Spring naar inhoud

- - - - -

Wat als?

dierenarts ziekte kat geld probleem

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 29 november 2012 - 18:46

Bekijk berichtcatherine, op 29 november 2012 - 13:20, zei:

Waarom heb je dan eigenlijk nog een kitten  bijgenomen als je weet dat je het financieel heel moeilijk hebt op dit moment?
Ik wil je niet aanvallen maar zou dan bij 1 kat gebleven zijn, aan dieren zijn altijd kosten en soms heel dure kosten. Wat ga je doen als het kitten ziek wordt, dierenartskosten lopen snel hoog op.

Hier ben ik het mee eens, hoe gezellig het ook is met 2 katten...je moet er toch financieel rekening mee houden. Qua voer e.d. maakt 1 of 2 katten niet heel veel verschil...maar als je kat ziek wordt heb je een groter probleem. Daarnaast gaat het nu niet om een dringend probleem. En de kosten van castratie zijn nog niet eens zo heel erg veel....als je kat echt ziek wordt kost dat veel meer. Dus vraag me dan ook af waarom je een 2e kat erbij hebt genomen als je weet dat je al niet eens de castratiekosten kunt betalen.

Tis niet dat ik het je niet gun hoor, maar dit zijn wel dingen waar je van te voren rekening mee moet houden.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 29 november 2012 - 23:11

Maatschappelijk werk zegt dat ze met weinig moeten rondkomen, dus eerder voor eten op tafel te zetten voor hun eigen. als er later meer ruimte is in het budget kon je nog overwegen een kat bij te nemen.
Nu is het castratie, maar wat volgende keer als ze echt ziek zijn? Ben gisteren bij de dierenarts geweest was 150€ kwijt, begrijp je waar ik naar toe wil? Da kosten kunnen snel hoog oplopen. Ik gun je je dieren daar niet van want we kunnen er ook veel troost in vinden maar financieel moet het haalbaar blijven.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 29 november 2012 - 23:20

Mss voorlopig de poes de kattenpil geven (weet niet de gezondste oplossing) maar wel een noodoplossing. Heb dat zelf wel nog nooit gegeven, dus weet wel niet waar je dat moet halen en wat de voorwaarden ofzo zijn voor een poes om die te nemen. Maar dan kan je rustig proberen te sparen voor de castratie?

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 29 november 2012 - 23:57

Bekijk berichtMayaBlue, op 29 november 2012 - 23:20, zei:

Mss voorlopig de poes de kattenpil geven (weet niet de gezondste oplossing) maar wel een noodoplossing. Heb dat zelf wel nog nooit gegeven, dus weet wel niet waar je dat moet halen en wat de voorwaarden ofzo zijn voor een poes om die te nemen. Maar dan kan je rustig proberen te sparen voor de castratie?

Misschien even terug lezen. De poes is geholpen, alleen de kater niet...dus zo;n groot probleem is dat niet.

Bewerkt door chanatas, 29 november 2012 - 23:58.

Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 30 november 2012 - 11:01

Bekijk berichtchanatas, op 29 november 2012 - 23:57, zei:

Misschien even terug lezen. De poes is geholpen, alleen de kater niet...dus zo;n groot probleem is dat niet.

Oh had ik inderdaad overgelezen sorry :(

Guest_depaepkevin_*
Guest_depaepkevin_*

#21 Geplaatst 30 november 2012 - 13:36

Hey Tom,

Op dit forum is er een topic aangemaakt over gratis kattenvoer van royal canin.
Die zomeractie is nu wel al verlopen, maar de inschrijving voor de dag van de kat nog niet.
Inschrijven kan nog  tot 2 december om een hele week gratis voeding te verkrijgen.
Het voedsel afhalen kan dan weer tot 8 december.
Dit is af te halen bij een HUBO keten in de buurt

Hierdoor kan je toch al een beetje sparen voor de castratie van je kat.
Alle beetjes helpen hé.

Dit is de link naar de site: http://www.gratis.be...ek-gratis-eten/

Succes;)

Bewerkt door depaepkevin, 30 november 2012 - 13:37.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 30 november 2012 - 20:38

Bekijk berichtdepaepkevin, op 30 november 2012 - 13:36, zei:

Hey Tom,

Op dit forum is er een topic aangemaakt over gratis kattenvoer van royal canin.
Die zomeractie is nu wel al verlopen, maar de inschrijving voor de dag van de kat nog niet.
Inschrijven kan nog  tot 2 december om een hele week gratis voeding te verkrijgen.
Het voedsel afhalen kan dan weer tot 8 december.
Dit is af te halen bij een HUBO keten in de buurt

Hierdoor kan je toch al een beetje sparen voor de castratie van je kat.
Alle beetjes helpen hé.

