Spring naar inhoud

- - - - -

hyperthyroidie (overactieve schildklier) - pilletjes geven - Help...

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.694 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 28 november 2012 - 12:10

rustig blijven, geen stress, dat voelt hij.
het is effe wennen voor jullie..

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.330 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 29 november 2012 - 08:44

@meitepeit

dat is net het probleem, die stress,
ik lig met mezelf overhoop, en heb een revalidatie aan mijn enkel die niet meer betert
plus dan witje die ziek blijkt te zijn
voor t minste sta ik dus bijna letterlijk te trillen op mijn benen

en jà ik weet dat witje dat heel goed opmerkt, is een heel slim baasje op dat gebied...

vandaag dus zo gewoon mogelijk proberen te doen, ook al heb ik straks een beslissende afspraak met de medisch adviseur in het ziekenfonds

witje gaat eerst voor, dus de ander twee zoals gewoonlijk brokjes gegeven, witje zat al op wacht voor iets lekkers...

rap een paar ietsiepietsie brokjes smeerpate gesneden, en de eerste keer viel t pilletje der terug uit, bij een tweede poging was hup slik en lik mee binnen :goofy:

dus ik denk dat ik een tamelijk stressvrije methode heb gevonden, elke morgen een mespuntje leverpaté als extraatje
tmoet wel snel gaan want na vier vijf klein proevertjes is hij het al beu, maar het lukt zo toch al twee dagen!

Hiep Hiep Hoera het derde pilletje binnen! nog een paar honderd te gaan zeker?

meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.694 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 29 november 2012 - 11:18

voor je poezen doe, en kan je alles.
Winny is me ook nog dikwijls te slim af,  maar ik maak er een spelletje van.
dan zing ik voor haar :lachen: dan let ze even niet op, dan is het zo gebeurt :eDance:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 01 december 2012 - 13:02

Hier ook een poes met overactieve schildklier. Eerst werd er een verkeerde diagnose gesteld door de DA waardoor we heel wat tijd verloren zijn, nu is hij sinds juni op medicatie maar nog steeds niet stabiel, eerst 10 mg per dag, dan 5 mg per dag maar dan is er wat misgelopen tijdens mijn verlof met de kattenoppas, dan terug op 10 mg, nu zijn we gezakt naar 7.5 mg en gisteren terug naar de DA geweest, Poepoes had nu ook een milde keelontsteking, dus nog een pilletje bij, dat maakt nu 3 pilletjes per dag.
Die  radioactieve therapie is het beste denk ik maar Poepoes is zo een stressy kat dat ik me moeilijk met hem naar Gent zie rijden en hem daar in quarantaine laat zetten, die wordt gewoon gek.  Ik doe de pilletjes in een bolletje KVV of americain, en dat gaat vrij goed, soms valt het pilletje er uit maar dan maak ik een nieuw bolletje.

Bewerkt door Roosje, 01 december 2012 - 13:03.

Geplaatste afbeelding

perros
perros
  • 4 berichten

#20 Geplaatst 19 november 2016 - 19:03

CARBIMAZOL OORZALF mag ik nu geven van de DA nadat hij alle trucenvan de foor probeerde om PERROS zijn FELIMAZOLE pillen te doen inslikken.
Nu heb ik een vraagje ; is die oorzalf giftig als PERROS hiervan wat binnen krijgt al hij zich 'wast' ?
Toedienen gebeurt zeer rigoureus. :trance: