Spring naar inhoud

- - - - -

Ragdoll poesje: 1 of 2 samen?

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 16 november 2012 - 18:38

Mijn vriend en ik zijn al een tijdje opzoek naar een ragdoll kitten.
Ik ben volop bezig met de voorbereidingen en zit nog met een dilemma. :-k
Aangezien we nu nog veel thuis zijn kunnen we gerust een kitten nemen zonder dat het eenzaam zal zijn, maar na een jaar of 3 zal dit sowieso niet meer zo zijn.
Dan zouden we een tweede kitten nemen om de andere gezelschap te houden, want Ragdolls houden er meestal absoluut niet van om alleen te zijn.

Waarom zou ik niet gewoon ineens 2 ragdolls nemen?
==> het is moeilijker om ze mee te nemen en met te gaan wandelen (anders kunnen ze enkel op het dakterras)
==> de aanschaf is iets te duur om ineens te doen
==> dan kan ik slechts éénmaal van de kittenperiode genieten

Anderzijds hoor ik dat het niet evident is om dit te doen, omdat men het risico heeft dat ze elkaar niet mogen.   :blackcat
Sommige radolls hebben nood aan een dierlijke kameraad en andere hebben juist liever van niet.
Daarnaast zou ik het eventueel wel zien zitten om een herplaatsing van een ragdoll aan te nemen samen met het kitten.

Wat is jullie advies?
:anyone:

trees
trees
  • 398 berichten

#2 Geplaatst 16 november 2012 - 18:46

Ik raad aan 2 kittens,voor jou leuker,maar zeker ook voor de kittens,
de 2e hoef niet speciaal een ragdoll tezijn ,een leuk lief kitten uit het asiel,
of van een kattenopvang,s is net zo leuk!

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 16 november 2012 - 19:36

Als je zeker wil zijn moet je 2 ragdolls nemen uit een nestje als het natuurlijk mogelijk is.
Anderzijds is een ragdoll heel verdraagzaam en heel lief van karakter dus daar kan je denk ik alles bij zetten.
Je moet alleen zien dat de poesel die je er bij wilt nemen ook verdraagzaam is en behoefte heeft aan gezelschap.
Ik zou zeker voor 2 poezels gaan dat is altijd veel prettiger!
Geplaatste afbeelding

Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 16 november 2012 - 19:45

Een asielkat aan de leiband krijgen lijkt me sterk en zou die gelukkig kunnen zijn in een appartement waar ie eigenlijk niet buitenkan, tenzij onder begeleiding op het dakterras??
Maar je kunt toch moeilijk met de ragdoll gaan wandelen en het ander katje thuis laten :catnoknow .
Ik zie mezelf wel als het baasje van Ugo :d

Bekijk berichtROSETTA, op 16 november 2012 - 19:36, zei:

Als je zeker wil zijn moet je 2 ragdolls nemen uit een nestje als het natuurlijk mogelijk is.
Anderzijds is een ragdoll heel verdraagzaam en heel lief van karakter dus daar kan je denk ik alles bij zetten.
Je moet alleen zien dat de poesel die je er bij wilt nemen ook verdraagzaam is en behoefte heeft aan gezelschap.
Ik zou zeker voor 2 poezels gaan dat is altijd veel prettiger!

Ja, alleen is dat zo duur :trance: .

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 16 november 2012 - 19:49

ik heb er ineens twee genomen en dat is inderdaad een serieuze kost. Ik heb er geen spijt van, want ze hangen enorm aan elkaar. Ik wou oorspronkelijk een lieve, verdraagzame poes uit de opvang en een ragdoll kitten maar mijn man was hier niet voor (vooroordelen tov HTK's).

Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 16 november 2012 - 20:00

Bekijk berichtwendyv123, op 16 november 2012 - 19:49, zei:

ik heb er ineens twee genomen en dat is inderdaad een serieuze kost. Ik heb er geen spijt van, want ze hangen enorm aan elkaar. Ik wou oorspronkelijk een lieve, verdraagzame poes uit de opvang en een ragdoll kitten maar mijn man was hier niet voor (vooroordelen tov HTK's).

Neem je ze soms mee? Of houden ze niet van uitstappen?

