Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe heb jij je kat gekozen?

• Log in om te reageren
107 reacties op dit onderwerp

Poll: Hoe heb jij je kat gekozen? (217 leden hebben gestemd)

Hoe heb jij je kat gekozen?

1. De fokker heeft de keuze voor ons gemaakt. (9 stemmen [4.15%])

Percentage van stemmen: 4.15%

2. Gestemd Ik heb zelf een kitten gekozen uit een nestje. (103 stemmen [47.47%])

Percentage van stemmen: 47.47%

3. Ik kon geen kitten kiezen, er was er nog maar één "over". (25 stemmen [11.52%])

Percentage van stemmen: 11.52%

4. Ik heb een herplaatser. (23 stemmen [10.60%])

Percentage van stemmen: 10.60%

5. Anders namelijk: (57 stemmen [26.27%])

Percentage van stemmen: 26.27%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:11

Ik ben wel benieuwd (in) hoe(verre) jullie je katten gekozen hebben? Heeft de fokker een kitten toegewezen, mochten jullie zelf een kitten uit het nestje kiezen, was er een kitten "over", is er een kat aan komen lopen?

Zucchero was het enige katertje in het nestje, dus ging hij automatisch naar ons toe, dit geldt ook voor Minstrel.
Voor Sam waren er eerst andere geïnteresseerden, maar die hebben het toch afgezegd omdat ze liever later een kitten wilden hebben, als ze het allemaal wat rustiger hadden. Ook Sam is het enige katertje in het nestje.

Hoe is het bij jullie gegaan?

Bewerkt door Ester, 07 augustus 2009 - 19:14.
Reden van bewerken: spelfout

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#2 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:16

Bij Noa haar fokker had ik een optie op een poesje uit een bepaalde combi die ik geweldig vond. Er werden 5 katers en 2 poesjes geboren, een van de dames overleed nadat ik mijn keuze gemaakt had.

Che koos ons............. Wij wilden er helemaal geen kitten meer bij, want we hadden al vier katten. Maar hij kwam zag en overwon :love3:

Fietje is niet echt een herplaatser, maar kwam wel op later leeftijd althans later, 11 maanden oud was ze, bij ons wonen. Ik had al een boontje voor haar toen ze geboren was en toen ze weer vrij kwam dachten ze dan ook bijna meteen aan mij. Dat engelensnoetje kon ik niet weerstaan!

Bewerkt door Ika Mc Evil, 07 augustus 2009 - 19:22.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:17

Ik was totaal niet op zoek naar een wit kitten. Ik had graag een smoke of silver of iets dergelijks. Na veel info inwinnen, ben ik op bezoek geweest naar de fokker van Sillas en zij had een black tabby dat in optie was + sillas (rest was besproken). Ook had ze nog een black tabby die nog twee weken jonger was dan sillas. Ik heb lang getwijfeld, maar uiteindelijk zat Sillas steeds mijn aandacht op te eisen. Hij keek lief naar mij, hij kroop naar mij toe, wilde spelen,...
Hierdoor heb ik eigenlijk het eindbesluit genomen en voor hem gekozen. Dus we kunnen wel stellen dat Sillas mij heeft gekozen.
Ik moest nog twee maandjes wachten op Sillas eer hij mij kon vergezellen. Ik had ondertussen nog een afspraak in een andere cattery en wilde dat niet afzeggen om toch eens te gaan kijken. Ik kwam daar toe en jah bij kijken kon het niet blijven...ik had nog de keuze tussen Melvin en een red tabby. Daar heb ik zelf de keuze gemaakt en voor de mooie Melvin gegaan. Al moet ik zeggen dat de red tabby ook heel mooi is geworden.
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:25

Ik ging zowieso voor een asielkat of kitten, en toen ik bij het asiel kwam zat Ginger daar met een heleboel anderen in zo'n hok. En ik had een speeltje meegebracht. Ginger is heel vriendelijk en die wilde ook wel spelen met dat speeltje.. dus hij op zijn gebruikelijke manier heel zachtjes een tikje tegen dat speeltje.. en de andere katten mepten hem toen gezamenlijk terug in zijn hoekje.. waar hij weer rustig ging zitten om dan maar te kijken.. Tja ik was verkocht aan dit vriendelijke en charmant kijkende beestje.. Ik nam hem dezelfde dag nog mee naar huis.
Noortje is een kitten uit een nestje van een vriendin haar poes.. Ik ben verleid door haar en een gezamenlijke vriendin :LOL: zij stuurden me steeds foto's... tja Noortje is een brutaaltje en ze leek langharig en ze trok mijn aandacht.. ik heb haar dan maar gereserveerd voor mij en ik heb er nooit spijt van gehad! Ze is uitgegroeid tot een prachtige langharige dame die enorm kan zagen en slijmen maar ook heel lief is :)

