Spring naar inhoud

- - - - -

verhuizen

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#1 Geplaatst 07 augustus 2009 - 20:23

hey
de tijd is bijna aangebroken dat we kunnen gaan verhuizen , allee wij zijn klaar maar de aannemer moet nog zorgen dat we gas en water kunnen gebruiken , alles ligt klaar
maar nu , we hebben thor en mila vandaag voor de eerste keer naar daar meegenomen , amaai die hebben wat afgemaauwd
mn ventje vond dat een goei idee dat ze wat konden wennen elke avond aan hun nieuwe thuis vooralleer het het moment was
is dat een goei idee of beter wachten tot het voor echt is
we hebben ze niet gezien in het huis , en de tuin :( , daar vond thor maar niets , hij vond rap het poortje en probeerde zo vlug mogelijk erover te raken
maandag een gareeltje zoeken dat past voor ze , dat ze buiten kunnen zonder uitbraken
zoveel dingen voorzien , zoveel nagedacht en nog geen minuut en mnr zo weg geweest zijn
hoe zouden jullie dat nu aanpakken
een schrikdraad is nu eventjes geen optie , we moeten eerst een beetje sparen en het dan van de eerste keer te goei doen , in plaats van een brolleke dat ze weg zijn
als je een lijntje gebruikt, nestelen ze dan zich niet , niet dat ze alleen buiten zullen zijn ,
pffff, help

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#2 Geplaatst 07 augustus 2009 - 20:29

Wij zijn vorige maand verhuisd en hier reageerden ze heel erg verschillend. De oudste deed of ze hier al jaren woonde. Smirnoff kroop onder de bank en is meer dan een week totaal van slag geweest. Fietje ging meteen op onderzoek uit. Noa was een week lang constant op haar hoede. De jongste, Che, vond het allemaal wel best.

Ik heb wat fleecekleedjes in het oude huis laten liggen tot de katten gingen verhuizen en toen heb ik diezelfde fleecekleedjes in het nieuwe huis weer neergelegd evenals de vervoersboxen. Dat was een beetje hun veilige haven tot ze gewend waren.

Nu wonen ze er alweer 3 weken en Smirnoff is pas nu weer helemaal de oude.

Wij hadden onze oude tuin afgezet met ijzeren draad op de schutting, geen schrikdraad, maar gewoon gaas schuin tegen de schutting. Dit hebben we bij het nieuwe huis ook weer gedaan. Ze kunnen bij ons werkelijk geen kant meer op :twisted:

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#3 Geplaatst 07 augustus 2009 - 20:45

schuine draad ziet mn ventje niet zitten , er mag schrikdraad komen , maar hij heeft rondgekeken en dat ding komt ongeveer rond de 300€
maar we moeten echt eerst wat aan de kant zetten en dat zal wel komen en ik geloof hem dat het mega goed is , maar vind het duur
ach ja ,
mila is ginder onder de keuken gekropen ( de plinten hangen er nog niet aan dank zij het bouwverlof ) en thor zat op de werkbank in de garage
nu zijn ze weer normaal en rustig
ik weet niet of dat goed is ze zo over en weer sleuren :catscratchhead

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#4 Geplaatst 07 augustus 2009 - 20:55

Ik denk dat je ze het beste ineens kan verhuizen inderdaad dan op en neer slepen, want dat is meer stress.

