Spring naar inhoud


- - - - -

Schimmel? nieuwe vraag #11 Phytosun

ronde kale plek

  • Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Malou
Malou
  • 1.047 berichten
    • Locatie: Gent
  • 4 katten
OFFLINE

#31 Geplaatst 09 januari 2013 - 23:55

Heb je een luizenkam in huis? Haal die dan eens een paar keer over je poes, als ze vlooien heeft, zal je dat rap merken en zwarte puntjes (uitwerpselen) + vlooien zien.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#32 Geplaatst 10 januari 2013 - 10:46

Bekijk berichtYossa, op 09 januari 2013 - 13:20, zei:

Even iets wat misschien toch handig is om te weten..
Schimmel in het huis (vocht enzo dus) Kan de gezondheid van een kat wel degelijk aantasten..

Simba hier zit nu met Astma door de schimmel in onze slaapkamer.
We moeten hem uit die kamer houden van de dierenarts en we merken zeer zeer goed het verschil..
Laat hem één uur in die kamer, en hij hoest en kucht continue..
Hou er hem uit en hij hoest amper..


Daar gaat het hier totaal niet om. Kattenschimmel en vochtschimmel, zijn 2 totaal verschillende zaken!!


Bekijk berichtAnimals♥, op 09 januari 2013 - 13:14, zei:

Het plekje is ondertussen verdwenen. Wel krabt hij veel. Vooral op de plaats waar het plekje was. En toen hij bij mijn broer op schoot lag te slapen miaauwde hij plots luid. Dit heeft hij ook eens gedaan toen hij op zijn doekje lag. Ook wast hij zich veel. We stellen ons hier vragen bij. Heeft hij vlooien, is het niets of wat is het dan?? Wij hebben nog geen dieren in huis maar over 6 dagen arriveert de puppy... Volgens mij hebben we géén schimmel in huis. Waarom niet?? Niemand heeft plekjes (we zijn met vier), zijn broer is vaak bij hem (ze moeten 's avonds in een hokje en in de dag komen ze soms binnen in het huis van hun baas) en heeft geen plekjes enz... gehad, andere mensen die bij ons zijn geweest met huisdieren hun huisdieren hebben geen schimmel gekregen. Wat denken jullie van mijn vragen?

Ik begrijp er niet zoveel van. Wel dieren in huis, geen dieren in huis.
Het is een beetje warrig.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

kate2
kate2
  • 12.796 berichten
OFFLINE

#33 Geplaatst 10 januari 2013 - 11:06

Ik snap er ook niet zoveel van :oops: Als je er echt zo mee zit, neem je hem misschien toch best eens mee naar de dierenarts of laat je hem niet meer binnen en bij de buren want zo kan je blijven twijfelen en zonder de kat te zien of foto's lijkt het mij moeilijk om daar iets sluitends rond te zeggen.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
    • Locatie: Brugge
  • 3 katten
OFFLINE

#34 Geplaatst 10 januari 2013 - 12:06

Bekijk berichtjubikelcats, op 10 januari 2013 - 10:46, zei:


Daar gaat het hier totaal niet om. Kattenschimmel en vochtschimmel, zijn 2 totaal verschillende zaken!!



Ik begrijp er niet zoveel van. Wel dieren in huis, geen dieren in huis.
Het is een beetje warrig.


Ik weet het maar ik zag hier ook al berichten over als vochtschimmel kwaad kan, daarmee dat ik het toch even wilde vermelden (was niet slecht bedoeld)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#35 Geplaatst 10 januari 2013 - 12:29

Bekijk berichtYossa, op 10 januari 2013 - 12:06, zei:




Ik weet het maar ik zag hier ook al berichten over als vochtschimmel kwaad kan, daarmee dat ik het toch even wilde vermelden (was niet slecht bedoeld)

Alleen het gaat nu over 2 totaal verschillende zaken.
Ieman met een kat met HCM dacht dat het bij haar kat kwaad kon en de HCM daardoor was ontstaan. Die persoon heeft echter geen vochtschimmel in huis.
HCM ontstaat niet door schimmel.

Nogmaals het gaat over microsporus canis of een ander soort dierenschimmel. En dus geen vochtschimmel, behandeling is ook totaal anders.


Dit had ik al eerder geschreven.
1 e pagina onderaan.

Bekijk berichtjubikelcats, op 21 december 2012 - 16:51, zei:


Van wat ik op internet heb gezien bestaat dit uit essentiële oliën. Essentiële olien mogen niet gebruikt worden bij katten.
Een huisschimmel is iets totaal anders dan een kattenschimmel
Een schimmel in huis, ontstaat vaak bij oude slecht geventileerde huizen welke ook nog warm en vochtig zijn. Het zijn die zwarte plekken die je vaak in badkamers ziet.
Een kattenschimmel is een huidaandoening. Deze aandoening is besmettelijk voor mens en dier.

Een schimmel in huis is voor ons mens slecht voor de gezondheid, veel longaandoeningen zijn hieraan te wijten.


Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Animals♥_*
Guest_Animals♥_*
OFFLINE

#36 Geplaatst 10 januari 2013 - 17:50

Bekijk berichtjubikelcats, op 10 januari 2013 - 10:46, zei:

Bekijk berichtkate2, op 10 januari 2013 - 11:06, zei:


Ik snap er ook niet zoveel van :oops: Als je er echt zo mee zit, neem je hem misschien toch best eens mee naar de dierenarts of laat je hem niet meer binnen en bij de buren want zo kan je blijven twijfelen en zonder de kat te zien of foto's lijkt het mij moeilijk om daar iets sluitends rond te zeggen.


Ik begrijp er niet zoveel van. Wel dieren in huis, geen dieren in huis.
Het is een beetje warrig.


Nou aangezien jullie het niet zo helemaal snappen zal ik het nog eens uitleggen vanaf het begin.
Eerst en vooral moet je weten dat wij nog geen huisdieren hebben. De kat waar het om gaat is de kat van de buren (1 huis tussen).
Toen hij de eerste keer buiten mocht was hij meteen weg. De eigenaars (buren) wisten niet waar hij was. Mijn papa had hem gevonden toen hij uit de struiken uit de voortuin van de buur kwam. Hij nam hem mee en mijn broer speelde met hem.
Mijn mama hoorde een kat huilen en vroeg of ze een klein katje kwijt waren. Zo brachten we hem terug...

Nou ja nu ga ik het verhaal beginnen.

Er waren 4 weken geleden mensen bij ons thuis geweest die kattenschimmel in huis hebben. Die mensen hebben de poes ook geaaid. Geen probleem dachten wij, tot hij plot een kaal plekje kreeg ter hoogte van zijn kin.
Wij zochten op het internet en lazen dat kattenschimmel ook overdraagbaar is door gewoon besmette kleren.
Dus toen dachten wij dat hij schimmel had. Maar toch twijfelden we. Het plekje werd vlug kleiner,maar bleef wel een tijdje. We aaiden hem niet meer en lieten hem niet meer binnen.
We vroegen de buren of ze al naar de dierenarts waren geweest. Het was volgende de DA niets erg. Wij hadden ook al een gedacht dat het geen schimmel was omdat: 1. niemand van de familie had plekjes op het lichaam.(we zijn met vier) en 2. het bleef bij 1 plekje en zijn broer die samen met hem buiten is en 's avonds samen met hem in een hok zit kreeg ook niks.
Nu is het plekje over. We lieten hem binnen maar zagen dat hij veel krabt. Vooral op de plaats waar de kale plek was.
Hij wast zich ook veel. Wat is dit?? Hoe komt dit?? Is dit erg?? Vlooien??

Bekijk berichtMalou, op 09 januari 2013 - 23:55, zei:




Heb je een luizenkam in huis? Haal die dan eens een paar keer over je poes, als ze vlooien heeft, zal je dat rap merken en zwarte puntjes (uitwerpselen) + vlooien zien.

Ik zal het eens proberen, thnx.


jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#37 Geplaatst 10 januari 2013 - 18:51

Bekijk berichtAnimals♥, op 10 januari 2013 - 17:50, zei:

We aaiden hem niet meer en lieten hem niet meer binnen.
We vroegen de buren of ze al naar de dierenarts waren geweest. Het was volgende de DA niets erg. Wij hadden ook al een gedacht dat het geen schimmel was omdat: 1. niemand van de familie had plekjes op het lichaam.(we zijn met vier) en 2. het bleef bij 1 plekje en zijn broer die samen met hem buiten is en 's avonds samen met hem in een hok zit kreeg ook niks.
Nu is het plekje over. We lieten hem binnen maar zagen dat hij veel krabt. Vooral op de plaats waar de kale plek was.
Hij wast zich ook veel. Wat is dit?? Hoe komt dit?? Is dit erg?? Vlooien??




Ik zal het eens proberen, thnx.
[/font][/size]

Bedankt voor de uitleg, zo is het wel duidelijker.
De reactie van de d.a. vind ik vreemd. Er kunnen vermoedens zijn, maar om zo zonder meer te zeggen het is niks, vreemd. Wanneer er geen kweek is genomen, dan weet je het nooit.
Dat de mens niks krijgt, kan ook aan de weerstand liggen, hoe slechter de weerstand, des te meer kans op problemen.

Quote

zijn broer die samen met hem buiten is en 's avonds samen met hem in een hok zit kreeg ook niks.


Dit vind ik extreem triest, waarom neem je dieren als ze 's avonds in een hok moeten verblijven. Weet niet of het buiten is. Maar hier huilt mijn kattenhart van.

Betreft het krabben, wanneer ze alleen maar buiten zijn en aangezien het zacht weer buiten is, kunnen het vlooien zijn of mijten. Wanneer ze bij jullie ook binnen komen, dan leggen de vlooien ook eieren. Wanneer een dier het huis binnenkomt, zal deze direct besprongen worden door de vlooien. Waardoor de hond straks gedragen wordt door de vlooien.
Dus voor de pup zou ik straks wel gelijk behandelen tegen de vlooien met advantage oid.

