Spring naar inhoud

- - - - -

hoe ziet jouw weekend er uit?

• Log in om te reageren
64 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#1 Geplaatst 17 november 2012 - 00:25

Het is me al opgevallen dat het in t weekend op fora, hier ook, heel stillekes is.
Mensen houden zich in t weekend toch bezig met andere dingen dan op t pc'tje zitten (of beter gezegd, ervoor zitten, er op zitten zou nogal problematisch zijn)
En ik vraag me dus af wat andere mensen zo allemaal in t weekend doen?
Ons weekend is niet zo bijzonder.
Halven trouwboek moet vrijdagnacht en zaterdagochtend nog werken, we weten nooit op voorhand om hoe laat hij thuis gaat zijn s morgens, dat kan vroeg zijn maar dat kan ook noen worden (dat laatste valt de laatste tijd gelukkig niet meer voor)
Als hij allerlaatst rond acht uur thuis is gaat hij snel nog wat slapen en staat dan op om 13uur zodat we nog ergens naartoe kunnen gaan in de middag omdat zaterdag de enige dag is dat we buitenshuis iets kunnen doen, in de week kunnen we sowieso niks buitenhuis doen door halve trouwboek zijn werkuren (hij werkt met vaste nacht en moet veel overwerken, overdag moet hij slapen).
We rijden dan naar een plaats niet te ver van thuis liefst, Gent of Aalst en gaan dan wat windowshoppen en een stukje eten
Wat we ook nog gedaan hebben is s morgens naar de markt in Aalst gaan, dan sliep halve trouwboek niet direct na t werk maar bleef hij nog wat op.
Maar dat is niet echt te doen voor hem, je ziet dan dat hij keimoe loopt ocharme, dus doen we dat al een hele tijd niet meer.

s Avonds is het dan gewoon thuis gezellig samen zitten en beetje op de pc koefelen of naar tv kijken (of halve trouwboek kijkt op zijn pc naar dartsmatchen en dergelijke)
En de zondag lig ik een hele dag knock-out van de activiteit van de zaterdag, ik lig jammer genoeg t grootste deel van de dag te maffen.
Halve trouwboek houdt hem dan nog wat bezig met pc en tv of speelt zelf wat darts in ons keuken.
Dingen zoals naar de cinema gaan of op restaurant uit eten gaan ofzo dat doen we allemaal niet.
Dat zegt ons niet veel, wij zijn veel liever gewoon thuis waar je kan doen wat je wil wanneer je het wil
Vroeger gingen we dan ook wel ipv te gaan windowshoppen met de tandem een ritje gaan doen, maar dat lukt tegenwoordig niet meer omdat ik fysiek zo hard ben achteruitgegaan.
Ik mis het wel want ik deed dat heel graag.
Ik hoop het in de toekomst toch nog eens te kunnen doen.
Alé ja, een heel spannend weekend is dat niet , maar voor ons is dat goed, wij zijn al blij dat we wat tijd hebben samen en we samen iets kunnen doen en bij mekaar kunnen zijn.

Ik stel me dan voor dat andere mensen vanalle activiteiten doen.
En ik vraag me dan af (omdat ik een curieuzeneus ben) welke dat dan zijn
Hoe vult iemand anders zijn of haar weekend?
Is het druk druk en volgepropt met vanalles en nog wat of is het kalmaan en heel rustig zoals t onze?
Vullen jullie je weekend met leuke dingen of met praktische zaken die toch niet zo heel leuk zijn maar waar je in de week weinig of geen tijd voor hebt?
Het zal me benieuwen...
En misschien doe ik wat inspiratie op (want ik wil best nog iets anders doen dan windowshoppen, weet alleen niet goed wat)

Bewerkt door lathyrus, 17 november 2012 - 00:27.

Geplaatste afbeelding

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 17 november 2012 - 00:41

Eerst wil ik wel zeggen dat we geen kinderen hebben, dat veranderd al veel!I

Ik werk op vrijdag en zaterdag (en zondag bij ons in de zaak), maar dat houd mij niet tegen om vroeg in bed te kruipen! Meestal komen er vrienden naar huis, of ik ga langs bij vrienden, of iets gaan eten, iets drinken etc...

Ik ben echt geen huismus! Maar met mijn vriend zijn zaak moet ik wel er altijd alleen op uit trekken!

Ik vul mijn weekendjes wel altijd goed, :thumb:

Zoals morgen ga ik gaan bowlen en dan eten, zondag is het kattenshow!
Ik moet morgen nog werken dus is het een druk weekend voor mij, maar I :love2:  love it!! :)

En ja stom dat ik altijd alleen moet gaan maar ik ben het gewoon, en mijn ventje gunt het mij van harte :oops:

Geplaatste afbeelding

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 17 november 2012 - 08:10

WIj hebben ook geen kindjes, en dat maakt het inderdaad iets makkelijker. Tja vandaag zaterdag nog een beetje schoonmaken en in de vroege avond heb ik een bijeenkomst van vroegere klasgenoten van het destijds hoger middelbaar onderwijs (is 22 jaar geleden). En morgen zondag, in de late namiddag vertrekken mijn man en ik naar de voetbalmacht Anderlecht - KV Kortijk. En in de tussentijd wat met de poezelkes bezig zijn en nog eens naar de paardjes ook!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Guest_MiriamB_*
Guest_MiriamB_*

