Spring naar inhoud

- - - - -

Ragdoll poesje: 1 of 2 samen?

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 17 november 2012 - 10:04

HTK's kunnen zonder problemen aangelijnd worden! Misschien duurt het wat langer, maar et gaat !
En ook helemaal geen problemen als binnenhuiskat :)

Bewerkt door Louis&Ella, 17 november 2012 - 10:05.

DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 17 november 2012 - 15:10

Bekijk berichtLunake, op 17 november 2012 - 09:43, zei:

Wij worstelden met dezelfde vraag. We wonen in een arbeiderswoningske zonder enige buitenruimte, dus het moest echt een diertje zijn dat rustig van aard was en gelukkig kon zijn met enkel binnen te leven. Onze keuze is ook op de Ragdoll gevallen :) Wij hebben voorlopig één dolletje in huis genomen, maar met waarschuwing van Snoopy (Cattery Lots of Fluff) dat Ragdolls kunnen gaan treuren als ze zich eenzaam voelen. We willen Beau ook kunnen meenemen naar mijn vriend zijn ouders in Nederland, maar met twee katten wordt dat al heel wat moeilijker. Mocht onze schat toch gaan treuren, dan gaan we serieus moeten nadenken over een 2de katje in het belang van onze Beau. Maar voorlopig lukt het zeer goed met onze ene pruts :) Hij is ondertussen al voor korte momenten alleen thuis geweest en hij ligt steeds rustig te slapen als we thuis komen. Dan is hij meteen goed uitgerust en klaar voor een speelpartij :lachen: Voorlopig heb ik nog geen spijt van mijn keuze om met één dolletje te beginnen. En we zien wel over enkele jaren of er nog een speelkameraadje bij komt.

Dit was dus ons probleem met Mindy
ze was altijd heel erg ok maar begin echt te treuren...
nu hebben we een klein wit spook en na een paar weken de adem in houden
van ....zouden ze elkaar mogen of niet
moet ik zeggen dat Mindy nu ECHT meer zonder onze kleine Sienna kan.

Bij ons komen de katten NOOIT buiten. En zie daar geen probleem mee.
Ik heb nu 2 zalige poezels :) en kan dit alleen maar aanraden.

Maar als je kan kiezen neem dat gelijk van de eerste keer2
en niet later er 1 bij (een pak minder stress voor jezelf en de eerste kat)

en euh HTK poezen zijn zeker zo lief, en rustige exemplaren bestaan ook

Als 2Rag's te duur is neem dan zeker 1tje uit het asiel!!!

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 19 november 2012 - 13:42

Wij zaten ook in dezelfde situatie en hebben toch besloten om er twee te nemen. Inderdaad een stuk makkelijker als je zeker weet dat je twee katjes hebt die goed met elkaar overweg kunnen.

Toendertijds in overleg met de fokker gedaan (één of twee en indien twee; welke twee passen dan het beste bij elkaar?) en zij heeft ons echt heel goed geholpen. En ze heeft ons inderdaad ook een klein beetje "korting" gegeven. Veel fokkers vinden het juist leuk als er twee uit hetzelfde nest naar hun nieuwe huisje vertrekken.

Scheelt de katjes ook wat stress heb ik het gevoel. Toen ze net bij ons thuis kwamen, waren ze heel erg in de war, maar hingen ze echt ontzettend aan elkaar. En nog steeds eigenlijk wel. Als de ene ergens opgesloten zit (perongeluk) en in paniek begint te miauwen, komt de ander altijd kijken wat er aan de hand is. :)

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 21 november 2012 - 09:37

zowieso gaan voor 2 kittens :)

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 21 november 2012 - 09:58

Mijn vriend en ik gaan binnenkort samenwonen en aangezien wij allebei full-time gaan werken hebben wij ook besloten 2 katjes te nemen, een Maine Coon en een Ragdoll. Ze komen misschien niet uit hetzelfde nest maar ik verwacht dat ze toch heel erg veel aan elkaar gaan hebben. :)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 21 november 2012 - 10:10

Ik zou ook gaan voor twee kittens, ze gaan veel aan elkaar hebben... En het tweede kitten hoeft echt geen ragdoll te zijn, ook een kitten uit het asiel kan je aanleren om aan een lijntje te lopen of vinden het bijvoorbeeld helemaal niet erg om niet naar buiten te kunnen... dat hangt uiteraard van hun karakter af, maar hier zijn genoeg voorbeelden te vinden van HTK's die aan een lijntje kunnen :)
banner

