Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe heb jij je kat gekozen?

• Log in om te reageren
107 reacties op dit onderwerp

Poll: Hoe heb jij je kat gekozen? (217 leden hebben gestemd)

Hoe heb jij je kat gekozen?

1. De fokker heeft de keuze voor ons gemaakt. (9 stemmen [4.15%])

Percentage van stemmen: 4.15%

2. Gestemd Ik heb zelf een kitten gekozen uit een nestje. (103 stemmen [47.47%])

Percentage van stemmen: 47.47%

3. Ik kon geen kitten kiezen, er was er nog maar één "over". (25 stemmen [11.52%])

Percentage van stemmen: 11.52%

4. Ik heb een herplaatser. (23 stemmen [10.60%])

Percentage van stemmen: 10.60%

5. Anders namelijk: (57 stemmen [26.27%])

Percentage van stemmen: 26.27%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
JoBoris76
JoBoris76
  • 114 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 14 september 2009 - 14:02

Boris was het enigste katertje in zijn nestje en de klik was er meteen tussen ons. Demi hebben we zelf uitgekozen omdat ik eerste keus had omdat we Boris bij diezelfde fokker hadden gekocht.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#47 Geplaatst 14 september 2009 - 14:36

Ik zal beginnen met de oudste :)

*Spano: ik had nog geen raskatten, wij hebben Spano gekocht in een dierenwinkel.

*Angel: wij waren toevallig in een winkel en ze brachten juist 3 kittens Half Brit binnen en wij zagen die en natuurlijk direkt verkocht.

*Chanel: ben ik gaan zoeken bij een fokker omdat ik zo verkocht was aan het ras Brits Korthaar door Angel (hij is echt een droomkat voor mij). Ik heb ze er ook zelf uit gekozen en ik had de eerste keus van het nestje.

*Sala: ook gaan zoeken bij een fokker en zelf eentje uitgekozen, ik had toen ook de eerste keus.

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 20 september 2009 - 13:16

Ik wilde graag een blue ragdoll kater en aangezien Toulouse de enige blue was van het nest, is hij meteen voor mij gereserveerd. Zijn 4 broertjes waren allemaal 'rooie' rakkers, daar wou ik liefst de grootste van. Maar de fokker heeft mij op 't laatste moment gevraagd of ik niet de aanhankelijkste wou. Matisse was een echte supersociale flemer waar ze een enorm zwak voor had. Daarom zag ze hem het liefst verhuizen naar iemand waar ze nog regelmatig contact mee had. En aangezien we collega's zijn en ik zo'n aanhankelijk dropje wel zag zitten...

Eigenlijk wilde ik points, maar het zijn allebei bicolors en uiteindelijk blijkt Toulouse geen blue maar een seal of chocolate, maar dat neemt niet weg dat ik nog geen seconde spijt heb gehad van mijn aankoop. Toulouse en Matisse zijn toch wel het beste wat mij de laatste jaren is overkomen :heart:

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#49 Geplaatst 20 september 2009 - 13:44

Bij Trixie ging het zo: We hoorden dat we een gratis kittentje mochten hebben. Wij naar die mensen en uit het nestje van vier kleintjes, hebben we dus onze Trixie gekozen. Eéntje was al niet meer beschikbaar omdat de mensen van wie de poesjes waren, die zelf wouden hebben. Mijne vriend had eerst oog voor een ander schatje, maar toen ie zag hoe lief, aanhankelijk en vinnig kleine Trixie was, hebben we voor hem gekozen. (Maar je kan natuurlijk ook zeggen dat ie onder de sloef ligt en wel MOEST luisteren naar zijn schatje :d :d )
Hihi, Trixie was de beste keuze van allemaal!! ^^

Bij onze Falcon (die nog niet naar ons mag komen) liep het wel anders. Vanaf het begin zeiden we tegen diezelfde mensen dat we een tijgertje wouden. Wij zijn naar die mensen gegaan en inderdaad, het enige tijgerpoesje dat er was, was echt perfect! ^^ Alleen heeft hij een zusje, een echt prachtig zwartje met zowat de allerliefste oogjes dat ik ooit heb gezien. Zij is ook nog beschikbaar, maar mijne vriend wilt persé een tijgertje (hoewel ik zijn blik wel heb gezien naar dat ene zwartje :louche: )...
Nu hoop ik dat we een goede keuze hebben gemaakt want dat zwartje, die is zo prachtig. :goofy:
Falcon wordt de onze en hopelijk gaat ie goed kunnen opschieten met onze Trixx. Gelukkig hebben ze allebei hetzelfde karakter: aanhankelijk, ze waren allebei de eersten die uit de doos kropen van het nestje, ze zijn allebei onbevreesd en erg vinnig. :)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 20 september 2009 - 23:07

Hier ging het zo:

Toen we in het asiel rondliepen om een katje te zoeken, "riep" Maya de hele tijd naar ons, telkens we naar een andere poes wilden gaan kijken! Tja, dat konden we toch niet wijgeren hee!!
Geplaatste afbeelding

