Spring naar inhoud

- - - - -

mijn kat kan elk moment bezwijken aan HMC

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#31 Geplaatst 17 november 2012 - 12:13

Verdorie klote HCM veel sterkte voor jou en je schatje heb je een stamboom van je poes ? indien ja ga eens gaan kijken op de HCM data base of er in deze lijn positieve gevallen zijn probeer ook jou test door te sturen zodat het vermeld word zeer belangrijk zo kunnen de baasjes van broertjes en zusjes dit zien en ook indien er in de lijn nog niets vermeld is van HCM

Dan ga jij je verantwoordelijkheid opnemen en zo geef je een signaal naar iedereen pas op er is iets mis met deze lijn en zo kan je anderen sparen van het leed dat je nu mee maakt . verwittig ook de fokker van jou poes confronteer hen er mee zeg wat er op jou hart ligt vraag hen of zij als fokker in orde zijn met hun testen zeggen ze daar doen we niet aan mee dan hebben zijn op hun geweten wat er met jou schatje aan de hand is !!! en dan is het heel belangrijk dat jou test in de data base staat !!

Ik hoop dat er hier iemand is die de data base kent voor jou ras .

Veel sterkte en ik hoop dat jou schatje nog lang bij jou mag zijn

lemke
lemke
  • 38 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 17 november 2012 - 14:30

Gelukkig een dierenartspraktijk gevonden die Lucky hier thuis wil laten inslapen.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 17 november 2012 - 15:56

Ik hoop dat ze nog een hele tijd bij je kan blijven. Veel sterkte. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.150 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 17 november 2012 - 19:56

Ik wens je veel strekte in deze moeilijke tijd!!
Mijn 18 jarige kater  Kitty had ook nierproblemen en ik wist dat ik hem ook niet lang meer bij mij kon houden en toen het echt niet meer ging  heb ik aan mijn da gevraagt of ze eventueel thuis konden komen omdat Kitty zo bang was om naar de da te gaan.Hij is in mijn armen gestorven en hoe moeilijk het ook was ik ben blij dat Kitty in zijn eigen omgeving is gestorven en dat hij niet eerst vol stress moest zijn.

Geniet nog van de tijd samen die jullie nog rest.
Geplaatste afbeelding

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 17 november 2012 - 21:08

Wat een naar verhaal zeg.... Die plastabletten kunnen heel goed van pas komen. Deze helpen de vochtbalans te onderhouden, waardoor het hart ook niet
te hard hoeft te werken om het bloed van het dier rond te pompen. Andere hartmedicatie kan zijn een bloedverdunner, waardoor t hart ook niet heel
hard hoeft te werken. Dit zijn allemaal manieren om t jou lieve poes wat gemakkelijker te maken.
Fijn dat je een DA hebt gevonden die jou wil bijstaan om tot het allerlaatste moment goed voor de poes te zorgen, zo stressvrij mogelijk.

Heel veel sterkte de komende tijd, probeer er nog wel wat van te genieten

Geplaatste afbeelding

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 17 november 2012 - 21:17

Hoe verschrikkelijk !!!
Veel, veel sterkte met dit zware nieuws... :(

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 18 november 2012 - 13:25

Wat erg...
Ik heb een katje gehad dat op zijn 7 maand aan HCM is gestorven. Waar ik spijt van heb is dat ik hem niet rustig heb laten inslapen, op tijd. Wij wisten niet wat er met hem aan de hand was, hij was ziekjes. Maar de dag dat hij dan toch heel plots is gegaan heeft hij echt afgezien... :cry:  Het was gebeurd op een paar minuutjes. Maar had ik het geweten, dan had ik hem dat kunnen besparen. Hij kon niet meer ademen, was in paniek, had volgens mij véél pijn. Vreselijk. Hij had bloedklonters in de achterpoten, vocht in de longen. Van dat vocht had hij al weken last. De dierenarts sprak toen over een "griepje". Maar die heeft volgens mij gelogen of een grove fout gemaakt. En dus wisten we het niet. Ik wou dat Joppe'ke* een week voor zijn dood al zachtjes had kunnen inslapen.

