Spring naar inhoud

- - - - -

Vogeltjes eten geven

vogels

• Log in om te reageren
229 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#91 Geplaatst 22 november 2012 - 11:59

wij voederen ook een heel jaar bij, in de zomer is t brood en in de winter komen daar dan vetbollen en zaden bij
Allies vliegt hier gewoon weg en t is me al opgevallen dat de vogeltjes iedere dag komen kijken of er al geen brood ligt of er iets anders te scoren is.
Ik durf geen water zetten omdat ik dat op de grond moet zetten en wij krijgen veel katten van de buren in de tuin die de dutskes dan bespringen...
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#92 Geplaatst 23 november 2012 - 19:05

http://www.natuurbericht.be/?id=9695

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#93 Geplaatst 23 november 2012 - 19:23

Goed gevonden Dolfje, die tekst zou hier in zijn geheel te lezen moeten zijn ;)
sorry laatste keer

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#94 Geplaatst 26 november 2012 - 16:05

Ik heb nog een voedersilo bijgekocht en ook een huisje voor een vetblok in te stoppen, ook heb ik nu wat schaaltjes gezet met graan in (mix voor tuinvogels) en eentje met brood en eentje met nootjes :)

Ik hoop dat de vogeltjes er blij mee zijn, ze komen vooral smullen als ik werken ben, want dan kom ik thuis en dan is alles op :mrgreen: maar als ik me hier heel stil hou, dan komen ze ook :thumb:

Eten voor de vogeltjes
Eten voor de vogeltjes

banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#95 Geplaatst 26 november 2012 - 16:18

Waw Liz, super!!! En komen er vogeltjes op af? Ik heb sinds dit weekend ook zo'n houder voor een vetblok en een voederbuisje met gestreepte zonnebloempitten en eentje met ander voedsel nog. Ik heb ook nog zo'n vetbolletjes en een schotel met wat voedsel, maar ik heb geen afdak, dus wordt nat en dan moet ik het al vervangen. Bij jou ziet dat er ideaal uit! Superleuk voor de vogeltjes :thumb:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#96 Geplaatst 26 november 2012 - 16:23

Ja, er komen wel veel vogeltjes aan eten, de nootjes zijn bijvoorbeeld elke dag op, maar het brood en nu dat extra graan dat ga ik nu afwachten hoe lekker ze dat vinden :) nu zijn er wel geen vogeltjes, maar misschien is het wat te laat ofwel durven ze niet te komen omdat ik net het huisje enzo aan het zetten was :p Meestal kom ik thuis tegen half 4 a 4uur en dan zijn ze altijd heel actief :)

als ik me dan rustig in de zetel zet en niet vlak voor het raam ga staan, dan komen ze ook echt heel de tijd, ze komen de nootjes bijvoorbeeld één voor één halen en vliegen er dan weer mee weg :p of ze komen aan de vetbolletjes pikken, wel tof om te zien :thumb:

ons terrasje hier is ook niet overdekt, maar het zijn plastieke schaaltjes en heb er een paar gaatjes in gemaakt zodat het water er wel uit kan... bij hevige regen moet ik soms ook wel dingen weg gooien, had eerst ook een paar vetbolletjes gewoon op de grond liggen, maar daar komt dan schimmel op als het geregend heeft, dus die heb ik moeten weg gooien, dus nu enkel nog ophangen en dan hopen dat het niet te hard regent, :ha :ha

banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#97 Geplaatst 26 november 2012 - 16:34

Oh da's geweldig zeg dat het zoveel succes heeft!!! :thumb: Al die vogeltjes die hun buik kunnen voeden! Moet super zijn om te zien!!!
Ik zie af en toe een vogel, maar kan niet zeggen dat alles weg is 's avonds. Zal nog eens wat brood errond strooien zoals Nivo aanraadde. Maar echt super dat je zoveel vogeltjes trekt! En geruststellend dat het bij jou niet overdekt is en ze toch komen! ;) Ik vreesde dat het daardoor was dat de mijne minder snel kwamen, maar dan ligt het daar niet aan.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#98 Geplaatst 26 november 2012 - 16:41

Waarom komt hier geen enkel vogeltje?
Er staat een waar feestdiner voor hun, ik houd de katten binnen als het voedertijd is..Snap het niet goed0

Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#99 Geplaatst 26 november 2012 - 18:59

Ziet er super uit Liz, gaan ze zeker onthouden en nieuw volk meenemen ook!

Kate ze gaan jou tuintje ook nog wel vinden, als het straks echt koud word zal je wel volk krijgen. Kan ook zijn dat er al iemand uit de directe omgeving vogeltjes voert, ook dan als het kouder word zullen ze meer vogels hebben die in de naaste omgeving gaan blijven rondhangen en zo ook jou tuintje gaan ontdekken.

Kiki geen idee of het voer misschien te open staat, het kan helpen als je het verplaatst dichter bij een beschutte plek, struien, overhangende bomen.

Vogels leren jou ook kennen, vandaag moesten de kokers weer bijgevuld worden en ze zaten gewoon op een meter afstand te kijken van op een tak. Op mijn dak zit er al jaren een kouwennest, als ik buiten kom rond voertijd dan hoor je ze te keer gaan. als ik iets later dan gewoonlijk ga voeren komt er een merel roepen op mijn koer.

