Spring naar inhoud

- - - - -

Waren jullie britjes ook zo schuw?

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 07 december 2012 - 23:00

Ik hoop het ook!

Nu ik las dat bij normaal contact, zonder agressie er niet bepaald een hoger risico factor is voor besmetting..
Ze ziet er alvast kerngezond uit, maar natuurlijk weet je dat nooit zeker..

Simba heeft tot nu toe één keer een maagontsteking gehad en is verder kerngezond, dus hopelijk is zijn lichaampje alvast sterk genoeg!

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#47 Geplaatst 07 december 2012 - 23:03

Als ze besmet zijn en ze hebben stress dan is de kans groot dat de ziekte uitbreekt.
Maar voor we daar mee bezig zijn laten we dan gewoon eerst afwachten tot de onderzoeken. ;)

Aan het schuwheid kan je zeker aan werken, veel met spelen en aandacht geven en belonen met lekkers.

Bewerkt door Solotje, 07 december 2012 - 23:04.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 07 december 2012 - 23:09

Simba heeft alvast geen stress, is even relaxed als anders dus ik denk wel dat de kans klein is dat het zo snel zal gaan hoor..

Ik zal hopen op het goede, en we zien wel hoe het loopt he.. :)

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 07 december 2012 - 23:44

Ze heeft alvast net 20 minutjes bij mij gelegen, zonder enige verplichting en maar spinnen! :loveshower:

Malou
Malou
  • 962 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 08 december 2012 - 00:01

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 20:17, zei:

Wel, meerdere is veel gezegd.
Het is een dierenwinkel van zowel rashonden als raskatten.

Ze zaten in aangepaste ruimten met alles wat ze nodig hebben, (ze zat samen met 2 persjes)
Dat is geen leefruimte waarin ze gewoon worden aan de geluiden die ze in een gezin wel dagelijks zullen horen. Asterix was vijf maanden toen we hem uit een asiel gingen halen en die is doodsbenauwd voor zaken zoals stofzuigen en plotse geluiden. Hij heeft die als kitten blijkbaar niet leren kennen. Fitch is hier op zes weken aanbeland en is ermee groot geworden. Gucci is opgegroeid in de living bij mijn vader thuis, met een bende honden rondom zich. Die schrikt nergens van.
Ik vrees dat men tot nu toe niet al te veel met jullie kitten is bezig geweest, buiten het dan misschien van eten en drinken en een schoon hok voorzien. Je zal het tijd moeten geven om te wennen, maar voor hetzelfde geld blijft ze redelijk schuw hoor, Asterix weet zeer goed dat hij ons kan vertrouwen, komt flossen en met zijn pootjes omhoog tegen ons aan liggen 's avonds, maar kan nog steeds bang van ons wegschieten als hij ons onverwachts vindt bewegen. Bij bezoek is hij al helemaal niet meer te zien. Op de schoot zit hij niet zo graag en als we hem oppakken, verstijft zijn lijfje. Dat blijft...

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 08 december 2012 - 00:05

Bekijk berichtMalou, op 08 december 2012 - 00:01, zei:

Dat is geen leefruimte waarin ze gewoon worden aan de geluiden die ze in een gezin wel dagelijks zullen horen. Asterix was vijf maanden toen we hem uit een asiel gingen halen en die is doodsbenauwd voor zaken zoals stofzuigen en plotse geluiden. Hij heeft die als kitten blijkbaar niet leren kennen. Fitch is hier op zes weken aanbeland en is ermee groot geworden. Gucci is opgegroeid in de living bij mijn vader thuis, met een bende honden rondom zich. Die schrikt nergens van.
Ik vrees dat men tot nu toe niet al te veel met jullie kitten is bezig geweest, buiten het dan misschien van eten en drinken en een schoon hok voorzien. Je zal het tijd moeten geven om te wennen, maar voor hetzelfde geld blijft ze redelijk schuw hoor, Asterix weet zeer goed dat hij ons kan vertrouwen, komt flossen en met zijn pootjes omhoog tegen ons aan liggen 's avonds, maar kan nog steeds bang van ons wegschieten als hij ons onverwachts vindt bewegen. Bij bezoek is hij al helemaal niet meer te zien. Op de schoot zit hij niet zo graag en als we hem oppakken, verstijft zijn lijfje. Dat blijft...

ik heb bij mijn mama een kat gehad die helaas, door dat mijn oma 2 weken na haar geboorte in het ziekenhuis belandt was tot aan haar 14 weken altijd alleen zat, zonder mensen rond haar (behalve ik en mama die 2x per dag gingen voor de kittens en de mama te verzorgen)
Zij is echt mensenschuw en zelf naar ons toe is ze altijd nog angstig..

