Spring naar inhoud

- - - - -

Schimmel? nieuwe vraag #11 Phytosun

ronde kale plek

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
lemke
lemke
  • 38 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 22 december 2012 - 17:34

Ik schrik hiervan.
Iemand waar ik wel eens logeer heeft veel schimmel in de badkamer. Heeft hij dit dan door het hele huis?
Altijd als ik er ben ga ik schoomaken, maar kan ik het meegenomen hebben naar mijn eigen huis?
Als ik er een paar dage was, voelde ik me vaak aar e moe worden en leek het of ik ee soort bronchitus had.
Mijn kat is nu heel erg ziek, ze denken aan HMC, kan dit te maken hebben met de schimmel?
Hoe kan ik weten of de schimmel in huis is?
Ik heb zelf geen schimmelplekken in huis.

Alles goed warm stoken, zou ik advisere aa de starter va dit oderwerp e de lucht droog houden.
k Heb hier zelf ook alles hoog gezet e ga elke dag 20 minuten ventileren door alles tegen elkaar ope te zetten.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#17 Geplaatst 22 december 2012 - 18:07

lemke, op 22 december 2012 - 17:34, zei:

Ik schrik hiervan.
Iemand waar ik wel eens logeer heeft veel schimmel in de badkamer. Heeft hij dit dan door het hele huis?
Altijd als ik er ben ga ik schoomaken, maar kan ik het meegenomen hebben naar mijn eigen huis?
Als ik er een paar dage was, voelde ik me vaak aar e moe worden en leek het of ik ee soort bronchitus had.
Mijn kat is nu heel erg ziek, ze denken aan HMC, kan dit te maken hebben met de schimmel?
Hoe kan ik weten of de schimmel in huis is?
Ik heb zelf geen schimmelplekken in huis.

Alles goed warm stoken, zou ik advisere aa de starter va dit oderwerp e de lucht droog houden.
k Heb hier zelf ook alles hoog gezet e ga elke dag 20 minuten ventileren door alles tegen elkaar ope te zetten.

Bedoel je niet HCM?
Huisschimmel is niet besmettelijk.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#18 Geplaatst 22 december 2012 - 18:51

lemke, op 22 december 2012 - 17:34, zei:

HCM is een erfelijk iets. Je hebt jonge katten. De kat met HCM heeft dit van zijn papa of mama gekregen.
http://www.cardiogen...dex.php?page=17

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 22 december 2012 - 19:10

Evyke81, op 06 december 2012 - 19:25, zei:

Schimmel breekt door na 10 dagen max. Geen 4 weken

Dat kan later ook gebeuren, zelfs tot 5 a 6 weken na besmetting + een dier (of mens) kan besmet zijn en het overbrengen terwijl ze het zelf niet krijgen

Guest_Animals♥_*
Guest_Animals♥_*

#20 Geplaatst 29 december 2012 - 19:17

Jubikelcats, u begrijpt mijn vraag verkeerd denk ik.
Volgens mij heb ik kattenschimmel in huis want er zijn mensen die kattenschimmel thuis hebben in huis geweest.
Wij zullen een puppy aanschaffen.
Vandaar wil ik dit uit mijn huis krijgen.
Mijn vraag is dus helpt een spray van Phytosun daartegen??

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#21 Geplaatst 29 december 2012 - 23:39

nee, die phytosun spray helpt daar absoluut niet tegen. die mag je niet eens gebruiken op je huisdieren.

Je moet ALLE aanwezige dieren behandelen met een middel dat je via de da kunt krijgen. Je moet je huis met een strak regime schoonmaken. Er staat zo'n drie maanden voor om alles uit je huis te krijgen, mits je het goed aanpakt. Als je het niet goed aanpakt of te laat of niet rigoreus genoeg, dan kan het zelfs langer duren. Je kunt eerder schimmelvrij zijn, maar die drie maanden staat er wel voor, van ontdekking, diagnose (altijd via een kweekje!) tot uiteindelijk vrij verklaard worden.

