Spring naar inhoud

- - - - -

hoe ziet jouw weekend er uit?

• Log in om te reageren
64 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#16 Geplaatst 17 november 2012 - 19:11

Bekijk berichtArmani, op 17 november 2012 - 18:08, zei:

Nachttarief ken ik maar volgens jou in het weekend overdag dan ook?
Of zou dit streekgebonden zijn?

Sorry voor de off-topic Lathyrus

doe maar op hoor, dat stoort mij niet
Wij wassen trouwens ook in  t weekend overdag en hebben ook zo een dag -en nachtmeter, maar ik ging er van uit dat iedereen kon genieten van dat lager tarief in t weekend overdag?

Bekijk berichtMiriamB, op 17 november 2012 - 08:43, zei:

Vandaag naar eerste ACRO-wedstrijd van dochter gaan kijken in Kapellen :thumb: .

Wat is een ACRO wedstrijd?
En hoe heeft ze het gedaan?
Hopelijk goed?

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 17 november 2012 - 09:22, zei:

en voor mijn werk (lkr) werken.

Wat is Ikr eigenlijk?
Waarschijnlijk stomme vraag maar ik weet het echt niet

Bekijk berichtAlicia, op 17 november 2012 - 09:38, zei:

ik ben nu terug fulltime aan 't werk, na enkele jaren 4/5 (tijdskrediet) en ik voel wel dat die extra vrije dag er niet meer is!

dat kan ik me heel goed voorstellen dat je dat goed gevoeld, moet toch wel je werklast serieus verlagen als je een extra vrije dag hebt waarop je wat werkjes kan doen
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 17 november 2012 - 19:11

Hier ook nooit veel erg spannende dingen eigenlijk. De zaterdag meestal boodschappen gaan doen. Soms es naar Gent als ik of mn vriend iets nodig hebben. Voor de rest wat op het internet zitten en werken voor school. Daarvoor zit ik dan ook op de pc, samenvattingen en taken maken dus check ik af en toe eens het forum vb. :) Zondag is soms een luilekker dag, soms kuis ik dan als ik tijdens de week er niet in slaagde door school. En uiteraard vaak ook weer werken aan taken en samenvattingen :(

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#18 Geplaatst 17 november 2012 - 19:21

de meeste mensen hun weekend zit dan toch niet echt stampvol met vanalle activiteiten
Toen ik nog werkte dan was t weekend vooral om klusjes te doen waar ik in de week echt geen tijd voor had en s avonds dan wat tv kijken
Nu word er hier in t weekend niks van kuisen of klusjes gedaan
Het weekend dient echt om te ontspannen, halven trouwboek moet in de week al heel hard werken en kan wat ontspanning goed gebruiken en ik geraak toch nooit rond met wat moet gedaan worden, k ga in t weekend dan ook niet nog eens staan sukkelen...
Wat ik wel graag zou doen is dansles volgen, zo salsa dansen, maar de lessen duren te lang dus dat gaat niet jammer genoeg.
En wat ik ook wel zie zitten is bij een badmintonclub gaan, maar dat is ook weer te inspannend dus tja...
Vandaag zijn we dus toch maar naar Aalst geweest waar ik mijn felbegeerde topje voor met de feestdagen heb gekocht
Op t gemak wat rondgelopen maar t ging niet bijster goed want heb nogal zware week achter de rug en we zijn redelijk vroeg een hapje gaan eten en we waren al terug thuis voor de winkels gesloten waren
Nu beeke tv kijken nadat ik beetje op internet gesurfd heb
Gewoon een rustige avond...
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#19 Geplaatst 17 november 2012 - 19:38

Bekijk berichtlathyrus, op 17 november 2012 - 19:21, zei:

Gewoon een rustige avond...

Nadine, ik wens je een rustige avond en...wist je dat ;) , ik dit een leuk topic vind.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 17 november 2012 - 19:52

Wat is Ikr eigenlijk?

