Spring naar inhoud

- - - - -

Kerstboom

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Guest_Svde_*
Guest_Svde_*

#1 Geplaatst 28 november 2012 - 15:22

Hoi,

Net zoals vorig jaar zouden wij graag een grote kerstboom zetten met de bijhorende versiering.
Het enige verschil is dat wij vorig jaar geen huisdieren hadden maar dit jaar trotse baasjes zijn van ons huisgenootje Amedee, een brits korthaar. :heart: :love4:

Zijn er middeltjes om katten niet te laten spelen met de kerstversiering? Ik heb bij Zooplus al gezien dat je sprays kan kopen die katten afstoten.
Vaak lees je reacties dat deze enorm hard ruiken (om niet te zeggen stinken :-k ) en dat ze na 1 dag al zijn uitgewerkt.

Kunnen jullie mij wat tips geven?

Groetjes,
Sarah
:miauw:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 28 november 2012 - 15:23

Ik gebruikte cat off spoot dat onderaan de boom en ze bleven er meestal netjes af. Cat off kan je kopen bij aveve.

Guest_Svde_*
Guest_Svde_*

#3 Geplaatst 28 november 2012 - 15:30

Oké! Bedankt van de super snelle reactie!

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 28 november 2012 - 17:49

Hier plaatsen we ieder jaar een grote Kerstboom...en voorlopig niet veel problemen gehad... ;)

Ik hang wel onderdaan "geen breekbare balletjes"...en gelukkig want deze liggen inderdaad af en toe op de grond... :goofy:

Enkel Mauro heeft nogal een zwak voor de slingers...dus deze moeten we af en toe wel eens opnieuw in de boom hangen :lachen:

Veel succes.... :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 28 november 2012 - 18:23

hier ook af en toe een paar balletjes die er onderaan uitvallen maar voor de rest blijft Poema er mooi af.
:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 28 november 2012 - 20:21

Ik had vorig jaar ook cat off gebruikt en Baloe was niet onder de indruk,daarna raad gevraagd aan de da en deze stelde citronella(verstuiven) voor en......dat bracht ook niks op.Het volgende waren denne appels ook niets.Nu dit jaar gaan we onze boom gewoon vast maken aan de muur en niets breekbaar in hangen en afwachten want hij heeft er nu een katte broertje bij!Maar het levert mooie foto's op :goofy: Succes!

o ja ik heb ook horen zeggen zilverpapier onder de boom te leggen!Ik heb dat nog niet geprobeerd! :)

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 28 november 2012 - 20:32

Asterix en zijn broertje klommen vorig jaar tot in het topje van de boom. Alleen onderaan onbreekbare balletjes hangen, was dus niet afdoende. Intussen is Asterix wel wat bedaarder geworden, maar ik vrees dat de twee dames de boom grondig te lijf zullen gaan, het zijn nogal hevige karakters... Denk dat de plantenspuit zal mogen helpen dus :)

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 02 december 2012 - 22:58

Vanavond ook de mijne gezet (voorlopig zonder versiering) om ze kennis te laten maken met de boom.
Al bij al zijn ze niet onder de indruk van de verschijning.
Wel wat snuffelen en met de onderste takjes spelen terwijl ze op hun zij liggen, maar voorlopig gaat het goed en zijn ze braaf.

MAAR

Ze knabbelen op de takjes als ze passeren...
dan blijven ze eventjes staan en beginnen er op te bijten...
Kan dit kwaad? Want nu hou ik ze in het oog, maar eens moet je eens gaan slapen he ;)

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 03 december 2012 - 08:09

Ik heb eergisteren zo'n rieten mand voor onder de kerstboom gekocht, die je tegenwoordig veel ziet.
Hopelijk kan ik daar de draden goed in wegwerken en voorkomen dat er niet vanuit de onderkant de boom ingeklommen wordt.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 03 december 2012 - 10:43

Bekijk berichtblubje, op 02 december 2012 - 22:58, zei:

Ze knabbelen op de takjes als ze passeren...
dan blijven ze eventjes staan en beginnen er op te bijten...
Kan dit kwaad? Want nu hou ik ze in het oog, maar eens moet je eens gaan slapen he ;)

Als het een echte boom is, dan kan dit wel kwaad, ik dacht toch dat de sappen giftig zijn.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 03 december 2012 - 17:23

het is geen echte boom dat hier staat, gelukkig maar blijkbaar :)

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 03 december 2012 - 18:33

Heb hem vandaag gezet met een druk kitten in huis. Het optuigen en de doos waarin de boom zat waren reuze interessant. Maar van de boom blijft ie af.
Geplaatste afbeelding

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 03 december 2012 - 19:39

Wacht maar tot morgen jacqje  ;) ik heb prijs gehad de 2de dag. En een zwarte panter in een witte boom valt op hier alleen denkt Bubbels dat ze daarin onzichtbaar is  :slach:

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 03 december 2012 - 19:42

Nou ben benieuwd. Heb wel zo'n mand eronder waardoor erin klimmen iets moeilijker wordt.

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 04 december 2012 - 02:41

Oooh wat een mooie  :)