Iedereen die dieren heeft die bij jullie langskomt kan het ook krijgen en overbrengen naar de dieren die zij hebben. Mensen kunnen het ook krijgen, dus hou alle plekjes in de gaten. Wees extra voorzichtig bij kleine kinderen, oudere mensen en iedereen met een verzwakte weerstand. Haal GEEN nieuwe dieren in huis! Die zullen het namelijk ook krijgen.

Het is wel belangrijk dat je eerst zorgt dat je een duidelijke en definitieve diagnose gesteld krijgt. Die krijg je via de da. Die kan een kweekje laten zetten (bij een lab, dat is het meest betrouwbaar!) en na een bepaalde periode weet je of het idd schimmel is.
Dus, eerst met dit verhaal naar de da en vraag of hij/zij een kweekje zet. Dat kan nu al, je hoeft niet te wachten tot je plekjes ziet. Soms zie je die namelijk niet. Als 1 dier positief test voor schimmel, dan moet je ze ALLEMAAL behandelen. en je huis ook.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 30 december 2012 - 07:01

Wij hebben schimmel in onze slaapkamer (zie discussies ten einde raad woning..)

Dierenarts zei dat schimmel in de woning, geen invloed heeft op de katten (want het is aan de muren enzo)

En sorry maar schimmel in huis.. dat krijg je niet weg, wij hebben het ook behandelt, het is teruggekeerd en het is hardnekkiger dan voordien...

Bewerkt door Yossa, 30 december 2012 - 07:02.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#23 Geplaatst 30 december 2012 - 10:33

het gaat hier om schimmel op de dieren begrijp ik en niet om schimmel (die zwarte plekken op muren enzo) in huis.
Geplaatste afbeelding

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 30 december 2012 - 13:15

ginnie, op 29 december 2012 - 23:39, zei:

nee, die phytosun spray helpt daar absoluut niet tegen. die mag je niet eens gebruiken op je huisdieren.

Je moet ALLE aanwezige dieren behandelen met een middel dat je via de da kunt krijgen. Je moet je huis met een strak regime schoonmaken. Er staat zo'n drie maanden voor om alles uit je huis te krijgen, mits je het goed aanpakt. Als je het niet goed aanpakt of te laat of niet rigoreus genoeg, dan kan het zelfs langer duren. Je kunt eerder schimmelvrij zijn, maar die drie maanden staat er wel voor, van ontdekking, diagnose (altijd via een kweekje!) tot uiteindelijk vrij verklaard worden.

Iedereen die dieren heeft die bij jullie langskomt kan het ook krijgen en overbrengen naar de dieren die zij hebben. Mensen kunnen het ook krijgen, dus hou alle plekjes in de gaten. Wees extra voorzichtig bij kleine kinderen, oudere mensen en iedereen met een verzwakte weerstand. Haal GEEN nieuwe dieren in huis! Die zullen het namelijk ook krijgen.

Het is wel belangrijk dat je eerst zorgt dat je een duidelijke en definitieve diagnose gesteld krijgt. Die krijg je via de da. Die kan een kweekje laten zetten (bij een lab, dat is het meest betrouwbaar!) en na een bepaalde periode weet je of het idd schimmel is.
Dus, eerst met dit verhaal naar de da en vraag of hij/zij een kweekje zet. Dat kan nu al, je hoeft niet te wachten tot je plekjes ziet. Soms zie je die namelijk niet. Als 1 dier positief test voor schimmel, dan moet je ze ALLEMAAL behandelen. en je huis ook.

De persoon bedoelt volgens mij dat er mensen in zijn huis geweest zijn die bij hun thuis kattenschimmel hadden.
Hij/zij vreest nu dat er kattenschimmel in hun huis is achtergebleven en wil die schimmel weg voordat ze hun hondje adopteren.
Dus te gebruiken op de muren, vloer etc, niet op huisdieren!