Geen stomme vraag hoor! Lkr. = leerkracht :-)

Ik werk in het buitengewoon onderwijs (BUSO). Superfijne job, maar geen handboeken ed. Dus alles van eigen hand.
Vandaag is Sinterklaas aangekomen en dat zal dus maandag (bij mijn leerlingen toch) het gespreksonderwerp zijn. Ook het thema Sinterklaas gaat nu van start. En aangezien vorig jaar zwarte piet ons bestookt heeft met allerlei opdrachten enzo (en op de deur is komen kloppen en weggelopen is), verwachten de lln. dit jaar weer dat hij langskomt.
Maar ik heb dezelfde lln. (mijn niveau blijven in dezelfde groep zitten) en moet ik dus iets op poten zetten EN moet voldoen aan de 'echte Sinterklaasnormen' (bv. prenten moeten met het 'echte' sintteken zijn,.... anders 'pakt' het niet).
Vandaag dus de aankomst op Ketnet opgenomen en morgen tijdens mijn strijk ernaar kijken zodat ik maandag (en de rest van de week) mee ben :-).

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#21 Geplaatst 17 november 2012 - 19:56

Bekijk berichtArmani, op 17 november 2012 - 19:38, zei:

en...wist je dat ;) , ik dit een leuk topic vind.

jamaar, dat moet je op de wist je dat topic gaan zeggen hé :goofy:

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 17 november 2012 - 19:52, zei:

Wat is Ikr eigenlijk?

Geen stomme vraag hoor! Lkr. = leerkracht :-)

Ik werk in het buitengewoon onderwijs (BUSO). Superfijne job, maar geen handboeken ed. Dus alles van eigen hand.
Vandaag is Sinterklaas aangekomen en dat zal dus maandag (bij mijn leerlingen toch) het gespreksonderwerp zijn. Ook het thema Sinterklaas gaat nu van start. En aangezien vorig jaar zwarte piet ons bestookt heeft met allerlei opdrachten enzo (en op de deur is komen kloppen en weggelopen is), verwachten de lln. dit jaar weer dat hij langskomt.
Maar ik heb dezelfde lln. (mijn niveau blijven in dezelfde groep zitten) en moet ik dus iets op poten zetten EN moet voldoen aan de 'echte Sinterklaasnormen' (bv. prenten moeten met het 'echte' sintteken zijn,.... anders 'pakt' het niet).
Vandaag dus de aankomst op Ketnet opgenomen en morgen tijdens mijn strijk ernaar kijken zodat ik maandag (en de rest van de week) mee ben :-).

ah t is een kleine L en geen grote ie
Ik dacht dat het dus iekr was, en ik maar mijne kop zitten breken over wat dat kon zijn...stom kieken dat ik ben
Amai, geen handboeken?
Dat is toch ook niet makkelijk?
Geplaatste afbeelding

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 17 november 2012 - 19:58

Bij mij hangt het ervan af of ik moet werken of niet. Ik werk op dagverzorging voor dementerende ouderen, overdag van 11:30 uur tot 19:00 uur. Dus dan heb ik de avond voor mezelf en t half trouwboek.
Het huishouden doe ik sowieso op dagen dat ik niet hoef te werken. De andere dagen doet mijn ventje dat. Heel prettig. Wij gaan ook niet vaak weg in t weekend, want als ik moet werken en pas half 8 's avonds
thuis kom, heb ik daar weinig zin meer aan. Wel is alle visite welkom om bij ons te komen.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 17 november 2012 - 20:12

Bekijk berichtlathyrus, op 17 november 2012 - 19:56, zei:

jamaar, dat moet je op de wist je dat topic gaan zeggen hé :goofy:

ah t is een kleine L en geen grote ie
Ik dacht dat het dus iekr was, en ik maar mijne kop zitten breken over wat dat kon zijn...stom kieken dat ik ben
Amai, geen handboeken?
Dat is toch ook niet makkelijk?

Goh ja, er zijn voor-en nadelen aan. Wij moeten niet aan eindtermen voldoen, maar aan ontwikkelingsdoelen (voor zover deze haalbaar zijn voor het betreffende kind). Het vraagt wat creativiteit (en een deel van je loon :s). Het is een beetje zoals in een kleuterklas. Zij hebben wel hier en daar een handleiding, maar lang niet voor alles en ook zij moeten alles nog uitwerken.
Maar echte dingen voor 'mijn leerlingen' bestaan er niet, net waarschijnlijk ook omdat het zo individueel is. En als er dan al eens iets bestaat, zijn ze eens zo duur!! Onbegrijpelijk, maar soit.

