Spring naar inhoud

- - - - -

hoe ziet jouw weekend er uit?

• Log in om te reageren
64 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#46 Geplaatst 29 november 2012 - 19:31

Adsagsona, amai, druk weekend voor de boeg, ik hoop ook dat je nonkel heel blij gaat zijn

jana, eens de verhuis gepasseerd is ga je blij zijn dat je in je nieuwe nestje zit, veel courage toegewenst voor vantweekend
Geplaatste afbeelding

Guest_Flossa_*
Guest_Flossa_*

#47 Geplaatst 01 december 2012 - 10:54

Het is zaterdag en ik ben op mijn werk. Het is erg stil, dus heb ik mooi de tijd om de kattensite uit te pluizen, want ik ben namelijk pas nieuw hier.
Je zegt dat je man 's nachts werkt. Nu ben ik benieuwd wat voor werk hij doet. Hij heeft nl de zelfde werktijden als die van mij. Die moet ook altijd 's nachts werken en dan is hij in de loop van de dag weer thuis, maar je weet nooit wanneer.
Hij is vrachtwagenchauffeur en brengt broden van de bakkerij naar de supermarkten. Soms krijgt hij daarna nog wat extra werk en dan is hij soms pas in de namiddag thuis om vervolgens zijn bed in te duiken.
De zaterdagmiddag en een deel van de zondag zijn dan ook inderdaad de enige uren dat we samen iets kunnen doen, maar meestal houden we het rustig. We doen een klusje of gaan even op bezoek bij schoonmama, als het goed weer is even naar het strand, een dvdtje kijken, dat soort dingen.
Spijtig dat je niet zoveel kunt doen als je zou willen, maar ik wens je toch een fijn weekend.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#48 Geplaatst 01 december 2012 - 11:42

Flossa, mijn halve trouwboek is de baas van de cheffen van een paar ploegen mensen (en van die ploegen mensen dus ook) die werken in een magazijn van een grote transportfirma die over heel de wereld leveringen doet , in die magazijnen worden dus items geleverd die dan weer de baan op moeten gestuurd worden en dat moet allemaal in goeie banen worden geleid door halve trouwboek, ik hoop dat ik het een beetje deftig heb uitgelegd
Vind jij het soms toch niet een beetje erg als je halve trouwboek zoveel overuren moet doen en je hem zo weinig ziet en je ook heel weinig kan plannen door die werkuren?
Als mijn halve trouwboek dan eens verlof heeft dan wordt hij nog gedurig gebeld door mensen van het bedrijf, dag en nacht dus,  om vanalle problemen op te lossen, soms zou ik dan wel eens de telefoon uit zijn hand willen rukken en gillen "lost het zelf eens op voor de verandering en laat hem met rust hij heeft vakantie"
En hij moet sedert zijn promotie 1 dag in de week met den dag werken, op maandag, dat is ook al niet makkelijk, dat is maandag dan om half zes s ochtends opstaan en allerlaatst om zes uur vertrekken, s avonds om k weet niet hoe laat thuis zijn en dan moeten wakker blijven tot de volgende dag minstens om zes uur s ochtends, dus zeker 24 uur aan een stuk wakker blijven omdat hij van den dag terug moet omkeren naar nacht en dat op 1 dag tijd , dat is niet zo vanzelfsprekend om te doen
Aan jou ook een heel fijn weekend toegewenst !

Bewerkt door lathyrus, 01 december 2012 - 11:48.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#49 Geplaatst 01 december 2012 - 11:58

wat ik nog wou zeggen maar was vergeten zeggen: vroeger moest halve trouwboek op zondagavond/nacht gaan werken en was dan vrijdagnacht thuis, hij kwam dus de vrijdagmorgend/noen naar huis en had dan gedaan met werken en dat was toch makkelijker om dan in t weekend eens iets te doen, want dan had je de zaterdagvoormiddag ook dat je iets kon doen of zelfs de vrijdag na zijn werk of vrijdagavond
Nu gaat dat dus niet meer en blijft er maar een beperkte tijd over dat je buitenshuis iets kan doen en dat is jammer.

Wat we ook wel eens doen in t weekend is naar een tuinbeurs gaan, ik ben dol op planten en op het buitenleven.
De tuinbeurs van Beervelde is een echte aanrader, dat is eens in t voorjaar (in mei geloof ik) en in t najaar in oktober, heel tof om te doen, ik loop daar altijd heel happy rond, de beste tuinbeurs van Vlaanderen (en de grootste)
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#50 Geplaatst 02 december 2012 - 09:26

dit is een heel eenzaam weekend voor mij... gisteren wat geshopt (alles bijna hele dag) want wederhelf was met een vriend om 8 u s morgens vertrokken van gent naar ieper om naar een vogelbeurs te gaan... ze zijn thuisgekomen rond half 3 dan is mijn man naar Brussel gereden want die moest nog iets doen zei hij ( iets van dingen omhogg gaan hangen voor t werk) euhm is thuisgekomen na middernacht.. (dus ikke natuurlijk wel boos)... en om 9u is hij weer vertrokken deze morgend naar een vogelclub vergadering.. dus tja weer t kot voor mij alleen tot na de middag....
volgende week zal ik ook al hele weekend alleen zitten vermits hij dan gaat helpen vanaf donderdag tot zondag op een vogelclub (moet er ook blijven slapen de nacht van zaterdag op zondag)

