Spring naar inhoud

- - - - -

Zino: goed nieuws.

• Log in om te reageren
220 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1 Geplaatst 23 november 2012 - 10:18

Zino is sinds een paar dagen niet lekker in zijn vel. Hij eet minder, zondert zich af, ziet er depri uit.
We hadden beslist vandaag naar de da te gaan.
Maar gisteren nacht om half één hoor ik hem miauwen, mijn zoon Michiel was terug naar beneden gegaan en heeft me geroepen dat Zino lag zwaar te hijgen. Zijn tandvlees is heel bleek, zijn ogen zijn ook heel bleek. Mijne man en ik hebben ons dan vliegensvlug aangekleed en zijn nog mogen naar de da gaan. Had hem ervoor opgebeld en we mochten direkt komen toen was het kwart voor 1 's nachts.
De da voelde vocht in zijn onderbuik, en wees me ook op het witte tandvlees. Hij vroeg of hij mss een vergiftigde muis zou opgegeten hebben, bij mijn weten niet want de dode muizen die Tigri meebrengt raap ik direkt op. Hij dacht ook direkt aan FIP door het vocht in de buikholte.
Het is nu nog niet dat zijn buik gezwollen staat. De da heeft hem 5 spuitjes gezet, ik moet Viyo geven een soeplepel per dag en 10 ab. Als ik hem zo zag gisteren zag ik mijn Milaatje liggen die ook gestorven is aan FIP. Pfff wat een rotgedoe, waarom moet hem dit overkomen, of 1 keer Fip meemaken al niet genoeg was. Ik denk éénmaal je dit in huis hebt je nog gevallen gaat krijgen over de jaren.
Zino is geen stress kat helemaal niet maar soms vond ik wel dat hij er wat depri uitzag omdat we hem soms tss de afsluiting naar de buren hun tuin zagen loeren. Precies of hij ook meer vrijheid wou hebben dan onze tuin alleen. We gaan rotdagen tegemoet da heeft me ook gezegd dat hij vooral moet eten en hij heeft ook gegeten deze morgend. Ik geef hem vanalles wat hij lekker vindt incluis junk kattenfood. Laat ons hopen dat het die rotziekte niet is hij is nog maar pas 2j van augustus veel te jong om te moeten gaan. :cry: :cry: :cry:

Bewerkt door catherine, 10 december 2012 - 23:27.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 november 2012 - 10:25

O nee, hopelijk is het iets anders :(

Arme Zino

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 23 november 2012 - 10:25

Begrijpelijk dat je even helemaal van de kaart bent, we duimen hier hard mee en hopen dat het inderdaad iets anders is dan die smerige FIP. Komaan Zino, vechten hoor... :geluk: :geluk: :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#4 Geplaatst 23 november 2012 - 10:44

Heel veel sterkte, ik duim hier mee dat je  jongen er heel vlug terug bovenop mag zijn :hug:

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 23 november 2012 - 10:57

Hier wordt ook heel hard geduimd.Rotziekte.Je bent  zo machteloos .
Veel sterkte.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 23 november 2012 - 10:58

he nee he! is er een punctie gedaan voor het vocht in de buik? want dan weet je het direct
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 23 november 2012 - 11:03

Hopelijk is het iets anders, veel sterkte en ik duim :hug:
banner

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 23 november 2012 - 11:15

Bekijk berichtginnie, op 23 november 2012 - 10:58, zei:

he nee he! is er een punctie gedaan voor het vocht in de buik? want dan weet je het direct

Neen hij heeft geen punctie gedaan, hij voelde vocht zitten, heb ook eens gevoeld daarstraks en voel niks maar ja ben geen da. Bij Mila was haar buikje zoals een watermatras, dat heeft hij niet. Om een punctie te doen moet hij waarschijnlijk ook narcose?

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 23 november 2012 - 11:18

oh nee Catherine , ik hoop echt dat het die k*tziekte niet is!!!!!! :(

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 23 november 2012 - 11:22

Ik duim ook mee dat het iets anders is dan FIP en dan hij er snel weer bovenop komt!

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 23 november 2012 - 11:27

Dat kan niet, dat mag niet.
Oh  Catherine, wat moet dit voor jou wel niet betekenen, zo triest. :(
Ik hoop zo dat het iets anders is en dat Zinoke er bovenop geraakt.
Komaan lieverd, blijven eten en vechten manneke. :hug:
Is Zino degene met de ontstekingen op de oogjes?

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 23 november 2012 - 11:40

Kiki@ Zino is onze rooie vent. Hij heeft wel sinds een paar dagen een loopoogje maar de da zei dat dit er niets mee te maken had. Het is zo oneerlijk.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 23 november 2012 - 11:40

Bekijk berichtcatherine, op 23 november 2012 - 11:15, zei:

Neen hij heeft geen punctie gedaan, hij voelde vocht zitten, heb ook eens gevoeld daarstraks en voel niks maar ja ben geen da. Bij Mila was haar buikje zoals een watermatras, dat heeft hij niet. Om een punctie te doen moet hij waarschijnlijk ook narcose?