#4 Geplaatst 17 november 2012 - 08:43

Vandaag naar eerste ACRO-wedstrijd van dochter gaan kijken in Kapellen :thumb: . Weet niet tot hoe lang zo een wedstrijd duurt, dan hopelijk nog kunnen genieten van een gezellig avondje met man en kinderen en aandacht geven aan onze flinke jongen Florre. Morgen voormiddag ons nieuw huisgenootje Trixi :dancer: :cheer: :loveshower:   gaan ophalen bij de papflesmama :flower:   en  introduceren  aan onze Florre en de rest van het gezin en dan genieten van onze poezeltjes .

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 17 november 2012 - 09:22

Hier is dat afhankelijk. Gisteren naar een verjaardagsfeestje geweest, vandaag zal dat wat poetsen zijn, winkels doen en voor mijn werk (lkr) werken. Nieuw thema voorbereiden ed. Morgen strijken, wat kleine taakjes, een filmpje zien en terug voor mijn werk werken.
Niets speciaals dus. Manlief is ook heel het weekend gaan werken.

Anders kijken wij ook graag eens een filmpje, gaan we eens ergens naar toe (kan gaan van Ikea (haha), tot iets dat er in de buurt te doen is). Zeker in de winter hou ik ervan om lekker knus thuis te zitten. Wij hebben ook geen kinderen en mijn weekends heb ik ook liever niet overvol.
Moet altijd nog heel wat werken in het weekend, dan eens weg en daarnaast hou ik ervan om gewoon even een boek te lezen ofzo. Dingen die door de week niet lukken.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 november 2012 - 09:38

ik ga in de voormiddag nordic walken (zaterdags, en soms zondags nog eens).
behalve als ik een lange dagwandeling gepland heb, zoals nu morgen bvb.

verder boodschappen doen, opruimen, mijn moeder bezoeken, eens een uitstapje (stadsbezoek, museum...) of etentje doen met een vriendin.

ik probeer mijn uitstappen te beperken tot één per weekend, zodat het weekend niet te vol zit en er toch genoeg tijd is om wat te lummelen en uit te rusten.

ik ben nu terug fulltime aan 't werk, na enkele jaren 4/5 (tijdskrediet) en ik voel wel dat die extra vrije dag er niet meer is!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 17 november 2012 - 14:08

Zaterdag gaan we nog naar de slager en bakker de grote boodschappen in de colruyt doen we de vrijdag avond al, het is dan lekker open tot 21u en dan is het daar rustig.
Soms doen we in de namiddag nog shopping voor kleren als die nodig zijn.
Valt het weer mee dan gaan we wandelen met de hondjes of werken we in de tuin of klussen in huis.
's Avonds kijken we meestal tv of zitten we wat op de pc.
De zaterdag doe ik ook de meeste was (nu je heel het weekend op nachttarief kan wassen moet ik niet wachten tot 21u) en al wat droog is leg ik mooi plat om de zondag namiddag te strijken.
Vanavond gaan we naar ons petekindje haar verjaardagsfeestje.
De zondag staan we rond 9u op en dan beginnen de klusjes van kattebakken kuisen stofzuigen zoals elke dag. En dan begin ik aan het middag eten. De namiddag gaan we wandelen met de hondjes als het weer het toelaat en strijk ik al wat droog is. Zondag is de dag die ik het meeste haat van de week vindt het een saaie dag. Tss door probeer ik nog wat te lezen. Bij goei weer gaan we in het weekend ook altijd fietsen.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 17 november 2012 - 14:22

Sinds 't pensioen van mijn man zijn ook de weekends veranderd! Vroeger gingen we dus in 't weekend bijna altijd 2 dagen naar ons appartement aan zee!

Maar sinds juli brengen we de weekends bijna altijd thuis door.
De zaterdag doet Bernard klusjes in de tuin, gaat naar de brouwer of naar de bloemisterij.
Ik kuis dan de keuken op, en maak daarna frietjes en sla klaar voor 's middags. Dan ga ik kip aan't spit halen voor erbij.
Na het eten rusten we allebei wat. Daarna werkt mijn man verder aan de tuin, doet andere klusjes, leest een boek of zit op internet.
Ik ruim de keuken op, doe de was, doe wat strijkwerk, en doe boodschappen voor enkele dagen in de Delhaize.
's Avonds doe ik spaghetti klaar met lekkere saus(met verse groentjes). Daarna kijken we tv, werken op internet of lezen een boek, ik knutsel ook aan mijn kaartjes dan.
Op zondag haalt Bernard verse pistolets. Daarna maak ik eten klaar voor de middag, want dan zijn meestal beide kinderen mét vriendin/vriend ook thuis! Leuk eten zo allemaal samen!!
In de namiddag ontspannen we ons (boek lezen, knutselen, internet, tv) of gaan we bij mijn papa of ergens anders op bezoek.
's Avonds hetzelfde als op zaterdag, behalve het eten, want dan is het koekebrood met rozijntjes!!