Nu, daarnet kwam ze naar me toe en ze heeft 20 minuuten bij mij gelegen zonder enige verplichting van mij naar haar.

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#52 Geplaatst 08 december 2012 - 00:15

Met wat tijd en gedult kan het allemaal nog goedkomen.Is al een goed teken dat ze bij je is komen liggen. Ze moet gewoon naar jou toekomen en verder niets forceren. Mijn 2 katten komen van een boerderij (allebei een verschillende) en ik vermoed dat ze daar ook niet super veel menselijk contact hebben gehad...mn laatste kat groeide voornamelijk in een schuur op, met zijn moeder en 6 andere zusjes. Maar hij is wel super aanhankelijk en sociaal naar bijna iedereen toe..buiten wil hij nog wel eens anstig zijn voor vreemde, maar dat vind ik alleen maar goed. Balou was als kitten wel sociaal, maar na de dood van haar zusje is ze ook heel erg veranderd...vreemde mensen daar rent ze voor weg. Maar na 2 jaar ofzo komt ze nu wel uit haarzelf naar mn vader of broertje toe, wat ze eerder niet deed dus. Maar onverwachts op haar afstappen moet je niet doen als vreemde.
Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 08 december 2012 - 00:19

Ik denk wel dt dat in orde komt hoor..
Ze begint alles hier snel te verkennen, Waar Simba 3 maand over deed, doet zij 2 dagen over (op bepaalde meubels raken enzo via omwegjes)

Daarnet Simba even zien bijten naar haar.. Denk dat hij wat jaloers is omdat ze op tafel zat..
Heb hem wel meteen geroepen dat hij zou stoppen..

Wil echt geen risico nemen voor hem ook, als ze ziek zou zijn.. vermijd ik liever zoveel mogelijk zo een contact als bijten of poging tot of elkaar wassen.. tot ik zeker ben dat ze in orde is !

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 08 december 2012 - 18:34

Bekijk berichtchanatas, op 08 december 2012 - 00:15, zei:

Met wat tijd en gedult kan het allemaal nog goedkomen.Is al een goed teken dat ze bij je is komen liggen. Ze moet gewoon naar jou toekomen en verder niets forceren. Mijn 2 katten komen van een boerderij (allebei een verschillende) en ik vermoed dat ze daar ook niet super veel menselijk contact hebben gehad...mn laatste kat groeide voornamelijk in een schuur op, met zijn moeder en 6 andere zusjes. Maar hij is wel super aanhankelijk en sociaal naar bijna iedereen toe..buiten wil hij nog wel eens anstig zijn voor vreemde, maar dat vind ik alleen maar goed. Balou was als kitten wel sociaal, maar na de dood van haar zusje is ze ook heel erg veranderd...vreemde mensen daar rent ze voor weg. Maar na 2 jaar ofzo komt ze nu wel uit haarzelf naar mn vader of broertje toe, wat ze eerder niet deed dus. Maar onverwachts op haar afstappen moet je niet doen als vreemde.

Ik denk dat het hier met haar beter en beter gaat..
Ze loopt veel meer rond, heeft al enkele keren zo een kwartiertje bij ins gezeten.. Vanmorgen een mandje gekocht voor haar, ze ligt er vaak in of naast, we kunnen haar dan makkelijk strelen en ze toonde zelf haar buikje..
Vreemd genoeg is ze niet bang van de stofzuiger...

Als ze nu nog iets meer zou eten, zou ik echt geruster zijn ( heb haar wat vlees zien eten maar geen brokjes)

Simba eet vandaag precies ook minder, maar denk dat hij misschien wat rivaliteit voelt ofzo?
Hij ging wel naar zijn brokken in dr slaapkamer..