Mijn schoonzus Marie Rose vond een poesje in het korenveld achter haar huis; Het was heel ziek en moest dringend een thuis vinden. Zijzelf ging net op reis, dus dat kon niet. Ze stuurde me toen een foto van dat poesje, en........... ik was verkocht!! Geplaatste afbeelding

3 jaar later vonden we dat er wel plaats was voor nog één poesje! We trokken toen weer naar het asiel en gingen tussen de poezen zitten. Er liep van alles, kittens, oudere poezen, katers, .... ; Maar daar was er eentje dat zomaar op mijn schoot sprong en luid begon te spinnen. Ze was zwart met beetje wit; ze zag er niet uit: haar pels zag er vreselijk uit, en haar tepeltjes waren gezwollen. Bleek dat ze aan de poort afgezet was in een gesloten frigobox, samen met een nest kittens.  Mijn keuze was vlug gemaakt!!! Dit moest onze Zazou worden!!
Geplaatste afbeelding

En dan, enkele maanden later hoorde mijn man op een restaurantparking een poesje schreeuwen. Toen het er na het diner nog steds zat, en weer naar hem begon te roepen, bracht hij het mee naar huis!! Het had één onvolgroeid pootje en was daar dus blijkbaar afgezet. Dat is dan onze Snoopy geworden!!
Geplaatste afbeelding

Wij hebben dus NIKS gekozen, haha!!

Bewerkt door Lut, 20 september 2009 - 23:07.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#51 Geplaatst 21 september 2009 - 00:17

Sheela heb ik en mij man geboren zien worden en we waren echt verliefd op haar ,en minoes zag ik een foto van en die ogen daar verdronk ik in..
Geplaatste afbeelding

Guest_piper en veuve_*
Guest_piper en veuve_*

#52 Geplaatst 21 september 2009 - 05:29

we hebben twee herplaatsers maar ze waren nog maar enkele maanden oud. :catwalk :catwalk

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#53 Geplaatst 27 september 2009 - 16:01

Mystique heeft ons gekozen in het asiel.

Chivas is gekozen door mijn vriend op 5.5 weken. Ze moesten weg, mama keek er niet meer naar om.

Tirza heb ik gekozen, haar andere 3 zusjes waren silvers. En omdat ik al gans mijn leven een grote dikke rosse kater wilde (heb ik nog altijd niet) Is het Tirza geworden, zowel op karakter, durfde het meest en zocht meest contact als op uiterlijk. Was eigenlijk de bedoeling om enkel als gezelschap te houden.
Achteraf zei de fokster dat ze liefst Tirza zelf had gehouden. En als ik nu informeer zijn haar zusjes "minder mooi" uitgegroeid en minder sociaal. Dus een geluk.

Guest_MEGHANN_*
Guest_MEGHANN_*

#54 Geplaatst 27 september 2009 - 16:21

altijd het poesje nemen dat vanzelf naar je toe komt.Een kat zoekt zelf haar mensen uit,en wanneer je dat poesje neemt dan heb je een vriend voor het leven.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 27 september 2009 - 20:36

Snoetje was een zwerfkat hier in de buurt, zij heeft er eigenlijk voor gekozen om bij ons te komen wonen, met wat aanmoediging van ons.

Sam en Jaro waren allebei de laatste van het nest. Een vriendin van mijn zus had nog 1 katertje over uit het nestje van haar poes, dat was Sam. Mijn zus heeft toen toegezegd dat we hem zouden nemen. Bij Jaro heb ik wel gekozen om hem te nemen. Ik was op zoek naar een nieuw vriendje voor Sam na de dood van Joppe* en toen kwam ik Jaro tegen, die nog op zoek was naar een thuis.

Ik heb andere gekozen.

wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#56 Geplaatst 29 september 2009 - 18:08

hoi
eentje heb ik weggehaald bij een koppel die uit elkaar gingen(garfield)
Lola was een achtergelaten poes die ik eten gaf aan de garages en die mij gevolgd is tot in de tuin, daar is ze niet meer weg gegaan( komt nu wel al hele tijd ook binnen )
nu nog 1 zwerkaterke dat ook meer en meer in de tuin blijft en ook al wel af en toe binnen slaapt op zitzak in computerkamer
groeten

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#57 Geplaatst 29 september 2009 - 20:22

Ik heb eigenlijk alleen maar gekozen vor Roos en Minousch, zij komen uit het asiel, en ik heb ze uitgekozen.
Lisa kwam op mijn pad, dus heb ik haar in huis genomen.
Chico kwam eigenlijk ook zomaar aanwaaien, net als Lisa, en tuurlijk heb ik hem ook in huis genomen.
Tja en Vlinder...
Zij heeft mij uitgekozen, maar ik heb uiteindelijk besloten dat ik haar wilde hebben, maar zij heeft de eerste stappen gezet, en ik ben dan veel te makkelijk omkoopbaar.
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#58 Geplaatst 29 september 2009 - 21:05

er ontbreekt een optie: ook in het asiel/opvang vind je kittens, daar komen de meeste van mijn poezels vandaan.
Ja als je al enkele katten hebt is het niet evident een volwassen erbij te zetten, vandaar kittens maar wél steeds uit het asiel

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#59 Geplaatst 01 oktober 2009 - 00:06

Flobal was onze eerste kat (laatste kitten van een oepsnestje van bij de buren) maar da's al even geleden (bijna 8 jaar). Ondertussen hebben we onze flo moeten laten inslapen wegens agressieve huidkanker.