Helaas ook een drama vandaag, de grote vogels hadden al eten liggen ondanks ik die voer op het dak van mijn tuinhuis Kwam Oscar toch met een vrouwtjesmerel thuis :cry: ze was al dood maar vers want ze was nog warm. Merels zoeken altijd naar voedsel op de grond, lag nogthans een enorme berg voer op het dakje. Kan gebeuren, afkloppen valt nog mee is de 1ste sinds een paar weken van de zoveel bezoekers hier. Heel droevig ze was zo mooi :cry:

sorry laatste keer

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#100 Geplaatst 26 november 2012 - 20:45

Oei kiki da's een beetje teleurstellend hé! Tot nu toe komen ze hier ook niet echt. hopelijk komt daar snel verandering in!

Nicole, ik hoop het echt! Het eten werd natuurlijk ook wel wat nat met die regen, misschien gaat dat met die nieuwe voederbakjes wat beter :) 't Zou inderdaad wel kunnen dat er buren al eten geven. Of dat de wilde katten ze uit de buurt houden :s Maar ik ben vastbesloten om het te laten lukken! ;) Ik zal dit weekend ook nog eens rozijnebrood kopen. Het brood was wel op.

Zo leuk dat ze je leren kennen zeg!! :heart:

Wel zielig van die merel :( Ik denk dat je dat nooit zal kunnen vermijden, maar ik zou het ook liever niet zien :(

Bewerkt door kate2, 26 november 2012 - 20:46.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#101 Geplaatst 26 november 2012 - 21:15

Tof Kate dat je brood gevonden word :thumb: die gaan dat plekje niet vergeten, maakt niet zo heel veel uit als het brood nat word, dat gaan ze ook nog wel opeten ;)
sorry laatste keer

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#102 Geplaatst 27 november 2012 - 08:04

Bekijk berichtkiki, op 26 november 2012 - 16:41, zei:

Waarom komt hier geen enkel vogeltje?
Er staat een waar feestdiner voor hun, ik houd de katten binnen als het voedertijd is..Snap het niet goed0

Bekijk berichtkate2, op 26 november 2012 - 20:45, zei:

Oei kiki da's een beetje teleurstellend hé! Tot nu toe komen ze hier ook niet echt. hopelijk komt daar snel verandering in!

Misschien kunnen jullie eens proberen om ook apennootjes ergens op een schaaltje te leggen... dat vinden ze echt superlekker en dat zie je ook heel makkelijk of er van gegeten is of niet...
want mijn vetbolletjes, daar zie je ook niet altijd aan of er aan gegeten is en nochtans heb ik wel al vogeltjes erop gezien, dus ze komen er wel naartoe :) maar aan de nootjes kan je heel makkelijk zien of ze geweest zijn of niet :thumb:

banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#103 Geplaatst 27 november 2012 - 21:41

Bekijk berichtLiz, op 27 november 2012 - 08:04, zei:

Misschien kunnen jullie eens proberen om ook apennootjes ergens op een schaaltje te leggen... dat vinden ze echt superlekker en dat zie je ook heel makkelijk of er van gegeten is of niet...
want mijn vetbolletjes, daar zie je ook niet altijd aan of er aan gegeten is en nochtans heb ik wel al vogeltjes erop gezien, dus ze komen er wel naartoe :) maar aan de nootjes kan je heel makkelijk zien of ze geweest zijn of niet :thumb:

Wat zijn apennootjes? Zijn dat pindanootjes? Ik heb wel bepaalde noten (weet niet van buiten welke) liggen in een schaaltje, maar van zodra het regent worden die nat (hoewel er gaatjes in het schaaltje zitten) en daar merk ik ze niet van eten. Ik hoop nu een verschil in het voederbakje te zien, aan de hand daarvan zou ik het moeten kunnen zien. Maar bedankt voor de tip! Ik zou er dit weekend wel omgaan want ik wil nu el weten of ze komen of niet!

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#104 Geplaatst 28 november 2012 - 07:49

Ja pindanootjes bedoel ik :) Ja, ik heb gisteren dus gezien dat die Vlaamse Gaai die hier zit, wel die nootjes komt opschrokken en daarom is dat altijd leeg bij mij :p dus als je enkel meesjes hebt, zal je dat inderdaad minder snel opmerken :)

Ik heb wel het voordeel dat hier achteraan heel wat bomen staan, dus er zaten al veel vogeltjes in die bomen en ze hebben de weg naar ons terras gelukkig snel gevonden... dus misschien hebben ze bij jou wat meer tijd nodig om het te vinden? Hoop dat ze snel eens komen piepen bij jou :thumb:

banner

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#105 Geplaatst 30 november 2012 - 15:34

Heb net een roodborstje gezien, eerste keer dat ik er eentje zie hier, ben blij want ik had speciaal gezocht voor voer met meelwormen in omdat ik had gelezen dat roodborstjes die graag lusten :thumb: ze hebben mijn terras dus ook gevonden :thumb:
banner