#22 Geplaatst 21 november 2012 - 10:56

Mijn HTK loopt aan een lijntje, hij kent ook; zit, lig, op, af, pootje, high five,...
Ik heb hem dat geleerd met zo'n klikker.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

morgain
morgain
  • 438 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 21 november 2012 - 13:41

als ik het opnieuw zou mogen doen zou ik ook 2 ragdolls uit hetzelfde nest nemen. Mijn ragdoll is heel aanhankelijk een speels naar mijn andere kat, maar die gaat altijd van hem lopen. gevolg, stress voor mijn andere kat en verveling voor mijn ragdol. Ik heb het gevoel dat een ragdol echt wel anders is van gedrag dan de meeste katten. Het zijn meer hondjes dan katten :-)

mijn broer had ook een azielkatje genomen als gezelschap voor zijn eerste kat. In het begin hingen die twee heel hard aan elkaar maar nu zo groter zijn, heeft de azielkat geen gezelschap meer nodigen is eigenlijk bang van de andere kat als die wil spelen. De azielkat liep ook de muren op van frustratie toen ze nog niet buiten mocht komen.

Bewerkt door morgain, 21 november 2012 - 13:50.

Geplaatste afbeelding

Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 21 november 2012 - 14:06

Dank jullie voor de nuttige reacties!
Ik denk dat het duidelijk is best voor 2 kittens te gaan.
Met een asiel/HTK katje moet je inderdaad geluk hebben, aangezien ik echt niet graag een poes zou willen herplaatsen als ze niet gelukkig blijkt te zijn, zullen we het houden op 2 ragdolls (serieus gat in onze portemonnee!)
Ik ben benieuwd wat dat gaat geven!

Groetjes

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 21 november 2012 - 14:15

dat is idd flink sparen geblazen..... denk er ook aan dat je voor een Ragdoll ook een stevige krabpaal moet voorzien (meteen een Petfun als je toch aan het sparen bent :x :x )  en een grote maat van kattenbak.  Je gaat beslist veel plezier beleven als ze er eenmaal zijn !!!

venusschoen
venusschoen
  • 1.141 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 21 november 2012 - 16:04

Ja best 2 Ragdoll's samen nemen, geeft het minst problemen :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 21 november 2012 - 17:35

Bekijk berichtGvhoye, op 21 november 2012 - 14:06, zei:

Ik ben benieuwd wat dat gaat geven!

Groetjes

Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen. En als je je afvraagt wat dat gaat geven. Wel hier een voorsmaakje :)
:heart: :heart: :heart:

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_1509.jpg
  • IMG_1512.jpg

Geplaatste afbeelding

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 21 november 2012 - 17:36

Bekijk berichtLunake, op 17 november 2012 - 09:43, zei:

Wij worstelden met dezelfde vraag. We wonen in een arbeiderswoningske zonder enige buitenruimte, dus het moest echt een diertje zijn dat rustig van aard was en gelukkig kon zijn met enkel binnen te leven. Onze keuze is ook op de Ragdoll gevallen :) Wij hebben voorlopig één dolletje in huis genomen, maar met waarschuwing van Snoopy (Cattery Lots of Fluff) dat Ragdolls kunnen gaan treuren als ze zich eenzaam voelen. We willen Beau ook kunnen meenemen naar mijn vriend zijn ouders in Nederland, maar met twee katten wordt dat al heel wat moeilijker. Mocht onze schat toch gaan treuren, dan gaan we serieus moeten nadenken over een 2de katje in het belang van onze Beau. Maar voorlopig lukt het zeer goed met onze ene pruts :) Hij is ondertussen al voor korte momenten alleen thuis geweest en hij ligt steeds rustig te slapen als we thuis komen. Dan is hij meteen goed uitgerust en klaar voor een speelpartij :lachen: Voorlopig heb ik nog geen spijt van mijn keuze om met één dolletje te beginnen. En we zien wel over enkele jaren of er nog een speelkameraadje bij komt.

Ons Bambi (ragdoll van 6,5 maanden) is dol op haar status als enig kind (euh kat ;) ). Zij gaat ook met ons mee (zie maar op http://www.kattensit...ies-fotos-pag2/ ).
Ik heb ook een tijdje overwogen voor 2, maar wij wonen op een klein appartementje in het centrum van Antwerpen. Het klikt totaal niet tussen haar en andere katten, en nadat ze een weekje is weggeweest op logies bij de mamapoes wisten we wel zeker dat het goed was zo. Ook wil mijn vriend geen tweede, maar als het ooit in het voordeel van onze pruts zou zijn dan komt er wel eentje bij ;) Ook ik zou liefst een herplaatser nemen dan.

Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 22 november 2012 - 10:30

:heart: :heart:  Ik kan al niet meer wachten!

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 22 november 2012 - 10:38

Je gaat er ongelooflijk veel plezier aan hebben, ik heb ook een ragdoll en ze zijn supersuper!!!! Al kittens op het oog?