Een paar weken na flo kwam tijger (ook van een vriendje van mijn broer, ook een oepsnestje) en die is sinds april dit jaar vermist (die was nogtans méga lief, laatste kitten van het nest)

een week na tijger kwam Minibal (omdat er altijd ruzie was over wie met de kat mocht spelen moesten we er dus 3 hebben) mini kwam ook uit een oepsnestje, laatste van een nest kittens die op 6 weken herplaatst zijn. Ze heeft een erg moeilijke start gehad maar zij is nu onze oudste kat.

dan een paar jaar niks nieuws, en dan op een gegeven moment een nieuw lief leren kennen die zogezegd een grote dierenvriend was. Bullshit: die had zeker 10 katten rondlopen, ongesteriliseerd, kittens tussen volwassen, onder de vlooien noem maar op.
Ik heb er daar 2 bijna letterlijk gecatnapt: lilith en kammie. Kammie is een paar maand na de catnap overleden (ingeslapen) omdat ze leukemie had (geen leucose maar de erfelijke leukemie, ze had nog een paar uur te leven dusja...korte pijn dan maar?)
Lilith leeft nog steeds en is méga lief naar mensen toe :) alleen andere katten zijn niet zo haar ding (ze zit wel veel buiten en heeft een kattenbak-trauma opgelopen in dat vorige "gezin")

Dan zijn we begonnen met zwerfkatten en oepsnestjes opvangen. Van de 2 eerste nestjes van ons eerste opvangjaar was Eros onze favoriet (langharig ros katertje, nog steeds is er geen liever diertje dan dat Eros was) en is hij ook gebleven. MAAR de dag toen ik net terug thuis was van een festival is hij aangereden door mijn moeder (vermoeden we, dat hij in de autoband lag te slapen...mijn moeder was er kapot van..wij allemaal :catsad )

Dusja, eros dood (ons enigste kitten) en het huis was zo stil... ik ben meteen beginnen surfen en kwam toen op Jody uit (gekozen op foto) maar ook omdat ze geen thuisje vond omdat haar traankanaal beschadigd is door het herpesvirus dat ze als baby opgelopen had. Haar oogje heeft dus best verzorging nodig, maar er werd al bijna geopteerd voor euthanasie, wat ik erg vond dus ging ik op bezoek. Ik heb ALLE kittens vast gehad, maar er is er maar eentje die meteen begon te ronken: mijn jody, waarvoor ik eigenlijk gegaan was :)

maarja... jody was héél actief, en had gezelschap nodig. Dus zocht ik een nieuw kitten om haar gezelschap te houden. En ik kwam uit op Jonesi, omdat hij zo een onmenselijk schattig kopje had!! Zijn baasje kon hem niet houden wegens gezondheidsredenen, MAAR, hij moest samen met zijn broertje obi geplaatst worden...

dusja... :oops:
En één dag daarna brachten ze Rozy aan ons deur, een zwerfkitten met ogen zo groot als de maan...dusja :oops:
En dan nog een opvangnestje: miro heeft hetzelfde uiterlijk en dezelfde mama als eros (onze lieve schat die overreden was) dus moesten we die wel houden, maar zijn zusje giza vond ook maar geen plekje dusja...bleef zij ook maar hier..

En dan kregen we dit jaar een oproep van kittens die in de struiken zaten (terwijl we eigenlijk al een mamakat + kittens in opvang hadden) maarja... 3 rosjes...
en terwijl die kittens een thuis zochten vonden we James in het centrum nadat een cafébazin gebeld had...
James is zo speciaal en zo onmenselijk sociaal en lief dat hij mocht blijven...
en dan vond fritz geen thuisje, en bleek hij dikke maatjes met James..

Dus nu hebben we nog 9 katten over (en ook al best pech gehad...)
Wat mij betreft wil ik de katten wel binnenhouden, maar mijn moeder wil er niks over horen :catscratchhead

Bewerkt door Dier, 01 oktober 2009 - 00:09.

Guest_Poeziesnoes_*
Guest_Poeziesnoes_*

#60 Geplaatst 01 oktober 2009 - 12:58

er waren kenissen die een nestje hadden...toen zijn we gaan zien en hij heeft ons eerder gekozen... :-) kwam direct aandacht vragen! en op de schoot zitten...diezelfde dag reageerde hij al op zijn naam! :heart: :heart:

Bewerkt door Poeziesnoes, 01 oktober 2009 - 12:58.