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:30

- onze utah en kasper (ondertussen ingeslapen :( ) waren poezels die ik buiten vond.
-ons fara is er bijgekomen omdat ik iets had : als er één van beiden wegvalt, blijft de andere heel alleen achter, de stress voor de overblijver omdat zijn speelkameraad er niet meer is, en dan de stress van een nieuwkomer...Ik was op zoek naar een main coontje maar geen kitten meer. en haar vond ik op het internet. ze was de enige van de nest die nog over was, dus ik had geen keuze
- raya : toen zat ik natuurlijk terug maar met 2 poezels en had ik weer dezelfde bedenkeing als voordien : dus raya gehaald. gewoon op internet gezocht naar herplaatsingen. hij  was 6 maanden en moest weg omdat zijn baasje allergisch was (hahaha)
- en dan onze mayro : diene kwam hier buiten altijd aangewaggeld naar mij......tot ikhet niet meer kon aanzien :twisted:
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#6 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:31

Ik was er al heel snel bij als ik mn kitten reserveerde. We zijn heel vak naar de fokster gegaan en omdat ik zo vroeg egmaild en gebeld heb, had ik tweede keuze. Het maakte echter de eprsoon dat eerst was niet uit wat kleuring ze kreeg dus had ik ineens eerste keuze. Ik mocht dus uit de hele nest de mooiste kiezen, en dat heb ik gedaan ook! :p :love3:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:49

Het is misschien een beetje saai, maar wij hebben al onze katjes zelf gekozen. Danwel bij de fokker uit het nest (geen eentje die 'over' was en zo de keuze belemmerde zeg maar) danwel uit ons eigen nestje.
We hebben een hele luxe positie denk ik.
Al moet ik er wel bij zeggen dat de katjes meestal ons uitkiezen ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#8 Geplaatst 07 augustus 2009 - 19:54

bij teddy heb ik niet gekozen de fokker zelf had er maar 2 over en heeft me teddy meegegeven bij lowie hadden we hem gekozen en al bij al geluk want zen broertje werd die dag al gereserveerd ze waren maar met 2 :d

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#9 Geplaatst 07 augustus 2009 - 20:09

Alin hebben we niet echt gekozen die hebben we voor ons huis gevonden.
Phoebe zijn we gaan halen in het asiel; hadden op dat moment heel veel keuze tussen de wat oudere katten, maar wilde toch nog eentje onder de 1jaar, onze keuze werd wat beperkter maar met haar mooie grote ogen trok ze meteen mijn aandacht, toen ze ook nog aan het hekje kwam vleien was ik helemaal verkocht :love3: .

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#10 Geplaatst 07 augustus 2009 - 22:02

Bij Miekje was er maar 1 kitten en bij Toetie heb ik zelf uit het nest gekozen.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#11 Geplaatst 07 augustus 2009 - 22:18

ik heb voor anders gekozen.
Bij Misty heb ik zelf gekozen, Lotte was afgezegd en toen ik haar zag was ik onmiddellijk verkocht :love3: .
Leina heb ik ook zelf gekozen, al heb ik toen niet nagedacht en enkel mijn hart laten spreken, ik heb er nog geen enkel moment spijt van gehad.
Bij Spencer kreeg ik telefoon dat er een mooi katertje beschikbaar was en of we geïnteresseerd waren om hem te nemen :love3: :heart:
Toen ik op zoek was naar nog een poesje en belde naar de cattery waar Chanel zat en ik eigenlijk wat uitlegde wat ik zocht zei de fokster dat ze een zeer speciaal dametje had, toen ik haar zag wist ik direct wat ze met speciaal bedoelde :love: :hart:
Cassie was ook een poesje die weer was afgezegd en toen ik het kleine ding zag zitten (was gewoon eens op bezoek gegaan) was ik verkocht.
Toen we een mitted poesje zochten en we per email een foto kregen van Noa was ze zo schattig dat ik verkocht was :heart:
Nelson hebben we zelf gekozen maar we hebben wel naar het advies geluisterd van de fokkers van hem, langs email en fotootjes bekijken zie je niets van het karakter en sommige foto's lijken ook anders hé, dan moet je het volste vertrouwen kunnen hebben in de fokkers van je kat. Daarom zijn we 3 keer veranderd, he eerste kitten dat we uitkozen had een fout plekje aan zijn oog, het 2 de kitten werd niet goed bevonden voor de fok en dan Nelson :loveshower:
Macy hebben we ook gekozen.
En dan kreeg ik fotootjes aan van 2 knappe maisjes die pas geboren waren, Luna en Saphira.
Gewoon foto's om te genieten stond erbij en dat  deed ik op dat moment. :love3:
Daarna kreeg ik foto's aan van Luna en ja ik had mijn hart verloren.
Nadien kreeg ik telefoon dat Saphira was teruggebracht, ik zei neen maar als je dan foto's bekijkt van dit mooie meisje, dan heb ik nogmaals eens me laten ompraten, mar nog geen enkele keer spijt gehad hoor :)
Ik kies graag uit een nestje maar vraag meestal toch advoes, de fokker kent toch wel het beste het karakter van het beestje en dat vind ik zelf toch het belangrijkste :d

