Spring naar inhoud

- - - - -

Zino: goed nieuws.

• Log in om te reageren
220 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#121 Geplaatst 28 november 2012 - 22:12

wat een opluchting zeg..... ik ben elke dag op verschillende momenten komen kijken met de hoop op goed nieuws.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#122 Geplaatst 29 november 2012 - 09:03

Goh voor hetzelfde  had die eerste DA gewoon aangeraden om hem direct te laten inslapen :s

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#123 Geplaatst 29 november 2012 - 09:09

Goh voor hetzelfde  had die eerste DA gewoon aangeraden om hem direct te laten inslapen :s

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#124 Geplaatst 29 november 2012 - 09:31

Ja jessie id, zou daar wel nooit mee toegestemd hebben, als er ooit eentje ingeslapen moet worden is dat hier bij mij thuis en niet op een kille vreemde plaats.
Gisteren was hij wat meer actiever zal wel door de ab en metacam komen, deze nacht was hij wat geagiteerd. Ben om 3u moeten opstaan omdat hij in de gang kwam miauwen. Ik weet niet echt wat hij voelde maar vond hem wat onrustig. Heb hem wat natvoer gegeven maar heeft er niet veel van gegeten toen. Daarna is hij op het stoeleke in de badkamer gaan slapen. Nu zit hij op een wollen dekentje op de keukentafel, ge ziet dat hij zich niet goed voelt. Deze middag mag ik hem zijn metacam geven, hopelijk voelt hij zich snel beter dit is nu toch een week aan de gang. Vraag me af hoe die botjes gaan afkomen, ze zitten daar al een week in zijn maag. Vanaf morgen zou hij normaal moeten eten, ik hoop het zo anders bel ik zaterdag voormiddag terug.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#125 Geplaatst 29 november 2012 - 11:40

:dancer: :dancer: :dancer: :dancer: Super dat het niet om FIP zou gaan!

:duim:  maar gebruik al mijn duimen om te hopen dat Zino zich snel beter voelt want zolang blijf je toch ongerust hé.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#126 Geplaatst 29 november 2012 - 14:38

:duim: :duim: :duim: , spoedig herstel
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#127 Geplaatst 29 november 2012 - 15:14

oh, wat goed nieuws zeg!!!!
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#128 Geplaatst 29 november 2012 - 17:12

Wat een opluchting dat het geen FIP is! Nu duimen dat de botjes gewoon naar buiten willen komen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#129 Geplaatst 29 november 2012 - 17:59

catherine, op 29 november 2012 - 09:31, zei:

Ja jessie id, zou daar wel nooit mee toegestemd hebben, als er ooit eentje ingeslapen moet worden is dat hier bij mij thuis en niet op een kille vreemde plaats.
Gisteren was hij wat meer actiever zal wel door de ab en metacam komen, deze nacht was hij wat geagiteerd. Ben om 3u moeten opstaan omdat hij in de gang kwam miauwen. Ik weet niet echt wat hij voelde maar vond hem wat onrustig. Heb hem wat natvoer gegeven maar heeft er niet veel van gegeten toen. Daarna is hij op het stoeleke in de badkamer gaan slapen. Nu zit hij op een wollen dekentje op de keukentafel, ge ziet dat hij zich niet goed voelt. Deze middag mag ik hem zijn metacam geven, hopelijk voelt hij zich snel beter dit is nu toch een week aan de gang. Vraag me af hoe die botjes gaan afkomen, ze zitten daar al een week in zijn maag. Vanaf morgen zou hij normaal moeten eten, ik hoop het zo anders bel ik zaterdag voormiddag terug.

fijn dat fip nu toch lekker een ver-van-je-bed-show is! Fip wordt al snel geroepen als een da niet meer weet wat het moet zijn. Maar fip is zo makkelijk helemaal niet te zien, behalve als het vergevorderde natte fip is en dat was hier gewoon niet het geval. Gelukkig maar!

Dat er een muis blijft hangen kan zomaar gebeuren, als de kat niet gewend is om prooi / vers vlees te eten, verteert het enorm langzaam. En dan kan het voor een volle maag en soms zelfs een verstopping leiden. Het maagzuur is domweg niet zuur genoeg om alle botjes en vachtjes te verteren. Door het ontwormingsmiddel komt de muis niet naar buiten, het zou met de ontlasting mee moeten gaan. Het kan zijn dat de da iets gegeven heeft om de vertering te stimuleren, of dat de da heeft gezien dat de muis inmiddels meer richting het einde gaat en daarom de indicatie van vrijdag heeft gegeven.
Wat het ook is, het komt er wel uit en het is een stuk gunstiger dan fip!!
:)
Verwen Zino maar lekker!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#130 Geplaatst 29 november 2012 - 19:46

Fantastisch goed nieuws. :eDance: Een spoedig herstel voor Zinoke.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#131 Geplaatst 29 november 2012 - 22:53

Vandaag weer een mindere dag, zelfs de nacht was hij wat onrustig, mijn man en ik zijn om 3u opgestaan voor hem omdat hij miauwde in de gang. Heb hem dan wat nateten kunnen geven maar hij wou er niet veel van eten. Ben dan terug mijn bed ingegaan, mijne man staat met vroege dus vertrekt om 5u. Ben dan terug opgestaan om half 7 en toen zat hij te wachten op het stoeltje in de badkamer.
Vandaag heeft hij weer niet veel gegeten, wou hem verleiden met sardines (weet het dat het ni zo gezond is) heeft er een klein beetje van gesnoept en dat was het, hills a/d ook maar een heel klein beetje. Ik weet niet meer wat voorschotelen zodat hij eet. Rauwe kip wou hij ook al niet, en da zegt dat hij morgen terug normaal zou eten, zoals het nu eruit ziet geloof ik er niks van. Pfff zag ik maar verbetering. Als de botjes niet afkomen moeten die waarschijnlijk operatief verwijderd worden.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#132 Geplaatst 29 november 2012 - 22:59

Ocharme Zino... :(  Ik had zo gehoopt een beetje beter nieuws te lezen vandaag... :(

Hoop ook zo dat die botjes vlug uit zijn lijfje kunnen verwijderd worden...hier blijven we meeduimen en hopen op een spoedig herstel voor lieve Zino :duim: :duim:

Wens jullie een goede nachtrust toe... :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#133 Geplaatst 30 november 2012 - 08:49

Hoe was het deze nacht?

Nivo
Nivo
  • 6.356 berichten
  • 1 katten

#134 Geplaatst 30 november 2012 - 10:05

heel triest dat Zino nog altijd niet beter word :(
Vraag me ook af waarom de botjes zijn maag niet kunnen verlaten, waren die zo groot, hij zal toch nooit een beestje in zijn geheel hebben kunnen inslikken. Ook raar dat de da hoop had dat de botjes vanzelf af zouden komen na dat ze al een week in zijn maag zaten, moet toch iets meer aan de hand zijn, misschien prikken die wel vast in zijn maag, perforatie.
Kon het ook niet zijn dat hij toevallig een muisje of ander diertje had gegeten op de dag van die rx? Dat het dus toch iets anders is waardoor het niet beterd. Misschien nog een nieuwe rx laten maken om zekerheid te hebben.

Hoop dat er snel ontdekt word wat hij mankeerd en zo de juiste behandeling kan krijgen.
Veel sterkte en beterschap voor Zino :geluk:

sorry laatste keer

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#135 Geplaatst 30 november 2012 - 13:37

kunnen ze niet meer zien op een echo?
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig