Spring naar inhoud

- - - - -

2 Katten bij elkaar, hoe zien dat het goed gaat?

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 06 december 2012 - 13:36

Ze zijn beiden nog jong, dus zou ik het ook zeker riskeren om ze gewoon bij elkaar te laten. Een beetje geblaas moet je je geen zorgen om maken hoor, is heel normaal. Zolang ze elkaar niet echt in de haren vliegen zou ik er zeker niet tussen komen, maar ze op eigen tempo aan elkaar laten wennen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 06 december 2012 - 14:05

Wel sowieso blijft simba bij ons slapen in de slaapkamer, met de tijd zien we Wel verder.
Daarnet zat de kleinste op de stoel, simba wil er bij springen (blaarde en gromde helemaal niet) maar ze ging blijkbaar niet akkoord, en haalde uit naar hem.. Tbeestje liep dan maar weg..

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 06 december 2012 - 20:33

Ze beginnen samen te spelen, dus da zal hier zeker goed komen ! :party:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 07 december 2012 - 09:00

Super :thumb: geef het nog wat tijd en volgens mij komt dat inderdaad helemaal goed :thumb:
banner

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 07 december 2012 - 19:35

Ze waren daarnet al aan het kijken hoe ze samen kattenkwaad konden uitsteken.. :eDance:

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 08 december 2012 - 15:42

Het lijkt precies de goede kan op te gaan. Super!
Hier was Smeagel (kater) 9m toen Delicious (kattin van 4j) erbij kwam. Ze hebben welgeteld 20sec apart gezeten. De eerste dagen viel Smeagel haar vaak aan, probeerde haar te bijten, op haar te springen,... En toch sliepen ze altijd samen en waren ze elkaar constant aan het wassen. Deli heeft haar hier onmiddellijk op haar gemakt gevoelt, het lijkt wel of ze er altijd geweest is samen met Smeagel. Vond dat het hier super gegaan is.
Als ik dat bij jou zo lees, denk ik dat je je helemaal geen zorgen meer moet maken.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 08 december 2012 - 18:30

Neen inderdaad.. Ze spelen al goed samen.. Ti's nog niet perfect en simba bijt haar af en toe zeer lichtjes..nadenk dat hij zeer duidelijk wil maken dat hij de baas is, maar zij ( de kleinste) wil zich niet laten doen..

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 09 december 2012 - 11:10

En op de derde avond..
Liggen ze al dicht bij elkaar om te slapen..

IMG_0048.jpg

IMG_0016.jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 09 december 2012 - 17:02

:d :d :heart: :heart: , dat komt helemaal goed :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mia
Mia
  • 18 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 16 december 2012 - 16:53

Dit komt goed hoor , geef ze gewoon wat tijd !
Bij ons was het ook zo , komen zeer goed overeen , maar toch is den oudsten (3jaar)de baas en zorgt voor
zijn jongere vriend(2jaar) ( hem wassen , alles in de gaten houden .... )
Wanneer wij gingen werken de eerste dagen staken we ze apart/ veranda , maar zagen elkaar .
Wanneer ik thuiskwam opende ik de veranda deur en hield alles in de gaten . Na enkele dagen waren het
dikke vrienden. Ik kan er zo van genieten wat ze allemaal met elkaar uitspoken , achter elkaar rennen , elkaar
wassen , achter elkaar miauwen wanneer het tijd is voor hun portie tonijn .... en vooral bij elkaar of op elkaar slapen !!

Bewerkt door Mia, 16 december 2012 - 16:58.

Zazou&Zaiko

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#26 Geplaatst 16 december 2012 - 19:18

Dat ziet er toch heel erg goed uit :thumb: Ze lijken alleszins niet af te zien zoals ze daar gelukzalig liggen :lachen:

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 20 december 2012 - 11:31

Vanacht hebben ze de eerste keer samen in de slaapkamer geslapen! :d
Ze hebben wel nog af en toe wat lawaai gemaakt 'regelmatig'
Maar ik moest toch niet vroeg op, begin pas te werken om 12.30 u :)

Vanmorgen lagen ze samen in Simba zijn mandje..

We gaan proberen in de kamer naast de onze (waar de kleerkast staat) een kattenhoekje te maken zodat ze 's nachts in die 2 ruimten kunnen en kijken voor een mooie grote krabpaal :d

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 21 december 2012 - 19:02

Persoonlijk ben ik wel fan van de langzame methode. gewoon omdat als het fout gaat, het dan ook echt serieus fout gaat. vaak gaat het idd goed, maar ik ken ook echt wel heel dramatische verhalen van huizen die op den duur volledig opgedeeld worden omdat de katten niks anders doen dan vechten. En helaas hebben katten geen enkel verzoeningsgedrag wat betekent dat ze in ee vicieuze cirkel zijn terechtgekomen van een steeds maar verder escalerend conflict.

Het duurt eigenlijk toch wel vrij lang eer katten mekaar echt volledig vertrouwen. Op de foto zie je bv ook heel opmerkelijk dat de katten met de rug naar mekaar toe liggen. Zoiets kan een teken zijn dat ze toch nog niet echt vertrouwd zijn met elkaar. Katten 'verstoppen' zich soms door gewoon het ding wat ze niet leuk vinden de rug toe te keren. ze zien het dan niet en dus is het ok. net zoals kindjes zich soms verstoppen door hun handen voor hun ogen te doen.

Een plantenspuit gebruiken is eigenlijk geen goed idee. Zeker niet in dit geval. De kat toont al angst (blazen = eerder angst) en dan krijgt ze ook nog een enge waterstraal die volledig uit het niets komt. Dus de kat bevindt zichzelf ineens in een volledig onveilige omgeving, met onvoorspelbare waterstralen die eraan komen en ook nog een enge andere kat. Voor de kat versterk je daarmee de stress situatie. Beter is om als de katten bij mekaar zijn ineens snoepjes te geven of hun favo speeltje boven te halen dan leggen ze eerder een link: andere kat = er gebeurt iets leuks.

Veel succes en ik ben er ook zeker va ndat dit wel goed komt hoor. Maar toch die plantenspuit enkel voor plantjes houden....

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 21 december 2012 - 20:02

Bekijk berichtwea, op 21 december 2012 - 19:02, zei:

Persoonlijk ben ik wel fan van de langzame methode. gewoon omdat als het fout gaat, het dan ook echt serieus fout gaat. vaak gaat het idd goed, maar ik ken ook echt wel heel dramatische verhalen van huizen die op den duur volledig opgedeeld worden omdat de katten niks anders doen dan vechten. En helaas hebben katten geen enkel verzoeningsgedrag wat betekent dat ze in ee vicieuze cirkel zijn terechtgekomen van een steeds maar verder escalerend conflict.

Het duurt eigenlijk toch wel vrij lang eer katten mekaar echt volledig vertrouwen. Op de
foto zie je bv ook heel opmerkelijk dat de katten met de rug naar mekaar toe liggen. Zoiets kan een teken zijn dat ze toch nog niet echt vertrouwd zijn met elkaar. Katten 'verstoppen' zich soms door gewoon het ding wat ze niet leuk vinden de rug toe te keren. ze zien het dan niet en dus is het ok. net zoals kindjes zich soms verstoppen door hun handen voor hun ogen te doen.

Een plantenspuit gebruiken is eigenlijk geen goed idee. Zeker niet in dit geval. De kat toont al angst (blazen = eerder angst) en dan krijgt ze ook nog een enge waterstraal die volledig uit het niets komt. Dus de kat bevindt zichzelf ineens in een volledig onveilige omgeving, met onvoorspelbare waterstralen die eraan komen en ook nog een enge andere kat. Voor de kat versterk je daarmee de stress situatie. Beter is om als de katten bij mekaar zijn ineens snoepjes te geven of hun favo speeltje boven te halen dan leggen ze eerder een link: andere kat = er gebeurt iets leuks.

Veel succes en ik ben er ook zeker va ndat dit wel goed komt hoor. Maar toch die plantenspuit enkel voor plantjes houden....

Die foto is van dee eerste dagen.

Ondertussen eten ze uit hetzelfde bord, op het zelfde moment en liggen ze 's nachts zelf samen in hetzelfde mandje (terwijl hun mandjes er allebei staan)

Simba bijt nog wel in haar nek maar ik denk dat, dat zo zal blijven (hij wil tonen dat hij baas is)

Guest_Londen_*
Guest_Londen_*

#30 Geplaatst 22 december 2012 - 12:35

Hier hebben we nu sinds 10 maanden 2 katten.
Shiva was al 4jaar bij ons toen Gando erbij kwam.
Het was niet gemakkelijk om ze te laten wennen, shiva was precies boos op ons en heeft ons een tijdje genegeerd.

Nu loop het wel beter. Ze dulden elkaar, maar zullen elkaar zeker niet wassen ofzo...
Ze spelen ook wel, al gaat dit er wel vaak wild aan toe (is dit normaal?)
Gando weet soms niet van ophouden, en dan blaast Shiva wel eens....

We hebben wel altijd een feliway in het stopcontact steken en ik vind wel dat dit werkt. Shiva is van nature wel een beetje een kattin met stress en hierdoor is dit minder...

Stiekem hoop ik nog dat het ooit zover komt dat ze tegen elkaar slapen en elkaar wassen, maar dit zit er na al die tijd waarschijnlijk niet meer in vrees ik...