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 16 november 2012 - 20:35

Ik neem ze niet mee, tenzij af en toe eens naar een kattenshow. Het zijn echte binnenkatten, ze hebben er tot nu toe geen behoefte aan om buiten te komen. Ik vrees dat als ik Lowie zou buiten laten aan een tuigje, dat hij niet meer te houden is en dat hij wil buiten glippen. Hij is een echt jagertje, veel meer dan Isabella.

Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 november 2012 - 20:48

Oh, ja begrijpelijk!

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 16 november 2012 - 20:50

Ik zou zeker meteen voor twee Ragdolls gaan.
Je kunt wel veel thuis zijn, maar je kunt nooit de rol van een kattenvriendje innemen.
En het is zo genieten om twee katten met elkaar te zien spelen, wassen en slapen. Wat ook een groot voordeel is: één kitten zal zich waarschijnlijk meer gaan richten op jou spullen en meubels dan twee kittens, die richten zich veel meer op elkaar en laten je spullen met rust.
En wil je dan nog een keer de kittentijd meemaken, dan neem je gewoon een derde.
Geplaatste afbeelding

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 16 november 2012 - 20:59

Ik zou ook voor 2 ineens gaan.Ik zelf heb eerst een thai siamees kitten en na 6 maand heb ik er een ragdoll kitten bij genomen,maar baloe(thai)was zeer jaloers en zijn gedrag is daar echt door veranderd.Eerst sliep hij elke nacht bij mij op bed ,nu dus niet meer en dat mis ik wel.Anderzijds hangt baloe heel hard aan Gizmo maar hij was in het beging wel heel brut met het kitten.Maar nu is het een leuk stel hoor en likken ze elkaar af van onder tot boven! Succes bij uw aankoop :)

Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 16 november 2012 - 21:05

Merci!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 16 november 2012 - 23:24

2 kittens uit dezelfde nest is heel leuk, ze kennen mekaar en hebben ook veel aan mekaar. Alleen natuurlijk is het prijskaartje dubbel zo duur. Je kan anders ook opteren voor een ragdoll en kitten uit het asiel.
Je hoeft toch niet persé ermee te gaan wandelen, binnen zitten ze veilig buiten aan de lijn kan er vanalles gebeuren. Als ze vanaf kitten gewoon zijn binnen te blijven dan vragen ze niet om buiten te gaan, en dit geldt ook zo voor een htk katje.

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 17 november 2012 - 08:45

Vaak bieden fokkers wel een soort korting wanneer je twee kittens uit het nest neemt hoor.
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 17 november 2012 - 09:40

ofwel een hele zachte, lieve, verdraagzame jong volwassen htk uit de opvang met een ragdoll kitten ? Dit heb ik zelf zo willen doen oorspronkelijk. Ik had hier foto's gezien van een hele mooie poes in de opvang die volgens hen heel lief en verdraagzaam was en die ook andere kittens mee hielp opvoeden. Mijn man had als 'hondenmens' een hoop vooroordelen t.o.v. htk's en ik moet wel zeggen dat onze eerste poes (zwarte htk) geen gemakkelijke dame was. Als het aan mij ligt komt er in de toekomst nog eentje bij, maar ik vrees dat hij niet akkoord gaat gaan :(

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 17 november 2012 - 09:43

Wij worstelden met dezelfde vraag. We wonen in een arbeiderswoningske zonder enige buitenruimte, dus het moest echt een diertje zijn dat rustig van aard was en gelukkig kon zijn met enkel binnen te leven. Onze keuze is ook op de Ragdoll gevallen :) Wij hebben voorlopig één dolletje in huis genomen, maar met waarschuwing van Snoopy (Cattery Lots of Fluff) dat Ragdolls kunnen gaan treuren als ze zich eenzaam voelen. We willen Beau ook kunnen meenemen naar mijn vriend zijn ouders in Nederland, maar met twee katten wordt dat al heel wat moeilijker. Mocht onze schat toch gaan treuren, dan gaan we serieus moeten nadenken over een 2de katje in het belang van onze Beau. Maar voorlopig lukt het zeer goed met onze ene pruts :) Hij is ondertussen al voor korte momenten alleen thuis geweest en hij ligt steeds rustig te slapen als we thuis komen. Dan is hij meteen goed uitgerust en klaar voor een speelpartij :lachen: Voorlopig heb ik nog geen spijt van mijn keuze om met één dolletje te beginnen. En we zien wel over enkele jaren of er nog een speelkameraadje bij komt.