Spring naar inhoud

- - - - -

Waren jullie britjes ook zo schuw?

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 07 december 2012 - 21:38

Bekijk berichtjubikelcats, op 07 december 2012 - 21:18, zei:

Is ze wel een Brit? Zat er een stamboom bij?
Je zegt dat ze niet uit België kwam, waar wel vandaan?
Feit is, te vroeg bij moeders weg wat voor gedragsproblemen kan zorgen.

Wat zou ze dan zijn als ze geen britje is ?

Haar boekje zegt Tsjecië, het is een Engels europees boekje.
Er staat alvast duidelijk in British Shorthair - Birth 1 september 2012 - Chip 17 november met zo een sticker erbij..
Zal nog even wat foto's uploaden van haar, hebben haar net een kwartiertje bij ons gehad en wat foto's genomen.

Bekijk berichtferoesti, op 07 december 2012 - 21:27, zei:

Wat een oren en neus voor een britje , die zijn gigantisch !
Maar ja, als huiskatje maakt dat niet veel uit. Echt mooie kwaliteit zal je in een dierenwinkel ook niet vaak vinden helaas.
Dit diertje zal al wat hebben meegemaakt, het transport van zo'n katjes verloopt vaak niet optimaal en is vrij traumatisch. Ze worden in het buitenland alles behalve huiselijk opgevoed en hun ouders zijn fokmachines die vaak in schuren worden gehouden om zoveel mogelijk te produceren.
Dat je haar al mag aaien is al een groot pluspunt, meestal zitten ze dagen/weken achter een meubel aan verstopt.
Maar dit komt vast goed hoor met wat geduld.
Laat haar maar doen en probeer vooral niets te forceren. Laat haar op eigen tempo zelf bepalen wat ze wil.
Vooral veel spelen helpt om haar helemaal los te krijgen en natuurlijk ook lekkere snoepjes of wat vers vlees uit de hand.
Nooit dwingen !!!!!! Bij een kat kan veel oppakken zonder haar toestemming net helemaal het omgekeerde effect hebben, katten krijgen een hekel aan mensen hierdoor. Laat haar in haar eigen tempo en naar eigen waarde zelf alles bepalen. Katten zijn nieuwsgierig en die eigenschap helpt hen vaak om hun angsten te overwinnen. En aan dat lieve kopje te zien komt dat binnen een paar weekjes vanzelf wel oké. Geduld hebben is de boodschap !!

Bekijk berichtcatherine, op 07 december 2012 - 21:34, zei:

Ik hoop dat ze niet uit de oostblok landen zoals tjechië, Roemenië...
Als je veel met haar gaat spelen zoals met een hengeltje met veertjes of zo aan of een laserlampje dat ze op den duur wel meer uit haar schulp zal kruipen.
Bang zijn is normaal, transport van fokker naar winkel, daar in die winkel zonder mamapoes bang niet weten wat er gaat gebeuren, veel mensen mss die zijn komen kijken... En dan de verhuis naar jullie, dit doet allemaal veel aan een katje.
Beloon haar regelmatig met snoepjes, eerst ze wat op afstand leggen en zo altijd korter bij totdat ze het uit je hand eet.
Denk wel dat je veel geduld gaat mogen hebben en alle katjes worden geen schootkatjes of graag op de arm genomen. Ze ziet er wel heel schattig uit maar voor een zogenaamd britje mis ik dat bolle koppeke toch.

Ze zou dus idd uit tsjechië komen..
Nu we zagen dat ook maar als ze in het boekje keken toen we al weg waren daar..

Wat zou ze dan wel zijn als het geen britje is ?
De andere britjes die er zaten waren zilver tabby van kleur, en die hadden echt dat bolle kopje en die stevige pootjes..

Hoe dan ook, we vinden haar leuk en ze zal hier geen liefde te kort komen

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#17 Geplaatst 07 december 2012 - 21:55

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 21:38, zei:

Wat zou ze dan zijn als ze geen britje is ?

Haar boekje zegt Tsjecië, het is een Engels europees boekje.
Er staat alvast duidelijk in British Shorthair - Birth 1 september 2012 - Chip 17 november met zo een sticker erbij..
Zal nog even wat foto's uploaden van haar, hebben haar net een kwartiertje bij ons gehad en wat foto's genomen.

Ze zou dus idd uit tsjechië komen..
Nu we zagen dat ook maar als ze in het boekje keken toen we al weg waren daar..

Wat zou ze dan wel zijn als het geen britje is ?
De andere britjes die er zaten waren zilver tabby van kleur, en die hadden echt dat bolle kopje en die stevige pootjes..

Ze is geen raskatje. Er kan van alles opgeschreven worden. Alleen een stamboom geeft in dit geval aan dat ze een Brit is. Helaas komt er veel ziekte en brol uit idd broodfok. Over testen van HCM en pkd zullen we zwijgen wat dat hebben de ouders hiervan niet ondergaan.  :trance:

http://www.comitedie...nl/fokkers.html
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 07 december 2012 - 21:55

We hebben haar nu toch een goed kwartier bij ons gehad, ze hield niet op met spinnen en deed haar oogjes dicht..

Foto tijd dus :)

Nu, we zien haar graag zoals ze is, en we gaan haar zeker zeer zeer veel liefde geven!
Heb al katjes verzorgd waarvaan hun leven aan een zijden draadje hing, deze zal ook wel geen probleem zijn..
Vraag me dan toch af wat ze dan is.. Misschien eerder een kruising dan van een brit met een htk? haar oortjes zijn inderdaad zoals een htk, maar de kleur, het mauwen en de ogen zijn zeker die van een britje.