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 02 december 2012 - 11:53

Ons weekend ziet er elke week zowat hetzelfde uit.
Ik werk in een winkel die van 7u30 tot 22u open is 7/7.
Dus meestal heb ik geen weekend. Heel zelden eens een vrije zaterdag of zondag.
Mijn vriend heeft een gewone werkweek van maandag tot vrijdag.
En ik heb (met de nieuwe leiding) bijna uitsluitend de late shift (van 14u tot 22u30)
Dus in de week zie ik m'n vriend gemiddeld een half uurtje per dag, dat is dan 's avonds als we nog wat babbelen over de dag enz.
En in het weekend slaapt hij uit dus tegen dat hij wakker is ben ik al vertrokken, of vertrek ik net.
Met als gevolg dat we dus in het weekend nooit wat samen kunnen doen.

Echt verschrikkelijk vind ik het! Ik heb het gevoel dat ik m'n vriend niet meer zie en zeker vrienden en familie zie ik niet meer.
Aangezien die allemaal in het weekend tijd hebben en ik niet.
Voor de moment is het voor mij gewoon: eten, werken, slapen, eten, werken, slapen, ....

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#52 Geplaatst 02 december 2012 - 12:44

Bekijk berichtSteffie_G, op 02 december 2012 - 11:53, zei:

Ik werk in een winkel die van 7u30 tot 22u open is 7/7.
Dus meestal heb ik geen weekend. Heel zelden eens een vrije zaterdag of zondag.

amai, nu ben ik curieus in wat voor winkel je werkt, ik heb hier samen met halve trouwboek onze kop al zitten breken over welke winkel er zo lang open is iedere dag en we kunnen op niks opkomen.
Dat is toch ook niet leuk op die manier , als je mekaar nauwelijks ziet en je in t weekend bijna nooit iets samen kan doen.
Dan mag ik eigenlijk niet klagen
Doe je het dan heel graag en blijf je daarvoor daar werken?
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 02 december 2012 - 13:01

Ik werk bij DeliTraiteur :)
Ik denk dat wij zowat de enigste winkel zijn die zulke openingsuren heeft.

Het werk is super, de collega's zijn super, het loon is ook heel goed.
Maar ja, die uren he...
Moest ik nu elke maand een weekend hebben (gelijk in het begin is afgesproken) dan zou het geen probleem zijn.
Maar van begin februari tot begin september heb ik elke zaterdag en zondag gewerkt.
En vanaf toen heb ik 3 weekend gehad.
Dus 't is gene vette he.
En als ik nu regelmatig eens een vroege shift zou hebben, dan zou ik dat ook al super vinden.
Dan ben ik teminste in de avond thuis met m'n vriend.
Maar omdat iemand bij ons op het werk zowel voltijds werkt als professioneel aan volleybal doet krijgt zij altijd alle vroeges.
En ik dus altijd alle lates.
Er is meerdere keren gezegd dat ze moest kiezen tussen haar werk en sport, maar als puntje bij paaltje komt zegt ze dat ze niet wilt kiezen en dan is dat goed voor de bazin.
Want die wil haar niet kwijt.
Maar als ik nu (of iemand anders van de ploeg) ook zo een regeling wil (altijd vroeges omdat je een intensieve hobby hebt)
zowiezo dat dat niet gaat.
Ik vind nu wel dat als je het voor 1 iemand doet dat je het voor de rest ook moet doen.
Is dat niet haalbaar? (zowiezo niet) dan moet er met niemand's hobby nog rekening gehouden worden.

Iedereen heeft wel het gevoel dat zij wordt voorgetrokken.

Hetgeen dat me ook enorm stoort is dat ik elke week 5 dagen een late shift hebt (mijn gehele werkweek dus)
En als iemand van de ploeg eens 4 lates achter elkaar heeft (en dus met mij samen staan) dan gaan ze steen en been klagen dat ze het niet kunnen vinden dat ze zoveel late shiften hebben.
Hallo, wat moet ik dan zeggen??

Dus ja, ik ben het echt wel grondig beu aan het worden.
Mn vriend zegt dat ik me het allemaal niet teveel moet aantrekken.
Maar met zulke uren kan ik beter alleen gaan wonen, dan zie ik m'n vriend evenveel als nu ... --'

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#54 Geplaatst 02 december 2012 - 13:27

Dat is helemaal niet schoon en helemaal niet fair dat die andere persoon zo voorgetrokken wordt.
Dat trekt op niks dat jij voor andermans hobby dan zulke werkuren krijgt
Daar zou ik ook niet mee kunnen lachen
Geplaatste afbeelding

Guest_Flossa_*
Guest_Flossa_*

#55 Geplaatst 02 december 2012 - 15:31

Nu heb ik een beeld van het werk dat jou man doet. Zoveel verantwoordelijkheid, dat zal vast niet meevallen.
Mijn vriend moet gewoon veel uren maken. Hij werkt 6 nachten, is er dan één vrij, werkt weer 6 enz. Vaak is hij dan ook erg moe en dat vind ik ook het moeilijkste, om hem zo moe te zien en dat hij dan weer de weg op gaat in die vrachtwagen.
Dan maak ik me wel eens zorgen.
Maar zoals bij jullie, dat dag en nacht en in de vakanties de telefoon gaat omdat er problemen opgelost moeten worden... nee, gelukkig niet. Kan me voorstellen dat je soms die telefoon uit z'n handen wil rukken :goofy:

Dat van die tuinbeurs vind ik een goed idee, dat schrijf ik in mijn agenda! We hebben een tuin waaraan nog veel gewerkt moet worden en die tuinbeurzen zijn heel leuk om naar toe te gaan.

Terwijl ik dit schrijf lopen die twee dametjes van mij heel de tijd over mijn toetsenbord heen en weer, gaan pal voor mijn beeldscherm staan...Aandacht willen ze!
Maar ze moeten nog even wachten...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#56 Geplaatst 02 december 2012 - 15:55

flossa, nee dat is niet bepaald tof dat we ook in de vakantie gedurig worden opgebeld, zelfs als we op reis waren in t buitenland, meestal is er net een grote verandering in t bedrijf op til, t is alsof ze het er om doen dat het net in halve trouwboek zijn verlof valt, hij heeft al dikwijls zijne kop moeten zitten breken tijdens de vakantie over wie hij gaat ontslaan, hij moet dan van zijn baas x aantal personen hun ontslag geven en hij moet dan beslissen wie, tof zunne om dat tijdens je vakantie te moeten zitten beslissen, hij heeft er zo al een hekel aan om mensen hun ontslag te moeten geven maar tijdens je vakantie wil je daar toch niet je kop over moeten zitten breken...
Ah, uw ventje moet zes nachten werken en is dan enen dag/nacht thuis, ocharme, die heeft ook geen vol weekend dan of tenminste twee vrije dagen na mekaar.
Dat lijkt me toch ook niet makkelijk te zijn die werkregeling, kan me voorstellen dat hij dan heel moe is en natuurlijk maak jij je dan veel zorgen daarover.
Ik ben daar ook altijd zo bezorgd over als halve trouwboek veel uren heeft moeten werken en niet genoeg geslapen heeft en hij dan in dienen auto moet kruipen...
De mijne moet dan maar twee uur in de auto zitten om naar t werk te rijden en terug te komen ,de uwe zit er de hele dag in.
De tuinbeurs van beervelde is altijd in t eerste of t tweede weekend van mei, ik weet het niet juist meer, t is net altijd moederkesdag.
En in oktober het eerste weekend geloof ik
Als je eens googelt zul je wel al de datums vinden voor volgend jaar denk ik, of toch zeker na nieuwjaar ga je die via google terugvinden
Wij hebben heel veel tuinbeurzen gedaan al en dat is echt de beste en de grootste, je vindt daar heel mooie en ook speciale dingen/planten
Dat is altijd op een vrijdag, zaterdag en zondag
Geplaatste afbeelding

Guest_Flossa_*
Guest_Flossa_*

#57 Geplaatst 03 december 2012 - 17:52

Lathyrus, ik heb even zitten googelen en de tuinbeurs is 10-11 en 12 mei. Ik ga er beslist naar toe, lijkt me erg de moeite waard. Alleen al het Domijn ziet er prachtig uit.
Bedankt voor de goede tip. En sterkte met de eenzame uurtjes komende week.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#58 Geplaatst 03 december 2012 - 18:11

graag gedaan, ik weet niet of je naar boer zoekt vrouw kijkt? Dat wordt altijd gedraaid in Beervelde park, de eerste date's en de reunie
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#59 Geplaatst 03 december 2012 - 19:43

Bekijk berichtlathyrus, op 03 december 2012 - 18:11, zei:

graag gedaan, ik weet niet of je naar boer zoekt vrouw kijkt? Dat wordt altijd gedraaid in Beervelde park, de eerste date's en de reunie
Beervelde tuindagen zijn idd altijd de moeite niet zo goedkoop om binnen te gaan ook .. in mei zijn er altijd weekend van moederdag  dat is de periode dat ik ook wel eens durf gaan... oktober is me te laat op tjaar...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#60 Geplaatst 03 december 2012 - 23:16

ja, t is dat dat ik hierboven al zei, in mei als t moederkesdag is en in oktober
Geplaatste afbeelding