Spring naar inhoud

- - - - -

Zino: goed nieuws.

• Log in om te reageren
220 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#31 Geplaatst 23 november 2012 - 18:58

Dank u iedereen voor de steun, hij heeft net goed gegeten, en heb hem in het gras daarstraks een grote pipi zien doen wat ik al een paar dagen niet meer gezien had. Hij ligt nu op mijn schoot en is zijn eigen aan het wassen.
Ik hoop zo dat da het mis heeft en dat het om een zware infektie gaat. Koorts heeft hij niet toch wel raar. Da voelde wat vocht in de onderbuik maar kan dit niet evengoed een volle blaas geweest zijn? Ik zoek mss de kleine beestjes maar hij sprak ook over een vergiftigde muis die ook deze symptomen geven. Ik weet dat ze dikwijls opflakkering hebben en dat het ijdele hoop is, maar zolang ik kan hopen doe ik dat.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#32 Geplaatst 23 november 2012 - 19:03

Hoop houden is goed!
het is nog lang niet vastgesteld dat het om fip gaat, dus hoop houden hoor!

Vocht in de buik is heel wat anders dan een volle blaas, dat verschil moet een da wel voelen hoor, dus dat zal het niet zijn. en als je twijfelt, dan ga je toch gewoon naar een andere da voor een tweede opinie? Dat is helemaal niet raar hoor

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

mathilde
mathilde
  • 73 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 23 november 2012 - 19:46

Dat klinkt toch al wat positiever ?   Waar leven is , is hoop .   En de hoop moet je vasthouden .  Het komt wel goed

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 23 november 2012 - 19:48

Ocharm, hopelijk is het inderdaad iets anders, zou me niet kunnen voorstellen hoe zo een nieuws horen moet voelen.

Guest_kellyke1_*
Guest_kellyke1_*

#35 Geplaatst 23 november 2012 - 19:49

Hoop dat alles goed komt ,hou er de moed in !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 23 november 2012 - 19:53

:geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim: , hopelijk geeft de medicatie vlug beterschap
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#37 Geplaatst 24 november 2012 - 00:30

Ge ziet toch dat hij ziek is zunne, als ik ga zitten ligt hij op me. Hij plakt dan letterlijk aan me. Ik ben helemaal stijf en stram van niet te kunnen bewegen in de zetel want naast me wil hij niet liggen het moet op me zijn.
Heb hem rauwe kipfilet gegeven en dat heeft hij opgegeten.
Ginnie dat vocht in de buik wijst toch altijd op fip of niet? Ik denk dat ik me weer een deel hoop zit te zoeken en dat het toch weer hopeloos gaat zijn zoals toen bij Mila. HOeveel katten ga ik nog moeten afgeven aan die rotziekte? Ik weet dat meer dan 90% het corona virus heeft maar wat is de trigger dan die het doet muteren?

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 24 november 2012 - 06:00

Zoals hier boven al geschreven,de hoop niet opgeven.Zou een punctie laten doen.
Ze krijgen een lichte verdoving.

Er kan wel naar het eiwitbreedspectrum gekeken worden. De ervaring leert dat een bepaald verhoogd getaal in combinatie met de symptomen een redelijk betrouwbaar beeld geeft. Echter de meest betrouwbare diagnose kan pas gesteld worden na het overlijden of bij een dikke buik. Dan treft men geel draden trekkende vocht aan in de buikholte.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 24 november 2012 - 08:14

Hopelijk komt er goed nieuws voor Zinoke. Duimen gaan hier omhoog.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#40 Geplaatst 24 november 2012 - 09:43

Ik hoop dat het vanmorgen wat beter gaat? Hoe is het nu, Catherine?
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#41 Geplaatst 24 november 2012 - 10:10

Bekijk berichtcatherine, op 24 november 2012 - 00:30, zei:

Ge ziet toch dat hij ziek is zunne, als ik ga zitten ligt hij op me. Hij plakt dan letterlijk aan me. Ik ben helemaal stijf en stram van niet te kunnen bewegen in de zetel want naast me wil hij niet liggen het moet op me zijn.
Heb hem rauwe kipfilet gegeven en dat heeft hij opgegeten.
Ginnie dat vocht in de buik wijst toch altijd op fip of niet? Ik denk dat ik me weer een deel hoop zit te zoeken en dat het toch weer hopeloos gaat zijn zoals toen bij Mila. HOeveel katten ga ik nog moeten afgeven aan die rotziekte? Ik weet dat meer dan 90% het corona virus heeft maar wat is de trigger dan die het doet muteren?

vocht in de buik kan ook bij andere aandoeningen, het kan ook bij hart- en/of leverproblemen. Het is altijd ernstig, maar dan zijn er behandelmogelijkheden en is er de kans dat de kat geneest
Bij fip is dat anders
Het soort vocht in de buikholte is bepalend. Geel, dradentrekkend vocht, wijst op natte fip. Geel, NIET dradentrekkend vocht, kan wijzen op galgangitis of wat anders. Al kan fip inderdaad alleen na overlijden worden vastgesteld, en zelfs dan vaak niet voor 100% :(
Het is dus best belangrijk om dat vocht te testen, dat geeft zoveel meer duidelijkheid!

en het hoeft echt niet onder verdoving, zelfs een roesje is vaak niet noodzakelijk.

Fip is vreselijk. Niemand weet (nog) waarom het coronavirus muteert. Stress speelt een rol, daar zijn 'de hoge heren' het wel over eens, Maar dat wil niet zeggen dat het alleen om stress gaat waardoor het muteert, ze weten het domweg niet.

Mocht je het niet bij je eigen da willen laten doen, dan kun je altijd een andere da contacteren en aangeven wat er speelt en vragen of je daar terecht kunt. Meestal is dat geen probleem.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 24 november 2012 - 10:37

Veel sterkte en ik hoop dat het niet te erg is :hug: en dat hij vlug weer beter wordt, we duimen mee :duim:
KS2015

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 24 november 2012 - 10:53

Oh nee toch Catje, hopelijk is je voorgevoel verkeerd..... :hug:
Ik begrijp je wel hoor, je hebt het al eens meegemaakt, je kent de symtomen, je bent vlugger ongerust nu..... :hug:

Sorry dat ik hier niet eerder reageerde! Ik ben gisteren helemaal niet op mijn pc geweest....
Héél veel sterkte voor jou en Zino, wij duimen hier allemaal mee :hug: :hug:

Hoe is zino vandaag??

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#44 Geplaatst 24 november 2012 - 11:00

hoe gaat het vandaag lieve cat????

ik hoop mee, ik hoop dat het iets is waar hij een behandeling voor kan krijgen!!

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#45 Geplaatst 24 november 2012 - 11:06

Wij trekken vocht uit de buik zonder narcose. Dit doet helemaal geen pijn.

Veel sterkte Catherine.

Is er bloed getrokken, en nagegaan of er toch geen vergiftiging is gebeurd?
Je zegt dat de kat graag buiten gaat.. dus de kans op een korreltje gif innemen.. is heel groot.