Nee, hij hoeft niet onder narcose voor een buikpunctie. Als hij rustig is kunnen ze dat gewoon doen zonder roesje of narcose.
Wat ze dan gaan bekijken is hoe het vocht eruit ziet en of het dradentrekkend is. Is het een donkergele kleur, beetje stroperig en kun je er draden mee trekken (moeilijk uit te leggen maar als je het ziet herken je het direct) dan is de kans dat het fip is boven de 95%. Het kan dan bijna niets anders meer zijn.

Daarnaast, als er dan niet uitkomt dat het fip is, dan kun je het vocht naar een lab laten opsturen (dat kan trouwens altijd) zodat onderzocht kan worden waar het vocht uit bestaat, zodat je een gerichte behandeling in kunt zetten.

Ik snap eerlijk gezegd nooit waarom da's dat nooit uit zichzelf direct doen, zo'n punctie. Het geeft zoveel meer helderheid, vrijwel direct.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 23 november 2012 - 11:53

Bekijk berichtcatherine, op 23 november 2012 - 11:40, zei:

Kiki@ Zino is onze rooie vent. Hij heeft wel sinds een paar dagen een loopoogje maar de da zei dat dit er niets mee te maken had. Het is zo oneerlijk.

Dan was het Billie, geloof ik.
Ja Catherine, het is zeker oneerlijk.
We weten allemaal hoe jij je inzet voor je diertjes met zoveel liefde en dan dit weer.
Hoe doet Zino het momenteel? Is hij alert, maakt hij een zieke indruk, drinkt hij, eet hij, wil hij knuffels?

Bekijk berichtginnie, op 23 november 2012 - 11:40, zei:

Nee, hij hoeft niet onder narcose voor een buikpunctie. Als hij rustig is kunnen ze dat gewoon doen zonder roesje of narcose.
Wat ze dan gaan bekijken is hoe het vocht eruit ziet en of het dradentrekkend is. Is het een donkergele kleur, beetje stroperig en kun je er draden mee trekken (moeilijk uit te leggen maar als je het ziet herken je het direct) dan is de kans dat het fip is boven de 95%. Het kan dan bijna niets anders meer zijn.

Daarnaast, als er dan niet uitkomt dat het fip is, dan kun je het vocht naar een lab laten opsturen (dat kan trouwens altijd) zodat onderzocht kan worden waar het vocht uit bestaat, zodat je een gerichte behandeling in kunt zetten.

Ik snap eerlijk gezegd nooit waarom da's dat nooit uit zichzelf direct doen, zo'n punctie. Het geeft zoveel meer helderheid, vrijwel direct.

Weet je Wendy, ik heb het idee dat DA's in Nederland veel sneller en gerichter optreden dan die hier in België.
Vraag me niet waarom maar het valt me héél vaak op dat ze hier blijven taffelen: ja het zou dit kunnen zijn maar het kan ook dat zijn, onozel word je daarvan.
Ipv van ineens de nodige testen te doen, bloedafnames etc...
Wat niet wil zeggen dat ik jouw DA in twijfel trek, Catherine, ik heb het over de algemene DA's.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 23 november 2012 - 12:06

Jinx heeft chronische niesziekte en Billy heeft een waas over haar oogje door niesziekte die niet verzorgd is geweest op de boerderij vanwaar ze komt.
Zino heeft hier nog bij ons zijn zus Mira.
Momenteel is hij in het holleke van de krabpaal buiten slapen, ik heb er een dekentje overgehangen zodat er geen tocht in kan. Hij heeft deze morgend wat natvoer gegeten en in de voormiddag een paar keer de RC fit droogvoer. Hij is daarstraks effe op mijne schoot komen knuffelen, hij ziet er in elk geval alerter uit dan gisteren. Maar ja ik ken dat 1 stap vooruit en 2stappen achteruit. Ik ga straks nog whiskas alu zakjes en sheba meenemen voor hem alles wat hij nu op heeft is toch dat dan hé.
Hij doet sinds een week ook iets raars, wij hebben riviergrind in de bloemenperken liggen zodat er weinig grond zichtbaar (rotstuin) en aan het luik waar we Tigri in en uit kunnen laten is nog grond zichtbaar en daar gaat hij aan likken, alé aan de hardgelopen modder dus. Heb hem daar vandaag twee keer weg gehaald. Ik weet als het fel regent staat daar soms een plasje, maar nu niks. Er is nog thans water genoeg heb zelf emmerkes met water in buiten staan voor ze. En binnen staan er ook kommekes. Vindt dit toch maar raar hij doet dit sinds een week, zou dit er iets mee te maken hebben? Ik weet het niet mss zie ik spoken maar vondt het toch raar dat hij dit doet onze andere katten doen dit niet.