Kijk goed hoe jouw schat zich voelt. Jij kent je katje het beste en jij kan de beslissing maken als je denkt dat hij te veel af ziet. Het zal sowieso heel verdrietig zijn... Veel sterkte. :hug:

lemke
lemke
  • 38 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 18 november 2012 - 15:30

Bekijk berichtPeggyJ, op 17 november 2012 - 10:13, zei:

:rub: :rub: :geluk: Ik kan niet goed uitmaken uit je tekst of ze vrij buiten gaat ? Als dit zo is, zou ik haar toch zoveelmogelijk begeleid buiten laten ofwel binnen proberen te houden als dit niet teveel stress geeft. Want het zou natuurlijk jammer zijn dat ze op een dag niet thuis komt en je niet weet waar ze is.

Nee, ik ga altijd mee als ze naar buiten gaat, gisteravond gig ze tot mijn verbazing, stipt om 22.30 voor de deur zitten. We hebben samen nog een rondje gelopen. Het viel wel op dat ze om de paar stappen ging stil staan of zitten om aan iets te ruiken, of grassprietjes te kauwen. Dan merk je toch dat een paar stappen al heel wat is.
De Astroautenvoeding eet ze niet meer, alleen biefstuk, in kleine stukjes.
Wil je me alsjeblieft vertellen waar ik verse die voeding kan vinden?

Haar hart sloeg vanmorgen fors en aan haar flanken zag ik dat ze moeite had met ademen. Ik ben overgestapt naar een andere dierearts.
Die geeft ook aan dat hoesten en hijgen een longontsteking kunnen zijn.

Bekijk berichtNasa, op 18 november 2012 - 13:25, zei:

Wat erg...
Ik heb een katje gehad dat op zijn 7 maand aan HCM is gestorven. Waar ik spijt van heb is dat ik hem niet rustig heb laten inslapen, op tijd. Wij wisten niet wat er met hem aan de hand was, hij was ziekjes. Maar de dag dat hij dan toch heel plots is gegaan heeft hij echt afgezien... :cry:  Het was gebeurd op een paar minuutjes. Maar had ik het geweten, dan had ik hem dat kunnen besparen. Hij kon niet meer ademen, was in paniek, had volgens mij véél pijn. Vreselijk. Hij had bloedklonters in de achterpoten, vocht in de longen. Van dat vocht had hij al weken last. De dierenarts sprak toen over een "griepje". Maar die heeft volgens mij gelogen of een grove fout gemaakt. En dus wisten we het niet. Ik wou dat Joppe'ke* een week voor zijn dood al zachtjes had kunnen inslapen.

Kijk goed hoe jouw schat zich voelt. Jij kent je katje het beste en jij kan de beslissing maken als je denkt dat hij te veel af ziet. Het zal sowieso heel verdrietig zijn... Veel sterkte. :hug:

Ach, wat heb ik veel aan deze raad. Het is idd mijn angst dat ze een pijnlijke dood zal krijgen. Ze heeft een zachte dood verdiend, wat waren de klachten van je poes, vlak voordat ze wegviel?

lemke
lemke
  • 38 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 18 november 2012 - 15:40

Bekijk berichtlemke, op 18 november 2012 - 15:30, zei:

Nee, ik ga altijd mee als ze naar buiten gaat, gisteravond gig ze tot mijn verbazing, stipt om 22.30 voor de deur zitten. We hebben samen nog een rondje gelopen. Het viel wel op dat ze om de paar stappen ging stil staan of zitten om aan iets te ruiken, of grassprietjes te kauwen. Dan merk je toch dat een paar stappen al heel wat is.
De Astroautenvoeding eet ze niet meer, alleen biefstuk, in kleine stukjes.