All you need is love...and a cat! :love3:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#25 Geplaatst 30 december 2012 - 13:18

Ilona_13, op 30 december 2012 - 13:15, zei:

De persoon bedoelt volgens mij dat er mensen in zijn huis geweest zijn die bij hun thuis kattenschimmel hadden.
Hij/zij vreest nu dat er kattenschimmel in hun huis is achtergebleven en wil die schimmel weg voordat ze hun hondje adopteren.
Dus te gebruiken op de muren, vloer etc, niet op huisdieren!

Zo heb ik het verhaal ook gelezen ja. En dan blijft mijn verhaal hetzelfde ;)
Met dat genoemde spul krijg je geen dierenschimmel uit je huis.

Je loopt het zo makkelijk op, schimmel (oftewel microsporum canis, de meest voorkomende schimmel. geen kattenschimmel maar hondenschimmel. die is besmettelijk voor ELK dier EN de mens!)
je komt er alleen verrekte moeilijk vanaf.
En je moet echt eerst naar de da om vast te laten stellen dat het echt schimmel is

Geplaatste afbeelding

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 30 december 2012 - 13:21

ginnie, op 30 december 2012 - 13:18, zei:

Zo heb ik het verhaal ook gelezen ja. En dan blijft mijn verhaal hetzelfde ;)
Met dat genoemde spul krijg je geen dierenschimmel uit je huis.

Je loopt het zo makkelijk op, schimmel (oftewel microsporum canis, de meest voorkomende schimmel. geen kattenschimmel maar hondenschimmel. die is besmettelijk voor ELK dier EN de mens!)
je komt er alleen verrekte moeilijk vanaf.
En je moet echt eerst naar de da om vast te laten stellen dat het echt schimmel is

Maar ik begrijp dat ze nog geen dieren hebben?
Dan moeten ze toch niet naar de DA?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#27 Geplaatst 30 december 2012 - 13:24

Ilona_13, op 30 december 2012 - 13:21, zei:

Maar ik begrijp dat ze nog geen dieren hebben?
Dan moeten ze toch niet naar de DA?

als ze geen dieren hebben niet nee, maar uit alle reacties had ik begrepen dat er wel al huisdieren zijn?
Ik zie net in het profiel dat deze ts 12 jaar is, dus dan snap ik haar reacties al beter ;)

Geplaatste afbeelding

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 30 december 2012 - 13:58

Haha :)
Ik was ook al gaan piepen ;)

Guest_Animals♥_*
Guest_Animals♥_*

#29 Geplaatst 09 januari 2013 - 13:14

Het plekje is ondertussen verdwenen. Wel krabt hij veel. Vooral op de plaats waar het plekje was. En toen hij bij mijn broer op schoot lag te slapen miaauwde hij plots luid. Dit heeft hij ook eens gedaan toen hij op zijn doekje lag. Ook wast hij zich veel. We stellen ons hier vragen bij. Heeft hij vlooien, is het niets of wat is het dan?? Wij hebben nog geen dieren in huis maar over 6 dagen arriveert de puppy... Volgens mij hebben we géén schimmel in huis. Waarom niet?? Niemand heeft plekjes (we zijn met vier), zijn broer is vaak bij hem (ze moeten 's avonds in een hokje en in de dag komen ze soms binnen in het huis van hun baas) en heeft geen plekjes enz... gehad, andere mensen die bij ons zijn geweest met huisdieren hun huisdieren hebben geen schimmel gekregen. Wat denken jullie van mijn vragen?

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 09 januari 2013 - 13:20

Even iets wat misschien toch handig is om te weten..
Schimmel in het huis (vocht enzo dus) Kan de gezondheid van een kat wel degelijk aantasten..

Simba hier zit nu met Astma door de schimmel in onze slaapkamer.
We moeten hem uit die kamer houden van de dierenarts en we merken zeer zeer goed het verschil..
Laat hem één uur in die kamer, en hij hoest en kucht continue..
Hou er hem uit en hij hoest amper..