Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe heb jij je kat gekozen?

• Log in om te reageren
107 reacties op dit onderwerp

Poll: Hoe heb jij je kat gekozen? (217 leden hebben gestemd)

Hoe heb jij je kat gekozen?

1. De fokker heeft de keuze voor ons gemaakt. (9 stemmen [4.15%])

Percentage van stemmen: 4.15%

2. Gestemd Ik heb zelf een kitten gekozen uit een nestje. (103 stemmen [47.47%])

Percentage van stemmen: 47.47%

3. Ik kon geen kitten kiezen, er was er nog maar één "over". (25 stemmen [11.52%])

Percentage van stemmen: 11.52%

4. Ik heb een herplaatser. (23 stemmen [10.60%])

Percentage van stemmen: 10.60%

5. Anders namelijk: (57 stemmen [26.27%])

Percentage van stemmen: 26.27%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Guest_moontje_*
Guest_moontje_*

#61 Geplaatst 01 oktober 2009 - 18:57

Toen ik besloten had dat ik toe was aan katten heb ik op internet gekeken. Ik zag daar toen een foto van Merlin en Morris en was meteen verkocht. Meteen gebeld en ik mocht ze hebben. Ik heb wel vantevoren gezegd dat ik ze alleen meeneem als ze mij ook aardig vinden. Ik ben er toen naar toe gereden en daar hoorde ik dat die vrouw die ze verkocht ze net 2 weken in huis had en toch maar besloten had dat ze geen katten wilde :o . (Daar denk je toch vantevoren over na...of niet?)
Merlin en Morris (toen heette hij nog Momo) kwamen meteen naar mij toe en waren ook direkt aanhankelijk, dus toen heb ik ze meegenomen.
De volgende dag ben ik met ze naar de dierenarts geweest omdat die vrouw van wie ik ze had niet in inentingen geloofde...... Heb ze direkt laten inenten, ontwormen en helaas moesten ze ook ontvlooid worden.....ze zaten echt helemaal onder.

Guest_Lizzy2009_*
Guest_Lizzy2009_*

#62 Geplaatst 04 oktober 2009 - 11:31

Lizzy was nog alleen over van het nestje van 4.
Ik had een oogje op een zwart/wit broertje van Lizzy,maar helaas
moest ik nog wat langer doorsparen en ja toen was het ventje al weg.
Maar wat is Lizzy een heerlijk meisje :heart: ik ben zo blij dat ik toch naar haar ben gaan kijken.Het is zo'n lief spookje :mrgreen:

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#63 Geplaatst 04 oktober 2009 - 20:55

Amparo is de enige van onze huidige katten die we als kitten in huis haalden. M'n vorige Siamees was op 19-jarige leeftijd overleden en na 2 maanden rouw besloot ik dat het tijd was om een nieuwe Siamees in huis te halen. Ik had al wat rondgekeken hier en daar op internet en een nestje gevonden met 4 poesjes. Tegen dat ik ging kijken, waren er nog maar 2 poesjes over. Eigenlijk heeft ze mij gekozen, want haar zusje had niet zo'n interesse in me, zij kon niet van me weg blijven en was al aardig aan het spinnen toen ik haar vasthad.

Kai heb ik uit het asiel gehaald. Ik ging in de grote ren om een zwarte poes beter te leren kennen en hij besloot dat hij met me mee wilde want hij kwam uit de krabpaal gekropen om op mijn schoot te zitten en heel luid te spinnen. Ik was meteen verkocht.

Ik wou dan nog een Siamees bij de bende plaatsen en had dan online een Siamese kater gevonden. Hij is op visite gekomen en meteen gebleven.

Guest_angela1983_*
Guest_angela1983_*

#64 Geplaatst 28 oktober 2009 - 18:33

Bickel en Nhor waren beide nog over van het nestje.

Indah is gekozen uit een heel stel asielkittens.

En Vigo mocht ikzelf kiezen uit het nestje, beetje ook doordat hij langharig was,(oosters langhaar) is de keuze op hem gevallen.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 28 oktober 2009 - 18:40

Ik heb ze eigenlijk allebei zelf gekozen.  Bij mijn eerste kater, Garion, waren we naar de kittens gaan kijken en hij sprong er onmiddelijk uit, hij was de grootste van het nest en we waren direct verkocht.  Bij de tweede, mijn poes Yona, was het wat moeilijker om te kiezen.  Het waren drie black tortie meisjes en ik heb nog getwijfeld tussen 2 kittens, maar de fokster heeft er zelf één gehouden (ze had mij wel gezegd dat zij één wou houden, maar ze was nog aan het twijfelen tussen een poes en een kater) en dan is het andere naar mij gegaan.