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#5 Geplaatst 07 augustus 2009 - 21:03

ik denk dat hetzelfde principe toch n beetje geld als een kitten in huis halen, ik zou ze verhuizen als je efectief verhuist en ze de eerste weken binnen houden tot de wat wennen aan je huis en waar ze kunnen gaan en staan en dan kun je beetje per beetke uitbreiden en ze tuin laten verkennen...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 07 augustus 2009 - 23:32

Ik zou ze ook niet telkens heen en weer verhuizen, je kan beter wachten tot al de vertrouwde meubels en spullen in je nieuwe huis staan zodat zij die ook herkennen. En inderdaad ze binnenhouden tot ze al meer gewend zijn. Wees ook voorzichtig met ze buiten te laten want als ze ontsnappen zitten ze niet in een vertrouwde omgeving, wat weer een hoop ellende kan geven voor jullie zowel voor de poezels.
Wat voor afsluiting is er nu in de tuin? Mss kan je het toch degelijk en goedkoper oplossen.
In elk geval veel succes met de verhuis. :thumb:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 08 augustus 2009 - 00:19

Ik zou de poezels pas meenemen wanneer je effectief verhuisd bent.
Nu is alles vreemd voor hen.. Eens de vertrouwde meubels (en kattenspullen :wi ) er staan zal het vast wat minder stresserend zijn voor hen.

Hier is de verhuis trouwens goed verlopen hoor. In het begin zullen ze erg nieuwsgierig zijn. Zorg ervoor dat ze enkele plekjes hebben met hun vertrouwde geur.

Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#8 Geplaatst 08 augustus 2009 - 08:28

catherine zei:

Ik zou ze ook niet telkens heen en weer verhuizen, je kan beter wachten tot al de vertrouwde meubels en spullen in je nieuwe huis staan zodat zij die ook herkennen. En inderdaad ze binnenhouden tot ze al meer gewend zijn. Wees ook voorzichtig met ze buiten te laten want als ze ontsnappen zitten ze niet in een vertrouwde omgeving, wat weer een hoop ellende kan geven voor jullie zowel voor de poezels.
Wat voor afsluiting is er nu in de tuin? Mss kan je het toch degelijk en goedkoper oplossen.
In elk geval veel succes met de verhuis. :thumb:
nu staat er een omheining van 2m hoog , daar blijft hij af , maar het poortje ervan was te duur, een dat hebben we dichtgedaan met hout , ook 2m hoog , daar had hij geen schrik van , hij kijk , hij mikte en zat vanboven :twisted:
en hier daar staat een muurtje van 1.20m hoog , en daar heb ik een draad aangehangen die nergens vasthangt en daar blijft hij af
hij was wel mooi zo met de wind in zn snoetje :d
we gaan lijntje gaan halen , de buurvrouw haar mama doet dat ook zegt ze en zo kunnen ze buiten als wij buiten zijn
ook met schrikdraad zullen ze pas buiten als wij buiten zijn en hij heeft gelukt ik ben veel thuis , ik werk thuis

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 08 augustus 2009 - 10:21

Ik zou ze ook pas meenemen als het moment er echt is.
De tuin,mja. Ik vrees toch een beetje dat schuin gespannen draad de enigste oplossing is, want anders kruipen ze daar toch tussen, over, onder...
Indien je dat niet ziet zitten, kan een kattenren nog een optie zijn.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 08 augustus 2009 - 14:08

Ik zou ze ook niet voortdurend mee op en af nemen. Je kan ze beter ineens verhuizen, anders is het telkens opnieuw stress voor hun. Wacht gewoon tot hun vertrouwde meubeltjes ook verhuisd zijn en jullie in het nieuwe huis blijven. Ook zou ik ze zeker de eerste weken binnen houden zodat ze stap voor stap kunnen wennen aan de nieuwe omgeving. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#11 Geplaatst 08 augustus 2009 - 16:46

PeggyJ zei:

Ik zou ze ook niet voortdurend mee op en af nemen. Je kan ze beter ineens verhuizen, anders is het telkens opnieuw stress voor hun. Wacht gewoon tot hun vertrouwde meubeltjes ook verhuisd zijn en jullie in het nieuwe huis blijven. Ook zou ik ze zeker de eerste weken binnen houden zodat ze stap voor stap kunnen wennen aan de nieuwe omgeving. :geluk: :geluk: :geluk:
ook mijn idee :thumb: :geluk: