Spring naar inhoud

- - - - -

Vogeltjes eten geven

vogels

• Log in om te reageren
229 reacties op dit onderwerp
Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.280 berichten

#76 Geplaatst 21 november 2012 - 12:38

:thumb:     De vogeltjes zullen smullen van de nootjes en de kruimeltjes  !!!
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 21 november 2012 - 14:41

emmer met 60 mezenbollen (5kg)  :

http://aldi-bn.aldi....687_8861_5.html

woensdag 28 november in de aldi voor 8,99€

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 21 november 2012 - 14:44

Oesje, dan moeten de vogeltjes hard eten bij mij in de tuin. Er zijn nu zo'n drie bollen op.

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 21 november 2012 - 14:45

wacht maar eens tot t vriest...

tussen haakjes, ik heb vorig jaar zo een emmer gekocht, en als je fris en donker bewaard in die emmer, kan je ze zelfs meer dan een jaar bewaren

Bewerkt door Kaprice, 21 november 2012 - 14:46.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#80 Geplaatst 21 november 2012 - 14:53

Hoe lang kan je zoiets eigenlijk bewaren als dat buiten ligt?

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#81 Geplaatst 21 november 2012 - 15:11

ik heb een zak tarwe gekocht van 25kg om de vogeltjes gedurende de winter te voederen in onze tuin via de voederkokertjes.

kost maar 8 euro tegenover in de dierenwinkels vogeleten te kopen :)
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 21 november 2012 - 15:38

@Kate2

als dat buiten ligt, zou ik goed opletten dat er geen schimmel ofzo opkomt door de regen of teveel vocht

maar ik denk door al dat vet in zo een bolleke dat dat niet rap slecht komt, tzal wel rapper op zijn dan niet meer te eten

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#83 Geplaatst 21 november 2012 - 15:47

In hun verpakking kan je het heel lang goed houden, ik zou ook niet meer bolletjes ophangen dan dat ze op kunnen, begin met 2 bolletjes ;) Ook met ander voer, als het te lang blijft liggen kan je ander ongedierte aantrekken, denk niet dat je ratten wilt voeren, begin in het klein

Bewerkt door Nivo, 21 november 2012 - 15:49.

sorry laatste keer

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#84 Geplaatst 21 november 2012 - 17:11

Goh, ik heb me 2 jaar geleden (3 jaar geleden denk trouwens) eens laten gaan. Heb nu nog 5 mezenbollen van toen over en is niets aan. Ze worden nog lekker opgegeten. Wel goed droog bewaart in een gesloten bak.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#85 Geplaatst 21 november 2012 - 19:45

Bekijk berichtMauro, op 15 november 2012 - 17:10, zei:

Heel mooie foto's !! En heel fijn dat je de vogeltjes zo verwend !!

De laatste foto is volgens mij een bonte specht...hier zit er al 4 jaar ook zo ééntje, maar met andere kleurtjes ;) (zie foto).

Indien het geen bonte specht is, zal een echte kenner me wel verbeteren... ;) :oops:

De groene specht ,  nog aparter (nou hier dan) ;)

Hier hangen ook pinda's  en noten op... en vanalles zit in de tuin, tortelduiven, pimpel en koolmezen, roodborstjes, merels en ook zo'n mooie groene specht als Mauro op de foto had :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#86 Geplaatst 21 november 2012 - 19:51

Weet iemand welk de meest voorkomende tuinvogels zijn in België eigenlijk :) ?
banner

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#87 Geplaatst 21 november 2012 - 20:22

Dat weet ik niet Lizzy.
Heb hier ook wat vetbolleks gehangen en kommetjes met brood en spekjes maar geen vogel te bespeuren, ook niet als ik de katjes binnenhoud.
Zouden ze 's morgens tot op het terras durven komen? Want nu staat alles achter in de tuin onder de dennen.
Misschien kunnen ze het niet vinden?

Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#88 Geplaatst 21 november 2012 - 20:30

Bekijk berichtkiki, op 21 november 2012 - 20:22, zei:

Dat weet ik niet Lizzy.
Heb hier ook wat vetbolleks gehangen en kommetjes met brood en spekjes maar geen vogel te bespeuren, ook niet als ik de katjes binnenhoud.
Zouden ze 's morgens tot op het terras durven komen? Want nu staat alles achter in de tuin onder de dennen.
Misschien kunnen ze het niet vinden?

Ik denk dat het altijd een tijdje duurt vooraleer ze het plaatsje kennen en vooraleer ze durven komen, eerst kijken ze nog de kat uit de boom... dus ik zou nog even afwachten en misschien vinden ze het plekje dan binnenkort :thumb:
Je kan ook altijd proberen met nootjes, ik heb hier echt het gevoel dat ze daar allemaal zot van zijn en heel snel op afkomen :p

banner

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#89 Geplaatst 22 november 2012 - 10:32

Je moet een beetje uitzoeken wel plekje ze willen komen. Hier in de voortuin komen ze heel veel, maar in de achtertuin is het enkel maar in 1 bepaalde boom dat ik bolletjes moet hangen of ze komen er niet aan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#90 Geplaatst 22 november 2012 - 10:39

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 21 november 2012 - 17:11, zei:

Goh, ik heb me 2 jaar geleden (3 jaar geleden denk trouwens) eens laten gaan. Heb nu nog 5 mezenbollen van toen over en is niets aan. Ze worden nog lekker opgegeten. Wel goed droog bewaart in een gesloten bak.

Bekijk berichtNivo, op 21 november 2012 - 15:47, zei:

In hun verpakking kan je het heel lang goed houden, ik zou ook niet meer bolletjes ophangen dan dat ze op kunnen, begin met 2 bolletjes ;) Ook met ander voer, als het te lang blijft liggen kan je ander ongedierte aantrekken, denk niet dat je ratten wilt voeren, begin in het klein

Bekijk berichtKaprice, op 21 november 2012 - 15:38, zei:

@Kate2

als dat buiten ligt, zou ik goed opletten dat er geen schimmel ofzo opkomt door de regen of teveel vocht

maar ik denk door al dat vet in zo een bolleke dat dat niet rap slecht komt, tzal wel rapper op zijn dan niet meer te eten

Het ligt buiten. Dag en nacht, misschien haal ik het beter 's avonds als het donker is binnen om 's morgens weer buiten te leggen. Want 's nachts slapen die zeker?
Er ligt nu wel nog helemaal niet veel. Een worst waarvan de helft in schijfjes gesneden is (de andere helft bewaar ik binnen) en een vetbol in een netje. Ik was van plan om dit weekend nog om van die hervulbare cilinders te gaan om op te hangen. Wordt dat daarin ook slecht?

En nee, ongedierte eten geven zou ik liever niet doen. Heb niets tegen die beestjes, wel integendeel, maar ik heb ze liever niet té dicht bij huis :oops:

Bekijk berichtLiz, op 21 november 2012 - 19:51, zei:

Weet iemand welk de meest voorkomende tuinvogels zijn in België eigenlijk :) ?

Hier vind je wat meer informatie http://www.natuurpun...ennen_1330.aspx