Malou
Malou
  • 962 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 08 december 2012 - 20:08

Soms hebben ze echt wel tijd nodig om te wennen. Obelix (verongelukt broertje van onze oudste) heeft een paar weken met grote angstogen onder de kast gezeten voor hij rond begon gaan en is nadien een zeer aanhankelijk meneerke gebleken. Het lijkt me een goed teken dat ze zelf contact komt zoeken en dat ze haar buikje toont ;)

Mia
Mia
  • 18 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 16 december 2012 - 20:58

Mijn Blauwe Britse korthaar komt van een erkende poezen kweker .
Hij is héél huiselijk opgevoed en tussen alle andere andere poezen . Ook was hij een stofzuiger gewoon qua lawaai !
De eerste dagen was hij heel rustig en lief maar .... na enkele dagen is hij volledig verafschuwd !Mijn jongste dochter die toen 3 was heeft hem enkele keren onverwachts opgenomen en sindsdien  is hij doodsbang van haar & onverwachts lawaai  .
Ik kan er alles mee doen , aaien , hem vastnemen , hij komt spinnen .... maar wanneer hij een onverwachts geluid hoort rent hij
weg of zijn leven er vanaf hangt .Het is al verbeterd maar zal zijn tijd moeten hebben zeker ? Het is nogal een poes die het graag rustig aan wil . Mijn lilac/witte poes is het tegen over gestelde , hij is curieus , wil altijd rond ons hangen en is een knuffelbeer .Hij lijkt soms op een hond , als je zegt "foei" , dan luistert hij en doet het dan niet , buiten de andere poes kijkt zo van " wat zeg jij nu" ? O:)
De tijd zal raad brengen , iedere poes heeft een ander karakter hé .
Zazou&Zaiko

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 15 mei 2016 - 21:29

Bekijk berichtYossa, op 07 december 2012 - 20:38, zei:

Hmm weet het niet of er gesjoemeld is of niet..

Ze heeft een boekje en daar staan wel duidelijk stickers in van inentingen.
Ze is wel niet hier in belgië geboren, op de chip gegevens stond er dat ze 17 november gechipt is.
Ze is nu 14 weken..

Nu, ze ziet er kerngezond uit, ze eet en drinkt goed, ze loopt goed rond, ze speelt met onze andere poes, ze kan al redelijk goed opspringen enzo ook :)

Heb zelf altijd kittens opgevoed (htk's) en naar hoe ik haar zie is ze echt wel gezond, we gaan sowieso volgende week voor een algemene check up en een ontworming.

Tegenover de kat is ze zeker sociaal, is nu enkel nog tegen ons dat ze nog niet echt sociaal doet..
Hopelijk komt dat nog goed dan?
komt deze van dilbeek?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 15 mei 2016 - 21:31

Bekijk berichtlukatje, op 15 mei 2016 - 21:29, zei:

komt deze van dilbeek?
Ik vrees dat die persoon niet zal antwoorden. Zij is al ruime tijd niet meer op dit forum geweest.
Geplaatste afbeelding

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 15 mei 2016 - 21:39

Bekijk berichtEibhlin, op 15 mei 2016 - 21:31, zei:

Ik vrees dat die persoon niet zal antwoorden. Zij is al ruime tijd niet meer op dit forum geweest.
ah oei :) als ik het zo las moest ik denken aan onze hamsha,is ook ons eerste raskat,kwam ook van winkel en komt ook van tsjechie, derde dat ik het vroeg,dat doe ik toch niet meer zenne in een winkel, maar toen wist ik nog niet zoveel als nu :)

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#60 Geplaatst 15 mei 2016 - 21:53

Mijn britjes  zijn  wel schuw voor vreemde mensen :)
Ze schrkkken ook voor  het minste geluid.
Stofzuiger kennen ze nu wel. Gelukkig..

Bekijk berichtlukatje, op 15 mei 2016 - 21:29, zei:

komt deze van dilbeek?
Oh Lukatje, is dat animal express misschien?

Bewerkt door lilymaya, 15 mei 2016 - 21:53.