Dit is de link naar de site: http://www.gratis.be...ek-gratis-eten/

Succes;)

Als er geen geld is voor castratie dan denk ik ook niet dat ze Royal Canin eten geven hoor.

tommekentom
tommekentom
  • 19 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 30 november 2012 - 23:26

Oke we gaan er tegen januari wel geraken om de castratie te laten uitvoeren.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 30 november 2012 - 23:38

Ik zou ook proberen om elke maand een klein beetje te sparen voor het geval dat één van je schatjes onverwacht naar de dierenarts moet... het zal niet altijd even gemakkelijk gaan maar alle beetjes helpen. De gratis acties van Royal Canin en andere merken zijn wel interessant, dan kan het je bedrag dat je anders uitgeeft aan eten voor die week weer in je potje stoppen :)

Guest_depaepkevin_*
Guest_depaepkevin_*

#25 Geplaatst 01 december 2012 - 10:48

Bekijk berichtcatherine, op 30 november 2012 - 20:38, zei:

Als er geen geld is voor castratie dan denk ik ook niet dat ze Royal Canin eten geven hoor.

Wat maakt het uit of ze nu Royal Canin eten of niet?
Gratis is toch nog altijd gratis, niet?
Alle beetjes helpen Tom;)
Dit gaat hier toch om gratis voeding hé.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#26 Geplaatst 01 december 2012 - 14:36

Bekijk berichtdepaepkevin, op 01 december 2012 - 10:48, zei:

Wat maakt het uit of ze nu Royal Canin eten of niet?
Gratis is toch nog altijd gratis, niet?
Alle beetjes helpen Tom;)
Dit gaat hier toch om gratis voeding hé.

Gratis eten is gratis eten ja maar als je zo gaat zitten eten geven dan dit dan dat gaan ze aan de diarree en heb je terug kosten aan medicatie mss. Dag van de klant is mss wel interessant,
ik heb ook 2 zakken van 10 kg besteld gehad en een derde gratis gehad. Dus je meot toch eerst wat uitgeven ervoor.
En het premiumeten van lidl en aldi is zo slecht nog niet, als je het niet breed hebt.

Bewerkt door catherine, 01 december 2012 - 14:39.

Guest_depaepkevin_*
Guest_depaepkevin_*

#27 Geplaatst 01 december 2012 - 17:09

Bekijk berichtcatherine, op 01 december 2012 - 14:36, zei:

Gratis eten is gratis eten ja maar als je zo gaat zitten eten geven dan dit dan dat gaan ze aan de diarree en heb je terug kosten aan medicatie mss. Dag van de klant is mss wel interessant,
ik heb ook 2 zakken van 10 kg besteld gehad en een derde gratis gehad. Dus je meot toch eerst wat uitgeven ervoor.
En het premiumeten van lidl en aldi is zo slecht nog niet, als je het niet breed hebt.

Daar ben ik het volledig mee eens Catherine :)
Alleen dacht ik dat er bij deze actie geen extra kosten waren.
Maar misschien heb ik het mis, ik kan dit echter niet terug vinden op die site.

In ieder geval is het steeds opletten bij het plotseling veranderen van voedsel.
Je kan de nieuwe voeding mss wel met beetjes mengen onder de huidige voeding, dan zou het normaal geen kwaad kunnen en spaar je jezelf toch een beetje uit.

Ik wens je in ider geval veel succes Tom met je 2 huisdiertjes!

tommekentom
tommekentom
  • 19 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 02 december 2012 - 02:33

ik heb de consulente ervan kunnen overtuigen de castratie te betalen en elke maand een extra te sparen voor het geval ze ziek zouden worden.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#29 Geplaatst 02 december 2012 - 09:03

Supergoed  nieuws. Zo ben je toch geruster als ze ooit ns ziekjes zijn je de dierenarts kan betalen. :thumb:

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#30 Geplaatst 02 december 2012 - 09:15

Bij een kater wacht je beter toch ook niet te lang hoor voor castreren.
Wij adviseren de klanten altijd om op tijd hun kat te laten castreren, nog voordat die begint te sproeien of gaat rondzwerven voor open poesjes te zoeken.

Ben blij dat er een oplossing is gevonden.

Het moet verschrikkelijk zijn om met zo weinig leefgeld rond te moeten komen, maar als je wat vindingrijk bent, kan je toch aan gratis spulletjes geraken of gratis eten.
Hebben jullie geen recht op een voedselpakket 1 keer in de week/maand?
Nu met die feestdagen zijn er toch ook verschillende initiatieven die een gratis feestmaaltijd aanbieden?

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: dierenarts, ziekte, kat, geld, probleem