Naar zee gaan we nu meestal tijdens de week! Het is er eigenlijk véél rustiger dan, wat supertof is!!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#9 Geplaatst 17 november 2012 - 14:39

Deze zaterdagmorgen om 8.00 u het bed uit. Lekker samen met de kids nog even op bed (Juliëtje ondertussen bv geven) wat bijgepraat.
Daarna samen ontbijten en dan naar de markt. De groten (Zjoli en Jelte) blijven meestal thuis, die hebben geen zin om te markten en koffie te gaan drinken.
In de namiddag moet onze zoon voetballen en dus kan ik altijd in de namiddag wat huishoudelijk werk verrichten en wat computeren.
Straks (om 16.00 u) komt men schoonzus me ophalen om Juliëtje haar eerste schoentjes te kopen. Zij is meter van onze meid en krijgt dus haar eerste schoentjes voor de Sint.
Ja, ze wordt groot !!!
Daarna lekker thuis voor de buis na een lekkere maaltijd samen. ('k weet nog niet wat, maar vermoed dat we even gaan afhaal chinezen deze avond)
Morgenoctend weer wat stofzuigen en poetsen en om 14.00 u komen er mensen naar de kittens kijken.
Spannend zo eerste bezoek ! Onze kinderen kijken er niet naar uit, ze willen die twee spookjes het liefste hier houden.
Onze puberdochter zou verstorende opstandige tiener willen spelen morgen. "Als ik serieus vervelend doe , zullen ze de kittens niet nemen"  
Maar dat zal ze toch niet doen hoor, dat durft ze nog net niet.  Tenminste dat hoop ik toch hoor, stel je voor ??????

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#10 Geplaatst 17 november 2012 - 16:13

Bekijk berichtcatherine, op 17 november 2012 - 14:08, zei:

De zaterdag doe ik ook de meeste was (nu je heel het weekend op nachttarief kan wassen moet ik niet wachten tot 21u)

Echt? is dat zo?

Bekijk berichtlathyrus, op 17 november 2012 - 00:25, zei:

Hoe vult iemand anders zijn of haar weekend?

leuk topic Nadine :)

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 17 november 2012 - 16:15

Meestal slapen we zaterdag wel wat uit. Daarna gaan we boodschappen doen, soms naar de markt. Wel handig, de vreemdelingenmarkt hier in Antwerpen is tot een uur of 15-16, dus hoef je niet speciaal vroeg voor op te staan. Soms gaan we dan ook nog wat shoppen. Of nu het kouder is, blijven we vaak gewoon thuis en kijken een filmpje of serie. Af en toe wordt er zaterdag ook grote kuis gedaan.
Mijn vriend is DJ, dus moet vaak draaien vrijdag en/of zaterdagavond. Soms ga ik mee, anders kijk ik thuis series of een filmpje. Als hij niet moet draaien, kijken we samen of gaan we iets drinken met vrienden.
Zondag moet mijn vriend vaak nog wat werken voor z'n werk en dan zit ik aan de andere kant van de tafel te naaien :) .
Regelmatig gaan we op restaurant zaterdag of zondag. Of gaan we bij de schoonouders eten.
Elke eerste zondag van de maand is het bij mijn ouders 'bijeenkomst'. Dan komen we met de zussen en broers samen.

Ik ben eigenlijk wel een huismus, dus ik kan er echt van genieten om thuis te zitten, dus vaak wordt er niet echt iets speciaal gedaan.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 17 november 2012 - 16:41

Bekijk berichtArmani, op 17 november 2012 - 16:13, zei:

Echt? is dat zo?

Ja maar je moet wel een dubbele elektriciteitsmeter hebben, dus eentje voor dag en eentje voor nacht.
Gewoon nachttarief door de week is van 21u tot 6u 's morgens.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 17 november 2012 - 17:06

Op zaterdag is mijn man werken, en dus doe ik het poetswerk op zaterdag, daarna zit ik veel achter de PC en hou me wat met de poezen bezig. Tegen dathij thuis komt eten maken en daarna samen in de zetel TV kijken. 4s morgens doe ik altijd eerst een wandeling met ons Bo.
Op zondag gaat mijn man naar de bakker en na het ontbijt gaan we ergens wandelen met de hond, meestal een 12 km. Na het wandelen, gewoon wat thuis zijn, afhankelijk vanhet weer soms een beetje in de tuin werken, luierikken in de zetel, beetje aan de PC zitten en min man kijkt dan TV.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 17 november 2012 - 17:37

vandaag ben ik gaan shoppen en iets gaan drinken
en morgen naar de kattenshow :)

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#15 Geplaatst 17 november 2012 - 18:08

Bekijk berichtcatherine, op 17 november 2012 - 16:41, zei:

Ja maar je moet wel een dubbele elektriciteitsmeter hebben, dus eentje voor dag en eentje voor nacht.
Gewoon nachttarief door de week is van 21u tot 6u 's morgens.

Nachttarief ken ik maar volgens jou in het weekend overdag dan ook?
Of zou dit streekgebonden zijn?

Sorry voor de off-topic Lathyrus