Spring naar inhoud

- - - - -

Waren jullie britjes ook zo schuw?

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 07 december 2012 - 22:20

Wij hebben 400 € betaald.

Hoe snel kunnen zo een ziekten dan overgaan op andere katten?
Ik zou niet willen dat onze Simba dat overkrijgt, die is namelijk kerngezond..

Bekijk berichthilleke, op 07 december 2012 - 22:18, zei:

jammer dat je onwetende was, en waarschijnlijk teveel hebt betaald voor een katje waarvan je niet zeker bent dat het een zuiver brittje is.

Maar gelukkig is ze bij jullie terechtgekomen, en zal ze zeker de nodige liefde krijgen die ze verdiend.

Ik vind het in elk geval een superschattig kitten met een heel lief en mooi snoetje, en ze voldoet niet volledig aan de rasstandaard van een brittje, maar dat wil niet zeggen dat ze niet mooi is, want dat is ze zeker en vast.

Ga gewoon even naar de dierenarts en laat haar ns goed onderzoeken, en zoals Solotje zegt even testen op Fiv en Felv.

veel plezier en succes met haar.

Inderdaad, had me misschien beter nog meer geinformeerd..

Zou nu wel echt niet willen dat ze iets aan Simba overgeeft hoor of gaat dat niet zo snel?

We zullen er alles aan doen dat ze een goed, lang gezond leven heeft!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#32 Geplaatst 07 december 2012 - 22:22

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 22:18, zei:

Voor 100 euro meer heb je bij een goede cattery een Brit met papieren uit geteste ouders.
De overdracht geschiedt door sociaal en lichamelijk contact tussen die 2.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#33 Geplaatst 07 december 2012 - 22:23

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 22:18, zei:

Normaal gezien denk ik wel dat je voor die ziektes niet hoef te vreezen maar meer op erfelijke ziektes.
Normaal gezien als je een kat in huis neemt waar je geen afkomst van weet moet je testen op besmettelijke ziektes en dan zeker nog dat je thuis zelf een kat hebt.
De nieuweling zet je een tijdje apart tot dat je de resultaten weet,tot dat je weet dat je andere kat niets kan overkrijgen en dat alles gezond blijft.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#34 Geplaatst 07 december 2012 - 22:23

http://www.dierenkli...fo/kat/fiv.html
Daar staat ook over felv

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 07 december 2012 - 22:26

Volgende keer informeer ik mij echt nog veel beter..

Hopelijk zal, indien ze besmet is met één van de ziekten, ze het niet meteen zal overbrengen naar Simba want die is kerngezond..

Nu heb eens online gegoogled, en ze vertoont geen van al de symptonen dus laat ons hopen dat ze toch gezond is!

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#36 Geplaatst 07 december 2012 - 22:28

Wist niet dat een britje anders miauwde hoor, ik heb er twee en die miauwen zoals de rest. :lachen:

hilleke
hilleke
  • 19.368 berichten

#37 Geplaatst 07 december 2012 - 22:29

Hier duim ik ook volop mee. :thumb:

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#38 Geplaatst 07 december 2012 - 22:29

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 22:26, zei:

Volgende keer informeer ik mij echt nog veel beter..

Hopelijk zal, indien ze besmet is met één van de ziekten, ze het niet meteen zal overbrengen naar Simba want die is kerngezond..

Nu heb eens online gegoogled, en ze vertoont geen van al de symptonen dus laat ons hopen dat ze toch gezond is!

Ik denk het ook niet maar het wil niet zeggen dat je niets ziet dat ze niet ziek is ;) ik heb een katje gehad die van jongst af aan fiv heeft gehad en ze was nooit ziek tot dat ze 7 jaar was.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 07 december 2012 - 22:31

Haar gemauw is precies stiller en halvenhalf onderbroken.. kan het niet uitleggen maar het is niet helemaal zoals van Simba :)

Bekijk berichtSolotje, op 07 december 2012 - 22:29, zei:

Ik denk het ook niet maar het wil niet zeggen dat je niets ziet dat ze niet ziek is ;) ik heb een katje gehad die van jongst af aan fiv heeft gehad en ze was nooit ziek tot dat ze 7 jaar was.

Had je er dan nog andere katjes bij?
Nu, we gaan zeker maandag of dinsdag naar de dierenarts gaan dus dan zijn we er binnen de week wel bij..
Simba zit ook niet dag en nacht bij haar en ze wassen elkaar ook niet of ze bijten niet naar elkaar..
Enkel eens uit hetzelfde bakje water drinken of dezelfde brokjes eten maar dat is het dan ook

hilleke
hilleke
  • 19.368 berichten

#40 Geplaatst 07 december 2012 - 22:32

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 22:29, zei:

Haar gemauw is precies stiller en halvenhalf onderbroken.. kan het niet uitleggen maar het is niet helemaal zoals van Simba :)

Elk poesje miauwt anders, en vermoedelijk heeft ze al wat meegemaakt in haar korte leventje (het transport van Tsjechië naar hier oa)
Dus niet onmiddellijk het ergste denken, maar probeer toch zo snel mogelijk naar je dierenarts te gaan, zo heb je toch meer zekerheid.

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#41 Geplaatst 07 december 2012 - 22:33

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 22:31, zei:

Had je er dan nog andere katjes bij?
Nu, we gaan zeker maandag of dinsdag naar de dierenarts gaan dus dan zijn we er binnen de week wel bij..
Simba zit ook niet dag en nacht bij haar en ze wassen elkaar ook niet of ze bijten niet naar elkaar..
Enkel eens uit hetzelfde bakje water drinken of dezelfde brokjes eten maar dat is het dan ook

Oh ja ik was ook een leek net als jij, had een katje van het asiel bij mijn groep geplaatst en na een tijd werd er een kat ziek, die had beide felv en fiv en die heeft er nog 3 besmet, die tijd was echt een hel en dat wens ik niemand toe.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 07 december 2012 - 22:39

Bekijk berichtSolotje, op 07 december 2012 - 22:33, zei:

Oh ja ik was ook een leek net als jij, had een katje van het asiel bij mijn groep geplaatst en na een tijd werd er een kat ziek, die had beide felv en fiv en die heeft er nog 3 besmet, die tijd was echt een hel en dat wens ik niemand toe.

Kunnen die dan zo snel besmetten?
Zit nu dus echt wel in met onze Simba.. Zou het me nooit vergeven als hij ziek wordt door haar..
We kunnen pas dinsdag naar de dierenarts en kunnen haar ook niet echt apart houden voor die dagen (anders zit ze in de koude)

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#43 Geplaatst 07 december 2012 - 22:43

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 22:39, zei:

Kunnen die dan zo snel besmetten?
Zit nu dus echt wel in met onze Simba.. Zou het me nooit vergeven als hij ziek wordt door haar..
We kunnen pas dinsdag naar de dierenarts en kunnen haar ook niet echt apart houden voor die dagen (anders zit ze in de koude)

Ik wil je echt niet ongerust maken maar het kan echt wel snel gaan. :(
Het gaat over via direct contact via speeksel, bloed of stoelgang.

Je moet je echt niet ongerust maken, normaal gezien van waar je katje komt zitten die katten ook apart en opgesloten dus.... komt wel goed ;)

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 07 december 2012 - 22:45

Ik hoop het echt!

Zou echt niet willen dat onze Simba ziek zou worden want een katje als Simba, zo vind je er niet veel..

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#45 Geplaatst 07 december 2012 - 22:48

Ik duim voor die twee ;)