Haar hart sloeg vanmorgen fors en aan haar flanken zag ik dat ze moeite had met ademen. Ik ben overgestapt naar een andere dierearts.
Die geeft ook aan dat hoesten en hijgen een longontsteking kunnen zijn.

Ach, wat heb ik veel aan deze raad. Het is idd mijn angst dat ze een pijnlijke dood zal krijgen. Ze heeft een zachte dood verdiend, wat waren de klachten van je poes, vlak voordat ze wegviel? Mijn poes sjouwt nu rusteloos heen en weer, de plastabletten werken goed en ze is net door een kier van een openstaand raam naar binnen geklommen, maar zat al gauw weer voor de deur, waar ik haar tot mijn verbazig vond.
Ze wil weinig aangehaald worden, ze heeft gisreren wel een half blikje astronautenvoer gehad en veel rundvlees, misschien heeft ze nu geen honger.

Bekijk berichtShivan, op 17 november 2012 - 21:08, zei:

Wat een naar verhaal zeg.... Die plastabletten kunnen heel goed van pas komen. Deze helpen de vochtbalans te onderhouden, waardoor het hart ook niet
te hard hoeft te werken om het bloed van het dier rond te pompen. Andere hartmedicatie kan zijn een bloedverdunner, waardoor t hart ook niet heel
hard hoeft te werken. Dit zijn allemaal manieren om t jou lieve poes wat gemakkelijker te maken.
Fijn dat je een DA hebt gevonden die jou wil bijstaan om tot het allerlaatste moment goed voor de poes te zorgen, zo stressvrij mogelijk.

Heel veel sterkte de komende tijd, probeer er nog wel wat van te genieten

ja, het genieten lukt niet, ik wist niet dat dit, het wegvallen van een dier met veel empathie, zoveel pijn kon doen. Zo een kat vind ik nooit weer.

Mijn partner woont een eind rijden van hier.
Ik wil haar graag meenemen naar hem toe en hem verder laten beslissen wanneer ze moet inslapen. Ook is het ideaal, omdat hij alles nij de hand heeft.
Maar het is een eind rijden en een nieuwe omgeving, ze is er wel vaker geweest, en paste zich toen meteen aan, veel favoriete plekjes om naar buiten te kijken.
Wat is wijsheid? Ik wil graag jullie advies hierin, zo mogelijk.
Anders kan ik niet naar hem toe. want ik durf haar niet alleen te laten.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 18 november 2012 - 16:37

Als je poezel voordien ook al mee naar je partner reed en hiervan geen extra stress ondervindt, dan kan je dit nog wel doen lijkt mij, maar anders zou ik ze thuis laten.

Bekijk berichtlemke, op 18 november 2012 - 15:30, zei:

Hier op het forum bij het onderdeel voeding vindt je een topic met de verschillende verkooppunten. Ik weet niet van welke streek je bent, dus is het moeilijk om te zeggen wat het gemakkelijkste is vor jou. Er zijn ook online shops die aan huis leveren, maar dan bestel je best grotere hoevelheden omdat de leveringskosten anders vrij hoog zijn.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

lemke
lemke
  • 38 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 18 november 2012 - 19:16

Bekijk berichtlemke, op 18 november 2012 - 15:40, zei:

ja, het genieten lukt niet, ik wist niet dat dit, het wegvallen van een dier met veel empathie, zoveel pijn kon doen. Zo een kat vind ik nooit weer.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 18 november 2012 - 19:36

Hey lemke, ik ben blij dat je mijn reactie goed opneemt. Want het laatste wat je wil horen is natuurlijk dat je lieverd inderdaad snel zal gaan... Maar je ziet ze natuurlijk enorm graag en wil niet dat ze afziet. Je snapt dat ik zo'n spijt heb dat Joppe* zo'n pijnlijke dood is gestorven. Dat had niet moeten gebeuren. Vind het echt erg om te lezen van je poes.