Vandaar dat ik superblij ben dat ik nu mijn eigen klasje heb! Waar ik dus maar al te graag tijd in steek in het weekend (enkel het administratieve vind ik minder fijn :-) ).

Wat doen wij in het weekend nog. Hopelijk binnenkort gaan wandelen, ook lezen doe ik graag, een filmpje zien, uiteten met vrienden of met ons tweetjes. Af en toe samen lekker gaan ontbijten (brunchen), over een marktje wandelen, samen naar natuurprogramma's kijken, .... Als het warmer is in de tuin zitten en genieten van de diertjes en de gekke kuren van onze poezels.

Ik zou graag meer weekendjes gaan doen, maar het is allemaal zo kostelijk he (citytrips, een weekendje Ardennen,...). Dus als iemand tips hiervoor heeft???

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#24 Geplaatst 17 november 2012 - 21:02

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 17 november 2012 - 20:12, zei:

Goh ja, er zijn voor-en nadelen aan. Wij moeten niet aan eindtermen voldoen, maar aan ontwikkelingsdoelen (voor zover deze haalbaar zijn voor het betreffende kind). Het vraagt wat creativiteit (en een deel van je loon :s). Het is een beetje zoals in een kleuterklas. Zij hebben wel hier en daar een handleiding, maar lang niet voor alles en ook zij moeten alles nog uitwerken.
Maar echte dingen voor 'mijn leerlingen' bestaan er niet, net waarschijnlijk ook omdat het zo individueel is. En als er dan al eens iets bestaat, zijn ze eens zo duur!! Onbegrijpelijk, maar soit.

Vandaar dat ik superblij ben dat ik nu mijn eigen klasje heb! Waar ik dus maar al te graag tijd in steek in het weekend (enkel het administratieve vind ik minder fijn :-) ).

Wat doen wij in het weekend nog. Hopelijk binnenkort gaan wandelen, ook lezen doe ik graag, een filmpje zien, uiteten met vrienden of met ons tweetjes. Af en toe samen lekker gaan ontbijten (brunchen), over een marktje wandelen, samen naar natuurprogramma's kijken, .... Als het warmer is in de tuin zitten en genieten van de diertjes en de gekke kuren van onze poezels.

Ik zou graag meer weekendjes gaan doen, maar het is allemaal zo kostelijk he (citytrips, een weekendje Ardennen,...). Dus als iemand tips hiervoor heeft???

dat deden we vroeger ook regelmatig, eens gaan wandelen, maar helaas pindakaas, ik geraak niet ver niet meer...
En gaan ontbijten dat deden we vandezomer, op zondagochtend in Gent, dat was ook heel leuk en dat zie ik ons volgende zomer terug te doen
Tips voor weekendjes weg heb ik jammer genoeg niet, dat zou ik zelf ook heel graag doen, maar ja, de poezels hé, ik durf ze niet in handen van een ander achter te laten plus dat ons reisjesbudget volledig opgaat aan de poezenkinderen...
Soms is er in de flair of de libelle zo eens een extra boekje bij met uitleg over bepaalde hotels en je kan daar dan via een actie van flair of libelle aan een prijsje gaan overnachten
Maar voor de rest weet ik niet zo direct tips
Je werk lijkt me toch heel intensief te zijn
Geplaatste afbeelding

Guest_MiriamB_*
Guest_MiriamB_*

#25 Geplaatst 17 november 2012 - 21:09

Bekijk berichtlathyrus, op 17 november 2012 - 19:11, zei:

Wat is een ACRO wedstrijd?
En hoe heeft ze het gedaan?
Hopelijk goed?