IMG_9931.jpg

IMG_9947.jpg

IMG_9981.jpg

IMG_9989.jpg

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 07 december 2012 - 21:56

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 21:38, zei:

Dat geloven wij zeker maar het is gewoon om te doen dat je waarschijnlijk teveel hebt betaald voor een niet zuivere "Brit" en zo worden ze alleen maar aangemoedigd, kunnen ze lekker verder doen en veel geld verdienen. ;)
Jammer genoeg gebeurd het heel veel en begrijp ons niet verkeerd daar kan jij zeker niets aan doen, jammer genoeg wordt het altijd te laat ontdekt.

Bewerkt door Solotje, 07 december 2012 - 21:56.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#20 Geplaatst 07 december 2012 - 21:58

http://amsterdam.die...ws/bericht/4452
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 07 december 2012 - 22:05

Is het dan beter dat we haar op bepaalde dingen laten testen bij de dierenarts?

Bekijk berichtSolotje, op 07 december 2012 - 21:56, zei:

Dat geloven wij zeker maar het is gewoon om te doen dat je waarschijnlijk teveel hebt betaald voor een niet zuivere "Brit" en zo worden ze alleen maar aangemoedigd, kunnen ze lekker verder doen en veel geld verdienen. ;)
Jammer genoeg gebeurd het heel veel en begrijp ons niet verkeerd daar kan jij zeker niets aan doen, jammer genoeg wordt het altijd te laat ontdekt.

Inderdaad, als ik dat echt geweten had..

Nu er zaten wel effectief kittens met stamboom hoor.. De 2 britjes die naast haar zaten hadden beiden een stamboom, de 2 persjes ook en de andere katjes heb ik niet op gelet. Maar die katjes waren dubbel zo duur als zij..

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#22 Geplaatst 07 december 2012 - 22:06

http://www.vrolijkev...php?t=1721&f=76

Ze is te jong om getest te worden. Het enige wat kan is pkd via DNA

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#23 Geplaatst 07 december 2012 - 22:12

Met een stamboom weet je wel dat het raskittens zijn en wie de ouders zijn. Alleen met dit soort kittens mag je je afvragen of de boom wel echt is. De kleur blauw komt ook bij niet raskatten voor. Dit is niet rasgebonden. Ook de ogen niet. Britten mauwen ook niet anders. Heb hier 25 Perzen en exotics daarbij 1 htk. De htk mauwt niet anders dan derest. Ze hebben allemaal hun eigen geluid.

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 07 december 2012 - 22:12

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 22:05, zei:

Is het dan beter dat we haar op bepaalde dingen laten testen bij de dierenarts?

Inderdaad, als ik dat echt geweten had..

Nu er zaten wel effectief kittens met stamboom hoor.. De 2 britjes die naast haar zaten hadden beiden een stamboom, de 2 persjes ook en de andere katjes heb ik niet op gelet. Maar die katjes waren dubbel zo duur als zij..

Mag ik vragen hoeveel je hebt betaald?

Bekijk berichtjubikelcats, op 07 december 2012 - 22:06, zei:

http://www.vrolijkev...php?t=1721&f=76

Ze is te jong om getest te worden. Het enige wat kan is pkd via DNA

Maar ze is liefhebber, is dat dan nodig?

Ik zou eerder dan op besmettelijke ziektes testen zoals fiv/felv

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 07 december 2012 - 22:13

Vanaf wanneer kun je dat laten testen?

Die ziekten zijn wss wel niet besmettelijk voor andere katten?
Heb tot nu toe altijd katten gehad die uit dezelfde familie kwamen dus heb nooit echt in aanraking gekomen met zieke katten..

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#26 Geplaatst 07 december 2012 - 22:14

Bekijk berichtSolotje, op 07 december 2012 - 22:12, zei:

Mag ik vragen hoeveel je hebt betaald?

Maar ze is liefhebber, is dat dan nodig?

Ik zou eerder dan op besmettelijke ziektes testen zoals fiv/felv

Sommigen willen het toch weten ;)

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#27 Geplaatst 07 december 2012 - 22:15

Bekijk berichtjubikelcats, op 07 december 2012 - 22:14, zei:

Sommigen willen het toch weten ;)

Ja dat is ook waar :d

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#28 Geplaatst 07 december 2012 - 22:15

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 22:13, zei:

Vanaf wanneer kun je dat laten testen?

Die ziekten zijn wss wel niet besmettelijk voor andere katten?
Heb tot nu toe altijd katten gehad die uit dezelfde familie kwamen dus heb nooit echt in aanraking gekomen met zieke katten..
Fiv en felv zijn wel besmettelijk

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 07 december 2012 - 22:16

fiv en felv wel helaas... dit is kattenaids en leukemie

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#30 Geplaatst 07 december 2012 - 22:18

jammer dat je onwetende was, en waarschijnlijk teveel hebt betaald voor een katje waarvan je niet zeker bent dat het een zuiver brittje is.

Maar gelukkig is ze bij jullie terechtgekomen, en zal ze zeker de nodige liefde krijgen die ze verdiend.

Ik vind het in elk geval een superschattig kitten met een heel lief en mooi snoetje, en ze voldoet niet volledig aan de rasstandaard van een brittje, maar dat wil niet zeggen dat ze niet mooi is, want dat is ze zeker en vast.

Ga gewoon even naar de dierenarts en laat haar ns goed onderzoeken, en zoals Solotje zegt even testen op Fiv en Felv.

veel plezier en succes met haar.