Spring naar inhoud

- - - - -

stoomzuiger.

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 09 december 2012 - 17:09

hoi allemaal,

ik onlangs een wondermachien gevonden...allez zo lijkt het als ik de beschrijving van de machine lees.
een stoomzuiger van karcher. stoomreinigercentrum.be daar kan je dat toestel bewonderen.
stofzuigen,reinigen en dus ook ontsmetten met stoom en opdrogen in 1 keer...lijkt gewoon te mooi om waar te zijn,maar blijkbaar kan het dus wel.
nu vraag ik mij af of er mensen zijn die er zo eentje hebben en of het net zo handig als het voorgesteld wordt.
ik twijfel een beetje,maar het zou wel super zijn als het kan ,want met 5 beestjes in huis en 3 kinderen is het een hele opdracht om de boel vlek en haarvrij te houden.
met dit toestel zou ik dus een heleboel vrijetijd extra krijgen...:)  of alleszins een kraaknet huisje.:)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 09 december 2012 - 17:21

Ik heb er zelf geen, maar ik heb hier op KS toch al vaak goede dingen gelezen over een stoomreiniger. En zo te zien gaat het toch om een degelijk toestel.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 09 december 2012 - 17:22

De Kärcher SC1020 krijgt hele goede reviews. Enige vernoemde minpuntjes zijn: Duurt een tijd eer het toestel warm wordt en dat het na langdurig gebruik een wat onfrisse geur kan nalaten. Maar over het algemeen zien mensen enkel pluspunten en zijn er heel gelukkig mee. Door de verschillende hulpstukken is hij op meerdere plaatsen inzetbaar.

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 11 december 2012 - 17:39

Het poets super handig. Mijn vader heeft er zo eentje. Het duurt idd even om op te warmen, maar het heeft een super resultaat. Wel de bak water genoeg verversen. Anders gaat dat echt stinken.
Wat wij wel hadden, kweet niet of dat altijd zo is, is dat je na gebruik beter een vodje onder de 'zuiger' legt. Daar drupt wel wat (vuil) water uit

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 12 december 2012 - 11:09

Bekijk berichtLouis&Ella, op 11 december 2012 - 17:39, zei:

Het poets super handig. Mijn vader heeft er zo eentje. Het duurt idd even om op te warmen, maar het heeft een super resultaat. Wel de bak water genoeg verversen. Anders gaat dat echt stinken.
Wat wij wel hadden, kweet niet of dat altijd zo is, is dat je na gebruik beter een vodje onder de 'zuiger' legt. Daar drupt wel wat (vuil) water uit

bedankt voor de tips,die ga ik zeker gebruiken als ik het wondermachine in huis heb.:)

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 12 december 2012 - 11:21

Bekijk berichtpetyke, op 09 december 2012 - 17:09, zei:

hoi allemaal,

ik onlangs een wondermachien gevonden...allez zo lijkt het als ik de beschrijving van de machine lees.
een stoomzuiger van karcher. stoomreinigercentrum.be daar kan je dat toestel bewonderen.
stofzuigen,reinigen en dus ook ontsmetten met stoom en opdrogen in 1 keer...lijkt gewoon te mooi om waar te zijn,maar blijkbaar kan het dus wel.
nu vraag ik mij af of er mensen zijn die er zo eentje hebben en of het net zo handig als het voorgesteld wordt.
ik twijfel een beetje,maar het zou wel super zijn als het kan ,want met 5 beestjes in huis en 3 kinderen is het een hele opdracht om de boel vlek en haarvrij te houden.
met dit toestel zou ik dus een heleboel vrijetijd extra krijgen... :)  of alleszins een kraaknet huisje. :)

Link doet het niet.
Maar bedoel je geen stoomreiniger?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 12 december 2012 - 19:33

Bekijk berichtjubikelcats, op 12 december 2012 - 11:21, zei:

Link doet het niet.
Maar bedoel je geen stoomreiniger?

nee nee, het is wel degelijk een stoomzuiger. tis de nieuwe versie van de gewone stoomreiniger,maar hij zuigt het vuil dan ook nog eens op en laat je vloer droog achter.