Acro vindt plaats op een vierkante vloer. Deze 'vloer' is eigenlijk een goed verende mat (meestal blauw of rood) (dezelfde als bij het artistiek turnen en de ritmische gymnastiek van 12 bij 12 meter). De oefening, op muziek (mag niet langer of korter zijn dan 2 min 30 s zijn anders worden er punten afgetrokken) bestaat uit een aantal turnonderdelen en choreografie aangevuld met acrobatiek/liften gymnastiek.
Een team bestaat uit een onderpartner(s) en een bovenpartner. Hierbij voert de bovenpartner elementen uit en doet de onderpartner als het ware als "turntoestel" na. Dit betekent niet dat de onderpartner alleen sterk hoeft te zijn! Soms tilt of gooit de onderpartner(s) de bovenpartner in een houding waar niet alleen kracht maar bijvoorbeeld ook lenigheid voor nodig is. De bovenpartner en de onderpartner moeten goed op elkaar ingespeeld zijn. De timing is vooral bij tempo-onderdelen van groot belang.
Op een wedstrijd worden de oefeningen op muziek getoond aan een jury. Deze jury geeft een cijfer voor de moeilijkheid, voor de technische uitvoering en ze geven ook een cijfer voor artistiek. Een oefening bestaat uit tempo-elementen waarbij de onderpartner(s) de bovenpartner(s) gooien (tot streksprong, maar in hogere niveaus ook in een salto of schroef), balansdelen (statisch, eventueel met overgangen, moet 3 seconden aangehouden worden), dans, ballet, lenigheid en gronddelen.
ze heeft het heel goed gedaan :thumb:,ze zijn wel niet in de prijzen gevallen maar toch super als je weet dat ze sinds februari gestart is met selectie- acro en  sinds september twee nieuwe partners heeft omdat de eerste partners zijn gestopt  dus ze moeten elkaar nog leren vertrouwen en dat hapert soms nog vooral met het bovenpartnertje maar ja voor de eerste keer voor een jury en groot publiek is toch stressen dus elke wedstrijd wat beter hé :dancer:  

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#26 Geplaatst 17 november 2012 - 22:05

amai Miriam, dat lijkt me serieus moeilijk , tof dat je dochter dat doet en dat ze het zo goed doet ondanks twee nieuwe partners
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#27 Geplaatst 17 november 2012 - 22:20

Ik werk normaal gezien meestal thuis (vertaal werk). Soms moet ik van mijn baas ook op het werk zelf komen, of op zakenreis. Maar mag meeste werk thuis doen omwille van dat ik een paar jaar terug een hartoperatie heb laten doen om een geboren afwijking te repareren en het nog altijd voel als ik mij te veel inspan. In de weekends gaan ik en mijn vriend graag lekker romantisch doen :d als ik dus niet zoals dit weekend in de badkamer moet kamperen :p. Meestal gaan we ook wandelen met ons Vasilla in het vrijbroek park daar lopen de ganzen vrij en dan zien wij haar echt genieten van de ganzen achterna te zitten enzo. Soms geeft ze zelfs een mep aan hondjes als ze die ziet. Wat best wel grappig is zo'n kleine blauwe pluizenbal die een mastiff of zo een mep geeft. Al een geluk kennen wij die mens en is die zijne hond echt een zachtaardig geval. Eumh elke zondag avond speel ik mijn viool voor mijn vriend omdat hem dat ontspant en neemt hij dat op en zet er soms achteraf achtergrond muziek bij.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#28 Geplaatst 18 november 2012 - 00:32

Amai Maya Blue, jij kan viool spelen?
Toch wel speciaal dat je dat kan vind ik
(en niet meer kamperen in je badkamer, zeg aub gewoon van nee)
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 18 november 2012 - 01:14

Ja, ik moest al les volgen van mijn 4 :d en speel meestal op het oor tegenwoordig moderne liedjes voor mijn verloofde omdat hij dat merkwaardig vind maar soms speel ik ook gewoon maar wat ik voel om stress los te laten. Vind muziek en fitness altijd een geweldige uitlaatklep voor stress :). Of als iets moeilijk gebeurt is het voor mij ook stukken makkelijker om het te verwerken door gewoon te spelen dan daar uren over te liggen praten en te wenen, want dan blijft het voor mij precies zo rond mij hangen. Heeft mij er met mijn papa die stierf ook serieus doorgeholpen, tegen mijn broer die kropt alles op. En ik zie echt dat die daaronder lijdt.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 18 november 2012 - 10:23

@ Lathyrus

Intensief? Ja, eigenlijk wel :-), maar ik doe m'n job heel graag.