Joppe* was altijd een héél hevig kitten. Die kon rond vliegen door huis. Toen vorig jaar een van mijn opvangertjes is gestorven, dat was ook zo'n hevige, heeft de dierenarts gezegd dat katjes met een hartprobleem ook heel zenuwachtig, nerveus en wild kunnen zijn, gewoon omdat hun hart te snel en onregelmatig klopt. Dat verklaarde voor mij na 4 jaar ook veel over het karakter van Joppe en over zijn laatste momenten. Junas, het opvangertje is héél zot beginnen rondspringen, abnormaal. En dan is hij tegen de deur gesprongen en doodgevallen, zo plots. We hebben autopsie laten doen en het was zijn hart dat op hol is geslagen. Hij had gen vocht in de longen of bloedklonters, ook niet echt HCM. Dus hij heeft ervoor niet afgezien of ziek geweest ervan. Eigenlijk "geluk" dat hij zo plots ging, al moet hij het volgens de dierenarts gevoeld hebben, omdat hij heel gek werd.
Maar dus, Joppe was eerst heel hevig, en daarna begon die altijd ziekjes te zijn. Niet willen eten, hij gaf vocht over, was lusteloos. Ik vermoedde dat er iets niet klopte met zijn hart, want je zag zijn hartje zo hard slaan dat zijn lijfje bewoog. Heb geprobeerd om zijn hartslag te nemen, maar dat lukte niet. Dat hartje ging véél te snel. Hij ademde oppervlakkig en snel. Zijn snuit was verkleurd, zag ik later op foto's.
Dus wij naar de dierenarts. Zou "een griepje" zijn. Ons ander kitten was een sukkeltje en ook véél ziek. Maar die dierenarts heeft dus grove fouten gemaakt. Door haar heeft Sam een jaar met giardia en oormijt gelopen. Later heeft het ons nog véél tranen en geld gekost om Sam opgelapt te krijgen met behulp van een andere dierenarts. Wij zaten daar minstens om de 2 weken met onze beide kittens. Waren onze eerste, dus we wisten niet zomaar alles. En toch wisten wij dat er dingen niet klopten. Ze heeft Sam verkeerd behandeld, die is er bijna in gebleven.
En toen we 2 keer met Joppe gingen dus, omdat hij niet goed was, en hij zogezegd een griepje had, toen wist ze volgens mij dat het bijna gedaan was en heeft ze dat niet gezegd. Want ze gaf hem een spuit, zei niet met wat. Ik vermoed nu vochtafdrijvers.
Ik heb na zijn dood ontdekt dat hij perfect in het HCM plaatje paste. Hij gaf dus vocht over, helder. Dat moet uit zijn longen gekomen zijn :cry: Hij was erg lusteloos en at niet meer. En dan die hartslag en ademhaling. Was al een tijdje stilaan opgekomen allemaal, maar de laatste 2-3 weken was hij echt ziek.

