Spring naar inhoud

- - - - -

Myrthe is bevallen, weer ellende !

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#31 Geplaatst 01 december 2012 - 12:52

Vreselijk dit allemaal Nathalie, hopelijk kan je het een plekje geven en blijft Myrthe ok dat is het voornaamste nu
Dikke knufffffffffffffffffffffff

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#32 Geplaatst 01 december 2012 - 13:31

Bekijk berichtCisca, op 01 december 2012 - 12:52, zei:

Vreselijk dit allemaal Nathalie, hopelijk kan je het een plekje geven en blijft Myrthe ok dat is het voornaamste nu
Dikke knufffffffffffffffffffffff

Myrthe is nu het allerbelangerijkste natuurlijk.
Het een plekje geven is voor ons geen probleem, kittens verliezen is niet zo heel erg om te verwerken, een poes verliezen is veeeeeeeeeeel erger.
Maar voor de kinderen is het wel zeer erg, zij zien dit toch precies net iets anders.
Zij vinden het zo oneerlijk en waren zelfs kwaad op Myrthe omdat ze op de kittens ging liggen.
Het is niet gemakkelijk om ze telkens weer een hele uitleg te moeten geven over hoe de natuur in mekaar steekt.
Ondertussen zijn ze gelukkig bijgedraaid en leven ze mee met Myrthe. Maar telkens een hele uitleg geven na enkele slapeloze nachten is toch lastiger en slopender dan verwacht. Zelf ben ik blijkbaar niet enkel fokster, maar ook psychologe zowel voor de kinderen als voor de dieren, pffffff.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#33 Geplaatst 01 december 2012 - 14:04

ik denk eerlijk gezegd niet dat je meer ellende veroorzaakt door haar te laten opereren. Ze halen de ellende dan juist weg. Ze halen de placenta en het hoofdje weg (wat ontzettend naar dat dit er nog in zit :( ) en halen dus veel ongemak weg. De ab is goed dat ze die heeft gehad, maar het voorkomt helaas niet alles. Ik snap dat je haar dit weekend wil geven om alles er zelf uit te gooien.
Mocht dit onverhoopt niet gebeuren dan raad ik je aan om haar maandag te laten opereren en alles weg te laten halen. Baarmoeder kan dan meteen nagekeken worden en zo nodig verwijderd. Zo weet je zeker dat er geen verdere ellende meer van komt en zijn die zorgen alvast van de baan. Zorgen blijven er natuurlijk, maar hoe meer je er kunt uitsluiten hoe rustiger het voor jullie wordt.

Als de da zijn werk goed doet is de kans op verdere ontstekingen na operatie nihil. Zeker als daar een goede ab kuur en eventueel wat pijnstilling bij komt.
Het is vreselijk moeilijk in een dergelijke situatie je emoties uit te zetten en een dergelijke beslissing te moeten nemen. Toch is het goed om te proberen te kijken naar de feiten, emoties blijven meespelen, maar de feiten zullen je vertellen hoe dit het beste aangepakt kan worden.

Ik wens je sterkte en wijsheid

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

citroengeel
citroengeel
  • 445 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 01 december 2012 - 14:39

heel veel sterkte.
Hoop dat alles goed komt met haar.Jammer van de kleintjes maar zorg nu maar goed voor mamapoes.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 01 december 2012 - 16:51

Wat een nachtmerrie, heel veel sterkte :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#36 Geplaatst 01 december 2012 - 18:10

Ben het eens met Wendy.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#37 Geplaatst 01 december 2012 - 18:38

Myrthe is binnen bij een andere dierenarts.
We konden het niet meer aanzien, ze verstopte zich steeds en lag constant te spinnen (wat voor mij in dit geval op pijn wijst). Momenteel krijgt ze nu dus een sterilisatie.
Binnen een uurtje mogen we haar terug gaan ophalen. Hopelijk gaat alles goed en is ze straks weer de oude.

We zitten ook straks met volk.  Familieleden die komen eten.
Mijn hoofd staat er niet echt naar. Maar ja, nog annuleren heeft geen zin, men eten staat klaar.
Dus meer nieuws zal voor later zijn,( als het bezoek de deur uit is).
Deze avond zal ik alvast geen goede gastvrouw zijn, vrees ik...

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 01 december 2012 - 18:43

arme myrthe, wat een naar verloop van de zaak :(

ik hoop dat alles goed gaat en ze snel weer de oude is.

lastig dat je net vandaag bezoek hebt, je bent dan toch liever met je patientje bezig denk ik.
je man moet dan maar zijn best doen om ze te enterainen!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#39 Geplaatst 01 december 2012 - 18:47

Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen voor Myrthe. het gaat vast goedkomen!
Vervelend dat je nu net visite krijgt, maar die moeten daar maar begrip voor opbrengen hoor. Dit is iets dat voor jou heel belangrijk is en als ze daar begrip voor kunnen opbrengen dan mogen ze de deur wat vroeger dan gepland gaan gebruiken....

knuf

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 01 december 2012 - 19:00

:duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 01 december 2012 - 19:00

ik weet niet goed wat zeggen hier... dit is echt nogal een horror verhaal. ik duim in alle geval dat ze er snel weer bovenop is.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#42 Geplaatst 01 december 2012 - 19:07

Denk dat je een hele verstandige keuze heb gemaakt. Jammer dat het gelijk valt met de visite. Heel veel sterkte.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 01 december 2012 - 19:15

Ben ook blij te lezen dat ze binnen is voor een operatie, da's toch de enige manier om nu en direct een einde te maken aan haar lijdensweg. Heel begrijpelijk dat je hoofd niet naar bezoek staat, maar morgen is een andere dag en kan je je weer helemaal concentreren op Myrthe die terug thuis is   :hug:
Geplaatste afbeelding

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#44 Geplaatst 01 december 2012 - 20:59

Veel sterkte in deze moelijke periode!!! :hug:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#45 Geplaatst 02 december 2012 - 00:20

Myrthe ligt in de badkamer in haar mandje tegen de chauffage. Ze is al helemaal terug wakker en is nu toch veel dunner ineens.
De dierenarts heeft nog twee moederkoeken en het hoofdje van het kitten uitgehaald en het was een vies en stinkend zaakje.
Ze is keurig steriel gemaakt en kan nu bekomen. Hopelijk is de nachtmerrie nu voorbij.

(kostenplaatje 205 euro deze avond.
Woensdag 53 euro en gisteren ook 53 euro bij de vorige dierenarts.
Wie eens een nestje wil omdat het leuk is, gelieve daar rekening mee te houden...)