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#66 Geplaatst 28 oktober 2009 - 21:19

mijne waren 'vondelingetjes' en tja als je ze van 10 dagen met de hand grootbrengt kan je gewoon niet meer kiezen tussen 2, dus heb ik ze beide gehouden :)

Xavier
Xavier
  • 443 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 21 augustus 2010 - 00:31

Ubie was de laatste van een nestje van 5, maar was volgens mij toch de mooiste :p
Chanel hebben we zelf kunnen kiezen
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#68 Geplaatst 21 augustus 2010 - 00:42

Ubie schoot nog als enige over, Chanel hebben we gekozen, ze had nog een broertje en een zusje.

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#69 Geplaatst 21 augustus 2010 - 08:44

Sprotje heeft ons zelf uitgekozen, die was gedumpt en besloot dan maar in onze tuin te zitten brullen. :LOL:

Jesper tjah.... dat is een geval apart. Eigenlijk wou ik helemaal geen langharige, maar mijn man wou per sé een rode (nest bij zijn ex, kattin is daarna gesteriliseerd) en dus heb ik mij Jesp eigenlijk een beetje laten 'aansmeren'. :oops:

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 21 augustus 2010 - 11:03

Eigelijk was ik niet op zoek naar een poes want ik wou wachten tot mijn 2 honden er niet meer waren (één van de 2 komt van broodfokker en heb er met heeeel veel energie, geduld en positieve bevestiging een schat van een hond voor gekregen).
Maar mama Lola besliste er anders over. De baasjes vertrokken op reis en mama Lola kwam met haar 4 weken oude kittens bij mij.
Vooraf had ik afgesproken om Lila (lapjeskat) te houden omdat ik ze zo mooi vond.
Maar Ollie heeft mijn hart veroverd toen hij hier bij mij was.
Dus zo zijn Lila en Ollie bij mij gebleven!

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#71 Geplaatst 21 augustus 2010 - 18:17

ik heb mijn katten niet gekozen

bij nestjes nam ik altijd degene die niemand wou of degene die overbleef, loes komt uit het asiel en guust heb ik gevonden (was een gedumpte kat, want ik heb nooit de eigenaars gevonden)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#72 Geplaatst 21 augustus 2010 - 18:24

Anders omdat er verschil is ;)
Paddy heeft Inca en mij gekozen.
Rhea was net geboren en is door mij gekozen.
Quibus heeft mij met zijn trouwe honden sorry kattenogen verleidt
Tara koos mij toen ik voor het eerst op bezoek ging bij Peter en William
Calixa en Calista waren maar pas geboren en die heb ik gekozen
Ceylan is aangeboden door Anke, zij had problemen met de spijsvertering en kreeg als ukje van nog geen tien weken al pancrex wat ik meteen achterwege liet toen ze hier kwam en rauw ging voeren. Mijn Lanneke doet het uitstekend op rauw voer en heeft geen last meer van haar spijsvertering gehad
Aiisha heeft mij ook gekozen.

Xena was een buiten geboren kitten dat samen met haar broertje door mij werd opgevangen en heeft mij tegen wil en dank als haar mens aanvaard.

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#73 Geplaatst 21 augustus 2010 - 18:33

als er nog katjes komen, ooit, dan neem ik alleen nog vondelingetjes of katten uit een asiel of via een goeie organisatie zoals kat zoekt thuis

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#74 Geplaatst 23 augustus 2010 - 00:00

eigenlijk heeft onze hond (gipsy) winnie gekozen :LOL: . want toen winnie in onze tuin zat had gipsy haar als eerste vast.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#75 Geplaatst 23 augustus 2010 - 09:52

moeilijke poll als je meerdere katten heb ...

keisha onze kater heb ik genomen was nog als enige over uit een nestje maar was direkt verliefd op hem vanwege zijn snoetje.

indy heeft eigenlijk niemand gekozen .. ZIJ heeft ONS gekozen. was een katje die hier op straat liep en nadat we haar enkele dagen eten gaven verkoos ze om hier binnen te komen en hier bij ons te blijven wonen.. geen seconde spijt van gehad dat ze hier is. :d