Geplaatste afbeelding

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 07 augustus 2009 - 22:26

Van de Maine Coontjes heb ik alles zelf gekozen uit een nest. Soms helemaal alleen, soms met advies van hun fokker.Alleen Jack die zag ik op een show als overblijver van een nest.Ik vroeg gewoon wat kost hij, betaalde en nam hem mee!!! Dat kan nu op een show niet meer!
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 07 augustus 2009 - 22:28

Mijn poezels heb ik gevonden op het internet mijn vorige pers was overleden en met pijn in mijn hart heb ik toen dagen gezocht op het net.En toen was er plots een foto van ons mooie meisje , en heb onmiddelijk contact genomen en we mochten zondags al gaan kijken bij de dame thuis in kruibeke.Daar aangekomen was de verrassing groot dat er twee perzen waren en ze graag had   dat ze samen bleven de poezels waren bij haar omdat haar zus overleden was en zij ze opgevangen had maar omddat ze weinig thuis was zocht ze een oplossing en zo zijn babet en atilla bij ons komen wonen
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#14 Geplaatst 07 augustus 2009 - 23:03

Bailey heb ik gevonden via internet, ouder koppel die eens een nestje met hun twee britten wouden.

ToyToy via fokkerswebsite, mail gestuurd of zij nog beschikbaar was, gaan kijken en was verkocht.

Eso en Fort, via fokkers van Toy, samen kunnen kopen aan een zachter prijsje.

Angel, Toulouse, Demon, gevonden als twee weken oud in ons kot op de koer. Moeder kwam niet meer naar ze, ze had enkel hun zusje meegenomen.

Cordelia, wou graag een exotic blauw/crème poesje om een nestje mee te hebben dus gaan zoeken op internet naar fokkers met nestjes en voila.

Silver, gekocht op show voor gezelschap voor Angel.

Mickey overgenomen van mensen die hem niet meer wouden, was al een tijdje gek van hem.

Mika gevonden op straat toen hij tien weekjes was ongeveer, scheen daar al drie dagen te lopen en al een aantal keer bijna overreden, niemand in de straat wou hem helpen dus heb hem gewoon mee naar binnen gedragen.

Fugi, heb de kans gekregen om een OKHtje te nemen, omdat ik het een heel leuk ras vond/vind en het wou leren kennen. En dan is het nog zo'n pracht naar zijn moeder Fleetwood.

Indy zoals jullie sinds kort weten, verwaarloosd bij haar eigenaar in Duitsland, verwaarloosd door mijn oudste zus en zit nu eindelijk goed (al zeg ik het zelf) bij mij.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 07 augustus 2009 - 23:21

Pimmeke zijn we gaan halen in het dieren asiel in Tienen nu al 18j geleden.

Winnie onlangs overleden was een kitten van ons moepeke die hier gewoon is komen aanwaaien en gebleven is, zij is ook al 6j naar de regenboogbrug.

Tigri en Filou heb ik opgevangen nadat een buurvrouw bij ons op de straat ze als kitten altijd buiten liet dag en nacht. De volgende dag bracht ik hen terug en mijn chique buurvrouw kwam eens loeren aan het gordijn en liet me met de 2 katten mooi aan de deur staan :evil: , dus zijn ze bij ons komen wonen. :)   

Bébé is van een 4 meter hoge muur gevallen en in een regenafvoerpijp gekropen, bij vrienden, mijne man is hem eruit gaan halen hij was amper 5 weken oud. We hebben hem mee naar huis genomen ontvlooid en goed verzorgd nu is hij bijna 1jaar.

En Lily ons prinsesje zijn we gaan halen bij de fokker ze was nog over uit een nestje van 2. Het is een echt schatje. :heart:

Dus de meeste poezels hebben ons gekozen daarmee dat ik stem op ander.