Spring naar inhoud

- - - - -

Dikke poot en grote paniek door steek

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 06 augustus 2009 - 22:50

Ik heb weer enkele bange uurtjes achter de rug.
Umika kwam deze avond in paniek naar me toegelopen : hevig likkend aan haar rechterpoot en dan hijgend met haar tong uit haar mond en dan weer likken gelijk een zot aan die poot...
Het kon maar één ding zijn : een bijen- of wespensteek.
Ik had de poezen heel de namiddag bewust binnengelaten wegens te warm. Het was een beetje afgekoeld deze avond en had ze dan toch buitengelaten.
Umika was nog maar een paar minuten buiten wanneer het gebeurt moet zijn. Ze kan het niet laten, alles wat vliegt bespringt ze of slaat ze naartoe met haar poot.
Ze heeft al een keer een dikke poot gehad vorige maand, maar deze keer zat ze daar te hijgen lijk een zot erbij. Ik heb de DA gebeld en die zei dat ik nog mocht langskomen indien het bleef duren. Het was door de pijn en paniek dat Umika zo hijgde en dat dit normaal vlug zou moeten verbeteren (binnen het uur).

Ik heb weer wat grijze haren bijgekregen door het piekeren, maar gelukkig is Umika heel snel weer rustiger geworden.

Ze heeft nu nog een dikke poot, maar likt er niet meer aan. Ik heb naar haar poot kunnen kijken en zie geen angel zitten. Ze heeft al wat gegeten en ligt nu rustig te slapen.
Zou ze nu geleerd zijn ?

Hopelijk morgen alles beter.

Dit is nu de 2de keer dat Umika gestoken wordt, weet iemand van jullie of dit gevaarlijker is dan de 1ste keer ?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 06 augustus 2009 - 23:11

Eerste keer of tweede keer maakt waarschijnlijk niet veel uit als de angel enz. niet is blijven zitten. Het feit dat Umika nu weer rustig is en er OK uitziet, zal het wel allemaal in orde komen.
Umika toch, fixeer je dan toch op vliegen, motten, pissebedden,...i.p.v.wespen en bijen :neen:
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 06 augustus 2009 - 23:12

veel beterschap voor umika :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#4 Geplaatst 06 augustus 2009 - 23:17

Umika toch....
ik hoop voor jou en voor haar dat ze het nu wel verleerd is

even off: mijn hond had er onlangs 2 in zijn tong :trance: dan ga je pas door het lint als die staat te schuimbekken...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 07 augustus 2009 - 00:27

Leren zullen ze nooit. Nog een geluk dat het goed afgelopen is. Ik ben altijd bang dat ze in hun keel gestoken worden.  Veel beterschap in elk geval voor umika. :hug:

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 07 augustus 2009 - 07:55

het is vrees ik de schrik van ieder poezelbaasje in de zomer.
of ze ooit geleerd geraken? ik denk het niet :wall:
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 07 augustus 2009 - 11:05

Alles is weer OK met Umika, behalve haar gezwollen poot.
Ze lijkt er geen last van te hebben : ze steunt erop, ze krabt aan de krabpaal,...
Ik heb nog eens naar de DA gebeld, normaal zou die zwelling tegen morgen moeten verdwenen zijn.
Umika stond al weer klaar aan het schuifraam om als eerste naar buiten te mogen. Hier regende het toch, dus denk ik dat ze nog efkes zal moeten wachten om naar buiten te gaan.

Je kan van die wespenvallen plaatsen, maar ik vroeg me af of je daarmee nog niet meer wespen aantrekt , of daarmee alleen de wespen die in je binnentuin zitten vangt ?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 07 augustus 2009 - 12:26

Ik denk dat ze het ook nooit zullen leren. En die wespenvallen ok, maar wat dan met bijen en dergelijke?

Geplaatste afbeelding

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 07 augustus 2009 - 14:45

Umika moet toch wel haar lesje geleerd hebben.
Ze had alweer iets (binnen) in de gaten, :cattailwag
gelukkig bleek het maar een pimpampoentje te zijn !

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 07 augustus 2009 - 15:17

Ik denk niet dat ze het leren. Maia was in haar kaak gestoken door een wesp. Maar als ze buitenloopt bespringt ze nog altijd bijen en wespen. Ze bespringt zelfs de bloemen en struiken omdat ze door heeft dat er dan vanalles uit komt gevlogen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:06

Ik vrees ook dat ze nooit geleerd zullen zijn, het is veel te verleidelijk om iets vliegend te vangen en ik denk dat het op dat moment niet uitmaakt voor hen of het een vlieg is of een wesp.
Ik heb toch ook van die wespenvangers hangen t.h.v hun buitenren, de wespen die ik vang kunnen zij alvast niet meer vangen. De zwelling kan je sneller doen verdwijnen door ijs op het pootje te doen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#12 Geplaatst 08 augustus 2009 - 19:03

Jammer , maar dat leren ze niet af , ze vangen te graag insecten :geluk:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 08 augustus 2009 - 19:58

Zoiets leren ze inderdaad niet af!