Spring naar inhoud

- - - - -

Is dit een Noorse boskat?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_kommilfoo_*
Guest_kommilfoo_*

#1 Geplaatst 25 november 2012 - 20:31

Hoi,

Sedert gisteren is deze knappe jongen bij ons thuis opgenomen na geruime tijd buiten te hebben gezworven. Hij is mager maar verder in goede conditie. Morgen staat er al een afspraak met met de DA gepland voor castratie maar eerst laten we natuurlijk checken of hij gechipt is! Wie laat er nu zo'n prachtig dier aan z'n lot over? Volgens ons gaat het hier over een Noorse Boskat en dan ook nog een hele mooie... Wie kan er ons uitsluitsel geven over onze zwerver? Zowiezo, boskat of niet als hij niet gechipt is blijft hij onze knappe jongen...

Album:
Afbeeldingen
reacties

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 25 november 2012 - 20:39

Bekijk berichtkommilfoo, op 25 november 2012 - 20:31, zei:

Hoi,

Sedert gisteren is deze knappe jongen bij ons thuis opgenomen na geruime tijd buiten te hebben gezworven. Hij is mager maar verder in goede conditie. Morgen staat er al een afspraak met met de DA gepland voor castratie maar eerst laten we natuurlijk checken of hij gechipt is! Wie laat er nu zo'n prachtig dier aan z'n lot over? Volgens ons gaat het hier over een Noorse Boskat en dan ook nog een hele mooie... Wie kan er ons uitsluitsel geven over onze zwerver? Zowiezo, boskat of niet als hij niet gechipt is blijft hij onze knappe jongen...

kan zijn dat er boskat in zit kan ook een gewone langharige HTK zijn... tis wel nen schone vent.... daarvoor laat men niet altijd een kat express aan zijn lot over . die kan ontsnapt zijn of een buitenkat die ergens beetje zich tever gewaagd heeft en de baan kwijt is... heb je flyers of iets uitgehangen waar hij gevonden is?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 25 november 2012 - 20:48

Prachtig katje. :loveshower: :loveshower:
Fijn dat je je over hem wilt ontfermen als hij geen baasje blijkt te hebben.
Succes bij de DA.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 25 november 2012 - 23:27

Hele mooie jongen, super dat hij een thuis krijgt. :loveshower:

Guest_kommilfoo_*
Guest_kommilfoo_*

#5 Geplaatst 26 november 2012 - 12:51

Joehoe!! Onze Frodo is niet gechipt :catwalk2 dat is vanmorgen bevestigd door de vrouw van de DA .
Hijzelf was al op verplaatsing, ze ging hem zeker ook vragen naar z'n mening over of hij nu al dan niet een Noorse Boskat is...
Niet dat het zoveel uitmaakt voor ons, onze twee andere katten zijn ook maar "gewoon" HTK-katjes, maar ik blijf het raar vinden dat zo'n schone jongen gedumpt wordt...Blijkbaar zou het al de eerste keer niet zijn dat er bij die mensen (ze wonen nogal landelijk en hebben een soort boerderij...) katten afgezet worden. Wie doet toch zoiets? Nu, deze kerel krijgt alvast een plaatsje naast onze poes Frulle en kater Frits! Frits, Frulle, en Frodo...Klinkt toch wel goed hé :jump:

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 26 november 2012 - 13:06

Leuke beestenboel :)

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 26 november 2012 - 14:06

Het is een prachtige jongen. Tof dat Frodo bij jullie mag blijven!

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 27 november 2012 - 09:55

Wat een prachtige kerel :loveshower: leuk dat jullie je over hem ontfermen en dat hij bij jullie mag blijven!
banner

Guest_kommilfoo_*
Guest_kommilfoo_*

#9 Geplaatst 27 november 2012 - 13:14

Tof, al die leuke reacties!
Onze frodo ligt hier nu wat zielig in z'n mandje na z'n castratie, de DA had zelden zo'n brave kat onder handen gehad!
Nu heb ik eigenlijk nog een vraagje...wij hebben nog nooit een langharige kat gehad en nu had ik hem graag eens "gewassen" omdat hij nu nogal naar urine ruikt na z'n castratie, ik zou er wel nog mee wachten tot morgen zodat het wat aangenamer is voor hem, 't beestje is nog altijd wat versuft.
Maar gebruik ik dan best babypoeder, maizena, speciale droogshampoo...? En hoe gaat het in z'n werk? Strooi ik er een beetje over z'n vacht en kam ik het uit? Of masseer je dat eerst wat in en daarna uitkammen? Ik zou hem niet graag" mishandelen" ...Alvast bedankt voor de tips!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 27 november 2012 - 15:56

:thumb: :heart: :heart: :heart: , als je hem met water wil wassen kan je een gewone babyshampoo gebruiken, dan zou ik zeker ggen talkpoeder of maïzena gebruiken, want dan wordt het een kleverig boeltje.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 27 november 2012 - 17:36

zou hij zichzelf niet wassen als hij weer wat bekomen is?

ik zou precies nog wat afwachten, hij heeft al wat stress moeten ondergaan met de operatie tenslotte.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 november 2012 - 19:57

Bekijk berichtAlicia, op 27 november 2012 - 17:36, zei:

zou hij zichzelf niet wassen als hij weer wat bekomen is?

ik zou precies nog wat afwachten, hij heeft al wat stress moeten ondergaan met de operatie tenslotte.

Zou ik ook doen, hij wast zichzelf wel weer schoon, het is een prachtig manneke trouwens :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Eni
Eni
  • 15 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 16 april 2013 - 05:46

Amaaaaai! Wat een prachtig beest! Ik zat ook een beetje met dezelfde vraag ivm mijn overleden kater... Ik denk ook dat er een beetje Noorse boskat OF Maine coon in zat... Zou dat met de tijd graag willen weten, want zou toch nog eens terug zo'n roste kater willen en zou dan waarschijnlijk opteren voor de raskat waar onze Eni het dichtste bij aanleunde!! Vooral qua karakter dan... :-)

En over dat wassen: mijn Eni vond het zalig om gewassen te worden, hij kwam er zelfs om vragen als wij in bad zaten! :-D
Ik zou beginnen met een nat washandje met zachte zeep...

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

Life's too short, ENJOY!!!!