:

Op zich is dat toch leuk! Wel jammer natuurlijk van de kleintjes, maar met zo'n beschermkap is dat dan misschien ook opgelost. Ze verkopen bij de Aveve ook superlieve voederhuisjes met beschermkap, maar da's wel redelijk duur vond ik :oops:

Ik zou dolgraag kippen hebben, maar dan moet ik een grotere tuin hebben. Heb jij een grote tuin? En heb je dan van jezelf ook kippen? Voorlopig zou ik al blij zijn als er een kraai eten komt pikken. Behalve ene verdwaalde merel die niets gegeten heeft is er nog geen vogel gekomen ;)

Ja, wij hebben zelf 4 kippen. Niet meer want dan hebben we teveel eikes :-). Zij hebben een grote ren, maar beschikken nu over een ruimte dat 50 m diep is en 6m breed. De wilde kippen zitten op de andere 50m. Dus ja, we hebben een grote tuin.
Aangezien we eerst het huis willen verbouwen, is de tuin... mja, een beetje echte natuur. Hahaha. Maar de diertjes vinden het zalig, we hebben dan ook vele variëteiten. Natuurpunt zei dat er bijzonder weinig vlinders waren dit jaar, maar in onze tuin niet hoor!
Krijgen dus ook vaak jonge mereltjes te zien. Zalig om zo'n nest (en gedrag mama papa) op te volgen en het mee te volgen dat de kleintjes hun eerste vlucht krijgen.
Toen werden de poezen aangevallen.....

De wilde kippen leggen nog geen eitjes. Vorig jaar hadden we zo ook een nest. Allemaal haantjes :s. Die hebben wel een nieuwe thuis gekregen.

Bekijk berichtNivo, op 18 november 2012 - 14:23, zei:

Dolfje, een oplossing om je huisje tegen plunderen te beschermen is met konijnendraad, daar passen de kleine mezen gemakkelijk door, zo bescherm ik hier de voerkokers, de mezen hebben hier geen last van ze doen dat heel soepel in en uit vliegen.

Ja, moeten we eens doen.

Bekijk berichtkate2, op 18 november 2012 - 14:21, zei:

Wij hebben niet zo'n brede tuin (6.5 m), maar wel 120m diep.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#71 Geplaatst 18 november 2012 - 14:46

Zalig!! Lijkt me echt gigantisch leuk om kippen te houden en een stukje wilde natuur 'thuis' te hebben!!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#72 Geplaatst 18 november 2012 - 14:50

Bekijk berichtkate2, op 18 november 2012 - 14:46, zei:

Zalig!! Lijkt me echt gigantisch leuk om kippen te houden en een stukje wilde natuur 'thuis' te hebben!!

In de winter is het minder fijn hoor, hihi. Moet je 's morgens met een pillamp 120 m2 lopen (dus 240) om water te geven. Dit omdat het de kippen dan drinkwater hebben (vriezen).

Neenee, het is echt wel fijn. Maar zou hem toch liever iets meer 'aangelegd' zien, maar toch nog met vele dingetjes om de diertjes te helpen.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#73 Geplaatst 18 november 2012 - 14:53

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 18 november 2012 - 14:50, zei:

In de winter is het minder fijn hoor, hihi. Moet je 's morgens met een pillamp 120 m2 lopen (dus 240) om water te geven. Dit omdat het de kippen dan drinkwater hebben (vriezen).

Neenee, het is echt wel fijn. Maar zou hem toch liever iets meer 'aangelegd' zien, maar toch nog met vele dingetjes om de diertjes te helpen.

Haha ik ken dat van mijn paard! In de winter als het vriest of sneeuwt vind ik het plots toch wat minder leuk :lachen:

Als hij aangelegd is moet je fotootjes posten hé ;) Ik zie graag tuinen, maar heb zelf niet echt groene vingers. Maar het lijkt me wel leuk om eigen groenten en kruiden te hebben en dingetjes om vogels te helpen!!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#74 Geplaatst 18 november 2012 - 14:54

Euh, dat gaat nog lang duren :-). Eerst huis, dan tuin is ons motto! Alle, dat van mij toch.
Ik zie ook graag tuinen! Zeker als het lekker om de natuur en de diertjes draait!

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#75 Geplaatst 21 november 2012 - 12:32

Ik ben net de nootjes gaan bijvullen en heb ons oud brood (dat anders toch de vuilbak in gaat) verkruimeld en ook op een schaaltje gedaan :thumb: hopelijk vinden ze het lekker :thumb:
banner