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 15 december 2012 - 13:19

Bedoel je zoiets: http://www.karcher.b...toomzuigers.htm ?

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 18 december 2012 - 15:22

Bekijk berichtCarowlina, op 15 december 2012 - 13:19, zei:

jep die bedoel ik .:)

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 18 december 2012 - 19:02

Lijkt me wel nice.
Maar wel duur wss.

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 12 februari 2013 - 12:16

@ Petyke, heb jij je misschien ondertussen al zo een toestel aangeschaft?
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#12 Geplaatst 12 februari 2013 - 22:56

ik zie de prijs van het toestel niet staan op de website?

Ik heb zelf een schuurmachine die ook het vuile water onmiddellijk terug opzuigt zodat alles direct droog is nadat je gekuist hebt.
Op die manier kan je schuren op dezelfde manier als dat je stofzuigt, je moet het ding gewoon heen en weer bewegen en hij schuurt voor je en dan zuigt hij alles terug op
Ook wel heel handig maar jammer genoeg staat ons huis veels te vol en kan ik het  gewoon niet gebruiken hier, t is beter voor iemand die ruimer woont en waar het niet propvol staat.
Ik ga hem 1 dezer eens te koop zetten want wil me een robotdweiler aanschaffen in de plaats, die kan hier wel rondrijden en zijn werk doen (ik kan zelf niet meer kuisen door medische toestanden)
Ik heb een stoomreiniger ook maar ik heb altijd t gevoel dat alles dan niet goed gekuist is, ik kan er niet aan doen, ik vind dat het helemaal niet lekker ruikt, eerder muf en ik krijg er geen schoon gevoel van...
Geplaatste afbeelding

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 20 juni 2013 - 15:03

Bekijk berichtChristel70, op 12 februari 2013 - 12:16, zei:

@ Petyke, heb jij je misschien ondertussen al zo een toestel aangeschaft?

nee nog niet,ik ben nog vollop aant sparen voor dat wondermachien.:)

Geplaatste afbeelding

socks
socks
  • 58 berichten

#14 Geplaatst 01 oktober 2013 - 21:08

hallo,

wat ben ik blij dat er al iemand begonnen is met wat rond te vragen over een stoomzuiger. Ja, ik twijfel ook. Zou er ook een willen. Heb er vroeger eentje van iemand meegekregen maar die deed het niet zo goed. Altijd strepen op de vloer, vrij nat blijven ook want dat ding zuigt dat water van de stoom niet zo goed op. Enfin ja, gebruikte hem dan een tijdje als stomer , nadien dan extra gewoon dweilen. Dat was ook de bedoeling niet, veel meer werk. Het ding had ik wel gekregen van iemand die er al een tijdje mee aan de slag was geweest, mss was er wel iets aan kapot. Heb op het einde hem dan naar het containerpark gebracht. T was altijd wat.
Het was ook zo dat die altijd muf rook. Heb de slang altijd uitgewassen , zelfs eens uitgestoomd met zijn eigen stoom, de opvang bak ook en laten weken met soda, niets !!!!! t was gewoon een echte MUFFE STINKENDE machine.
ik moet er wel bij zeggen dat het GEEN karcher was. Er is in Nederland nog een firma die hem verkoopt zou eens moeten nakijken welk merk het ook alweer was.
Aan de dame die het toestel kent van haar vader,(petyke) is dat ook zo dat je telkens de slang moet uitwassen met de tuinslang om die proper te houden? Weet u of u er ook zetels , bv autozetels , kan met reinigen?
t zou wel tof zijn als het toestel werkt zoals beschreven door de fabricant, met de 4 poezels ( t zijn 2 Noortjes, en die verliezen heel wat haar) altijd wel wat in huis. en ook handig voor de keuken naar t verluid.
Hopelijk komt er een vervolg op dit verhaal!!!! Van de KSertjes weet je wel dat het geen reclame verhaaltjes zijn

bedankt voor alle reacties die komen gaan ,

groetjes aan allen

SOCKS

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 25 oktober 2013 - 23:24

mijn wondermachine is op komst. ik ga hier mijn bevindingen zeker komen vertellen. :catwalk2
Geplaatste afbeelding