Spring naar inhoud

- - - - -

Welke voeding voor een poes die geen eiwitten verdraagt!

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#1 Geplaatst 07 augustus 2009 - 21:07

Ik heb te straks telefoon gehad van de DA met de uitslag van onze Figaro zen stoelgang, nu blijkt dat hij geen eiwitten verdraagt. Kan iemand mij raad geven naar welke voeding ik hem zou kunnen overschakelen? Hij krijgt nu RC kitten gemengd met RC indoor. Alle advies is van harte welkom. ;)

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#2 Geplaatst 07 augustus 2009 - 21:08

Welk advies geeft je DA qua voeding?
Groetjes Nikki en poezels Tache, Robbedoes, Tommeke en KD

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#3 Geplaatst 07 augustus 2009 - 21:14

Waar zij mee werkt is ook Royal Canin maar ik weet niet welke ze dan onze figaro zou aanbevelen. Ze zei me dat ik misschien ook is eerst kon proberen om hem een enzymen kuur te geven.

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#4 Geplaatst 07 augustus 2009 - 22:12

Dan zou ik dat haar eens vragen en dan weet je misschien waar je op moet letten als je zelf een voeding zou gaan zoeken.
Groetjes Nikki en poezels Tache, Robbedoes, Tommeke en KD

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 08 augustus 2009 - 10:53

Euhm, ik zou het niet weten?? Misschien dat Ester meer kan helpen?
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 09 augustus 2009 - 12:56

Heeft de dierenarts gezegd voor welke eiwitten je kat allergisch is? Want er zit een behoorlijk verschil tussen plantaardige eiwitten en dierlijke eiwitten. Veel katten die allergisch zijn reageren erg slecht op de plantaardige eiwitten
De meeste katten die allergisch zijn, zijn allergisch voor bepaalde eiwitten, en heel zelden is een kat allergisch voor veel soorten eiwitten.
Vaak worden de eiwitten in een dieetvoer van de dierenarts zo klein gemaakt, dat een kat er nauwelijks tot niet allergisch op kan reageren.

Welke voedingen heb je allemaal al geprobeerd, en welke gingen beter dan de andere? En wat waren de klachten?

Heb je al eens een eliminatiedieet geprobeerd? Zoja, wat voor soort dieet heb je toen gegeven?
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#7 Geplaatst 10 augustus 2009 - 20:14

Ester zei:

Heeft de dierenarts gezegd voor welke eiwitten je kat allergisch is? Want er zit een behoorlijk verschil tussen plantaardige eiwitten en dierlijke eiwitten. Veel katten die allergisch zijn reageren erg slecht op de plantaardige eiwitten
De meeste katten die allergisch zijn, zijn allergisch voor bepaalde eiwitten, en heel zelden is een kat allergisch voor veel soorten eiwitten.
Vaak worden de eiwitten in een dieetvoer van de dierenarts zo klein gemaakt, dat een kat er nauwelijks tot niet allergisch op kan reageren.

Welke voedingen heb je allemaal al geprobeerd, en welke gingen beter dan de andere? En wat waren de klachten?

Heb je al eens een eliminatiedieet geprobeerd? Zoja, wat voor soort dieet heb je toen gegeven?

Sorry dat ik nu pas reageer hè. Het kan misschien wel zijn dat de DA gezegd heeft voor welke eiwitten onze figaro allergisch is maar ik en onthouden :oops: Onze figaro krijgt dus Royal Canin Kitten (maar daar ben ik nu direct mee gestopt omdat die echt wel boordevol eiwitten zit). De fokster van onze Figaro zei me om ermee te stoppen. Dan krijgt hij nu voor de moment enkel nog de Royal Canin Indoor maar zen stoelgang blijft toch redelijk zacht.

Wat we nu ook aan het doen zijn is hem enkele keren per dag een puntje van een koffielepeltje gevriesdroogde paardenmelk te geven, dit zou goed zijn om de darmflora te herstellen.

Een eliminatiedieet heb ik nog niet geprobeerd.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 10 augustus 2009 - 20:22

ik zou hem eens van de brokjes halen en op versvoeding zetten.

of een brok zonder granen.

arden grange is een goed alternatief

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#9 Geplaatst 10 augustus 2009 - 20:34

Nahs zei:

ik zou hem eens van de brokjes halen en op versvoeding zetten.

of een brok zonder granen.

arden grange is een goed alternatief

ik denk dat ik dan eerder voor het tweede kies aangezien ik nog nooit met versvoeding heb gewerkt :s . Is even rondsnuffelen op internet i.v.m arden grange.
Ken jij toevallig het merk Schesir? Dit merk zou naar het schijnt ook goed zijn voor katten met een gevoelige darmflora.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 10 augustus 2009 - 20:37

Fleterna zei:

ik denk dat ik dan eerder voor het tweede kies aangezien ik nog nooit met versvoeding heb gewerkt :s . Is even rondsnuffelen op internet i.v.m arden grange.
Ken jij toevallig het merk Schesir? Dit merk zou naar het schijnt ook goed zijn voor katten met een gevoelige darmflora.

de blikjes ken ik prima de brokjes niet zo

je zou ook applaws kunnen proberen hier zitten ook geen granen in maar aardappelzetmeel. Of Orijen

maar met carnibest is het niet lastig werken hoor je kan ook met lamshart starten en rauwe kip.

wat je dan doet is dus puur de granen weghalen!

en of je laat ze eruit en gaat dus carnibest enzo geven of je gaat ze later weer toevoegen in kleine hoeveelheden. dmv van bepaalde brokjes

succes

ps sommige katten kunnen heftig op RC reageren of op de hills

van iams zou ik in jou geval wegblijven veel granen!!

Purina proplan delicate is ook een optie

soms is het puur een stofje waar de kat gevoelig voor is of het hoge vetgehalte in sommige brokjes

Bewerkt door Nahs, 10 augustus 2009 - 20:39.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#11 Geplaatst 10 augustus 2009 - 21:16

Nahs, die arden Grange waar kan je die eigenlijk verkrijgen?

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#12 Geplaatst 10 augustus 2009 - 21:19

Bedankt alvast voor de reacties hier, nu heb ik toch al enkele merken die ik misschien is kan overwegen. ;)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#13 Geplaatst 10 augustus 2009 - 21:20

Heb het net ook in een ander topic vermeld. :) Ik koop de Arden Grange Sensitive bij www.eohippus.be.
Zeer vriendelijke mensen die je graag bijstaan met advies..mail of bel maar eens en je zal het snel merken.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 10 augustus 2009 - 21:39

Fleterna zei:

Nahs, die arden Grange waar kan je die eigenlijk verkrijgen?

Narviks Norwegian Forestcats/ Narviks Noorse Boskatten