En dan op een dag, 30 december, ging het best goed met Joppe*. Het was zacht weer en mijn vader nam hem aan de leiband even mee buiten. Ik sliep nog. Papa zei later dat Joppe omviel bij het aandoen van het tuigje. Hij dacht dat het kwam omdat het al een tijd geleden was. Maar ik weet dat Joppe nooit problemen had met het tuigje. Hij moet toen bloedklonters gehad hebben in zijn achterpoten, want daar zakte hij wat door. Dan gingen ze buiten, want hij leek niet ziek ofzo... En daar is Joppe ook op hol geslagen. Half uit zijn tuigje geraakt, door een haag proberen te kruipen. Papa dacht dat hij Joppe* had verstikt met het tuigje omdat hij helemaal dol werd en enkel het nekbandje nog vast hing. Papa kreeg hem binnen, ik was net wakker en nam Joppe* aan. Alles leek ok, ik deed het tuigje uit, zette hem neer.  En dan ging hij hijgen, zijn tong was blauw, hij kreeg geen lucht... Ik ben naar de living gelopen om de DA te bellen, was een zondagochtend. Meteen DA vast gekregen en we mochten komen. Ondertussen was Joppe'ke onder de kast gekropen en liet zijn ontlasting lopen. Mama kon hem pakken, mijn ouders sprongen in de auto. En mama zei dat hij toen al dood was. Dat ze nog probeerde mond op mond te geven. Het was maar 4 min. tot die DA. Maar was niks meer aan te doen. Dus ze kwamen terug met mijn lieve Joppe* zodat ik afscheid kon nemen en hem laten cremeren. Dierenarts zei dat hij gestikt was gewoon... Maar ik weet zeker dat er meer was. Wou dat ik er toen aan had gedacht om autopsie te doen.
Dus op het laatste moment: door de poten zakken door bloedklonters, geen lucht krijgen, hijgen, blauwe tong. Ik denk dat de weken ervoor ook oncomfortabel waren. DUs ik had hem die laatste weken ook willen besparen. Ook al hebben we toen, tijdens mijn blok, nog veel mooie momenten meegemaakt. Had ik het geweten...

Sorry voor de beeldende beschrijving... Het is geen mooi verhaal... Ik vond het vreselijk. Maar jouw poes wordt nu goed verzorgd en graag gezien, geniet nog van haar tot je denkt dat het tijd is of tot ze zelf gaat... :hug: :hug:

lemke
lemke
  • 38 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 21 november 2012 - 19:08

Lucky reageert goed op de medicijnen in die zin dat haar pupillen wat vaker nonmaal staan en ze vlees, uitgestreken over een schoteltje ka opeten, ook al moet dit vaak per dag aageboden worde, soms eet ze een schaaltje leeg, soms likt ze een stukje.
Het doet mega pijn en ik begrijp dit niet zo goed. Ze zoekt weer oogcontact, maar wil iet meer aangehaald worden, allee als ze op de grod ligt kan ik nog met haar kroelen.
Is dit omdat het geven va de pilletjes drie keer per dag zo naar is voor haar?
Of zou ze zich te rot of moe voelen.
Bedankt voor de ondersteuende bijdrages.
Ik heb vorige week bijna iet kunnen slapen omdat Lucky zo onrustig was, maar heb nu al ee paar nachten aardig goed geslapen, Luckyvraagt 's achts iet meer om voer, of soms éé keer i de acht.
Ze eet niet zoveel, toch voelt ze goed doorvoed aan?!?

lemke
lemke
  • 38 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 21 november 2012 - 23:14

Bekijk berichtlemke, op 21 november 2012 - 19:08, zei:

Lucky reageert goed op de medicijnen in die zin dat haar pupillen wat vaker nonmaal staan en ze vlees, uitgestreken over een schoteltje ka opeten, ook al moet dit vaak per dag aageboden worde, soms eet ze een schaaltje leeg, soms likt ze een stukje.
Het doet mega pijn en ik begrijp dit niet zo goed. Ze zoekt weer oogcontact, maar wil iet meer aangehaald worden, allee als ze op de grod ligt kan ik nog met haar kroelen.
Ik heb vorige week bijna iet kunnen slapen omdat Lucky zo onrustig was, maar heb nu al ee paar nachten aardig goed geslapen, Luckyvraagt 's achts iet meer om voer, of soms éé keer i de acht.

Bekijk berichtlemke, op 21 november 2012 - 19:08, zei:

In ieder geval heeft ze deze week overleeft.....wat zal de komende week brengen.......

meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.690 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 22 november 2012 - 09:43

als ze midden in de nacht wil eten, zou ik haar wat geven,
kijk naar haar, je weet hoe ze is, en op je reageert, ga op je gevoel af, dan weet je en zie je genoeg.
katten voelen alles haarfijn aan, ze reageert op je,
geef de moed niet op, dat voelt ze ...