Hopelijk zijn de katers al gecastreerd, anders zijn de straks de bevruchters van de omgeving en kunnen ze straks ingeslapen worden omdat ze kattenaids hebben.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
    • Locatie: Gent
  • 4 katten
OFFLINE

#38 Geplaatst 10 januari 2013 - 18:56

Ja, misschien vlooien. Dat kan. Maar als ik het goed begrijp lieten/laten jullie de kat van de buren soms binnen. Vinden die dat wel goed? Ik zou het zelf niet zo leuk vinden als de buren mijn katten overdag zouden binnen nemen alsof het hun katten waren. Dan weet je niet wat ze eten of drinken en waar ze uithangen. En het lijkt me ook niet fair om een poes waar de buren de dierenartskosten voor dragen als een eigen poes in huis te halen...
Als je zo graag een poes in huis hebt, kies je er volgens mij beter zelf eentje uit ;)

Guest_Animals♥_*
Guest_Animals♥_*
OFFLINE

#39 Geplaatst 10 januari 2013 - 19:53

Bekijk berichtMalou, op 10 januari 2013 - 18:56, zei:


Ja, misschien vlooien. Dat kan. Maar als ik het goed begrijp lieten/laten jullie de kat van de buren soms binnen. Vinden die dat wel goed? Ik zou het zelf niet zo leuk vinden als de buren mijn katten overdag zouden binnen nemen alsof het hun katten waren. Dan weet je niet wat ze eten of drinken en waar ze uithangen. En het lijkt me ook niet fair om een poes waar de buren de dierenartskosten voor dragen als een eigen poes in huis te halen...
Als je zo graag een poes in huis hebt, kies je er volgens mij beter zelf eentje uit ;)

ja, maar die kat kwam zelf terug na die ene dag en jah... Trouwens die mensen zijn niet zo vaak thuis en als ze thuis zijn mogen ze ook niet altijd binnen. De kat zelf vind het ook leuk want als ik en mijn broer uit school komen komt hij aangelopen en/of wacht hij ons op. Iedere dag komt hij ook eens voor het raam zitten te miaauwen om binnen te mogen. De mensen weten het en vinden het idd niet leuk...

Bekijk berichtjubikelcats, op 10 januari 2013 - 18:51, zei:




Bedankt voor de uitleg, zo is het wel duidelijker.
De reactie van de d.a. vind ik vreemd. Er kunnen vermoedens zijn, maar om zo zonder meer te zeggen het is niks, vreemd. Wanneer er geen kweek is genomen, dan weet je het nooit.
Dat de mens niks krijgt, kan ook aan de weerstand liggen, hoe slechter de weerstand, des te meer kans op problemen.



Dit vind ik extreem triest, waarom neem je dieren als ze 's avonds in een hok moeten verblijven. Weet niet of het buiten is. Maar hier huilt mijn kattenhart van.

Betreft het krabben, wanneer ze alleen maar buiten zijn en aangezien het zacht weer buiten is, kunnen het vlooien zijn of mijten. Wanneer ze bij jullie ook binnen komen, dan leggen de vlooien ook eieren. Wanneer een dier het huis binnenkomt, zal deze direct besprongen worden door de vlooien. Waardoor de hond straks gedragen wordt door de vlooien.
Dus voor de pup zou ik straks wel gelijk behandelen tegen de vlooien met advantage oid.

Hopelijk zijn de katers al gecastreerd, anders zijn de straks de bevruchters van de omgeving en kunnen ze straks ingeslapen worden omdat ze kattenaids hebben.


De katten zijn gecastreerd. En het is wel een groot hok buiten. Of de katten het ook niet leuk vinden?. Geen idee. Ze roepen hun voor hun eten en dan laten ze ze waarschijnlijk nog even binnen en steken ze dan in hun hok. Ik vind dat ook zielig want vroeger moesten ze samen in een konijnenhok en konden ze amper bewegen. :( Nu is het gelukkig groter! En wat betreft de DA, het is wat de dochter die eigenlijk de eigenaar is verteld aan mij.

Bewerkt door Animals♥, 10 januari 2013 - 19:58.


jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#40 Geplaatst 10 januari 2013 - 19:59

Gelukkig zijn ze gecastreerd. Damn eerst in een konijnenhok samen :( Maar katten horen niet in een hok en al helemaal niet buiten zo triest :(
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Animals♥_*
Guest_Animals♥_*
OFFLINE

#41 Geplaatst 10 januari 2013 - 20:00

tja

Guest_Animals♥_*
Guest_Animals♥_*
OFFLINE

#42 Geplaatst 10 januari 2013 - 20:44

Weet er iemand anders een goed product dat het huis vlooien (en eventueel luizen) vrij maakt? En ik heb nog 1 vraagje die hier eigenlijk niets te maken mee heeft: hoe kan je in een reactie een foto toevoeg? Want het plakken en de URL werkt niet...